Beantwoord

Go unlimited verlengen

Ik heb een abonnement unlimited afgesloten voor mei. Ik zou unlimited ook in het buitenland willen behouden. Mijn vraag is nu, als ik verleng krijg ik dan nog steeds unlimited in de EU of geldt dit dan voor een maximum van 60 dagen per jaar?
En wat als ik niets doe en het abonnement gewoon door laat lopen dan houd ik volgens mij het abonnement wat ik had, nl unlimted in NL en EU

Hoop dat jullie van T-Mobile advies kunne geven

Gr
icon

Beste antwoord door David 27 juli 2017, 14:01

Hoi Margriet,

Goede vragen, snap dat je daar erg benieuwd naar bent!

Go Unlimited is vanaf de start niet volledig onbeperkt geweest in de EU, dit is altijd 60 dagen geweest. Na 1 mei is dit aangepast, zodat we de prijzen laag konden houden. Nu krijg je, bij Go Unlimited, 10 GB per maand om te gebruiken in de EU en onbeperkt in Nederland. Als je verlengt krijg je dus die nieuwe variant, niet het oude prijsplan waar je nu op zit, inclusief de 60 dagen.

Wanneer je besluit om het contract door te laten lopen, dan kunnen de kortingen vervallen. Je betaalt dan het volledige tarief en niet het actieftarief, inclusief korting. Houd daar dus rekening mee als je besluit om het abonnement door te laten lopen. Je kunt dit ook in My T-Mobile checken!

Hopelijk is het zo duidelijk, maar als je nog vragen hebt, laat het ons weten!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 4
Hi Margriet,

Heel jammer om te lezen dat je er zo over denkt. Mijn collega David en ik hebben ons best gedaan om met alle vriendelijkheid en duidelijkheid antwoord te geven op jouw vragen. Alle informatie hebben wij ook met je gedeeld. Het is ontzettend belangrijk voor ons dat wij ten alle tijd zo transparant mogelijk zijn naar onze klanten toe. En geven liever te veel, dan te weinig informatie. Wij strijden heel graag voor onze klanten en doen met alle liefde extra moeite, alleen is het ook fijn om te lezen als de informatie wordt geaccepteerd en onze hulp wordt gewaardeerd.

Als wij je ergens anders mee kunnen helpen, dan horen wij dat graag van je. Je bent altijd welkom op het forum.
Rustagggggg 😄
Ik mag mijn reactie temperen, na alle eenzijdigheid in jouw voorgaande reacties?

Nee echt niet...

Daarnaast, er is geen enkele reden om mij een pb te sturen en je hebt het simpelweg fout in dat bericht. Jij maakt fouten, jij negeert informatie en nu durf je die grove nalatigheid te gaan verdedigen door te claimen dat je de waarheid spreekt... Ga je schamen, simpelweg, ga je schamen het is te eng overduidelijk waar de fout ligt en dat durf je dan in een pb tegen te spreken.

Jij had geen keus bij verlengen, alleen een keuze in nieuwe voorwaarden. Heb je serieus niets gelezen van wat er staat? Hoe groot is dat bord, ga je nogmaals schamen. Wat een vertoon van eenzijdig weigeren van fouten en nalatigheid.

JIJ hebt gekozen voor een verlenging, JIJ hebt nieuwe voorwaarden gekozen over het vervallen van kortingen JIJ bent akkoord gegaan ondanks meerdere meldingen wat de gevolgen zijn, expliciet benoemd...

En IK moet mijn reactie temperen...
Ik sta op het punt om alles behalve te gaan temperen...
En 'by the way', je mag jouw reactie wel wat temperen
Zie mijn pb aan je. Dit is gewoon de schuld van T-Mobile, iedereen lokken met een 60 dagen unlimited in het buitenland, daarna de voorwaarden veranderen en dan blijkt zelfs dat bestaande trouwe klanten met een abonnement van voor 1 mei na een een verlenging (na 1 mei) dezelfde nieuwe voorwaarden krijgen als de nieuwe klanten. Ik snap het wel hoor :D

Commercie, commercie, commercie

Wat is er gebeurd met sympathie voor bestaande klanten ............
Serieus, hoe kun je dit nu de schuld van T-Mobile maken????

Je vraagt naar de situatie van abonnementen en in letterlijk de eerste reactie staan de gevolgen van een verlenging uitgelegd... De eerste reactie...

Dan blijf je daarna herhaaldelijk vragen om voorwaarden waar de antwoorden ook daar nogmaals in benadrukken dat een abonnement na 1 mei niet meer de 60 dagen bevatten. Zie reactie 2, reactie 3 en reactie 4...

Daarna verleng je, verlengen is dus een nieuw contract, iets wat in reactie 1 al was benadrukt om op te letten, en ga je nu verbaasd doen dat je geen 60 dagen hebt? Je weet wel, die 60 dagen die je niet krijgt bij elk contract na 1 mei?

Hoe is dit T-Mobile / de moderators hun schuld? Nee serieus... HOE???

