Beantwoord

Korting bij aanpassen bundel bij T-Mobile GO

Hallo, ik ben meer op wifi dan op mobile dus heb aan 1 gb in Nederland genoeg. Dus go next korting op nieuw abbo 2 jaar 3,50. Hier begin ik mee. Volgende maand naar het buitenland dus overstappen naar hoger abbonnement. Nu is mijn vraag welke korting krijg ik nu?. En welke korting krijg ik als ik weer terug ga naar 1 gb. Kan elke maand bijstellen maar hoe zit het met de korting???
icon

Beste antwoord door David 7 februari 2017, 14:11

Hey Stoerebink en Serviceweb,

Ik moet inderdaad even het antwoord van Thalina corrigeren, hier was wat verwarring over ontstaan. Je krijgt dus inderdaad, bij een verlenging de kortingen die actief waren op het moment dat jij jouw abonnement af hebt gesloten (nieuw of bestaand). Het zijn dus niet de kortingen die op het moment van wijzigen gelden.

De uitzondering zijn bijzondere acties, zoals Mobile Madness of een opening van een nieuwe winkel. Hierbij krijg je de reguliere korting die op dat moment van kracht was. Dus zogeheten promotiekortingen zijn bij deze regel niet van toepassing.

Hopelijk is het zo wat duidelijker en als er nog vragen zijn, laat het ons weten!

Bekijk origineel

28 reacties

Hoi,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Dan kan je beter nu beginnen met Go Unlimited, die is nu voor 35,- euro als vaste klant. Doe je het andersom dan kost straks Unlimited 50,- euro ipv 35,-. Dit is omdat dit een tijdelijke actie is om voor bestaande klanten over te stappen.

Kan je dus beter nu Unlimited nemen voor 35,- euro en als je klaar bent overstappen naar Go Next. Nu weet ik alleen niet wat Go Next je dan gaat kosten. Volgens mij, maar als ik het fout heb dan zal iemand van T-Mobile me wel corrigeren, kost het je dan 22,50 euro per maand (voor Go Next met 1GB voor 2 jaar).

Je kunt omhoog én omlaag bijstellen. Aanpassen van je abonnement kan 1x per maand. Als je je abonnement bijstelt, dan krijg je de korting die geldig was op het moment dat je je abonnement afsloot.
Dank voor je snelle reactie. Maaaaar 22,50 is dus zonder korting... ingestapt op unlimited 15.00 euro korting toch? Terug naar 1 gb geen korting?
Volgens mij krijg je alleen op Unlimited de korting en niet voor die andere abonnementen. Die zijn pas als je nieuwe klant bent en/of je contract zou vernieuwen omdat je oude contract afloopt. Ik zou even wachten op een T-Mobile moderator antwoord. Wil je geen verkeerde info verstrekken.

Kan ik ook weer van deze vraag leren 🙂
Reputatie 6
Badge +16
Hoi wietsepl,

Het klopt inderdaad dat wanneer je momenteel al een abonnement hebt en je wilt overstappen je kortingen komen te vervallen. Om het belangrijkste en meest gekozen Go Unlimited prijsplan nog aantrekkelijker te maken hebben we hier wel een korting aan toegevoegd. Stap je over naar Up of naar Next dan worden er geen kortingen toegekend.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord! Als je nog andere vragen hebt dan horen we het graag van je. ;)

Ps. Nu heb jij ook zekerheid @Serviceweb!
Hi Issam,

Dank je wel, ik snap het nu. Dus als de klant nu naar Go Unlimited gaat krijgt die 15,- korting, maar gaat die nu een maand later over naar basic of up of next dan krijgt die geen korting. Dit omdat het nu een tijdelijke actie is dat bestaande klanten kunnen overstappen naar het Go abonnement.

Ben je een nieuwe klant dan krijgt die die kortingen wel gewoon, ook als die overstapt.

En de mensen die nu klant zijn en nu overstappen naar een basic, Up of next krijgen helemaal geen korting ( die zie je nu wel als je info opzoekt in de shop) maar die gelden niet voor bestaande klanten die over gaan. En als die daarna naar Go unlimited gaat, krijgt die ook die 15,- euro niet meer.

