[Denk mee] Onderzoek naar streamen

Toon eerste reactie

32 reacties

@DaFlitz
Dit is een inventarisatie van de use cases, dus we horen graag jullie use cases op het gebied van streamen waar Wifi niet voldoet. Een vaste of een mobiele camera, alles is mogelijk!
Serviceweb schreef:

Intercom voor de deur met cam en geluid, deurbel
Of ingebouwd in een buitenlamp voor de deur

Werkt dit niet via Wifi?
Da Flitz schreef:

Persoonlijk zou ik het fijn vinden als ik kan streamen vanuit de woning van mijn moeder (76 jaar) die (nu nog) zelfstandig woont en waar een voorlopige diagnose is vastgesteld mbt beginnende dementie..

Hi Da Flitz, deze zorg oplossing is inderdaad erg mooi. Vraag me wel af of dit niet passender is op Wifi, hoe zie jij dit?
Mijn vader is aannemer en is met zijn bedrijf vaak op meerdere bouwlocaties tegelijk actief. Ook komt het tegenwoordig helaas nog wel eens voor dat men inbreekt op een bouwplaats en materialen en gereedschap meeneemt. Een camera met een 4G verbinding zou absoluut een uitkomst zijn om op afstand zaken in de gaten te houden.

Sterker nog, ik heb het zelfs al eens geprobeerd met een web'n'walk stick en een camera aan een raspberry pi wat best aardig werkte. Het grootste bezwaar was dat ik hiermee te snel door m'n bundel zou raken.
mooie use case met een duidelijk probleem avantgardener, dank!
Streaming van: Facebook, YouTube, Twitch, Netflix, Kodi, Skype, Snapchat, Videochat naar 't buitenland, Webcam voor hulpdiensten in het ziekenhuis/zorg mensen in nood (ipv bellen videochat met Patiënten). Hopelijk zijn de services stabiel op 4G max snelheden binnekort 5G 🙂
JohnnieWalker schreef:

Streaming van: Facebook, YouTube, Twitch, Netflix, Kodi, Skype, Snapchat, Videochat naar 't buitenland, Webcam voor hulpdiensten in het ziekenhuis/zorg mensen in nood (ipv bellen videochat met Patiënten). Hopelijk zijn de services stabiel op 4G max snelheden binnekort 5G :)

Heb je zelf ervaring met webcam voor hulpdiensten?

Reageer