Beantwoord

Klacht over nieuw abonnement

• 9 november 2018
  • 2 reacties
  • 1075 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een klacht over mijn nieuwe (GO) abonnement. Bij het verlengen in de winkel is mij dit abonnement voorgesteld waarbij er gerekend is met klantvoordeel (ik heb 2 abonnementen). Nu blijkt dat dit niet opgaat daar het andere abonnement niet geschikt is voor het oude klantvoordeel. Ik ben hierdoor dus 5 euro per maand korting en 2MB extra internet kwijt.

Daarnaast blijkt nu ook dat bij het GO abonnement er geen mogelijkheid is voor een MB verdeler daar het GO abonnement onbeperkt internet aanbied. Dat begrijp ik, maar ik heb helemaal geen GO abonnement met onbeperkt internet.

Over beide punten ben ik erg ontevreden en wil hier graag een oplossing voor. Ben al vele jaren zeer tevreden T-Mobile klant maar voel me nu toch wel enigszins in de maling genomen en niet goed geinformeerd bij het oversluiten. Was hier nooit mee akkoord gegaan had men mij dit verteld.
icon

Beste antwoord door David 10 november 2018, 10:39

Hi Dickr43,

Spijtig om te lezen dat jouw verlenging je heeft achtergelaten met een bittere nasmaak! Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik geef je graag antwoord op jouw punten.

Het klopt inderdaad dat Klantvoordeel alleen geldig is bij de abonnementen afgesloten vanaf 29 januari 2018. Contracten van voor die datum kunnen echter ook omgezet worden naar het nieuwste Go-prijsplan. Het abonnement kan via My T-Mobile om worden gezet naar de nieuwste variant Go. Daarna kan het abonnement toe worden gevoegd voor de voordelen van Klantvoordeel, zodat je daar toch aanspraak op kunt maken!

Voor de MB-verdeler is geen oplossing beschikbaar, omdat we deze al geruime tijd niet meer aanbieden bij nieuwe abonnementen. Het maakt hierin geen verschil of het om een Unlimited of Limited bundel gaat, omdat we de optie bieden om dit maandelijks bij te stellen. Je zou in theorie dus kunnen starten met 1 GB om deze vervolgens op te hogen naar Unlimited. Een duosimkaart zou een mogelijk alternatief zijn, maar dan moet de verbinding altijd op één van de twee apparaten uitgeschakeld zijn, anders werkt het niet goed.

Mocht je nog andere vragen voor ons hebben, dan horen we dat natuurlijk graag!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Dickr43,

Spijtig om te lezen dat jouw verlenging je heeft achtergelaten met een bittere nasmaak! Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik geef je graag antwoord op jouw punten.

Het klopt inderdaad dat Klantvoordeel alleen geldig is bij de abonnementen afgesloten vanaf 29 januari 2018. Contracten van voor die datum kunnen echter ook omgezet worden naar het nieuwste Go-prijsplan. Het abonnement kan via My T-Mobile om worden gezet naar de nieuwste variant Go. Daarna kan het abonnement toe worden gevoegd voor de voordelen van Klantvoordeel, zodat je daar toch aanspraak op kunt maken!

Voor de MB-verdeler is geen oplossing beschikbaar, omdat we deze al geruime tijd niet meer aanbieden bij nieuwe abonnementen. Het maakt hierin geen verschil of het om een Unlimited of Limited bundel gaat, omdat we de optie bieden om dit maandelijks bij te stellen. Je zou in theorie dus kunnen starten met 1 GB om deze vervolgens op te hogen naar Unlimited. Een duosimkaart zou een mogelijk alternatief zijn, maar dan moet de verbinding altijd op één van de twee apparaten uitgeschakeld zijn, anders werkt het niet goed.

Mocht je nog andere vragen voor ons hebben, dan horen we dat natuurlijk graag!
Beste David,

Dank voor je antwoord, helaas kan ik er niet zoveel mee. Het 2e abonnement is een sim-only abonnement en om dus gebruik te kunnen maken van klantvoordeel moet ik dat omzetten naar een GO abonnement. Dan ben ik minimaal 20 euro (ongeveer) duurder uit per maand om 5 euro voordeel te halen? Waar zit mijn voordeel dan als klant? Erg eenzijdig verhaal...

Dit en het feit dat een MB verdeler ook niet meer kan maakt dat ik zeer waarschijnlijk zal overstappen naar een andere provider. De nieuwe T-Mobile abonnementen leveren weinig voordeel meer op voor mij en dat is jammer. Andere providers leveren de voordelen van bv een grote databundel die je kunt delen tussen je devices nog wel. Ik denk dat het argument van een unlimited data-abonnement en het gebruik van een router daarop valide is maar denk ook dat dit alleen opgaat wanneer er naar een unlimited abonnement wordt overgeschakeld. Technisch gezien moet T-Mobile dan in staat zijn om de MB verdeler uit te zetten. Hier is duidelijk de makkelijke weg gekozen, jammer voor de abonnee's maar dat is blijkbaar van ondergeschikt belang.

Begrijp dat jij daar ook niets aan kunt doen uiteraard!

Reageer