Beantwoord

EU internet 10 GB

Waarom staat er in mijn contract dat de 10GB EU internet per januari wordt verwijdert ?
Heb een contract van 24 maanden , dan mag je verwachten dat het internet EU ook voor 24 maanden is ?
Waar is het stukje unlimited als het stopt in 2018 !!!
icon

Beste antwoord door Jaimy 24 augustus 2017, 11:40

Hoi Raybecks_sports,

Scherp gespot van je en goed dat je het nog even navraagt!

Ik zal uitleggen hoe dit zit. Omdat je gebruikmaakt van de eerste variant van Unlimited Go, krijg je per contractjaar 60 dagen Unlimited internet. Als die 60 dagen op zijn, heb je 10 GB per maand in de EU. Om deze reden zie je staan dat de 10 GB in januari 2018 wordt stopgezet. Het nieuwe contractjaar gaat dan in, je krijgt dus opnieuw 60 dagen Unlimited internetten en daarna 10 GB per maand.

Ik hoop dat dit jouw vraag beantwoordt! Voel je vrij om meer te vragen als er nog onduidelijkheden zijn. 😃

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Waar staat dat? Zou je een screenshot kunnen plaatsen?
Reputatie 2
Badge +7
Hi Raybecks,

Vreemd ik vermoed dat je iets over het hoofd ziet. T-Mobile past nooit de tariefsvoorwaarden zonder daarvoor je in te lichten of het moet in jouw voordeel zijn. (Het afschaffen van de EU roaming).
Kan het zijn dat je GO abonnement in januari is begonnen? Want dan zou je nog een Go 17.1 hebben met eerste 60 dagen Unlimited internet in de EU. En die reset krijg je bij aanvang van je tweede jaar.

groeten,
Robert
Reputatie 6
Badge +13
Hallo raybecks_sports,

Ik denk dat het te maken heeft met de EU-regeling omtrent het aantal GB's per euro.
Tot 2022 wordt het bedrag voor wat je krijgt aan GB's veranderd. Dit gebeurt op 1 januari.
In 2017 betaal je voor 1 GB € 7,70.
In 2018 wordt dat € 6,00.
In 2019 wordt dat € 4,50.
In 2020 wordt dat € 3,50.
In 2021 wordt dat € 3,00.
In 2022 wordt dat € 2,50.

Het aantal GB's wat je hoort te krijgen bij je abonnement reken je als volgt uit:
2 x ([maandbedrag ex BTW] : [bedrag voor 1 GB]) = aantal GB's
Het kan dus zijn dat je in 2018 meer GB's krijgt. Maar dat verschilt per abonnement.

Groetjes,
Leroy
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Raybecks_sports,

Scherp gespot van je en goed dat je het nog even navraagt!

Ik zal uitleggen hoe dit zit. Omdat je gebruikmaakt van de eerste variant van Unlimited Go, krijg je per contractjaar 60 dagen Unlimited internet. Als die 60 dagen op zijn, heb je 10 GB per maand in de EU. Om deze reden zie je staan dat de 10 GB in januari 2018 wordt stopgezet. Het nieuwe contractjaar gaat dan in, je krijgt dus opnieuw 60 dagen Unlimited internetten en daarna 10 GB per maand.

Ik hoop dat dit jouw vraag beantwoordt! Voel je vrij om meer te vragen als er nog onduidelijkheden zijn. 😃
Ik vind het jammer dat ik mijn Unlimited (met 60 dagen EU) niet kan verlengen...dat zou me 15 euro extra kosten om aan te houden, kan nu met verlengen alleen maar kiezen voor 10GB EU..
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Only,

Ik snap heel goed dat je dit jammer vindt! Om ook jouw kosten voor een abonnement laag te kunnen houden, is ervoor gekozen om de voorwaarden voor internetten in de EU te wijzigen. Mocht je niet genoeg hebben aan de 10 GB die je in de EU kan gebruiken, dan kun je natuurlijk altijd nog een MB-aanvuller aanschaffen!

Mocht je meer vragen hebben met betrekking tot een nieuw abonnement, dan kun je hier altijd terecht!
Erg leuk hoor..want die MB aanvullers zijn echt veels te duur..en 10 GB over 2 a 3 weken vakantie is echt niets, juist dan gebruik ik het veel..lekker netflix of filmpje savonds..hadden jullie van tevoren ook wel kunnen bedenken..daarom was er toch een limiet van 60 dagen??
Vraag me af of het sowieso wel mag volgens de nieuwe telecom regels..
Nu is het eigelijk maar waardeloos met 10 GB..
En om nou 150 euro extra per jaar te moeten betalen om de huidige te houden is natuurlijk ook lekker overdreven..
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Only,

Het klopt inderdaad dat er eerst de limiet was, maar zoals mijn collega Jaimy al aangeeft, moesten we een keus maken om deze abonnementen voor iedereen betaalbaar te houden. Met 10 GB kun je alsnog een heel eind komen en als jouw nieuwe bundel middenin de vakantie valt, dan heb je al 20 GB voor de vakantie. Onbeperkt internet valt niet onder de regels en bij een nationale onbeperkte internetbundel, zoals Go Unlimited, moet er een bepaald aantal GB's worden aangeboden in de EU en met 10 GB zitten we boven dat aantal.

Uiteindelijk zul je zelf de overweging moeten maken wat voor jou het meest voordelig is, het huidige contract door laten lopen en meer betalen of verlengen met de nieuwe variant, maar dan wel voordeliger. Als er iets is waar wij je bij kunnen helpen, dan horen we het natuurlijk graag van je!

Reageer