Er zijn geen eenzijdige wijzigingen geweest, er zijn geen lage streken geweest en ook de 'we gaan met de familie weg'... Wat voor opmerkingen zijn dit?

T-Mobile heeft een nieuwe versie per 1 mei, jij begrijpt dit niet?
Elk abonnement, zo ook verlengingen, hebben daarmee nieuwe voorwaarden, jij begrijpt dit niet?
De enige keuze die jij had was dit:
Ga ik verlengen naar een nieuw abonnement of laat ik het oude abonnement doorlopen (en geen kortingen meer).....

Dit, nogmaals, staat in reactie 1...
Als je verlengt krijg je dus die nieuwe variant......

En daarna verleng je en kom je terug met commentaar....
Jammer dat het allemaal zo verwarrend is en dat jullie niet op tijd informeren over verleging voor 1 mei. Ik mis nu dus de unlimited en vindt dit erg spijtig. Hiervoor heb ik ook niet de Go Unlimited afgesloten. Eenzijdige wijziging van voorwaarden werkt ook niet in het voordeel van T-Mobile. Jammer, denk dat ik dan maar op zoek ga naar een andere provider, vindt het een lage streek. En dat de andere familieleden dan ook maar over moeten gaan stappen. Spijtig T-Mobile 4 klanten kwijt en een potentiele klant die er aan zat te komen
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Margriet,

Je hebt inderdaad 10 GB bij jouw abonnement. In mijn eerste bericht had ik ook aangekaart dat als je jouw abonnement zou door laten lopen, dat je dan de 60 dagen hield, maar bij een verlenging zou je naar de nieuwe variant gaat die deze 60 dagen niét heeft. Mijn collega Muberra had later ook aangekaart dat er niets verandert als je voor 1 mei een Go-abonnement had afgesloten, maar aangezien jij op 4 augustus verlengd hebt, krijg je de nieuwe variant. Je hebt dan de 10 GB per maand. Het klopt dan ook dat je nu de optie krijgt om een aanvuller aan te schaffen.

Als je hier nog verdere vragen over hebt, dan horen we dat graag!
Hallo, daar ben ik weer. Ben nu ongeveer 10 dgn in het buitenland en heb 9 Gb verbruikt. Wat schetst mijn verbazing, als ik de Mb aanvuller wil gebruiken krijg ik alleen betaalopties en geen gratis aanvullers. Ik heb toch unlimited voor 60 dagen. Staat er iets niet goed in mijn profiel? Als ik kijk in mijn gegevens zou ik ook maar 10 Gb per maand hebben en dit is niet correct

Gr
Hallo Muberra
Dat is fijn om te horen. Goed dat ik toch de 60 dgn onbeberkt heb in de EU.
Was al bang dat er geen verschil was tussen de abonnementen afgesloten voor en na 1 mei

Nogmaals bedankt

Gr
Reputatie 4
Hi Margriet,

Ik sta voor je klaar om alle verwarring te laten verdwijnen als sneeuw voor de zon!

Voor onze klanten die voor 1 mei het fantastische GO Unlimited abonnement hebben afgesloten, maken gebruik van de 60 dagen regeling. Dat betekent 60 dagen onbeperkt internetten en daarna 10 GB per maand. Voor alle klanten die na 1 mei hebben gekozen voor GO Unlimited, geldt dit niet. Zij hebben de abonnementsvorm met onbeperkt internet in Nederland en 10 GB per maand voor binnen de EU. Ik heb ook even een screenshot gemaakt van de informatie, zodat je meteen met mij kunt meekijken.

Hopelijk heb ik meer duidelijkheid kunnen creëren, maar als je nog vragen hebt moet je die vooral stellen. Wij zijn er juist om je te helpen. 🙂
Vindt het toch verwarrend. Krijgt iedereen nu 10 Gb in de EU of is er voor klanten die een abonnement hadden afgesloten voor 1 mei nog steeds 60 dagen unlimited in de EU en na de 60 dagen 10 Gb?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Margriet,

Die uitleg ging om abonnementen die voor 1 mei waren afgesloten, omdat er twijfels waren of de bestaande abonnementen ook omgezet werden naar de nieuwe voorwaarden. Dat is niet het geval geweest, dus er is één keer een wijziging geweest, van 60 dagen naar 10 GB. Contracten die later afgesloten zijn, maken gebruik van de nieuwe voorwaarden.

Hopelijk is dit ook wat je bedoelde, maar als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag!
Toch nog even een reactie. In een bericht van Muberra 3 maanden geleden wordt aangegeven dat de 60 dagen onbeperkt blijft voor klanten die voor 1 mei unlimited Go hebben afgesloten (zie onder)
Houdt dit in dat jullie daarna nogmaals de voorwaarden hebben aangepast (dus 2 maal)

3 maanden geleden
Hoi Hakuin, CrisTien en Jcompagner,

Omdat jullie vragen allemaal over hetzelfde onderwerp gaan beantwoord ik het even in één reactie!

