Beantwoord

GB aanvuller buitenland

Ik heb een Go Unilimited EU abonnement bij T-Mobile
Buiten Nederland in de EU 60 dagen onbeperkt internet, daarna 10GB per maand.
Mijn vraag: Als de 10 GB p.m. gebruikt zijn kan ik dan telkens 1GB aanvuller GRATIS
,,uploaden,, ?
Marinus Smedema
icon

Beste antwoord door Skyrider 4 april 2017, 16:33

Goedenmiddag Marinus.

Alleen binnen die 60 dagen periode kun je onbeperkt gratis aanvullen met 1GB. Zodra je naar 10GB per maand gaat (na die 60 dagen) kun je helaas niet meer gratis aanvullen. Hiervoor zul je dus wel met kosten aan moeten vullen (zie: MB-aanvuller & GB-aanvuller indien je nog internet wilt blijven gebruiken.

Natuurlijk is dat alleen nodig als je 10GB (bijna) volledig hebt gebruikt.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedenmiddag Marinus.

Alleen binnen die 60 dagen periode kun je onbeperkt gratis aanvullen met 1GB. Zodra je naar 10GB per maand gaat (na die 60 dagen) kun je helaas niet meer gratis aanvullen. Hiervoor zul je dus wel met kosten aan moeten vullen (zie: MB-aanvuller & GB-aanvuller indien je nog internet wilt blijven gebruiken.

Natuurlijk is dat alleen nodig als je 10GB (bijna) volledig hebt gebruikt.

Skyrider
Beste Skyrider,
Via email verwijst T-Mobile me naar een pas van Travel en Surf voor extra Mb,s als de 10 Gb op zijn in het buitenland. De prijs van 1 Gb is euro 24,99.
Graag berichtje
Met vriendelijke groeten
Marinus Smedema
Reputatie 4
Badge +9
Hey Marinus.

Dat is vreemd, omdat Travel & Surf niet van toepassing is voor jou, omdat je een GO Abonnement hebt. Mits je natuurlijk in de EU zit.

Bron: Travel & Surf
Heb je geen Go of ben je niet in de EU? Koop dan een Travel & Surf internetpas die bij jou past voor een vast aantal MB's en een vaste prijs. De pas is tijdelijk geldig én alleen in het buitenland. Je zit dus nergens aan vast.
Met: t-mobile.nl/mb-aanvuller ben je dus goedkoper uit, daar betaal je maar € 7,50 voor 1GB, € 10,00 voor 2GB en € 15,00 voor 5GB.

Skyrider
Bedankt voor je reaktie. Ik heb een Go Unlimited EU abonnement. 35 euro p.m.
Ik ben in Spanje, dus binnen de EU.
Na 60 dagen onbeperkt, 10 GB per maand. Heb ik dan voor 15 euro 5 GB extra ?
Reputatie 4
Badge +9
Goedenavond Marinus .

Een moderator (T-Mobile personeel) zal zo spoedig mogelijk hier op meer informatie geven 🙂. Vooral omdat er wat onduidelijkheid is met GO Unlimited en het aanvullen hiervan in het buitenland als je op 10GB zit.

Met namen van: T-Mobile Go abonnementen Voorwaarden staat het volgende:

Voor data gebruik na de 10GB per maand in de EU of dataverbruik buiten Nederland en de EU geldt een tarief van € 0,06 per MB incl BTW

Terwijl je met andere GO abonnementen wel met t-mobile.nl/mb-aanvuller kan aanvullen.

Ik zou eventjes afwachten op een Moderator die dit in het geheel kan informeren hoe het nu precies zit.

Skyrider
Reputatie 7
Badge +20
Hey Marinus,

Onze Klantexperts hebben even aan de bel getrokken, door de verwarring die er ontstond, naar aanleiding van het e-mailbericht van mijn collega. Hier was denk ik enige verwarring ontstaan over de vraagstelling, maar ik zie ook dat zij verkeerde informatie verstrekt hebben, sorry voor deze verwarring.

Het staat eigenlijk duidelijk in de FAQ van Go Unlimited:

Je hebt dus eerst de 60 dagen in de EU, als je deze verbruikt hebt, krijg je 10 GB per maand. Als je ook hier niet genoeg aan hebt en de bundel is op, dan kun je dus een aanvuller aanschaffen in de EU (of betalen per MB), zoals Skyrider als eerste terecht heeft aangegeven. Dit is geldig voor de EU, maar als je in zone 1, 2 of 3 bent, dan kom je uit op de Travel & Surf-passen.

Deze aanvullers zijn in de EU niet kosteloos, maar in Nederland zijn ze dat wel. Daar was denk ik ook nog wat verwarring over via de e-mail, maar uiteindelijk klopt het eerste antwoord van Skyrider dus gewoon. :)

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk, maar als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag!
Hartelijk dank voor het antwoord. Ik kom hier later nog even op terug. Groetjes Marinus
Beste David ( T-Mobile Moderator) zone EU
Als ik je nu goed begrijp betaal ik als de 10GB (na 60 dagen in de EU) op is
voor 1 GB extra Euro 7,50 of andere keuze volgens ,,MB aanvuller & GB aanvuller.,,
Zie 1e reactie van Skyrider.

