Beantwoord

Go-abonnement maar lang op reis

Beste Tmobile,

Ik heb een Go-abonnement welke nog een jaar loopt. Ik ben echter van plan om over enkele maanden voor ongeveer 9 maanden naar Australië te verhuizen. Ik begreep vanuit andere topics dat het abonnement bevriezen geen optie is. Verder las ik een oplossing om bundels uit te zetten wanneer je Stel Samen & Stel bij hebt. Nu heb ik echter een Go-abonnement en vraag ik me af of hier ook een oplossing bestaat?

Groetjes
icon

Beste antwoord door Bas 10 april 2018, 12:59

Hey Lies,

Nice zeg, negen maanden naar Australië! Ga je er rondreizen, of is het voor werk? Hoe dan ook, ik ben jaloers! :D

Het bevriezen of pauzeren van een abonnement is inderdaad niet mogelijk, maar ik ben natuurlijk meteen in ons systeem gaan kijken wat er wél mogelijk is. Ik zie dat je op dit moment Go Next - 5 GB + Onbeperkt bellen hebt. Je kunt onze flexibele bundels eenvoudig verlagen naar Go Basic, waardoor de kosten al direct lager uitvallen! Dit kun je eenvoudig en snel doen via jouw My T-Mobile. Heb je liever dat ik dat voor je doe, dan hoor ik dat graag van je!

Ook kun je kijken of (binnen je familie of vriendenkring) contractovername een optie is. Door contractovername wisselt je abonnement namelijk van eigenaar. Dit zou betekenen dat je alleen de kosten van het toestel hoeft te betalen gedurende de negen maanden. Meer informatie hierover kun je vinden op onze website.

Mocht je nog vragen hebben, laat het me vooral weten, Lies. Ik help je graag verder!
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 3
Badge +11
Hey Lies,

Nice zeg, negen maanden naar Australië! Ga je er rondreizen, of is het voor werk? Hoe dan ook, ik ben jaloers! :D

Het bevriezen of pauzeren van een abonnement is inderdaad niet mogelijk, maar ik ben natuurlijk meteen in ons systeem gaan kijken wat er wél mogelijk is. Ik zie dat je op dit moment Go Next - 5 GB + Onbeperkt bellen hebt. Je kunt onze flexibele bundels eenvoudig verlagen naar Go Basic, waardoor de kosten al direct lager uitvallen! Dit kun je eenvoudig en snel doen via jouw My T-Mobile. Heb je liever dat ik dat voor je doe, dan hoor ik dat graag van je!

Ook kun je kijken of (binnen je familie of vriendenkring) contractovername een optie is. Door contractovername wisselt je abonnement namelijk van eigenaar. Dit zou betekenen dat je alleen de kosten van het toestel hoeft te betalen gedurende de negen maanden. Meer informatie hierover kun je vinden op onze website.

Mocht je nog vragen hebben, laat het me vooral weten, Lies. Ik help je graag verder!
Beste Bas,

Nog bedankt voor je reactie. Het is inmiddels zover. Ik vertrek eind van de maand en ga een combinatie doen tussen werken en rondreizen.

Het verlagen van de bundel levert helaas niet veel op (€ 2 euro pm). Ik ben nu naar contractovername aan het kijken. Wat ik me afvraag is of ik ook alleen de Go bundel kan overdragen en zelf mijn 06-nummer (uiteraard inc. kosten toestel) kan behouden. Familieleden hebben ook abonnementen bij Tmobile.. kan ik hen mijn belminuten/internet niet 'kado' doen?

Gr,

Alyssa
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Alyssa,

Spannend zeg! Al helemaal klaar voor de reis? 🙂

Een contractovername is dan inderdaad ook een goede optie en zeker het overwegen waard. Ik vind het een heel gulle gedachte van je om minuten en MB's te delen, maar deze optie bieden we jammer genoeg niet aan. Je zou dan je simkaart achter moeten laten, maar je geeft zelf ook al aan dat je het nummer wel mee wilt nemen, dus die vlieger gaat dan ook niet op. Het komt dan uiteindelijk toch neer op bijstellen of de contractovername. Voor het geld zou de laatste optie de meest voordelige zijn.

