Beantwoord

Extreem hoge rekening

Niet gebeld..ben niet gebeld.. 3 sms berichtjes verzonden.. rekening €220--.. is dat all in? en dan via email vragen reageren.. neer dan een uur bezig.. verzenden mislukt..drie keer.. daarom Grrrrrrr
icon

Beste antwoord door David 2 mei 2017, 15:47

Hey Grrrrr,

Een goede vraag, dat was vast wel even schrikken, zo'n factuur! :S

Allereerst mijn excuses dat we laat reageren, het is op het moment erg druk, waardoor we niet zo snel kunnen reageren als we zouden willen. Ik zie dat je ook vandaag van mijn collega's een antwoord hebt gehad. Er waren in dit topic al heel wat antwoorden gegeven, maar het goede antwoord zat er nog niet tussen.

Het blijkt dat er ongeveer anderhalf uur gebeld is naar een servicenummer van Netflix. Zij brengen kosten in rekening voor het bellen naar dit servicenummer en dit is dan ook de reden dat jouw factuur zo hoog uitgevallen is. Servicenummers vallen namelijk niet binnen de prijsplannen van T-Mobile, ook niet van Go Unlimited. De tarieven hiervoor vind je in onze voorwaarden van T-Mobile Go en op deze tarievenlijst, maar dit soort nummers brengen ook nog eigen kosten in rekening. Ik snap dat dit even schrikken is, maar de kosten van deze factuur zijn dus terecht. Houd er in het vervolg dus rekening mee dat dergelijke nummers een prijskaartje dragen.

Hopelijk is het zo in ieder geval helemaal duidelijk, maar als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

17 reacties

Hi,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Maar wat is nu je vraag? Heb je net een abonnement afgesloten of ben je over gegaan van abonnement naar een nieuw abonnement? Heb je een toestel gekocht? En bij wie moet je vragen beantwoorden via email? En waar ben je meer dan een uur mee bezig? Misschien dat je iets duidelijker wil vertellen wat er nu aan de hand is en wat je al hebt gedaan.

Alvast bedankt!
Ik heb al enige maanden het all in abonnement voor europa voor €35-- p.m met mijn eigen toestel. Nu ontvang ik ineens een rekening voor €220-- gelijk te betalen.. Kennelijk zou ik op 21 april over mijn bellimiet gegaan zijn.. Dat kan al niet dacht ik maar ik heb oo die dag niet gebeld heb geen gesprekken aangenomen en bel zowiezo weinig en zo wel dan via Whatsapp.. Wel drie sms berichten trouwens. Wat de emails betreft.. behoorlijk lastig gelijk te vinden.. maar na twee keer ingevuld te hebben met mijn verzoek om verhelderig over de rekening ook twee keer een verbindingsfout bericht.. derde keer wel gelukt..dus Grrrr. Mijn vraag kortom is hoe kan ik dan €220= bij moeten betalen.. gebruik hier trouwens bijna altijd gratis wifi..bedankt voor je tussenkomst.. mvg.. (p.s. Ik ben in Frankrijk)
Hi,
Ik begrijp je nu een stukje beter :)
Wat voor een abonnement heb je dan als je in Frankrijk zit? Je zegt dat je het Go Unlimited abonnement hebt, weet je het zeker? Ik denk eerder dat je mobiel, zonder dat jij het in de gaten hebt, toch mobiel internet verbruikt dat buiten je bundel valt. En die kosten krijg jij dus nu op je rekening! Kan je dan helemaal niet inzien waar aan die kosten zijn? Bekijk je het via je My T-Mobile app of bekijk je een rekening (factuur)?

Uiteraard kan je telefoon op gratis WiFi staan maar als er een data instelling anders staat dan neemt hij toch ook dataverbruik. Zou toch eerst maar eens kijken of dat het is en anders moet je wachten tot maandag! Zit niets anders op omdat ze hier op de forum in het weekend minder online zijn en later reageren. Anders morgen toch maar even de klantenservice bellen, dan weet je het sneller!

