Beantwoord

Ik moet wel betalen maar mag niet gebruiken, hoe op te lossen?

• 17 juni 2019
  • 12 reacties
  • 901 Bekeken

Bij de aankoop van mijn abonnement heb ik de verkoper uitgelegd dat ik alleen onbeperkt sms nodig had en dat ik dit zal gebruiken om automatisch sms-en te versturen, dit was geen probleem volgens de verkoper. Het onbeperkt zou echt onbeperkt zijn zonder limiet.

Met de informatie van de verkoper heb ik het abonnement gekocht en 1 jaar gebruikt zonder problemen. Daarna werd ik gebeld met het verhaal dat het tijd is om mijn abonnement te verlengen en dat het slimmer is om mijn abonnement om te zetten naar een ander type abonnement, deze zou nieuwer en beter zijn volgens de verkoper. Opnieuw weer uitgebreid gevraagd of het onbeperkt sms ook echt onbeperkt is en of hier geen limieten/voorwaarden aan zitten. Als antwoord gekregen dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat het echt onbeperkt is. Met deze informatie heb ik, geheel telefonisch, mijn abonnement verlengd met het nieuwe type abonnement.

Nog geen maand later wordt er een blokkade gezet op de sms-functionaliteit van mijn abonnement. Na heen en weer bellen eindelijk de fraudedesk aan de lijn gekregen en deze heeft mij uitgelegd dat er wel bepaalde voorwaarden vasthangen aan het gebruik van onbeperkt sms en dat ik het niet mag gebruiken op de manier dat ik tot nu toe deed(automatisch sms-en versturen).
Hier heb ik uiteraard begrip voor, wel raar dat ze me dit bij de aankoop en verlenging niet wilden vertellen, maar goed.

Probleem is bekend dus ik ben op zoek naar een oplossing:
  • T-mobile, kunt u de blokkade opheffen zodat ik de sms functionaliteit kan gebruiken op de manier waarop het wel is toegestaan? "Nee meneer dit mag niet, de blokkade mag er niet af worden gehaald" kreeg ik te horen.
  • Oke.. kan ik dan mijn abonnement annuleren wegens misleidende informatie bij aankoop/verlenging? "Nee meneer dit mag niet, als u uw abonnement wilt annuleren moet u de gehele kosten(100%) voor uw lopende abonnement in 1x aflossen" kreeg ik te horen.
Ik voel me misleid, opgelicht en er wordt geen oplossing aangeboden. Mijn abonnement loopt nu door en ik word gedwongen om te betalen voor iets waar ik geen gebruik voor mag maken(wegens de blokkade).

Ik kan me niet voorstellen dat dit de juiste gang van zaken is en zie graag een oplossing tegemoet.

PS: alle gesprekken bij T-mobile worden opgenomen en het gesprek van mijn verlenging was ongeveer een maand geleden. In dit gesprek is te horen dat ik uitgebreid en duidelijk de vragen stel of er voorwaarden zijn voor onbeperkt sms en dat mij onjuiste/misleidende informatie wordt doorgegeven.
icon

Beste antwoord door Hajar 17 juni 2019, 16:21

Hi Enzo,

Op basis van wat je aangeeft en wat ik verder lees lijkt het erop dat de sms-blokkade is geplaatst in verband met punt 3 van de aanvullende voorwaarden (https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/voorwaarden/go-av-voorwaarden-redelijk-gebruik.pdf).

Het is inderdaad zo dat een abonnement vroegtijdig kan worden opgezegd. Indien er sprake is van een toestelkrediet, dan dient deze in zijn geheel in een keer te worden voldaan of er kan gekozen worden om de maandelijkse betaling te laten doorlopen. Voor het servicegedeelte wordt een schadevergoeding in rekening gebracht. Deze is 50% van de resterende maandkosten zoals die zouden zijn in de meest voordelige abonnementsvariant. Wellicht dat het om een miscommunicatie is gegaan rondom het percentage. Als je het op prijs stelt kan ik de nakijken wat de kosten zouden zijn als je vroegtijdig het abonnement zou willen opzeggen. Er geldt wel altijd een maand opzegtermijn dus als je bijvoorbeeld vandaag de opzegging zou willen doen, dan wordt het abonnement per 17/07 stopgezet.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Bekijk origineel

12 reacties

Na wat lezen op het forum zie ik dat de afkoopsom voor een mobiele abonnement 50% bedraagt van het totaalkosten voor de resterende maanden.

Betekent dit dat de informatie die ik in mijn gesprek (van vandaag) heb doorgekregen ook onjuist is? Hierin kreeg ik namelijk te horen dat ik 100% van de kosten zou moeten betalen, of was dit enkel een poging om mij te laten afzien van de annulering?

Beste T-mobile, ik heb meerdere jaren mogen genieten van de goede service, maar ik begin toch echt mijn vertrouwen kwijt te raken op deze manier. Graag los ik het alsnog op op een prettige manier voor beide partijen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Enzo,

Op basis van wat je aangeeft en wat ik verder lees lijkt het erop dat de sms-blokkade is geplaatst in verband met punt 3 van de aanvullende voorwaarden (https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/voorwaarden/go-av-voorwaarden-redelijk-gebruik.pdf).

