Beantwoord

GO Unlimited Roaming

Goedemiddag,
Ik ben in het bezit van een GO unlimited abonnement. Na 60 dagen krijg ik 10 GB per maand. Dit was al zo voor de afschaffing van de roaming. Na de afschaffing van de roaming verandert er niets aan mijn abonnement. Dus technisch gezien is iedereen er op vooruit gegaan, behalve de mensen die dit abonnement hebben afgesloten. Nu is dit voor mensen die 1 keer per jaar op vakantie gaan geen probleem, omdat die binnen die 60 dagen blijven. Nu is het helaas in mijn geval zo dat ik zeevarende ben, en dus meer in het buitenland ben dan de gestelde 60 dagen. De afschaffing van de roaming gaf mij de hoop dat ik dus, vanwege mijn werk, meer zou kunnen verbruiken. De vraag is dus of ik een grotere internetbundel zou kunnen krijgen zonder extra kosten. Zo krijg ik dus ook een voordeel van de afschaffing van de roaming.

Met vriendelijke groeten,

Henk Konijn
icon

Beste antwoord door Muberra 22 juni 2017, 10:36

Hoi Henk97,

Welkom op het forum!

T-Mobile was de eerste provider in Nederland die het taboe rond een datalimiet doorbrak en Unlimited op de markt bracht. Het heeft lang geduurd voordat een andere provider deze stap durfde te zetten. We zijn er dan ook trots op dat we met Go Unlimited een nieuwe beweging in gang hebben gezet!

Jij hebt op dit moment met GO Unlimited de meest uitgebreide internetabonnement wat wij aanbieden. Je hebt het GO abonnement waarmee je 60 dagen lang onbeperkt kan internetten en daarna 10 GB per maand. Dat is meer data dan de andere abonnementen in ons aanbod, inclusief de oudere abonnementen. Bijvoorbeeld het nieuwe GO abonnement is 10 GB data per maand in de EU, zonder de 60 dagen unlimited data.

Afschaffing van de roamingtarieven is voor veel klanten zonder GO abonnement heel fijn geweest, maar nog steeds steek jij er met jouw abonnement ver bovenuit. Ik kan mij voorstellen dat je met jouw werk meer data zou willen gebruiken, maar more than Unlimited we can't go. 😛 Ik hoop dat ik meer duidelijkheid heb kunnen creëren.

Als je nog andere vragen hebt, dan staan wij altijd voor je klaar! 🙂
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @jdekk,

Op onze website vind je de stappen die je kunt ondernemen om te voorkomen dat de toeslag niet in rekening wordt gebracht. Hier vind je alle informatie over een lang verblijf in het buitenland.

Als je na het lezen van de website nog aanvullende vragen hebt, dan horen we het graag!

Goededag ,

net als Henk ook zeevarende hier. Krijg in ene dat nare smsje van jullie bla.bla 4 maanden ,meer data buitenland dan Nederland. En moeten gaan betalen per gig.

Das nogal logisch met mijn werk. Reden van dit abbonoment was jullie roaming policy.

thuis in Nederland hangt ie meestal aan de wifi.

Gaan we dit oplossen of gaat jullie simkaart uit m'n telefoon en ben ik na jaren klant af?

Reputatie 4
Hoi Wilco,

Ik kom je helpen! :D

Gelukkig hebben wij overal een oplossing voor! Als je kijkt op deze pagina dan zie je precies en heel duidelijk wat jouw verbruik is in Duitsland. Bijvoorbeeld, er wordt nu aangegeven dat je nog 9733 MB over hebt van de 10 GB! Nog voldoende MB's om mee te roamen en in Duitsland online te blijven. Zo kan je iedereen thuis lekker jaloers maken met leuke vakantiefoto's!

Als je meer vragen hebt, staan wij voor je klaar. Viel Spass in Deutschland! 🆒
Ach het maakt mij niet uit. Ik heb er genoeg aan. Alleen nu staat hij weer op 10 mb want ik ben nu weer in Duitsland. En gisteren was het in Duitsland u kunt unlimited gebruiken. Dus snap je dat ik er niet uit wijs wordt. Maar het zal allemaal wel. 😂😂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Wilco,

Dat is inderdaad wel opmerkelijk, want op jouw My T-Mobile en in ons systeem zie ik wel de juiste databundel van 10 GB staan. Mijn collega Pauline heeft je op de 13e de juiste informatie verstrekt. Op 9 mei was er een bericht verstuurd dat er een verkeerde berekening van de dagen gemaakt was, maar dat is daarna weer rechtgezet. Op 13 juli ben je helemaal door de 60 dagen gegaan en vanaf dat moment ontvang je 10 GB per maand voor in de EU.

Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, dan horen we dat graag!
Gek dan.....ik kom net weer uit Duitsland vanochtend...., nu stond er weer in de app dat ik onbeperkt kan internetten in de gehele eu !!!. En nu staat er ook niet dat ik maar 10gb ter beschikking heb. het maakt mij niet uit of dat aangegeven stond bij het afsluiten. Maar blijf dan eens consequent. En waarom als ik bel dat ik telkens andere antwoorden van tmobile medewerkers krijg?. Doei....😧
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gebruiker12345,

Ik zie dat je ook een topic hebt aangemaakt en mijn collega heeft jou in dat topic van een reactie voorzien. Jij hebt namelijk helemaal geen extra kosten gemaakt. Het abonnement moest nog goed verwerkt worden in My T-Mobile vandaar dat je de verkeerde informatie te zien hebt gekregen. Je kan namelijk met jouw abonnement onbeperkt bellen in en naar de EU! 🙂 Hopelijk is hiermee alles naar wens.

@Wilco69,

Ik zie dat jij al meer dan 60 dagen data hebt verbruikt in de EU. Dat betekent dat jij nu gebruik kan maken van 10GB per maand. Het klopt inderdaad dat wij een dataverbinding van een paar minuten al rekenen al 1 dag. Dat gaven wij ook duidelijk aan bij het afsluiten van een Go Unlimited abonnement. Als je nog andere vragen hebt hierover, laat het mij dan weten.
Bij mij weten ze het bij tmobile zelf niet eens. Zit ook zeker 4 dagen per week buitenland. Ik heb tot einde contract echt unlimited. Maar soms weer niet volgens T-Mobile. Dan kletsen ze over 60 dagen. Als je 1 minuut over de grens bent telt dat al voor 1 dag. Als ik dan alles optel kom ik na afsluiting van mijn contract als op 150 dagen....... . Neem je contact op met medewerkers van T-Mobile dan krijg ik elke keer een ander verhaal. En uiteindelijk toch weer alles unlimited tot einde contract.
Reputatie 1
Jammer dat ik helaas niet zo positief ben ,
Gisteren overgegaan van KPN naar T Mobile en helaas dient het eerste probleem zich aan .
Na een telefoongesprek naar Duitsland ( geen betaald nummer ) stond er meteen in het overzicht extra verbruikskosten gemaakt door dit gesprek ondanks dat ik het Go Unlimited abonnement heb .
Hoe wordt dit opgelost ?

Kan ik vanaf 13 juni ook voordelig bellen náár EU-landen?

Je kunt je abonnement tegen dezelfde voorwaarden gebruiken in de EU. De tarieven voor bellen naar EU-landen vanuit Nederland veranderen niet. Bel je vanuit Nederland náár een ander land? Dan betaal je het buitenland-tarief dat bij je abonnement hoort. Bij een paar abonnementen kun je wél uit je bundel bellen vanuit Nederland naar een EU-land, zoals:
- 120 minuten bij Go Basic, Go Next, Go Up en Stel Samen & Stel Bij
- Onbeperkt bij Go Unlimited of bij de bundel Onbeperkt EU bellen

de link voor meer info
https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/faq-eu-roaming-regulering-vanaf-13-juni-2017-279515
Jammer dat ik helaas niet zo positief ben ,
Gisteren overgegaan van KPN naar T Mobile en helaas dient het eerste probleem zich aan .
Na een telefoongesprek naar Duitsland ( geen betaald nummer ) stond er meteen in het overzicht extra verbruikskosten gemaakt door dit gesprek ondanks dat ik het Go Unlimited abonnement heb .
Hoe wordt dit opgelost ?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Henk,

Het klopt dat er bij jouw abonnement geen verschil is voor 13 juni 2017 en na 13 juni 2017. Ons T-Mobile GO abonnement was namelijk al helemaal voorbereid op de toekomst en de wijzigingen die eraan gingen komen. Dus er kon en hoefde ook niets aangepast te worden per 13 juni. Je had dus vanaf het begin van jouw GO abonnement al de voordelen die voor andere klanten pas later kwamen 😉 Mooi toch?

Ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft! Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag. Voor nu wens ik je een fijn weekend!
Muberra,

Ik denk niet dat we elkaar begrijpen. Voor mijn abonnement is er niets veranderd. Daarom wring ik mij, met eigen betaalde ticket en zelf getapt biertje, op de dansvloer. Hartelijk dank dat ik toch aanwezig mocht zijn. Al is het in de normaalste zin geheel vanzelfsprekend dat op uitnodigen de entree gratis is. Echter krijg je alleen een uitnodiging als je een goede vriend bent. Waarschijnlijk zijn de andere abonement gangers betere vrienden. Het feestje je duurt oneindig(unlimited) en stopt om 5 voor twaalf voor mij?!