Ik kreeg gisterenmorgen een telefoontje van een T-Mobile medewerker. Deze bevestigde
dat de e-mail van T-Mobile medewerker Sandra correct was. Zij schrijft over de extra
aanvulling voor 1GB van Euro 24,95 ( Travel en Surf Tarief)
Ik zal jouw bericht dit dit ,,niet,, klopt doorgeven en vraag om e-mail bevestiging.
Je hoort nog van mij.
Met vriendelijk groeten
Marinus Smedema
Spanje
Reputatie 4
Hoi Marinus,

Nogmaals sorry voor alle verwarring, maar het antwoord van mijn collega David en onze Klantexpert Skyrider is het enige juiste antwoord. Dat garandeer ik je 100%! :D

Je hebt dus op dit moment een Go Unlimited EU abonnement. Zoals je weet kan je hiermee 60 dagen lang onbeperkt internetten in de EU, hierna krijg je 10 GB per maand. Op het moment dat je alle data hebt verbruikt en toch meer internet nodig hebt, kan je een aanvuller aanschaffen of betalen per MB. De juiste prijs voor een GB-aanvuller van 1 GB is voor jou wel €7.50, omdat je een GO abonnement hebt. Verder kost een aanvuller van 2 GB €10.- en 5 GB kost €15.-. Alle informatie, voorwaarden & prijzen hierover kan je vinden op deze pagina. Ik zou jou ook zeker adviseren om gebruik te maken van de MB en GB-aanvullers wanneer je de 60 dagen limiet hebt bereikt en je 10 GB ook op is. Het is de meest voordelige oplossing en je kunt er op volle snelheid mee blijven internetten tot de aanvuller is verbruikt. Vast aantal MB's voor een vaste prijs, zo krijg je nooit onverwachte kosten. Dat is ideaal!

Daarnaast heb ik de juiste informatie ook aan de klantenservice doorgegeven en feedback gegeven, dus vanaf nu zal er geen verwarring meer ontstaan. 😉 Ik hoop dat ik je meer duidelijkheid heb kunnen geven.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik wens je in elk geval een fijne tijd in Spanje. Hasta luego! 🆒
Hartelijk dank voor je antwoord. Alles is nu volledig duidelijk. Met vriendelijke groeten. Marinus Smedema
Beste Muberra Moderate T-Mobile
Alles was echt duidelijk. Je geeft boven door, dat als je de GB aanvuller gekocht hebt, je op volle
snelheid kan internetten tot de MB,s GB,s gebruikt zijn.
Tot mijn verbazing krijg ik zojuist een e-mail van Peter van T-Mobile met voorwaarden waarin staat
dat de MB &GB aanvullers voor het Go Unlimeted EU maar 1 dag geldig zijn. De 10GB waren ook
voor ca 10 maanden. De aanvullers nu plotseling per dag.
tenminste dat heb ik zo
begrepen uit de voorwaarden van Peter.
Graag bericht
Marinus Smedema
Reputatie 4
Hoi Marinus,

Fijn dat alles duidelijk is. Ik doe altijd mijn best om alles goed en zo uitgebreid mogelijk uit te leggen. :D

Sorry, voor de iets latere reactie, maar ik wilde zeker weten dat de informatie 100% correct is voordat ik jou het antwoord geef. Het klopt dat als je de GB-aanvuller hebt gekocht en gebruikt, je op volle snelheid kan internetten in het buitenland.

Om terug te komen op de geldigheid van de MB en GB-aanvullers, in Nederland zijn de aanvullers voor 1 dag geldig, omdat je de dag erna weer nieuwe data krijgt. Maar De MB en GB-aanvullers voor in de EU zijn geldig tot jouw nieuwe tegoeddatum, dus dat is de datum waarop je elke maand jouw nieuwe tegoed krijgt. In jouw geval is dat altijd de 25ste van de maand. Bijvoorbeeld, als je op 12 april een GB-aanvuller koopt van 1 GB, dan is die geldig tot 25 april, omdat je op die datum weer nieuw tegoed krijgt. Dus het is belangrijk dat je daar rekening mee houdt, zodat je niet voor verrassingen komt te staan

Heb je meer vragen, dan hoor ik het van je. 🙂
Muberra. Hartelijk dank voor het duidelijke en positieve antwoord. Heel goede service van T-Mobile. Groetjes Marinus Smedema
Reputatie 4
Hoi Marinus,

Graag gedaan! :D

Ik ben heel blij om te horen dat je zo tevreden bent met mijn hulp en die van T-Mobile.

Ik wens je nog een hele fijne vakantie toe! Geniet van het zonnetje. 🆒

Reageer