Beantwoord

Go unlimited als wifimodem

In mijn nieuwe woning heb ik maar de keuze uit twee erg dure internet providers. Andere zouden mogelijk zijn, maar aansluiten zal heel lang duren. Dus zit ik over Go Unlimited na te denken.

Ik heb om eerlijk te zijn geen idee hoeveel internet ik verbruik op een dag. Werk natuurlijk over dag. In de avond surf ik vooral en kijk zelden tv via mijn computer. Misschien eens het journaal of als er een interessante serie loopt. Ik stream wel workouts (30 minuten of zo in niet al te hoge kwaliteit). Dus geen idee hoever ik met 5GB kom.

Qua mobiel gebruik: op dit moment zijn 3GB/maand voldoende desondanks veel op reis zijn en vaak geen wifi.

Dus denken jullie dat dit een oplossing zou kunnen zijn?
Gaat de snelheid omlaag als 5gb per dag op zijn?
VPN gebruik: geen probleem?
(heeft iemand op dit moment een cashback deal gezien?)

Van harte bedankt!
icon

Beste antwoord door Folkert 25 oktober 2018, 10:41

Beste Tina,

Go unlimited voor mobiel is niet de juiste oplossing voor permanent gebruik als internet voor thuis. Hiervoor heb je T-Mobile thuis via VDSL of glasvezel (heeft de voorkeur indien beschikbaar).
Er is ook nog 4G voor thuis maar die optie alleen kiezen als je in het "buitengebied" woont en geen goede vaste verbinding beschikbaar hebt.

Groet, Folkert

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Je zou ook kunnen overwegen een klein sim only abonnement voor je mobiel te nemen in combinatie met T-Mobile voor thuis. Je gaat je mobiel dan waarschijnlijk veel via wifi gebruiken en je mobiele data gebruik gaat omlaag. Afhankelijk van je hoeveelheid belminuten die je nodig hebt zou je wellicht naar een Basis Sim Only kunnen. Is goedkoper maar wel met maximaal 300 belminuten. Als je 2 T-Mobile producten combineert krijg je op beiden korting.
Reputatie 7
Badge +16
Hoi Tina,

Je krijgt bij Go Unlimited een dagbundel van 5 Gb, als die op is kun je handmatig steeds met 1 Gb aanvullen. Om 12 uur 's nachts gaat je nieuwe 5 Gb dagbundel in.

Als je alleen surft en email leest op je pc zul je het wel redden met dit systeem maar als je gaat streamen wordt het een probleem. Ook kunnen software updates voor je pc aardig wat data verbruiken, bijvoorbeeld de halfjaarlijkse upgrades van Windows 10.

Dit systeem is opgezet om te voorkomen dat gebruikers onevenredig veel capaciteit van het 4G netwerk gaan gebruiken en andere mobiele gebruikers daar nadeel van ondervinden.

Groet, Folkert
He Folkert,
Ah, zo dus. Dat is flink duurder en moet ik alsnog een gsm contract af gaan sluiten ook al verbruik ik heel weinig data voor gms en waarschijnlijk thuis. Een snelheid van 10mb/s is ook ruim voldoende voor mij, maar dat kan ik dus in mijn woning niet krijgen.

De use policy is nogal onduidelijk over wat een gemiddeld verbruik is.
Reputatie 7
Badge +16
Beste Tina,

Go unlimited voor mobiel is niet de juiste oplossing voor permanent gebruik als internet voor thuis. Hiervoor heb je T-Mobile thuis via VDSL of glasvezel (heeft de voorkeur indien beschikbaar).
Er is ook nog 4G voor thuis maar die optie alleen kiezen als je in het "buitengebied" woont en geen goede vaste verbinding beschikbaar hebt.

Groet, Folkert

Reageer