Beantwoord

Go 17.2 (Unlimited NL + EU 17.1) naar Basic 1 GB + onbeperkt bellen 17.2 ?

• 17 mei 2018
  • 4 reacties
  • 1666 Bekeken

Beste T-Mobile,

Al jaren tevreden klant bij jullie. Heb een hele fijne telefoonbundel met onbeperkt internetten en bellen.
Ik heb deze bundel afgesloten, toen ik naar Marburg (Duitsland) ging verhuizen en geen vast internet wilde, omdat ik niet wist hoe dat werkte daar en hoe lang ik zou blijven.
Inmiddels heb ik daar ook Wi-Fi en weet ik dat ik langer ga blijven.

Omdat het Unlimited NL is, heb ik "maar" 10 GB in Duitsland. Ik betaal dus voor unlimited, terwijl ik dat niet of nauwelijks gebruik (soms een weekend hier bij mijn ouders).
Om die reden heb ik ook vast internet in Marburg genomen, maar daarom is 10 GB nu wel erg veel en krijg ik het niet op.

Daarom wil ik graag naar een iets goedkopere bundel overstappen.
Nu heb ik alleen een paar vragen:

1. Kan ik mijn internet (dan dus 1 GB) gewoon ook in Duitsland gebruiken zonder extra kosten?
2. (Heel belangrijk!!!) kan ik gewoon nog onbeperkt bellen in de EU (dus vanuit Duitsland met mijn Nederlandse nummer naar Nederlandse nummers in Nederland EN naar Duitse nummers in Duitsland?)
Want dat is wel heel belangrijk dat ik dat nog gewoon "gratis" kan (dus niet tegen extra kosten).

Mocht 2 dus niet kunnen, is er dan ook een bundel waar dat wel bij kan? (Die iets goedkoper is dan die ik nu heb?)

Ik blijf heel graag bij T-Mobile, dus ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Alvast bedankt! Fijne avond en groetjes,

Emma
icon

Beste antwoord door Rosan 17 mei 2018, 20:32

Beste Emma Aangezien je zelf aangeeft voorlopig nog in Duitsland te blijven raad ik je eigenlijk aan om een abonnement daar te nemen.
Waarom omdat het niet te bedoeling is om een abonnement uit Nederland alleen maar te gebruiken in het buitenland.
Grote kans dat je dan toch problemen gaat krijgen met de Roam like Home regels.
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/voorwaarden/aanvullende-voorwaarden-redelijk-gebruik-buitenland.pdf

Mocht je abonnement nog niet afgelopen zijn dan kan je kijken naar de overname regels aangezien T Mobile ook in Duitsland zit.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +13
Beste Emma Aangezien je zelf aangeeft voorlopig nog in Duitsland te blijven raad ik je eigenlijk aan om een abonnement daar te nemen.
Waarom omdat het niet te bedoeling is om een abonnement uit Nederland alleen maar te gebruiken in het buitenland.
Grote kans dat je dan toch problemen gaat krijgen met de Roam like Home regels.
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/voorwaarden/aanvullende-voorwaarden-redelijk-gebruik-buitenland.pdf

Mocht je abonnement nog niet afgelopen zijn dan kan je kijken naar de overname regels aangezien T Mobile ook in Duitsland zit.
Beste Rosan,

Hartelijk dank voor het snelle antwoord!
Mijn bundel loopt nog tot maart 2019, maar ik zal er inderdaad eens naar kijken!

Overigens ben ik alle 14 dagen nog minstens 3 dagen in Nederland, dus uw collega's in de winkel hebben mij destijds al verzekerd dat dat met het buitenlandmisbruik absoluut geen probleem zou zijn. Daarvoor ben ik nog genoeg hier. :)

Het is vooral dat wij thuis natuurlijk ook gewoon wifi hebben en dat unlimited data vrij nutteloos is. In Duitsland gebruik ik het internet ook niet op dit moment. Heb ik ook Wi-Fi 😉

Maar goede tip! Ik dacht dat ik de contract termijn uit moest zitten, maar ja ze zitten in Duitsland ook, dus dan moet overstappen wel te doen zijn. Ik zal daar eens informeren.

Nogmaals bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Liempt,

Volgens mij kan je het T-Mobile NL contract opzeggen als je een contract bij T-Mobile DE neemt.

Wellicht dat een moderator je hier meer over kan vertellen.
Badge +13
@hidden.nl dat zei ik in de laatste alinea :$
Omdat T Mobile in beide landen zit kan er een overname oid plaats vinden

Dit staat er op de site

Als je naar het buitenland verhuist, kun je ervoor kiezen je T-Mobile abonnement te behouden. Verhuis je naar een land waar T-Mobile actief is? Dan kun je overstappen als je verhuist naar: Duitsland, Hongarije, Kroatië, Macedonië, Montenegro, Oostenrijk, Polen, Slowakije, Tsjechië of de Verenigde Staten. Daarnaast kun je in het Verenigd Koninkrijk overstappen naar provider EE (Everything Everywhere). Neem voor meer informatie contact met ons op.

Reageer