Beantwoord

Geen internet meer na verbruik bundel

• 23 december 2018
  • 12 reacties
  • 1333 Bekeken

Ik heb een onbeperkt internet abonnement en per dag start ik met 5 GB. Als die verbruikt zijn kan ik volgens de theorie steeds gratis aanvullen met een GB extra. Ik wil geen woorden vuil maken over het feit dat het na 1 keer aanvullen plots onmogelijk is om op te waarderen omdat "plots" iedere keer weer de status van aanwezige MB's niet meer bij wordt gewerkt en er dus geen extra GB is.

Wat veel vervelender is, is dat er geen lagere snelheid word gegeven zodat iets als whatsapp nog wel werkt. Ik krijg keurig een SMS met bericht dat de bundel op is en dat er op lage snelheid gebruik kan worden gemaakt van internet. Niets is echter minder waar want de kraan gaat compleet dicht. Helemaal geen internet meer. Dit zijn niet de voorwaarden waarvoor ik een handtekening heb gezet.

Een knopje om traag internet te activeren kan ik ook nergens vinden...

Hoe lossen we dit op?

Groet,

Lieuwe
icon

Beste antwoord door Folkert 23 december 2018, 19:14

Beste Lieuwe,

Er waren vandaag 2 storingen m.b.t. tegoed opvragen en (gratis) Mb aanvullers. Je kunt na de dagbundel van 5 Gb altijd aanvullen bij unlimited.
De limiet van 5 Gb per dag is ingesteld tegen overmatig data gebruik waardoor andere klanten capaciteit te kort kunnen komen.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste Lieuwe,

Er waren vandaag 2 storingen m.b.t. tegoed opvragen en (gratis) Mb aanvullers. Je kunt na de dagbundel van 5 Gb altijd aanvullen bij unlimited.
De limiet van 5 Gb per dag is ingesteld tegen overmatig data gebruik waardoor andere klanten capaciteit te kort kunnen komen.
Hoi Folkert,

Storingen kunnen gebeuren maar je gaat de uiteindelijke vraag even uit de weg lijkt het.... waarom krijg ik geen trager internet zodat bepaalde dingen die niet veel eisen toch blijven werken?

Na de eerste aanvuller is het overingens al zolang ik dat abonnement heb zo dat de status trager bijgewerkt word waarmee ik geen internet meer heb omdat de bundel echt op is maar nieuwe vragen kan nog niet omdat de status nog uurtje vol weet te houden dat er nog MB's zouden staan. Dit terwijl internet allang dood is.

Maar de kern blijft... waar is dat trage internet zodat allerlei apps niet de connecties naar servers verliezen?

Ik check net nog de SMS en die geeft ook duidelijk aan dat ik op trager internet verder moet zolang ik geen aanvraag doe voor nieuwe GB.

Dus graag antwoord op de vraag: Waarom is internet dood en niet traag?

Groet,

Lieuwe
Reputatie 7
Badge +18
Laat ik even over aan een moderator... Zijn morgen weer online.
Dankje voor de moeite Folkert 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lieuwe111,

Dankjewel voor je vraag. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je een Go Unlimited abonnement hebt. Bij Unlimited start je iedere dag met een dagtegoed van 5 GB. Geldig in Nederland.l Als je dagtegoed op is kun je gratis 1 GB-aanvullers activeren. We proberen zo oneerlijk en/of commercieel gebruik te voorkomen. Zo heeft iedereen onbeperkt internet, en wordt het netwerk niet onnodig belast. Wij bieden geen traag internet. Als je MB's op zijn dan stopt je internet automatisch en kun je een nieuwe MB-aanvuller activeren. Zorg er wel voor dat je MB-aanvuller 100% is verbruikt je kan namelijk dan pas een nieuwe activeren.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Ik wens je hele fijne feestdagen!
Hoi Hajar,

Dank voor de snelle reactie.

In het sms'je dat ik krijg staat altijd duidelijk dat ik het verder moet doen met traag internet totdat ik de aanvuller aanvraag. Dit werd mij in de winkel ook gegarandeerd. Ik vroeg het speciaal omdat ik de telefoon gebruik op de camping voor internet. Dit werkt namelijk beter dan het internet van de camping zelf.

Helaas heb je het met windows of osx niet altijd in de hand dat het systeem onder water stiekem even een update doet waardoor je zonder het te weten ineens door je tegoed heen bent.

