Beantwoord

Geen langzaam internet na verbruiken databundel

• 24 januari 2018
  • 17 reacties
  • 2023 Bekeken

Goedenavond,

Vanochtend ging ik op weg naar mn werk en wilde een appje sturen dat ik wat later kom. Waarbij ik opmerkte dat ik geen 4G meer in beeld had staan. Ik had blijkbaar al mn data verbruikt.

Normaal dan kan ik nog wel langzaam internetten, dus appje kan prima.
Maar zelfs dat niet meer, ik heb gewoon geen data toegang of 4G toegang meer. Dit was mij eerder al een keer opgevallen, maar nooit verder bij stil gestaan.

Toen naar de instellingen op mijn abonnement gegaan via een andere telefoon en daar zag ik dat ik moest kiezen tussen verschillende abonnementsvormen, en ik moest expliciet kiezen voor langzaam internet.

Zo gezegd zo gedaan, maar geen langzaam internet..

Wat moet/kan ik doen om dit toch voor elkaar te krijgen?

Grt,
Matthijs
icon

Beste antwoord door Matthijd 26 januari 2018, 10:07

Ja, er stond bovenin wel dat ik ontvangst heb. Antenne gaf volledige ontvangst aan.

Ik heb een programma op mn telefoon staan: "Cell Signal Monitor" en die gaf netjes aan dat ik ontvangst heb, met de juiste operator en ook dat hij verbinding heeft met Cid: 30560-9. Ook de status actief.
Signaalsterkte zelfs op -116dB

Dus snap het niet echt waarom het niet werkte. Nu gelukkig wel weer 😃
Bekijk origineel

17 reacties

Hoi ,

probeer je simkaart in een ander toestel te plaatsen ... als die daar werkt dan ligt het toch aan de instellingen van je toestel zo niet dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice bellen/chatten
Heb Ik al gedaan, blijft 4G ook uit. Denk echt dat het er aan ligt dat de data uit is gezet voor mijn account.
Of je simkaart is aan het vervanging toe
Als ik er wel mee kan bellen, dan is mn simkaart toch niet stuk?
nee niet stuk maar misschien aan het verouderen
waar voor toestel heb je
Hmmm, kan ik me niet voorstellen, ik heb de simkaart pas net een maand of 4. Het is echt een kwestie dat het dataverkeer is uitgezet, er moet iemand van tmobile even naar kijken
oke
succes
Dankjewel voor je reacties
Reputatie 7
Badge +20
Hey Matthijs,

Er is in ieder geval al flink met je mee gedacht over een mogelijke oorzaak! Thanks Loulou2015! :)

Het klopt inderdaad dat er actief een keuze gemaakt moet worden om op lage snelheid te internetten of om een MB-aanvuller aan te zetten. Ik zie terug dat je op 23 januari gekozen hebt voor internetten op lage snelheid en deze keus is ook goed bij ons ontvangen. We hebben ook niets geblokkeerd, dus het internetten op lage snelheid zou gewoon z'n werk moeten doen.

In ons systeem zie ik wel terug dat er ongeveer 4 MB is verbruikt aan internet op langzame snelheid, dus het werkt zo te zien wel. Zou je kunnen aangeven welke foutmelding je ontvangt wanneer je iets probeert op het internet en wat er op dat moment als teken in jouw scherm staat voor het netwerk? Het is een snelheid waarbij het je al gauw kan ontgaan dat het werkt, omdat het voornamelijk geschikt is voor het sturen van een app of mail. Daar is het geschikt voor, dus dat zou het ook zeker moeten doen in jouw geval!

Ik ben benieuwd naar jouw reactie en de melding die je ontvangt!
Gisteren en eergisteren had ik geen 4G+ meer boven de ontvangst indicatie meer staan.
Wat ik nu wel weer heb (ik stuur dus nu ook via de langzame verbinding). Dus er is iets wel veranderd in mijn situatie waardoor het nu wel weer mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Matthijd,

Stond er wel iets in jouw beeldscherm, in plaats van 4G+? Het kan dan natuurlijk ook zo zijn dat er tijdelijk even geen 4G+ beschikbaar was. Gelukkig werkt het nu wel weer! 🙂
Ja, er stond bovenin wel dat ik ontvangst heb. Antenne gaf volledige ontvangst aan.

Ik heb een programma op mn telefoon staan: "Cell Signal Monitor" en die gaf netjes aan dat ik ontvangst heb, met de juiste operator en ook dat hij verbinding heeft met Cid: 30560-9. Ook de status actief.
Signaalsterkte zelfs op -116dB

Dus snap het niet echt waarom het niet werkte. Nu gelukkig wel weer 😃
Reputatie 7
Badge +20
Hi Matthijd,

Ben blij dat het nu weer werkt! Dankjewel voor je uitleg! 🙂
Ik moet nu elke maand ZELF dit trage internet aanzetten, waar het vroeger vanzelf ging. Belachelijk!!!! Dit is een onaccaptabel smerige marketing truc om meer bundels te verkopen.

Reageer