Als je hier nog vragen over hebt, dan horen we het natuurlijk graag van je! Voor nu alvast een hele goede reis en een mooie tijd in Australïe toegewenst!
Hoi David,

Dank voor de snelle reactie!

Absoluut nog niet klaar haha...maar ik kom er uiteindelijk wel.

Hoe werkt een contractovername? >>
  • Kan ik mijn eigen nummer behouden bij een contractovername of gaat het nummer mee?
  • Kan iemand mijn bundel bij zijn/haar huidige nummer (diegene zal al een contract of sim only hebben) toevoegen?
Groet,

Alyssa
Reputatie 6
Badge +16
Hoi hoi Lies,

Ah, dat moet vast goed komen. ;)

1. Bij een contractovername kan je niet je eigen nummer behouden. Het hele contract inclusief 06-nummer en bijbehorend abonnement wordt overgezet naar de nieuwe contractant.
2. Ook dit is niet mogelijk, maar je kan wel je eigen bundels aanpassen op My T-Mobile als je hier een verandering in wil aanbrengen. Ook kunnen andere contractanten met bij hun eigen abonnement bundels toevoegen of wijzigen.

Ik hoop dat hiermee je vragen zijn beantwoord! Ook ik wens je natuurlijk alvast een prettig verblijf toe in Australië. 🙂
Hoi Issam,

Het is nu duidelijk, dank je.

Komt er echter wel op neer dat ik, als ik mijn nummer wil behouden, 20eur (basic bundel) per maand moet blijven doorbetalen voor minuten/internet die ik niet kan gebruiken. Dat tmobile hierin niet meedenkt vind ik erg klantonvriendelijk en ben ik ontevreden over.

Groet, Alyssa
Badge +13
@Lies88 als jij een huis huurt kan jij ook niet tegen de verhuurder zeggen ik ben even 9 maanden weg en dan betaal ik niet maar na die negen maanden kom ik weer en dan wil ik mijn huis weer terug kostenloos.
Je zult dus een compromis moeten nemen wat je het beste past en er worden je hier meerdere opties genoemd en dat er geen een is die jouw zint maakt T Mobile gelijk klant onvriendelijk en niet meedenkend?
Je kan ook je contract afkopen en je nummer laten omzetten naar pre Paid maar let wel dan moet je wel eens in de 6 maanden opwaarderen of een andere actieve actie ondernemen ander verlies je alsnog je nummer.
Beste Rosan,

Ook bij een huis wordt er meegedacht met de situatie. Zo heb ik de mogelijkheid gekregen mijn woning te verhuren tot ik terug ben.

Ik snap dat er een compromis moet komen omdat ik nu eenmaal een contract heb.. maar bij optie 1 raak ik mijn nummer kwijt en bij optie 2 scheelt het slechts 2 euro per maand. Mijn inziens zou Tmobile meerdere/betere opties kunnen aanbieden.. bijv het bevriezen van het contract (eventueel tegen een vergoeding).

De mogelijkheid van het contract afkopen was ik nog niet op geattendeerd. Zou je me kunnen vertellen wat het zou kosten mijn contract af te kopen per 1 september 2018 tot einde looptijd (18-06-2019)? En wat is de besparing t.o.v. als ik maandelijks mijn abonnementskosten blijf betalen?

Groet,

Alyssa
Reputatie 7
Badge +20
Hi Alyssa,

Ik zie dat Rosan ook heeft meegedacht over een derde optie namelijk het contract afkopen en omzetten naar PrePaid. Dit is ook zeker mogelijk. Voor het afkopen betaal je een "schadevergoeding" die bestaat uit 50% van de vaste maandelijkse kosten tot einde contract en je toestelkosten. Hierbij moet je ook rekening houden met één maand opzegtermijn. In jouw geval kom je uit op een bedrag van €99,52 voor vaste maandelijkse kosten en €168 voor je toestelkosten. Beide dien je dan in één keer af te betalen. In dit geval ben je voordeliger uit omdat je 50% van de maandkosten betaalt i.p.v. 100% als je je abonnement laat doorlopen.