T-Mobile heeft dit nieuws zelf uitgebracht met een officieel persbericht, omdat wij juist onze klanten en de rest van Nederland direct en duidelijk willen informeren waarom wij hebben gekozen om de voorwaarden voor nieuwe klanten aan te passen. Het laatste wat wij willen is dat onze vaste trouwe klanten (die op dit moment al T-Mobile GO Unlimited hebben) hier hinder van kunnen ondervinden. Daarom zal er voor deze klanten niks veranderen en blijven jullie profiteren van de mooie voorwaarden van het GO Unlimited abonnement met 60 dagen lang onbeperkt internet in de EU. Ook iedereen die voor 1 mei een GO Unlimited abonnement heeft aangevraagd die nog niet is ingegaan, krijgen de 60 onbeperkte roamingdagen in de EU. Dat zal niet veranderen, dus daar hoeven jullie je echt geen zorgen over te maken.

Wij maken onbeperkt mobiel internet en bellen toegankelijk voor iedereen, doordat wij dit als enige provider voor een superscherpe prijs aanbieden. Dit doen wij juist omdat wij het belangrijk vinden dat iedereen zijn mobiel buitenshuis net zo zorgeloos kan gebruiken als thuis. Omdat we vinden dat daar ook het buitenland (de EU) bijhoort, boden we bovendien, als enige echte challenger, 60 dagen unlimited in de EU. Nu is echter gebleken dat een kleine groep klanten een zeer hoog internetverbruik in het buitenland laat zien. De kosten die hiermee gemoeid gaan zijn nog vele malen hoger dan wij hadden kunnen voorzien. De EU regulering geeft ons geen handvaten om dit effect tegen te gaan. We zouden niets liever willen dan de 60 roamingdagen behouden, maar om ons Unlimited abonnement toegankelijk en dus betaalbaar te houden voor iedereen kunnen we nu niet anders dan het abonnement aanpassen voor nieuwe klanten. En uit onderzoek is ook gebleken dat 10 GB meer dan voldoende is voor het overgrote deel van onze klanten.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is en dat jullie zijn gerustgesteld dat er voor jullie alles hetzelfde blijft. Voor nu veel plezier met jullie GO abonnementen!
Hallo, wederom bedankt voor de uitleg. Wel jammer dat de fair use policy dan niet werkt, want anders zouden degenen die hier niet aan voldoen uitgesloten kunnen worden
Nu moeten alle T-Mobile abonnement houders hier onder lijden, erg spijtig

Gr
Reputatie 4
Hoi Margriet,

Ik zal je meer informatie geven!

Wij maken met GO onbeperkt mobiel internet en bellen toegankelijk voor iedereen, doordat wij dit als enige provider voor een superscherpe prijs aanbieden. Omdat we vinden dat daar ook het buitenland (de EU) bij hoort, boden we bovendien, als enige echte challenger, 60 dagen unlimited in de EU. Nu is echter gebleken dat een kleine groep klanten een zeer hoog internetverbruik in het buitenland laat zien. De kosten die hiermee gemoeid gaan zijn nog vele malen hoger dan wij hadden kunnen voorzien. De EU regulering geeft ons geen handvaten om dit effect tegen te gaan. We zouden niets liever willen dan de 60 roamingdagen behouden, maar om ons Unlimited abonnement toegankelijk en dus betaalbaar te houden voor iedereen kunnen we nu niet anders dan het abonnement aanpassen. In plaats van 60 onbeperkte EU roamingdagen krijg je voortaan 10 GB per maand in de EU. Het is gebleken dat dit meer dan voldoende data is voor het overgrote deel van onze klanten.

Ik hoop dat dit meer duidelijkheid heeft gecreëerd. Alvast een fijn weekend toegewenst! 🙂
Bedankt voor het antwoord. Jammer dat jullie de voorwaarden hebben aangepast, het zou zo goed zijn gweest als jullie unlimited in de EU hadden laten bestaan, zoals jullie adverteerden.

Mag ik weten waarom jullie dit hebben aangepast? Antwoord als 'om het betaalbaar te houden' heb ik al gehoord

Gr
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Margriet,

Goede vragen, snap dat je daar erg benieuwd naar bent!

Go Unlimited is vanaf de start niet volledig onbeperkt geweest in de EU, dit is altijd 60 dagen geweest. Na 1 mei is dit aangepast, zodat we de prijzen laag konden houden. Nu krijg je, bij Go Unlimited, 10 GB per maand om te gebruiken in de EU en onbeperkt in Nederland. Als je verlengt krijg je dus die nieuwe variant, niet het oude prijsplan waar je nu op zit, inclusief de 60 dagen.

Wanneer je besluit om het contract door te laten lopen, dan kunnen de kortingen vervallen. Je betaalt dan het volledige tarief en niet het actieftarief, inclusief korting. Houd daar dus rekening mee als je besluit om het abonnement door te laten lopen. Je kunt dit ook in My T-Mobile checken!

Hopelijk is het zo duidelijk, maar als je nog vragen hebt, laat het ons weten!