Beantwoord

Go omzetten en samenkorting

Ik ga op 20 december naar de VS. Ik wil mijn abonnement voor twee weken omzetten naar de go 10 GB met onbeperkt bellen en 10 GB internetten in de VS.

Wanneer moet ik dat doen? En wanneer kan ik het weer veranderen? Ik vind het namelijk prima om er 1 maand aan vast te zitten, maar geen 2.

En dan is mijn tweede vraag: ik zit in een samenkorting groep. Blijf ik tijdens mijn abonnementsverandering in die groep of boor ik de medeleden dan hun 5 euro kortingscode door de neus?

Groet!
icon

Beste antwoord door Jaimy 29 november 2018, 13:22

Hoi Hvlehv,

Wat tof dat je naar de Verenigde Staten gaat! Blijf je er met Kerst en Oudjaar? :D

Je kunt jouw bundel eens per factuurmaand wijzigen en je betaalt voor de periode waarin je er gebruik van maakt. Je kunt je bundel dus omzetten net voordat je naar de VS gaat en weer terug als de nieuwe factuurmaand ingaat en je terugbent uit de VS. Zo maak je dus geen onnodige kosten!

Over de Samen korting hoef je je geen zorgen te maken, je blijft gewoon in de groep zitten. Een bundel wijzigen heeft daar geen invloed op.

Ik hoop dat al jouw vragen zo beantwoord zijn. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze dan gerust!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Hvlehv,

Wat tof dat je naar de Verenigde Staten gaat! Blijf je er met Kerst en Oudjaar? :D

Je kunt jouw bundel eens per factuurmaand wijzigen en je betaalt voor de periode waarin je er gebruik van maakt. Je kunt je bundel dus omzetten net voordat je naar de VS gaat en weer terug als de nieuwe factuurmaand ingaat en je terugbent uit de VS. Zo maak je dus geen onnodige kosten!

Over de Samen korting hoef je je geen zorgen te maken, je blijft gewoon in de groep zitten. Een bundel wijzigen heeft daar geen invloed op.

Ik hoop dat al jouw vragen zo beantwoord zijn. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze dan gerust!
Reputatie 4
Badge +1
Hoi @Hvlehv,

Om even op het bericht van @Jaimy in te springen.

Hou er rekening mee dat bij een T-Mobile USA bundel alleen gebruik kan worden gemaakt van het netwerk van T-Mobile US onder de voorwaarden in je bundel. Mijn advies is om te zorgen dat, voordat je weg gaat, je de automatische herkenning van providers uitschakelt op je toestel. Het kan namelijk voorkomen, afhankelijk van je locatie in de USA, dat een andere provider een mast heeft staan waarmee je toestel probeert te verbinden. Als je dit dan niet uitzet, kan je dus voor onverwachte kosten komen te staan.

Door het automatisch herkennen van je netwerk uit te schakelen in je toestel, wordt het mogelijk om zelfstandig het T-Mobile netwerk te selecteren. Dan weet je zeker dat je geen extra kosten krijgt en geen problemen zal ervaren achteraf.

Alvast veel plezier!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Aelonius,

Bedankt voor je aanvulling, maar dat is niet helemaal correct.

Met Unlimited & 10 GB EU + USA kunnen klanten alléén op het T-Mobile USA (TMUSA) netwerk zonder extra kosten voor bellen/sms'en/internetten. Om te voorkomen dat zij onbedoeld op een ander netwerk zitten, staat de simkaart vast ingesteld op TMUSA.

Je kunt de simkaart zelf 'vrij' maken voor andere USA providers door USA AAN te sms'en naar 2244. Door USA UIT te sms'en staat de simkaart weer vast op TMUSA.

Wanneer je de simkaart niet zelf hebt 'vrijgemaakt', zal de simkaart dus niet verbinden met andere netwerken dan T-Mobile USA. Geen zorgen dus. 😃
Ik ga ook naar de USA en wel 14 dagen te beginnen 4 dagen voor ingang nieuwe faktuurperiode.
Zou ik dan 2 keer 25 euro extra moeten betalen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi @GerardAl,

Je betaalt alleen voor de periode van de maand waarin je de nieuwe bundel aan hebt staan. Aangezien je deze 1 keer per maand kunt wisselen betaal je hier dus niet dubbel voor!

Reageer