Beantwoord

Gebeld worden met Go 120 Min EU plan

• 21 april 2017
  • 8 reacties
  • 479 Bekeken

Hallo, ik heb een Go 120 Min EU abonnement plus 1Gb EU.
Ik begrijp dat als ik bel in een ander EU land, dit van mijn 120 minuten afgaat.
Hoe zit het met gebeld worden in het buitenland? Het lijkt erop alsof dit sinds kort ook van mijn belminuten afgaat, terwijl ik eerder onbeperkt telefoontjes kon ontvangen in het buitenland?
Ik hoor graag van u.
Vr. Gr. Jan
icon

Beste antwoord door David 25 april 2017, 09:56

Hey JCloin,

Een terechte vraag inderdaad en ik zie dat HugoB ook al heeft mee gedacht! :)

Ik heb het gelijk voor je gecontroleerd en zie direct waar het verschil door komt en waarom er belminuten in rekening worden gebracht voor ontvangen telefoontjes. Je wordt regelmatig gebeld vanuit Zwitserland en dat land valt niét binnen de EU, maar binnen zone 1. Er worden hier dan ook geen belminuten voor in rekening gebracht, maar wel kosten buiten de bundel. Deze tarieven staan ook op deze pagina.

Via My T-Mobile kun je de details van jouw verbuik inzien. Hier zie je ook terug dat er regelmatig naar landen in de EU wordt gebeld en dit gaat over de 120 belminuten heen. Dit verbruik klopt dus inderdaad en daar gaat ook niets mis met het verrekenen van de 120 minuten. Houd er dus wel rekening mee dat Zwitserland niet binnen de EU valt en dus geen onderdeel is van het prijsplan Go.

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk, maar als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +5
Volgens de tarieflijst kost gebeld worden in de EU niets. Dus het zou niet mogen dat er minuten worden afgeboekt.
Reputatie 7
Badge +20
Hey JCloin,

Een terechte vraag inderdaad en ik zie dat HugoB ook al heeft mee gedacht! :)

Ik heb het gelijk voor je gecontroleerd en zie direct waar het verschil door komt en waarom er belminuten in rekening worden gebracht voor ontvangen telefoontjes. Je wordt regelmatig gebeld vanuit Zwitserland en dat land valt niét binnen de EU, maar binnen zone 1. Er worden hier dan ook geen belminuten voor in rekening gebracht, maar wel kosten buiten de bundel. Deze tarieven staan ook op deze pagina.

Via My T-Mobile kun je de details van jouw verbuik inzien. Hier zie je ook terug dat er regelmatig naar landen in de EU wordt gebeld en dit gaat over de 120 belminuten heen. Dit verbruik klopt dus inderdaad en daar gaat ook niets mis met het verrekenen van de 120 minuten. Houd er dus wel rekening mee dat Zwitserland niet binnen de EU valt en dus geen onderdeel is van het prijsplan Go.

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk, maar als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Bellen gaat vanuit de bundel binnen de EU alleen bellen van NL naar Duitsland of Oostenrijk gaat van je 120 min ben je in Europese landen dan gaat bellen vanuit je bundel dit is door wet vast gelegd.

Providers doen hierover onduidelijk besparen ze veel minuten mee
Verder is de service bij T mobile alleen maar slechter geworden bij het bellen kan je alleen maar met een keuze menu werken, iemand spreken is er niet meerbij: wel jammer bij 😠
Reputatie 7
Badge +20
Hoi EFORALL,

Erg jammer om te lezen dat je ontevreden bent met de service en belminuten. Aan de wetgeving kan ik verder niets doen, maar ik ben wel benieuwd of ik ergens bij kan helpen wat betreft de service? Heb je een vraag of probleem waar we bij kunnen helpen?
David zoals je zie zijn er veel mensen met vragen als ik vanuit EU land naar Nederland belt gaat dit dan uit je bundel? of krijg ik dan onverwachts kosten met onbeperkt bellen EU ik neem aan dat als ik vanuit NL bel naar Eu land dat dit dan van de 120min bundel gaat?

En de ontevredenheid zit hem in de slechte bereikbaarheid van de Klantenservice van T mobile
mensen willen graag iemand spreken persoonlijk.
Reputatie 7
Badge +20
Hi EFORALL,

Jouw vermoeden klopt inderdaad: Bij het bellen vanuit Nederland naar een land in de EU gaat dit van jouw belminuten af. Wanneer je belt vanuit, bijvoorbeeld, Frankrijk naar Duitsland, dan valt dit onder de nieuwe wetgeving en dus de onbeperkte bundel. Je vindt hier ook een uitgebreide uitleg over op onze website. Hier staat precies in wanneer wat geldt en wat dit kost.

Jammer om te lezen dat je niemand te pakken hebt gekregen. Wanneer het druk is kan dit inderdaad langer duren. Gelukkig kun je ook via andere kanalen, zoals onze Community, jouw vragen stellen! 🙂
Hallo allen,
Zojuist heb ik een klacht ingedient mbt de belminuten. Vandaag met T-mobile gebeld om mijn bundel uit te breiden naar onbeperkt bellen vanuit NL naar andere Europese landen. De medewerker heeft met veel enthousiasme Go unlimited aanbevolen, die ook direct in zou gaan. Vanavond met een Roemeense telefoonnummer gebeld en, ja hoor, bijna €11-, extra kosten heeft t-mobile voor dit gesprek berekend.
Nu op de website las ik dat bij go unlimited niet onbeperkt naar andere eu landen kan bellen. Misschien moet t-mobile de medewerkers beter opleiden!
Ook vind ik de website en de app niet transparant. Voor sept jl. had ik een abonament met onbeperkt bellen naar eu landen. In sept een sms en mail ontvangen over go abonnement waarin stond onbeperkt bellen in nl en eu. Dus ik dacht dat ik ga met dezelfde bundel wat centjes besparen, maar neeeee, alleen maar extra kosten. Omdat achter de tekst “onbeperkt bellen” met piep kleine letters staat “120 minuten bellen naar eu landen”.
Vreselijk!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Betty,

Goed dat je even aan de bel trekt, want ik denk dat er het één en ander aan misverstand ontstaat in dit geval.

Jij hebt nog een oudere variant van Go Unlimited waar nog wél onbeperkt bellen vanuit Nederland naar de EU, en dus Roemenië, zit! Bij de nieuwere varianten zit deze optie niet meer. Jouw gesprekken naar Roemenië vallen ook binnen de bundel en ik zie nergens terug dat jij hier €11,- voor moet betalen. Zie jij dit nog wel ergens? Wellicht heb je direct na de gesprekken op My T-Mobile gekeken? Het kan soms even duren voor alles is verwerkt. Ik zie wel terug dat je €4,45 aan overige kosten hebt gemaakt, maar dit is voor het bellen naar een servicenummer. Deze vallen onder geen enkele belbundel. Ik gok dus dat je te snel na het gesprek keek en daardoor overige kosten terug zag, maar dit is ondertussen ook rechtgezet.

Mocht jij ergens nog iets anders zien of nog verdere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Reageer