Beantwoord

Go Unlimited 17.1 behouden

• 26 december 2018
  • 14 reacties
  • 1020 Bekeken

Goedendag,

Ik heb op dit moment nog het Go Unlimited 17.1 abbonement alleen met het verlengen is mijn abbonement blijkbaar gewijzigd naar 17.2 waardoor ik dus nog maar 10GB binnen de EU heb. Is het mogelijk dat ik dat oude abbonement alsnog weer terug kan krijgen ?

Met vriendelijke groeten,

Donovan
icon

Beste antwoord door Hajar 27 december 2018, 12:59

Hi Donovan,

Wat jammer dat je dat nu pas aangeeft. Ik zie dat je je verlenging in september hebt aangevraagd en je krijgt dan 14 dagen bedenktijd. Die zijn nu verstreken dus kan ik je bestelling niet meer annuleren zodat je weer gebruik maakt van je oude prijsplan.

Ik hoop dat je met 10GB ook goed vooruit komt in het buitenland!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Beste @henkanon 

Het is niet nodig je Go 17.1 grieven te kopiëren en plakken in meerdere topics. Je punt is duidelijk. Het heeft ook weinig zin topics van minimaal 1 jaar geleden weer te openen.

Groet, Folkert

Reputatie 7
Badge +18

Dat is je goede recht @henkanon maar volgens de huisregels van deze community is het de bedoeling dat je dat in één topic doet en niet je reactie kopieert en plakt in meerdere topics.

Het is inderdaad zo dat je nu nog slechts 18 Gb per maand krijgt in het buitenland voor maximaal 4 maanden per jaar.

Dat gaan ze echt niet doen bij tmobile. Als je het had door had laten lopen, had het gekund voor 50 euro.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Donovan,

Wat jammer dat je dat nu pas aangeeft. Ik zie dat je je verlenging in september hebt aangevraagd en je krijgt dan 14 dagen bedenktijd. Die zijn nu verstreken dus kan ik je bestelling niet meer annuleren zodat je weer gebruik maakt van je oude prijsplan.

Ik hoop dat je met 10GB ook goed vooruit komt in het buitenland!

Ja Donovan je bent gefopt. Ik werd ook bestookt met mailtjes dat ik mijn abonnement kon verlengen. Het enige effect van dat zogenaamde ‘verlengen’ is dat je je Go 17.1 kwijtraakt en er een slechter abonnement voor terugkrijgt. Gewoon misleidend taalgebruik dus. Ik ga er vanuit dat t-mobile van het Go 17.1 abonnement af wilden. Het Go 17.1 abonnement heeft ook niet zo lang bestaan. 60 dagen onbeperkt Internet in de EU was t-mobile kennelijk te duur geworden. 

Ik heb geen grieven, ik geef gewoon de feiten weer. Ik het is zelfs in 2020 nog mogelijk je Go 17.1 abonnement nog op een dergelijke wijze te ‘verlengen’.  Het is goed klanten op dit misleidend taalgebruik attent te maken. Of heeft u een andere lezing? 

Reputatie 5
Badge +4

Verlengen heeft altijd betekend verlengen van je contracttermijn. Je gaat uiteraard wel over naar het nieuwe productaanbod, want anders zat iedereen nog steeds op hele oude, dure abonnementen met weinig data.

Verlengen heeft altijd betekend verlengen van je contracttermijn. Je gaat uiteraard wel over naar het nieuwe productaanbod, want anders zat iedereen nog steeds op hele oude, dure abonnementen met weinig data.

Bij mijn Go 17.1 is de grootte van de maandelijkse databundel in de EU na afloop van de 60-dagentermijn reeds enkele malen verhoogd. Daar hoefde ik dus niet voor te ‘verlengen’. Het eigenlijke verlengen van de contracttermijn gebeurt automatisch, dat hoef ik dus niet aan te vragen zoals de emails van t-mobile en Hajar hierboven suggereren (t-mobile gaat echt niet je abonnement beëindigen omdat je niet op hun email heb gereageerd en vergeten bent je contracttermijn te verlengen (als je niet verlengt beëindig je was de suggestie)). 

Ergo, het enige waarvoor ik na de eerste twee jaar actie kon ondernemen is het  beëindigen of veranderen van de voorwaarden van het abonnement. Veranderen van een abonnement noem je geen ‘verlengen’. Dat veranderen was toen overigens alleen mogelijk naar een, voor wat betreft de EU-data, minder royaal abonnement. Dat werd dan ten onrechte ‘verlengen’ genoemd.   Jammer genoeg had Donovan dat listig woordenspel niet op tijd doorzien, en is hij zijn mooie Go 17.1 abonnement kwijt door dat ‘verlengen’. Ik ben erg blij met mijn Go 17.1 abonnement: ik heb nooit meer een beter gevonden en--Pipo--de bundels worden elk jaar dikker! 

Reputatie 5
Badge +4

Verlengen is alleen interessant als je een nieuw toestel wilt of als het nieuwe productaanbod aantrekkelijker voor je is. Abonnementen lopen inderdaad niet af, maar worden maandelijks opzegbaar. Als klant bepaal je zelf of je wilt verlengen naar het nieuwe productaanbod. Voor providers is het natuurlijk altijd beter als klanten een langer lopend contract hebben, dus zullen zij hierop marketing inzetten. Als je vind dat je marketing uitingen hebt ontvangen die onwaarheden bevatten dan kan je daarover een topic openen en in gesprek gaan met een moderator.

Ik denk dat voor de gemiddelde lezer mijn uiteenzetting duidelijk genoeg is om te voorkomen dat mensen zoals Donovan en ik ten onrechte hun Go 17.1 abonnement veranderen. Dank voor je advies. 

Ik denk dat voor de gemiddelde lezer mijn uiteenzetting duidelijk genoeg is om te voorkomen dat mensen zoals Donovan en ik ten onrechte hun Go 17.1 abonnement veranderen. Dank voor je advies. 

Maar je betaalt inmiddels wel 50€ voor je unlimited abonnement?

Ik kon mijn abonnement toen der tijd ook doorlaten lopen, maar verloor de zogenaamde korting van 15€. Dat is de reden dat je bijna verplicht bent te verlengen of maar liefst 15€ meer betalen ( in mijn geval 50€ ipv 35€.).

Als je met 18 Gb per maand in het buitenland voor maximaal 4 maanden per jaar genoeg hebt (zie Folkert hierboven)  moet je natuurlijk die 15 euro per maand niet extra gaan betalen, maar als dat niet zo is kunnen de kosten behoorlijk oplopen binnen de EU, ook al gebeurt je dat maar één maal per jaar. Het hangt allemaal van je verbruik af. 

Reputatie 7
Badge +18

Mee eens @henkanon. Het idee van Roam like at home is vooral dat je op vakantie(s) binnen de EU gewoon van je Nederlandse bundels kunt gebruiken en niemand gaat meer dan 4 maanden per jaar op vakantie. Je ziet enkel beperkingen voor b.v. pensionado's die overwinteren in een ander EU land en geen geld uit willen geven voor een lokaal internet abonnement aldaar.  

Sorry Folkert, ik laat het hierbij. Ik kreeg een soort cease and desist van David: 

“Dit topic is een jaar oud. Het is niet nodig om overal hetzelfde soort bericht te spammen en oude topics op te graven. Dit topic gaat op slot en ik geef je hierbij dan ook een waarschuwing voor het niet naleven van de huisregels. Hopelijk kun je je hier in verdere berichten aan houden. Alvast bedankt.”

Een goede dag toegewenst.

Reageer