Dan kan ik inderdaad een aanvuller vragen. De eerste aanvuller kan zelfs al met de 5 GB beschikbaar al worden aangevraagd. Heel netjes als je weet dat er iets een update wil doen.

Het aanvragen van de tweede aanvuller is al lastiger omdat de statuspagina zegt dat er nog tegoed staat terwijl de verbinding al even dood is. Ik moet dan wachten tot de statuspagina is bijgewerkt en ook ziet dat er geen MB's beschikbaar zijn. Een derde aanvuller begint wat rampzaliger te worden omdat het steeds langer duur tot de statuspagina bijgewerkt is tot de echte status waar er geen MB meer is. Ik heb onlangs meer dan een uur moeten wachten tot de status werd bijgewerkt.

Ik gebruik de aanvuller niet vaak maar als ik er een paar nodig heb is het hierboven beschreven probleem structureel aanwezig. Dat vind ik persoonlijk niet netjes. De tellertjes in jullie systemen werken perfect want na verbruik van de bundel of aanvuller stopt het internet. De status is dus gewoon bekend.

Ons gezin heeft 4 abonnementen lopen met onbeperkt internet en het euvel is niet alleen op mijn abonnement.

Dat jullie eerlijk willen verdelen snap ik. Echter hoop ik ook dat je het snapt dat als je een onbeperkt internet abonnement neemt het verdelen niet echt mijn probleem is.....

Groet,

Lieuwe de Haan
Oops... vergeet ik jou ook even fijne feestdagen toe te wensen.... bij deze dan nog Hajar!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lieuwe,

Kun je de volgende keer dat je problemen ervaart met het activeren van een MB-aanvuller een screenshot maken en die met ons delen in dit topic? Graag ook datum en tijdstip dan kan ik dit doorzetten naar onze technische dienst. Zij gaan dan onderzoeken waar het probleem ligt. Je geeft aan dat je op de camping bent dus wellicht dat het bereik niet optimaal is waardoor de verbinding trager is. Maar dit gaan zij dan onderzoeken.

Ik zie je bericht graag tegemoet!
Reputatie 3
Mijn ervaringen bij een 4G voor Thuis abo zijn precies hetzelfde als bij @Lieuwe111 hoor @Hajar : dat ligt niet aan internetverbindingen, dat ligt aan de manier waarop jullie systemen blijkbaar werken. Die kunnen behoorlijke tijd achterlopen met hun status waardoor geen “aanvullers” kunnen worden aangevraagd.
ik onderschrijf daarom het pleidooi van @Lieuwe111 om een buffer van enkele GB’s in te stellen bij het aanvragen van aanvullers, dus niet pas als de laatste aanvuller helemaal op is (en je internet stopt). En dat doen andere providers beter ...
Hoi Hajar,

Een screenshot is weinig zinvol. Als het internet op de ene telefoon stopt pak ik de andere telefoon en log in. Dan kies ik het account dat geen internet meer heeft en om bijvoorbeeld 19:00 staat er op het scherm dat de status is bijgewerkt tot 18:15. Toen was er nog tegoed en kan je dus geen aanvuller aanvragen.

Zoals ik al aangaf geven de realtime tellers keurig aan dat het tegoed op is en stopt de verbinding. De status waar ik heen moet om aanvuller aan te vragen communicerd blijkbaar niet realtime met het systeem dat de verbinding stopt.

Gezien het probleem met updates structureel erger word na meerdere aanvullers ia mijn idee dat het gewoon in het systeem geprogrammeerd is en dus niets met toeval of storingen te maken heeft.

Alle 4 de abonnementen in het gezin hebben hetzelfde probleem dus van toeval ik geen sprake.

Zou fijn zijn als dan toch die lage snelheid er toch even zou zijn. Hoewel je beter de programmatuur kan aanpassen om te zorgen dat ik het abonnement krijg waarvoor ik betaal "unlimited" en niet dit ontmoedigingsbeleid.

Groet,

Lieuwe
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lieuwe,

Dankjewel voor je antwoord. Alleen heb ik toch echt wel screenshots nodig en 3 voorbeelden met tijdstip nodig om dit te kunnen doorzetten. Op die manier kunnen onze app ontwikkelaars kijken naar een oplossing. Ik hoop dat het lukt om mij van voorbeelden te voorzien.
Als ik weer aanvullers nodig heb en het probleem doet zich weer voor zal ik de screenshots maken. Deze topic niet afsliuten dus.

Reageer