Beantwoord

GO sim only EU/USA

• 16 juni 2018
  • 7 reacties
  • 1189 Bekeken

Beste,

op het moment ben ik een potentiële T-Mobile klant. Ik ga vanaf half augustus tot half december voor mijn studie naar de USA.
Van alle Nederlandse providers lijkt T-Mobile een erg handig abonnement te bieden voor deze periode.
Ik wil dan het GO + EU abonnement afsluiten en als ik daar ben dan omhoog bijstellen naar de GO + EU/USA bundel.
Mag ik er van uit gaan dat dit dus gewoon mogelijk is? En ik gedurende mijn gehele periode daar gewoon gebruik kan maken van de 10GB bundel zonder aanvullende kosten?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Sander
icon

Beste antwoord door David 18 juni 2018, 12:12

Hoi Sander,

Altijd verstandig om de onderste steen boven te krijgen en alle informatie in te winnen die je nodig hebt! 🙂

Het antwoord van Hajar is niet helemaal correct, omdat het in jouw geval Amerika betreft en niet de EU. De regulering gaat (op dit moment in ieder geval) enkel over de EU, niet Amerika. Je kunt de maandelijkse bundel gebruiken en als je niet genoeg data hebt, kun je altijd nog passen van Travel & Surf aanschaffen. De tarieven vind je op deze pagina.

Tmoesel heeft je ook nog een alternatieve optie gegeven, zodat je in ieder geval alle mogelijke alternatieven voor handen hebt! 🙂

Als er nog iets is waar je graag meer duidelijkheid over wilt, laat het gerust weten, we zitten er klaar voor!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Dag Sander, dat kan wel maar je moet rekening houden dat je maar 60 dagen per contractjaar gebruik kunt maken van je bundel in het buitenland . Als je daar boven komt gelden er weer andere regels , dus betalen .
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sander,

Wat leuk dat je overweegt om de T-Mobile familie te joinen. We ontvangen je met open armen! Ook heel gaaf dat je in de VS gaat studeren. Naar welke stad of streek ga je?

Met GO Unlimited NL & 10 GB EU & USA kun je inderdaad iedere maand 10 GB gebruiken in de EU en op het T-Mobile netwerk in de USA. Als al je GB’s verbruikt, dan stopt automatisch de internetverbinding en kun je zelf kiezen om een GB-aanvuller te kopen. Houd er wel rekening mee dat er voorwaarden zijn voor redelijk gebruik. Als je over een periode van minimaal 4 maanden de aanwezigheid en/of het gebruik van (data) diensten in het buitenland (in dit geval VS) groter is dan in Nederland dan kunnen er extra kosten in rekening gebracht worden. Je betaalt dan een extra toeslag. Op deze pagina vind je de voorwaarden dus lees ze gerust door.

Ik denk dat dit abonnement wel bij je past. Als je nog andere vragen hebt of iets wil weten, laat het mij vooral weten. We staan voor je klaar!
Bedankt voor de antwoorden.

Wat nog wel onduidelijk is wat die toeslagen dan gaan zijn. (In de aanvullende voorwaarden wordt niets qua prijs daarover genoemd)
Ik zal dus net iets langer dan 4 maanden aaneensluitend in de USA zijn.
Ga ik dan al na 60 dagen toeslagen berekend krijgen over mijn verbruik of pas na 4 maanden?
Of wordt er na 4 maanden met terugwerkende kracht toeslagen berekend?

Alvast bedankt voor de verduidelijking

Met vriendelijke groet,

Sander
Reputatie 6
Badge +11
@SNV Mij komt het ook nogal complex over hoe T-Mobile momenteel de zaken m.b.t. buitenlanden heeft geregeld. Ik zou als ik jouw was lijkt me niet perse voor verblijf in USA van abo veranderen. 1 en ander ligt zeer sterk aan hoe afhankelijk je van jouw specifieke 06-telefoonnummer bent. Als het je hoofdzakelijk om data, dus mobile internet gaat, zou ik gewoon een locale SIMkaart kopen en je 06 eerst omzetten naar pre-paid en die dan in een (oude) beltelefoon stoppen. Ook heb je met een lokaal/nationaal nummer vaak betere mogelijkheden, b.v. voor allerhande locale administratieve zaken, ook als je daarna weer terug in NL bent kan het USA nummer nog wel eens van pas komen. 4 maanden is eigenlijk wel te kort voor dit principe, maar ik persoonlijk zou dit sowieso zo doen.
In b.v. 2011 heb ik direct vanaf vliegveld in een T-Mobile USA shop een SIMkaart (maandbasis) gekocht, was maar goed ook wat destijds was op mijn NL SIMkaart vrijwel alleen maar 2G, dus erg langzaam internet. Nu met de nieuwere smartphones en overal 4G ligt dat anders, maar voor zover ik weet wordt al je internet verkeer via NL geleidt (geldt voor EU, USA weet ik niet zeker ?) wat naast mindere 4G frequentiebanden ondersteuning tot veel langzamere internetervaring kan leiden.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sander,

Altijd verstandig om de onderste steen boven te krijgen en alle informatie in te winnen die je nodig hebt! 🙂

Het antwoord van Hajar is niet helemaal correct, omdat het in jouw geval Amerika betreft en niet de EU. De regulering gaat (op dit moment in ieder geval) enkel over de EU, niet Amerika. Je kunt de maandelijkse bundel gebruiken en als je niet genoeg data hebt, kun je altijd nog passen van Travel & Surf aanschaffen. De tarieven vind je op deze pagina.

Tmoesel heeft je ook nog een alternatieve optie gegeven, zodat je in ieder geval alle mogelijke alternatieven voor handen hebt! 🙂

Als er nog iets is waar je graag meer duidelijkheid over wilt, laat het gerust weten, we zitten er klaar voor!
Bedankt nogmaals voor de antwoorden.

Voor mijn gemak wil ik gebruikmaken van mijn "eigen" simkaart/eigen nummer en dan in de USA bereikbaar zijn/gebruik maken van data. Bedankt in ieder geval voor de suggestie @tmoesel

Samenvattend van de antwoorden hierboven:
  • ik heb een abonnement voor USA/EU voor 10GB voor +- €61/maand. Dit betaal ik gedurende mijn gehele periode dat ik daar zit.
  • ik heb een abonnement voor USA/EU voor 10GB voor +- €61/maand. Na 60 dagen (dus 2x €61) is het uit met de pret en moet ik bijbetalen (tegen onbekend bedrag)
Maar volgens jou @David geldt dus de eerste situatie? Als ik binnen mijn bundel blijf, betaal ik gewoon mijn abonnement en zal er dus na mijn periode daarover geen toeslag worden berekend?

Met vriendelijke groet,

Sander
Badge +13
Je kan je data gebruiken die je heb en heb je meer nodig kan je via travel en surf passen je data aanvullen.
Dus punt 1’die je noemt en de prijs voor meer data is wel duidelijk die vind je in de link van David naar de Travel en Surf passen.

Punt 2 was hetgeen wat Hajar zei maar dat klopte niet helemaal omdat dat met de EU regulering te maken heeft en de VS is geen EU.
De EU heeft wel vaste bedragen voor data na de de 4 maanden dat staat allemaal in het Roam Like Home maar dat is een ander verhaal
Jij moet uitgaan van het stukje wat David zegt maar let wel regels kunnen altijd wijzigen houd dus de regels in de gaten en check dit even voordat je weg gaat maar dat is een advies van een mede klant.

Reageer