Succes en toch nog een goed weekend gewenst!
Dankjewel voor je antwoord.. ik zal eerst alles controleren.. tot later
Badge +13
Heb je het mail adres van de verzender goed bekeken?
Het klinkt namelijk meer als een spam mail helaas.
En als je via de app inlogt op My T Mobile staan er dan facturen open?
Yep.. tmobile factuur meld alleen gesprekskosten in t buitenland..maar dat kan dus niet..
Badge +13
Want je bent niet in het buitenland geweest?
En ben je misschien door vreemde nummers gebeld die je opgenomen heb?
Ja ik ben wel in t buitenland maar ik heb het nieuwe all inclusief abonnement onbeperkt waarbij internet en bellen voor een vast bedrag is gegarandeerd.. ik heb alleen 3 sms berichten verstuurd..
Badge +13
Weet je ook zeker dat het abonnement al inging?
Want stel je heb 4 maanden voor datum verlengd dan krijg je wel je nieuwe toestel maar je nieuwe abonnement gaat pas in na de eind datum van je oude contract.
En zit je wel in een EU land?
Yep ik ben in Frankrijk.. nadat ik mijn abonnement speciaal for unlimmited heb veranderd om dat ik veel buiten nederland, wel in europa, ben heb ik nog twee maanden voor mijn vorige abonnement moeten doorbetalen..flauw als je naar een duurder abonnement overstapt.. eigen toestel toen en nog steeds dat zal in januari geweest zijn..
Als er op de rekening staat dat het voor Roaming of voor over het limiet gaan zou ik het nog kunnen begrijpen.. er is immers altijd ergens een addertje onder het gras. met mn vorige abonnement ging ik ook het schip in met extra hoge kosten.. weet je nog wel..laat gerust je roaming aan staan..dus niet..maar hier staat voor bellen in t buitenland.. nogmaals bel bijna altijd met whatsapp.. gebruik veel gratis wifi..neem bijna nooit gesprekken aan tenzij dringend of bekend en heb op de vermelde datum alleen drie sms berichten verstuurf...thankx
Badge +13
Als je inlogt in My T Mobile en kijkt bij contract is Go dan al gestart?

Want een contract van bv 12 maanden blijft gewoon 12 maanden ook als je 4 maanden van te voren heb verlengd.
Yep..is gelijk in januari gestart.. moest wel ook twee maanden van t oude contract door betalen.. voor niets dus..nieuwe contract us immers all inclusief
Reputatie 4
Badge +9
Kun je toevallig de kosten terug vinden via

t-mobile.nl/my/verbruikstatus/verbruiksdetails?

Tot mijn weten is dit maar per bundel maand zichtbaar, zoals je al vermelde had je al een factuur gekregen.. Dus kans dat het er niet meer tussen staat, maar niet geschoten is altijd mis.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Bedankt voor je tip.. wacht maar even t antwoord van Tmobile af..mvg
Reputatie 7
Badge +20
Hey Grrrrr,

Een goede vraag, dat was vast wel even schrikken, zo'n factuur! :S

Allereerst mijn excuses dat we laat reageren, het is op het moment erg druk, waardoor we niet zo snel kunnen reageren als we zouden willen. Ik zie dat je ook vandaag van mijn collega's een antwoord hebt gehad. Er waren in dit topic al heel wat antwoorden gegeven, maar het goede antwoord zat er nog niet tussen.

Het blijkt dat er ongeveer anderhalf uur gebeld is naar een servicenummer van Netflix. Zij brengen kosten in rekening voor het bellen naar dit servicenummer en dit is dan ook de reden dat jouw factuur zo hoog uitgevallen is. Servicenummers vallen namelijk niet binnen de prijsplannen van T-Mobile, ook niet van Go Unlimited. De tarieven hiervoor vind je in onze voorwaarden van T-Mobile Go en op deze tarievenlijst, maar dit soort nummers brengen ook nog eigen kosten in rekening. Ik snap dat dit even schrikken is, maar de kosten van deze factuur zijn dus terecht. Houd er in het vervolg dus rekening mee dat dergelijke nummers een prijskaartje dragen.

Hopelijk is het zo in ieder geval helemaal duidelijk, maar als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Dank voor je reactie.. rest nog te vermelden dat als de juiste datum oo het factuur was vermeld ik er ook sneller was uitgekomen. Verder dat ik niet een service nummer rechtstreeks heb gebeld maar Netflix heeft mij doorverbonden zonder iets daariver te melden met hun technische dienst in Amerika.. Daar heb ik direct gevraagd of er kosten voor mij aan waren .. dat werd ontkend en is er gezegd dat zij via Netflix zijn ingeschakeld dus niet.. tjs..nu t maar oppakken met Netflix.. Dank aan iedereen voor de bijdrage..mvg cks..Grrrrr

Reageer