Veel vragen maar hou van duidelijkheid en zat er nog mee. En op alles is vast het Ja antwoord 🆒 :$
Bedankt
Ja ho jongens. Jullie kunnen het wel nu snappen, maar ik als betalende klant niet. Ff naar het begin, ik mag nu verlengen, 1 gb is voor mij normaal genoeg. Dus neem go basic, prijs 22,50 korting 3,50. Te betalen iedere maand 19.00.
Prima en duidelijk.
Maart ga ik naar Tenerife, ff wat meer eu mb's, logisch toch, kan elke maand mijn abbo bijstellen.
Dus app openen en abbonnement bijstellen naar go met 10 gb.
En dan is mijn vraag nu "KORTING" welke krijg ik nu? En de volgende maand ga ik weer terug naar 1 gb, welke korting krijg dan?
Voor mij is het nog steeds niet helder.
;-))
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Wietsepl,

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij het niet begrijpt! Zo te lezen heeft mijn collega je verkeerd begrepen.Hij dacht dat je met jouw huidige abonnement over wilde stappen naar T-Mobile GO. Maar je wilt juist verlengen met een T-Mobile GO abonnement. Sorry voor de verwarring! Bovenstaande verhaal mag je even vergeten 😉

Allereerst leuk dat je wilt verlengen! Als je hebt verlengd en vervolgens jouw internetbundel gaat aanpassen (omhoog of omlaag), dan zie je op My T-Mobile altijd welke korting je gaat ontvangen voor de nieuwe bundel die je kiest. Je ontvangt de korting die op dat moment geldt, dus ik kan nu nog niet zeggen hoeveel dat zal zijn. Maar er is altijd wel een korting dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Geeft dit meer duidelijkheid? Stel gerust nog een aanvullende vraag als je die hebt. Ik help je graag!
Hoi wietsepl,

Excuus dat mijn verhaal niet helemaal duidelijk was. Ik wist niet dat je kon, en wilde, verlengen en was er eigenlijk vanuit gegaan dat je, net zoals veel hier dat graag willen, wilde overstappen naar een Go abonnement. Daar was even een misverstand.

Mijn excuus en hoop dat het verhaal van Thalina het je duidelijker heeft gemaakt. In ieder geval heel veel plezier met je keuze en alvast een fijne vakantie! 🙂
Reputatie 1
hoi Thalina,

Mag ik je corrigeren? Ik werk niet bij T-Mobile, maar ik zie wel dat je foute informatie geeft. Althans: Als jullie homepage klopt. Daar staat namelijk niet "korting die op dat moment geldig is maar dit:

Dat is echt iets heel anders.

Ik vind het belangrijk dit te zeggen, omdat jullie hier al vaker iets anders roepen dan beloofd wordt. En da's niet zoals het hoort.

Ik hoop dan ook dat jullie hier, eens en voorgoed, die onduidelijkheid weghalen.
Hi Stoerebink,

Dit is toch alleen voor mensen die een nieuw contract aangaan, of hun contract kunnen vernieuwen met een nieuw contract? Dit is niet geldig voor mensen die nu over willen stappen omdat ze graag een Go abonnement willen hebben.

Wietsepl wil haar abonnement verlengen, dus dan klopt het toch dat als ze wil bijstellen dat ze dan de korting krijgt die geldig was op het moment dat ze haar abonnement afsloot?

Ben nu wel heel erg nieuwsgierig naar het antwoord van T-Mobile 🙂
Reputatie 1
hoi Serviceweb,

Ik begrijp wat je zegt, en misschien is het ook wel zo.
Maar, eigenlijk hoop ik dat je het heel erg mis hebt.

Want dit is toch wel een zotte (en onbeheersbare!) situatie.
-Mensen die nieuw contract afsluiten, mogen maandelijks bijstellen tegen oude kortingen
-Mensen die overstappen vanuit oud abbonement mogen bijstellen, maar raken elke korting kwijt
-Mensen die verlengen met GO mogen maandelijks bijstellen tegen dán geldende kortingen.

