Vraag

Instellingen 4G router

• 11 mei 2017
  • 7 reacties
  • 1136 Bekeken

Hallo, ik heb een GO! abonnement genomen om te gebruiken in een 4g router van TP link. De bedoeling is dat ik daarmee internet krijg in mijn vakantiewoning in Belgie. Ik krijg echter geen dataconnectie met het roamingnetwerk in Belgie (mobistar). Welke instellingen moet de router hebben om een dataverbinding tot stand te brengen op het Belgische netwerk?
Alvast dank voor de reacties!

7 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi wolluv,

Kan je met Orange verbinden daarmee heb je 4G. Met Mobistar heb je 3G. Wat voor model router heb je?

- Snotaapje;)
Hoi Snotaapje,
Dank voor je reactie. Ik zie bij de beschikbare providers alleen Mobistar of Telenet. De router is van het fabricaat TP-Link, type 300Mbps Draadloze N 4G LTE Router TL-MR6400.
De woning waarin de router gebruikt wordt staat wel in het buitengebied nabij Turnhout. Mogelijk hebben niet alle 4g providers daar dekking...
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Wolluv,

Heerlijk dat je in België bent in jouw vakantiewoning! Hopelijk heb je net als in Nederland lekker weer!

Wel fijn als je daar ook bereikbaar bent. In principe is ons T-Mobile Go Unlimited bedoeld voor mobiel gebruik en niet als vervanger voor het vaste internet (ook niet op jouw vakantieadres). Ga je dit gebruiken als vervanging van jouw wifi? Houd er rekening mee dat je maar 10GB per maand in de EU hebt. Wat betreft de router bieden wij geen ondersteuning. Als je de simkaart in jouw toestel gebruikt, kun je dan kijken of dataroaming aanstaat? Zoals Snotaapje al aangaf heb je in België alleen met Orange 4G. Mogelijk is de dekking van Orange op jouw locatie niet optimaal. Met Proximus en Telenet - Base kun je gebruik maken van 2G en 3G. Kun je daar wel mee verbinden?

Ik hoor het graag van je! Geniet in ieder geval van jouw vakantie 🙂
Dank je Thalina! Momenteel ben ik in Nederland en de betreffende simkaart zit in de router in Belgie. Ik kan pas in het weekend de verschillende oplossingen testen. Het is wel de bedoeling om het abonnement zoveel mogelijk voor mijn mobieltje te gebruiken, maar als ik in de vakantiewoning ben wil ik dat mijn gezin ook op internet kan...
Overigens had ik hiervoor een prepaid oplossing via mobile vikings, maar deze wordt stopgezet omdat ivm nieuwe wetgeving in Belgie ook prepaid gebruikers hun identiteit moeten aantonen en dat kan bij deze provider alleen via een Belgische bankrekening. En die heb ik dus niet, waardoor ik gedwongen werd om van provider te wisselen. Het GO! abonnement is voor mij een mooie oplossing. Het werkelijke gebruik zal bij mij niet snel boven 10Gb per maand uitkomen. En heel veel andere opties heb ik niet om als 'Ollander' toch internet in Belgie te krijgen...
Reputatie 7
Badge +20
Hi wolluv,

Het Go abonnement is zeker een fijn abonnement vooral als je hem vooral gaat gebruiken op mobiel. Ik begrijp wel dat je tijdens de vakantie je gezin ook snel internet gunt en dat is in principe ook mogelijk met Go. Test het van het weekend even uit en laat ons weten of het nu wel goed gaat. Ik wens je in ieder geval veel plezier dit weekend! 🙂
Hoi Hajar,
Ben nu in Belgie en het is gelukt! Op de site van T-Mobile heb ik bijgevoegde ' algemene' toestelinstellingen gevonden en die toegepast op de router. Het werkt nu probleemloos.
Dank aan iedereen die meegedacht heeft!
Reputatie 7
Badge +20
Hi wolluv,

Aah fijn om te horen! Graag gedaan namens iedereen. Ik hoop dat je verder een fijn weekend hebt gehad. 🙂

Reageer