Beantwoord

Go abonnement en emigreren

• 15 januari 2017
  • 7 reacties
  • 1095 Bekeken

Als je een Go unlimited hebt afgesloten en je zou emigreren , kan je dan abo door laten lopen, ook als je dus geen nederlands adres meer hebt ?
icon

Beste antwoord door Amy 17 januari 2017, 15:53

Hey Infogo,

Slim dat je dit even navraagt en fijn om te zien dat MichelD4 je ook al meer informatie gegeven heeft! Hij heeft gelijk, je abonnement moet op een Nederlands adres staan. Wanneer je dus emigreert zou je het adres dus kunnen aanpassen naar bijvoorbeeld het adres van een familielid als hij of zij daar ook mee akkoord gaat. 🙂

Wel is het vreemd om te horen dat je man het abonnement niet op kan zeggen, je kunt namelijk altijd het abonnement opzeggen en de resterende kosten betalen als afkoopsom. Op deze pagina vind je meer informatie over het behouden van je abonnement wanneer je emigreert.

Ik hoop dat ik je zo in ieder geval wat meer informatie heb gegeven. Wanneer je wilt dat we nog even specifiek kijken naar het abonnement van jouw man kan hij het beste met zijn My T-Mobile account een forumaccount aanmaken en hier reageren, dan kunnen wij direct zijn gegevens inzien! Trek je aan de bel bij verdere vragen?
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Beste infogo,

Hartelijk welkom op het forum van T-Mobile!

Ik haal uit je vraag, dat je waarschijnlijk wilt gaan emigreren naar het buitenland, of daar in elk geval informatie over wilt hebben.

Het antwoord op je vraag is: NEE, dat is niet mogelijk.
Je dient ook als je in het buitenland (tijdelijk) gaat wonen, een Nederlands adres aan te houden, maar daarnaast ook een Nederlands rekeningnummer.
Alle informatie over emigreren, vindt je op deze pagina.

Tip: je zou dus het adres van bijvoorbeeld je ouders of een ander familielid kunnen aanhouden, voor de correspondentie vanuit T-Mobile.
Al weet ik niet helemaal zeker, of je ook nog ingeschreven moet staan bij de gemeentelijke basis administratie als inwoner, maar daar zou een moderator nog duidelijkheid over kunnen geven.

In de goede hoop, je hiermee van dienst te zijn geweest.
Graag zou ik dan van een moderator duidelijkheid willen hebben over de inschrijving in de gemeentelijke basis administratie , is dit een vereiste .
Mijn man kan namelijk zijn lopende abo niet annuleren vanwege de emigratie , dat was geen geldige reden, wel breemd dat je dan voor nu ineens ingeschreven zou moeten blijven .
Reputatie 7
Badge +15
Hey Infogo,

Slim dat je dit even navraagt en fijn om te zien dat MichelD4 je ook al meer informatie gegeven heeft! Hij heeft gelijk, je abonnement moet op een Nederlands adres staan. Wanneer je dus emigreert zou je het adres dus kunnen aanpassen naar bijvoorbeeld het adres van een familielid als hij of zij daar ook mee akkoord gaat. 🙂

Wel is het vreemd om te horen dat je man het abonnement niet op kan zeggen, je kunt namelijk altijd het abonnement opzeggen en de resterende kosten betalen als afkoopsom. Op deze pagina vind je meer informatie over het behouden van je abonnement wanneer je emigreert.

Ik hoop dat ik je zo in ieder geval wat meer informatie heb gegeven. Wanneer je wilt dat we nog even specifiek kijken naar het abonnement van jouw man kan hij het beste met zijn My T-Mobile account een forumaccount aanmaken en hier reageren, dan kunnen wij direct zijn gegevens inzien! Trek je aan de bel bij verdere vragen?
Beste Amy, bedankt voor je reactie , je wordt bij emigratie uitgeschreven uit de gemeentelijke basis administratie, de zgn GBA , maar ik,begrijp dat dat dus verder geen probleem is om je abonnement aan te houden, als je maar een nederlands correspondentie adres opgeeft. Dat is dan dus niet ons woonadres.
Graag nog even reactie hierop , want Michel D4 twijfelde hierover ( over ee GBA ) en gaf aan dat een moderator, u dus , daar beter antwoord op kan geven, echter u zegt daar niets over.

Ik hoor graag van u alvorens ik besluit om over te stappen naar Go
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Infogo,

Het klopt inderdaad dat je alleen een Nederlands adres nodig hebt en dat je niet perse ingeschreven hoeft te staan bij een Nederlandse gemeente. Mijn collega Amy had eroverheen gelezen, sorry! Houd er wel rekening mee dat als je overstapt naar T-Mobile GO Unlimited je de GB's uit je Unlimited EU abonnement 60 dagen per jaar in de EU te gebruiken zijn. Ben je langer dan 60 dagen in de EU? Dan kun je 10 GB per maand blijven gebruiken.
Verder wil ik je ook wijzen op de voorwaarden die er bij dit abonnement zijn opgesteld over “Oneigenlijk gebruik” / “misbruik”: er wordt over vier maanden gemeten. Als hieruit blijkt dat in een periode van vier maanden jouw aanwezigheid en/of het gebruik van (data) diensten in het buitenland groter is dan in Nederland, dan zal er contact met je worden opgenomen om te kijken of er sprake is van misbruik. Dit wordt per situatie bekeken, dus hierover kunnen wij nog geen uitspraken doen. Op deze pagina kun je de voorwaarden doorlezen.

Denk er even rustig over na en als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag!
Hier heb ik ook nog een vraag over. Ik woon in Duitsland en heb een NL correspondentie adres en NL rekening. Ik heb echter (nog) geen Go. Begrijp ik het goed dat je met go 60 dagen per jaar onbeperkt kunt internetten in het buitenland? En als je die 60 dagen hebt opgebruikt heb je altijd je volledige bundel die je net als in NL ook in het buitenland kunt gebruiken? Ik zou voor de bundel van 5GB gaan omdat dat voor mijn verbruik meer dan voldoende is. Maar geldt dit dan ook? Zolang ik maar niet over die 5GB heen ga, heb ik nooit extra kosten in Duitsland?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Chris,

Leuk dat je interesse hebt! Als je gebruik wilt maken van Go Unlimited dan kun je 60 dagen in de EU internetten. Als je langer dan 60 dagen in de EU bent dan kun je daarna 10GB per maand gebruiken. De 5GB waar jij het over hebt is alleen beschikbaar in Nederland. Je geeft aan dat je in Duitsland woont en ik neem aan dat je daar meeste data gaat verbruiken. In de voorwaarden geven wij dat als blijkt dat je in een periode van vier maanden jouw aanwezigheid en/of het gebruik van (data) diensten in het buitenland groter is dan in Nederland er contact met je zal worden opgenomen om te kijken of er sprake is van misbruik. Dit wordt per situatie bekeken, dus hierover kunnen wij nog geen uitspraken doen. Bekijk op deze pagina de voorwaarden en denk maar even over na of dit abonnement goed bij je past.

Als je nog vragen hebt, laat het mij weten! 😉

Reageer