De keus is dus echt aan jou. Je hebt nu 3 opties en bij alle 3 helpen wij je graag verder! Ik wens je in ieder geval heel veel plezier in Australië! 🙂
Beste Hajar, abonnement afkopen klinkt als een goede optie. Behoud ik gewoon dezrlfde simkaart? En wordt het goedkoper als het per direct ingaat? Ik zou het zsm willen omzetten naar prepaid.

Gr Alyssa
Badge +13
Er zit ook hier een maand opzeg termijn aan vast dus als je het nu doet heb je eind september (globaal) een pre paid aansluiting. (Maar ik vermoed dat Hajar dat in dit bedrag al heeft mee genomen)
Let wel je moet eens per 6 maanden (binnen die 6 maanden dus) opwaarderen of dus actief gebruik maken van je nummer.
Anders vervalt het alsnog en is het niet meer terug te halen verder behoud je de sim kaart die je nu hebt.
Hajar of een collega van haar zal de datum ed noemen aan je.
De tarieven die dan gaan gelden zijn de pre paid tarieven hier
Let wel straks in het buitenland kan je het beste je roaming uitzetten dat is prijzig of een simkaart daar kopen en zo nu en dan dus je T Mobile Sim erin en opwaarderen of een sms sturen oid.

Hopeljk is het zo een beetje duidelijk en heb je een beter gevoel erover nu dan eerst?
Hoi Rosan,

Ja hoor, dit vind ik een prima oplossing!

Wordt de 50 % berekend obv de basic bundel van 20 euro per maand? Zou ik de berekening mogen ontvangen?

Ik wil de opzegging bij deze doen met ingang van zsm.

Groet, Alyssa
Badge +13
De 50% gaan over je maandelijkse bundel die je nu heb naast je toestel bundel.
Dus als jij de basis bundel heb gaat het idd daarover maar dat kunnen de moderators inzien ik als medeklant niet.
Het precieze plaatje weet een moderator en die zal je daar ook in verder helpen.
De moderator zal dit topic ook weer verder oppakken zodra ze lezen dat je dit dus wilt en alles in gang zetten.
Vandaar dat ik aangaf dat je eind datum rond eind september zal worden vanwege de maand opzeg termijn en het nu ook al bijna eind augustus is.
Daarna heb je dus de pre paid tarieven die je kan in zien in het linkje wat ik deelde.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Alyssa,

Ik pak het stokje even over van Hajar! 🙂

Een berekening in een overzicht hebben we niet, maar de "formule" is eigenlijk vrij simpel: Je pakt de afkoopdatum (over een maand) tot en met de oorspronkelijke einddatum en deelt daar de abonnementskosten van door 2 (= 50%). Daar tel je de kosten van je telefoon nog bij op en op die manier wordt de afkoopsom berekend.

Ik heb een verzoek ingediend om jouw abonnement om te laten zetten naar PrePaid op 24 september 2018. Hier betaal je €99,15 aan abonnement voor en €167,41 voor het toestel. Totaal komt dit neer op een bedrag van €266,56. Dit bedrag zal op jouw laatste factuur worden geïncasseerd. Je kunt jouw eigen simkaart en telefoonnummer daarna gewoon blijven gebruiken. Rosan gaf het al aan, maar zorg wel dat je eens in de 6 maanden gebruik maakt van jouw aansluiting, zodat je jouw nummer niet verliest. Wellicht handig om in je agenda alvast over 4 a 5 maanden een reminder te plaatsen.

Ik wens je alvast een heel mooie reis en als we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten! 🙂
Hoi David, ok prima geregeld.. dank!
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan en een goede reis! 🙂
Hi David,

Wellicht een gekke vraag maar kan het afkopen en de omzetting naar prepaid nog worden geannuleerd? Ik ben erachter gekomen dat het het eigenlijk niet waard is ivm kortingen die nu van mijn factuur af gaan.

Alyssa
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Alyssa,

Gekke vragen bestaan niet!

Ik heb meteen voor jou gekeken of dit nog mogelijk was en dat was zeker nog mogelijk! Ik heb daarom de omzetting voor je geannuleerd, dus het contract zal gewoon doorlopen. Daar heb je ook een sms'je over ontvangen als het goed is. ☺

Ik hoop dat je zo helemaal goed voorbereid bent op je reis! Mochten we je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan gerust nog weer even weten!

Een fijne tijd gewenst!
Bedankt Jaimy!

Reageer