Beantwoord

Factuur te hoog na wijzigen abo

• 26 juni 2020
  • 7 reacties
  • 438 Bekeken

Reputatie 3
  • is Prince of Content
  • 92 reacties

Beste TM,

Volgens de voorwaarden kan men eens per maand gratis het abo omhoog of omlaag bijstellen. Nu had ik 5GB (=2gb klantvoordeel) dat ik omhoog bijstelde naar 10Gb omdat ik wat meer nodig had. De extra kosten zouden ca 7 euro zijn. Toen mijn volgende periode inging heb ik hem weer verlaagd (wilde niet dat het ongemerkt steeds verlengt werd) maar toen ging ik maar ca 4 euro naar beneden??? Nu nog mooier, mijn nieuwe factuur is voor het abo 33,12 terwijl het een maand eerder 15,98 was????

Wat gaat hier fout? Ook de extra 5GB is weg terwijl ik tot 20/7 betaald heb???

icon

Beste antwoord door David 27 juni 2020, 09:08

Hi @pwenas,

Ik denk wel dat alles goed gaat, omdat er wat verrekeningen plaatsvinden en dat kan inderdaad qua kosten wat vreemd overkomen. Als je wilt dat ik mee kijk, stuur me dan even een privéberichtje met jouw telefoonnummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN. Dan kan en mag ik met je meekijken of alles goed gaat! 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedemorgen @pwenas,

Er zit een addertje aan het switchen. Het kan zijn dat daarbij specifieke kortingen vervallen. Het is goed om dit te vergelijken met een oude factuurspecificatie. Dat verklaard niet alles. Het lijkt me stug dat je factuur ineens verdubbeld. Ik vermoed een eenmalige verrekening van de abonnementskosten door de verandering. Heb je al op My T-Mobile gekeken in de specificatie zelf?

Reputatie 3

@TAVL dank voor je snelle reactie. Ja heb de specificatie bekeken, korting is meegegaan, echter lijkt het erop dat ook al heb ik enkele dagen voordat mijn maand afliep de bijna gehele maand gerekend is en ook de nieuwe maand alhoewel ik het weer teruggezet heb. De extra GB's ben ik in ieder geval kwijt maar staan wel op de rekening :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +5

Hmmm, ik kan zelf niet in jouw facturen kijken, maar soms kan het wat verwarrend zijn met verrekeningen. Volgens mij is de wijziging (vrijwel) direct van kracht, waardoor dit dus ook direct effect heeft op wat je afneemt. Als medeklant zou ik het mooi vinden als je de wijziging aan een datum kunt koppelen, zodat je dit soort zaken kunt voorkomen.

Een moderator kan wel meekijken en nakijken of er iets is misgegaan (en dat eventueel herstellen).

Reputatie 3

Bedankt @TAVL voor het meedenken. Hoop idd op reactie van moderator 

Mij viel toen op dat als je verhoogd gelijk de extra Mb’s erbij krijgt, en als je verlaagd ze ook gelijk kwijt bent.

De verrekening van verlagen komt altijd later omdat je de maand vooruit betaald, en de facturen zijn eerder opgemaakt, de vrouw heeft hem klaarstaan en word 4 juli pas afgeschreven.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @pwenas,

Ik denk wel dat alles goed gaat, omdat er wat verrekeningen plaatsvinden en dat kan inderdaad qua kosten wat vreemd overkomen. Als je wilt dat ik mee kijk, stuur me dan even een privéberichtje met jouw telefoonnummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN. Dan kan en mag ik met je meekijken of alles goed gaat! 

Reputatie 3

@David PM gestuurd

Reageer