Het is inderdaad zo dat een abonnement vroegtijdig kan worden opgezegd. Indien er sprake is van een toestelkrediet, dan dient deze in zijn geheel in een keer te worden voldaan of er kan gekozen worden om de maandelijkse betaling te laten doorlopen. Voor het servicegedeelte wordt een schadevergoeding in rekening gebracht. Deze is 50% van de resterende maandkosten zoals die zouden zijn in de meest voordelige abonnementsvariant. Wellicht dat het om een miscommunicatie is gegaan rondom het percentage. Als je het op prijs stelt kan ik de nakijken wat de kosten zouden zijn als je vroegtijdig het abonnement zou willen opzeggen. Er geldt wel altijd een maand opzegtermijn dus als je bijvoorbeeld vandaag de opzegging zou willen doen, dan wordt het abonnement per 17/07 stopgezet.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Hallo Hajar,

Bedankt voor je antwoord.

Maar betekent dit dat ik wordt gedwongen om de abonnement op te zeggen en de schadevergoeding te betalen, of is er nog een oplossing waarbij ik wel gebruik kan maken van mijn abonnement waar ik netjes iedere maand voor betaal? (En nu ik dus op de hoogte ben van de voorwaarden voor onbeperkt sms kan ik me aan de voorwaarden houden)

Sorry maar ik blijf het raar vinden dat er geen degelijke oplossing wordt aangeboden.

PS: er is GEEN sprake van toestelkrediet, het gaat om een simpele SIM-only abonnement.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Enzo1213,

Ik begrijp dat hier al eerder met jou over gesproken is en dat al uitgelegd is waarom wij de blokkade niet zomaar voor je kunnen verwijderen. Ik kan dit dus inderdaad niet voor jou regelen.

Het abonnement afkopen is natuurlijk wel een optie, dus het is voor jouzelf even afwegen wat je hierin wilt beslissen!
Hoi Jaimy,

Bedankt dat je mijn verhaal bevestigt.

Je noemt het een optie, maar als ik het niet doe moet ik dus blijven betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan maken.

Waarom worden alle gesprekken bij het afsluiten van telefonische abonnementen opgenomen en vervolgens geweigerd om deze terug te beluisteren? Worden deze alleen terug beluisterd als het in nadeel is voor de klant?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Enzo1213,

Bij redelijk gebruik zou dit natuurlijk nooit gebeuren, maar in jouw geval was er daadwerkelijk sprake van het flink overschrijden van redelijk gebruik. Wij zouden nooit zomaar een blokkade plaatsen en nooit zomaar de blokkade behouden. Ik heb mijn collega, die jou al eerder heeft gesproken, ook nog eens om informatie gevraagd en hij geeft nogmaals aan dat de blokkade niet verwijderd kan worden en je tijdens het gesprek hebt aangegeven het contract te willen opzeggen.

Ik wens je voor nu nog een hele fijne dag!
Hoi Jaimy,

Als ik bij de aankoop/verlenging te horen had gekregen wat de voorwaarden waren was het gebruik nooit overschreden.

Graag ontvang ik nog het antwoord op mijn vraag:
Waarom worden alle gesprekken bij het afsluiten van telefonische abonnementen opgenomen en vervolgens geweigerd om deze terug te beluisteren? Worden deze alleen terug beluisterd als het in nadeel is voor de klant?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Enzo1213,

Feit blijft dat SMS'jes bedoelt zijn voor het SMS'en naar vrienden/kennissen/familie etc. en niet voor commerciële doeleinden. Dat zijn normale algemene voorwaarden, die je ook in jouw contract kunt terugvinden. Ik verwijs hierbij wederom naar het gesprek dat je met mijn collega hebt gehad, waarin je aan hebt gegeven dit niet te willen aanpassen en het contract te willen ontbinden.

Met het licht op dat gesprek, zal ik hier verder niet meer met jou in discussie gaan en rond ik bij deze het gesprek af.

Fijne dag nog!
@Jaimy: In dat geval snap ik niet waarom het contract niet wordt ontbonden...

Ik heb zojuist weer met T-mobile gebeld, om opdracht te geven tot directe opzegging van het contract. Daarbij heb ik aangegeven akkoord te gaan met de afkoopsom.

Reactie is dat het abonnement niet opgezegd mag worden (het wordt steeds gekker) en dat ik nog wel teruggebeld zal worden door iemand die er iets over kan vertellen.

Abonnement mag niet opgezegd worden.
Abonnement mag niet gebruikt worden.
Abonnement moet wel betaald worden.

Fijne dag!
Reputatie 6
Antwoord op je vraag krijg je dus niet.

Zo jammer zoals T-Mobile te werk gaat.

Succes ermee @Enzo1213 , je bent er maar klaar mee.🙄🙄
@Doornekamp33 Bedankt voor je medeleven. Ik ben er inderdaad klaar mee maar het probleem is dat ze mijn abonnement niet willen stopzetten(ondanks dat ik akkoord ga met de afkoopsom). Wel moet ik blijven betalen voor het abonnement en mag ik er geen gebruik van maken.

Ik heb inmiddels de rechtsbijstand ingeschakeld want dit gaat nergens meer over.

Jij ook succes!
Reputatie 6
Succes dan, ik zou een aangetekend schrijven sturen, want volgen hun voorwaarden mag je niet bulk sms'en, maar in diezelfde voorwaarden staat ook dat je je abonnement voortijdig kan opzeggen en dan een afkoopsom moet betalen.

Reageer