Een vriendelijke gr
Reputatie 4
Hoi Henk,

Super leuk om te horen dat je al zolang tevreden bent met ons! :D

Wij vinden het heel fijn als klanten genieten van onze abonnementen, netwerk en service! 🙂 Dat motiveert ons nog meer om onze klanten gelukkig te maken en dat stapje extra te doen. Om terug te komen op jouw vraag. Jij hebt op dit moment het GO Unlimited abonnement met 60 dagen onbeperkt internet in de EU. Dat komt omdat je als één van de eerste gekozen hebt voor ons fantastisch Unlimited abonnement. Dat betekent dat je 60 dagen lang geniet van onbeperkt data in de EU en daarna krijg je 10 GB per maand in de EU. Misschien was je vraag of je nog extra 60 dagen erbij kan krijgen, maar dat is niet mogelijk.

Met jouw huidige GO Unlimited abonnement sta jij midden op de dansvloer en kan je mee swingen met de heerlijke beats van onbeperkt internet, binnen en buiten Nederland. Wij willen niet dat je aan de rand blijft staan, kom naar het midden en geniet van het ijskoude biertje wat T-Mobile heet. Zo ben je voorbereid en kan je dansend de zomer in!

Als ik je vraag verkeerd heb begrepen, moet je me meteen corrigeren. Maar dit hoort het perfecte antwoord op jouw vraag te zijn! 🆒
Zeevarend, misschien is de UK een mogelijkheid
Kijk eens op http://www.three.co.uk/Store/SIM/Plans_for_phones#?contract=All&data=All-you-can-eat&minutes=All-you-can-eat&type=alltype
Goedemiddag,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het een heel fijn abonnement vindt. Ik ben nu al 7 jaar klant van T-mobile en heb zeker niks te klagen over het netwerk of de klantenservice. Jullie staan de klanten altijd duidelijk te woord en houden het gezellig.

Het feit blijft echter wel dat ik een GO abonnement afsluit van voor 1 mei. Als jullie van het begin af aan het huidige GO abonnement hadden aangeboden had ik nu staan dansen van vreugde omdat ik er 60 dagen onbeperkt internet bij had gekregen. Dit is echter niet het geval. Jullie andere klanten staan nu dus wel te dansen en ik kan dat helaas niet. Ik snap dat jullie niet altijd unlimited kunnen geven, naar ik vraag mij wel af of er niet een kleine tegemoetkoming inzit. Ik zit nu namelijk in het grijze gebied waar enerzijds een poging wordt gedaan om de klant tevreden te houden en anderzijds misbruik, zoals vermeld in de voorwaarden, word tegen gegaan. Echt, het feit dat alle klanten een fantastisch feest hebben waar ze dansend op de dansvloer staan en ik in een grijs gebied dicht bij de dansvloer mijn eigen betaalde biertje moet nuttigen, frusteerd mij. Is er geen mogelijkheid dat ik dansend, al is het maar op de rand van de dansvloer, de zomer in ga?

Met vriendelijke groeten,

Henk Konijn
Reputatie 4
Hoi Henk97,

Welkom op het forum!

T-Mobile was de eerste provider in Nederland die het taboe rond een datalimiet doorbrak en Unlimited op de markt bracht. Het heeft lang geduurd voordat een andere provider deze stap durfde te zetten. We zijn er dan ook trots op dat we met Go Unlimited een nieuwe beweging in gang hebben gezet!

Jij hebt op dit moment met GO Unlimited de meest uitgebreide internetabonnement wat wij aanbieden. Je hebt het GO abonnement waarmee je 60 dagen lang onbeperkt kan internetten en daarna 10 GB per maand. Dat is meer data dan de andere abonnementen in ons aanbod, inclusief de oudere abonnementen. Bijvoorbeeld het nieuwe GO abonnement is 10 GB data per maand in de EU, zonder de 60 dagen unlimited data.

Afschaffing van de roamingtarieven is voor veel klanten zonder GO abonnement heel fijn geweest, maar nog steeds steek jij er met jouw abonnement ver bovenuit. Ik kan mij voorstellen dat je met jouw werk meer data zou willen gebruiken, maar more than Unlimited we can't go. 😛 Ik hoop dat ik meer duidelijkheid heb kunnen creëren.

Als je nog andere vragen hebt, dan staan wij altijd voor je klaar! 🙂

Reageer