Vraag

Gestopt met MB-verdeler

Waarom stop t-mobile met de mb verdeler?.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hi AukeHaan,

Wij hebben de MB-verdeler destijds geïntroduceerd in combinatie met ons oudere prijsplan Stel Samen & Stel Bij. Daarna zijn we overgegaan op Go abonnementen. De MB-verdeler is niet beschikbaar i.c.m. met een Go abonnement. Bij Go-abonnementen is onbeperkt internet in Nederland beschikbaar en dan zou het met de MB-verdeler het mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler niet aan te bieden bij het Go-abonnement.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Hajar schreef:

Bij Go-abonnementen is onbeperkt internet in Nederland beschikbaar en dan zou het met de MB-verdeler het mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler niet aan te bieden bij het Go-abonnement.

Echt kunnen jullie nu eens ophouden met dit onzin statement, het is pertinent onwaar!

Bij de GO 1, 5 en 10GB abonnement is geen enkele - ik herhaal - geen enkele reden denkbaar waarom de MB-verdeler niet beschikbaar zou kunnen of mogen zijn icm de bestaande Fair Use Policy.

Dit is gewoon een marketing-keuze (mensen met een MB verdeler gebruiken hun databundel namelijk ook daadwerkelijk. Voor die klanten fijn en kosten-efficiënt, maar voor T-Mobile lastig: in tegenstelling tot zo'n 90% van de NL-bevolking. Uit het Telecompaper van ACM valt te halen dat het datagebruik van de gemiddelde mobieile klant gemiddeld vér onder de databundels ligt die er op dit moment worden afgesloten.

Het échte antwoord op de vraag 'waarom wil T-Mobile van de MB-Verdeler af' is dat die klanten relatief gezien te weinig opleveren.

De enige andere mogelijke interpretatie is dat ook 'het beste Netwerk' van NL blijkbaar in zijn voegen gaat kraken als iedereen maandelijks de contractuele 1GB van zijn 1GB bundel, 5GB van zijn 5GB bundel of 10 van zijn 10GB bundel zou gaan gebruiken.

"Hó eens even, dåt was niet de afspraak" zal iemand op de marketingafdeling van TMO hebben gedacht."

Een beetje realistischere databundels verkopen zou dan natuurlijk netter zijn, maar ja de concurrentie hè... die gillen ook om het hardst dat ze dataverdubbelaars en onbeperkt internet hebben. En dus roept TMO ook maar 'all you can eat!' in de wetenschap dat ze het niet kunnen en niet willen waarmaken. En met het dumpen van de MB-Verdeler hóeven ze het ook niet langer waar te maken en kan er rustig worden doorgegaan met abonementsvormen waar 60% gebakken lucht in zit.

Kortom: wat overblijft is niets minder dan een hele nare, vervelende en klant onvriendelijke keuze van T-Mobile. Met een oneerlijk en tamelijk leugenachtig statement op de website.

Dit riekt naar hetzelfde soort marketing als ADSL2 indertijd verkopen voor de theoretische 20Mbit terwijl niemand ooit die snelheid kon halen. Ook de huidige gebakken lucht hype zou meer aandacht van de ACM moeten krijgen. Ik denk dat één simpele rekensom de ACM leert dat de totaal verkochte dataruimte de capaciteiten van het 4G netwerk met een belachelijke waarde overstijgt.

Het zal wel teveel gevraagd zijn om T-Mobile te vragen tot inkeer te komen, het percentage klanten dat de verdeler gebruikt is ongetwijfeld te klein en het is een groep die T-Mobile liever kwijt dan rijk is.
Wat de reden ook is, het blijft een vreemde keuze en in mijn ogen ook een beetje dubbel. Zakelijke GO gebruikers kunnen wel, zelfs met Unlimited gebruik maken van MB verdeler. Behalve als deze ‘te vroeg’ (voor okt. 2017) zijn afgesloten, want dan heb je minder rechten als degenen die daarna een abbo hebben genomen.
Daarnaast heb ik al van meerdere mensen in mijn directe omgeving gehoord dat zij het advies kregen van de klantenservice om gewoon Unlimited te nemen en de telefoon op bijvoorbeeld de camping te gebruiken als hotspot. Die zitten gewoon met meerdere apparaten te internetten en Netflix te kijken.
Het enige dat ik wil is een extra simkaart in mijn auto zodat ik niet elke keer hoef te verbinden en één in mijn tablet voor die paar keer per jaar dat ik in een hotel zit met een hele beroerde WiFi verbinding.
Maar goed, zolang mijn huidige abonnement loopt met de kortingen die ik heb hoef ik niet te verlengen. En ondertussen gewoon afwachten wat de concurrentie doet. Het merk met ‘het rode logo’ komt binnenkort met een soort familie abonnement. Misschien is dat wel interessanter met meerdere abonnementen.
Goed om te horen dat het zakelijk blijkbaar wel mogelijk is, vreemd ook.

En over die rode vlek, dat abo bestaat inmiddels:
Dat is zeker interessant met pubers in huis, en het datavolume is bizar, zo bizar zelfs dat je je kunt afvragen of het wel realistisch is (mijn punt in de vorige post).
Als je dat abonnement neemt met een combinatie krijg je 160GB data, dat staat ongeveer gelijk aan 50 uur mobiel streamen van Netflix in Full HD content of meer dan 1100 uur (is 46 dagen) Spotify op Extreme kwaliteit.
Kijk dat zijn nou antwoorden op vragen die ik had. Dus met andere woorden: verleng ik mijn abonnement met sim only en Unlimited Go abonnement dan werken mijn 2 mb verdelers niet meer (die ik al 2 jaar met volle tevredenheid gebruik.). In die 2 jaar tijd kan t-mobile ook zien dat ik echt niet over de scheef ga met mijn gebruik van data. Ik gebruik het enkel idd voor de camping en mijn ipad. Met andere woorden als ik over ga op een zakelijk abonnement dan kan ik deze blijven gebruiken? We hebben overigens wel een eigen bedrijf.
AJSL schreef:

Wat de reden ook is, het blijft een vreemde keuze en in mijn ogen ook een beetje dubbel. Zakelijke GO gebruikers kunnen wel, zelfs met Unlimited gebruik maken van MB verdeler. Behalve als deze ‘te vroeg’ (voor okt. 2017) zijn afgesloten, want dan heb je minder rechten als degenen die daarna een abbo hebben genomen.
Daarnaast heb ik al van meerdere mensen in mijn directe omgeving gehoord dat zij het advies kregen van de klantenservice om gewoon Unlimited te nemen en de telefoon op bijvoorbeeld de camping te gebruiken als hotspot. Die zitten gewoon met meerdere apparaten te internetten en Netflix te kijken.
Het enige dat ik wil is een extra simkaart in mijn auto zodat ik niet elke keer hoef te verbinden en één in mijn tablet voor die paar keer per jaar dat ik in een hotel zit met een hele beroerde WiFi verbinding.
Maar goed, zolang mijn huidige abonnement loopt met de kortingen die ik heb hoef ik niet te verlengen. En ondertussen gewoon afwachten wat de concurrentie doet. Het merk met ‘het rode logo’ komt binnenkort met een soort familie abonnement. Misschien is dat wel interessanter met meerdere abonnementen.

Het is volgens mij wel zo dat zakelijke klanten de MB Verdeler weliswaar kunnen aanvragen, maar dat dat wel een extra abonnement van € 25 per maand met zich mee brengen per nummer/SIM kaart die je wilt gebruiken.

Reageer