Dat wordt a hell of a job voor de klantenservice om uit te leggen. Ik snap het al niet eens meer....

Daarnaast legt T-Mobile dit verschil ook niet zelf actief uit op de website. Sterker nog: er wordt nergens op de overstappagina (in My-tmobile) over gerept. En de klantenservice (net even anoniem gebeld) weet 't ook niet precies.

Ik zeg: "stick to your promise", en die staat gewoon op de homepage. Je mag bijstellen tegen de kortingen die golden op het moment van afsluiten van je abbo.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Stoerebink en Serviceweb,

Ik moet inderdaad even het antwoord van Thalina corrigeren, hier was wat verwarring over ontstaan. Je krijgt dus inderdaad, bij een verlenging de kortingen die actief waren op het moment dat jij jouw abonnement af hebt gesloten (nieuw of bestaand). Het zijn dus niet de kortingen die op het moment van wijzigen gelden.

De uitzondering zijn bijzondere acties, zoals Mobile Madness of een opening van een nieuwe winkel. Hierbij krijg je de reguliere korting die op dat moment van kracht was. Dus zogeheten promotiekortingen zijn bij deze regel niet van toepassing.

Hopelijk is het zo wat duidelijker en als er nog vragen zijn, laat het ons weten!
Reputatie 1
Sorry voor het zeuren David, maar nu staat er weer een verwarrend woord in je tekst. Volgens mij bedoel je in je eerste alinea niet "...bij een verlenging" maar: "...bij tussentijdse aanpassing van je bundel"

Groet!
Hi Stoerebink,

David heeft helemaal gelijk. Als je je contract gaat verlengen, dus niet nu al direct om laat zetten naar een Go Abonnement, dan kan je, als je je contract later wilt verlengen, je abonnement bijstellen, omhoog en omlaag. En als je dat doet, dan kost het abonnement wat het zou kosten toen je verlengde contract inging.

Stel, je gaat volgende maand naar Go Unlimited gaat en deze kost dan 40,- euro en de andere kosten zijn dan basic kost 5,- en up 10,- euro en next 15,- euro (incl. korting). Mocht je dan 5 maanden laten terug willen naar Next en deze kost dan 25,- euro. Dan hoef jij maar 15,- euro te betalen en niet die 25,- euro want op het moment dat jij je contract bent aangegaan was het 15,- en niet 25,- euro.

Ingewikkeld he... snap ook niet waarom ze het zich zelf zo moeilijk hebben gemaakt want zo is het elke keer, bij elke klant, steeds weer anders.
Reputatie 1
Hoi serviceweb,

Jij neemt nu aan dat die kortingen blijven gelden, ook bij tussentijdse aanpassingen van de bundel. Dat zou ook zo moeten zijn, maar dat schrijft David uiteindelijk niet.

Het klinkt allemaal wat muggezifterig, maar we moeten het wel duidelijk hebben. Op mijn screenshot van de homepage, staat het wel helder.

Ik heb voor mijn vrouw een Go Basic abbo afgesloten, en ik ga er nu vanuit dat zij die in de vakantie kan omzetten naar EU umlimited voor 35 euro, en de maand daarna weer terug naar Basic voor de oude prijs.

Maar ik wil dat graag, net als de topic starter, 100% helder hebben.
Goedemorgen Stoerebink,

Dat is helemaal geen muggenzifterig, je hebt gewoon gelijk dat je het duidelijk wil weten. Ik zou nu zeggen, als ik alles goed begrijp van T-Mobile en ingaande op wat je vrouw nu heeft genomen: Als ze nu een NIEUW of VERLENGING heeft gedaan naar een Go Basic 1GB (19,- euro) en ze gaat over 5 maanden op vakantie en neemt dan tijdelijk een Go Unlimited dan zou ze 35,- euro moeten kunnen gaan betalen. Gaat ze dan na een maand weer terug naar Go Basic 1GB, dan komt ze weer op 19,- euro.

Het is anders als ze nu al OVER is GESTAPT (dus contract open gebroken om over te kunnen stappen) van oud abonnement naar het nieuwe Go abonnement (wat veel zo graag willen en niet kunnen wachten). Dan zou ze nu Go Basic 1GB 22,50 euro betalen (want je krijgt er geen korting mee) en ze stapt over 5 maanden naar Go Unlimited, ja dan weet je dus niet wat het dan kost en is het niet 35,- euro maar waarschijnlijk 50,- euro. Dus dat is nu even de vraag!

Jawel, lekker lastig toch :)

(Dit onderste gedeelte is ALLEEN als je contract nu hebt open gegooid om zo nodig naar GO abonnement te willen) En dan hebben jullie volgens mij NIET gedaan. Ik stel dit voor om te zien wat T-Mobile er over zegt.

Daarom zeg ik, T-Mobile maakt het zich zelf ook niet echt makkelijk! Want je hebt zelfs nog kans dat T-Mobile zegt dat je NU contract hebt open gebroken en dus 22,50 moet betalen voor Go Basic en dat als je naar GO Unlimited gaat daar ook geen korting geldig is en dan 50,- euro moet betalen.

Maar dit laatste is wel een mooie vraag aan een T-Mobile medewerker.
Kunnen we ze ook maar beter gelijk alles goed vragen :)

We komen er wel uit hoor, dat zeker, het duurt alleen even 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Stoerebink,

Ik begrijp dat je meer duidelijkheid wilt hebben. David heeft al aangegeven dat als je je abonnement bijstelt, je de korting krijgt die geldig was op het moment dat je je abonnement afsloot. Dus je kan straks de bundel verhogen naar Unlimited voor de actieprijs van €35.

Hopelijk is het nu wel helder. 🙂
Reputatie 1
Helemaal. Dankjewel
Zo eh, heel graag breng ik deze discussie weer tot leven. De aankomende twee of drie maanden zal ik nauwelijks gebruik maken van mijn GO Unlimited mobiele data. Daarom wil ik graag bijstellen. Laten we dit even op een rij zetten.

Ik ben sinds kort een nieuwe klant van T-Mobile. Initiële abonnement GO Unlimited.

Nu wil ik graag voor een korte tijd over op een goedkopere bundel. Maar ik krijg geheel geen korting (dus niet de korting die op overige GO abonnementen aanwezig was toen ik klant werd).
Basic is 22,49
Next 30 euro
UP 34,99

Ik durf nu zelfs niet mijn bundel bij te stellen want straks wil ik terug naar GO en dan moet ik wellicht ineens 50 euro per maand gaan betalen...

Dit lijkt mij inderdaad niet wat er in de voorwaarden beschreven stond... Heb helaas geen screenshot genomen van de lopende kortingen op het moment dat ik klant werd.

Help anyone?
Reputatie 1
Screenshot staat op pagina 1 van deze discussie.
Je staat in je recht, zo lijkt het me.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Akariko,

De kortingen die geldig waren op het moment van afsluiten van het contract zouden ook automatisch moeten worden getoond in My T-Mobile. In sommige gevallen werkt dit nog niet vlekkeloos, maar nagenoeg bij iedereen staat het correct. Als je dus bijstelt krijg je de korting die je op het moment van afsluiten contract/overstappen kreeg. Je kunt dus gewoon bijstellen! 🙂
Dank voor de bevestiging David! Dan ga ik straks gerust bijstellen.
Reputatie 1
Wel potverdoriedubbeltjes........ T-mobile komt NIET haar belofte na. Zie screenshot. Ik wil wisselen naar Unlimited wat tijdens ingang van het abbo van mijn vrouw 35 euro kostte. Dat ging vorige maand nog wel, maar nu opeens niet meer.
Reputatie 1
Kan screenshot niet uploaden, maar geloof me: er staat nu doodleuk 50 €.
Reputatie 1

Kan iemand me dit uitleggen?

Reageer