Beantwoord

Korting bij verhogen is weg volgens medewerker shop?

Ik was net in de shop in Eindhoven en die vertelde mij dat als ik go 1GB zou afsluiten, en dan het zou verhogen naar bijv 5GB de korting niet zo hoog zou zijn als ik meteen 5GB zou afsluiten. Hij adviseerde me om het hoogste abonnement af te sluiten en dan meteen terug te zetten naar 1GB. Zo behoud ik wel alle kortingen bij tussentijds verhogen of verlagen. Dit is toch vreemd? Al zou het me volgens de medewerker niets extra's kosten (ook niet de 1e maand)

Klopt dit of is dit onzin?
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 8 april 2017, 18:15

Hoi Behtjes,

Als je een abonnement afsluit krijg je een bepaalde korting en die korting is specifiek op dat moment voor jouw gekozen abonnement. Deze korting is dus afhankelijk van zowel het moment als het abonnement wat je kiest.

De korting voor Go 1Gb en Go 5Gb (Basic en Next uit mijn hoofd) zijn dus op dit moment redelijk stabiel en een afsluit-korting. Dat zijn ze ook al een tijdje overigens, want sinds de introductie heb ik nog geen afwijkende bedragen zien langs komen.

Zodra jij gaat wisselen tussen Go abonnementen krijg je de op dat moment geldende korting voor het andere abonnement en noem dat een wissel-korting. Dat is een korting van dat moment en voor dat specifieke abonnement en de wissel-korting hoeft niet per se gelijk te zijn aan de afsluit-korting. Die kan zowel hoger als lager uitvallen (al uhm... heb ik in 2 jaar tijd met Stel Samen en Stel Bij geen hogere korting langs zien komen voor mijn individuele bundels) en daarmee kan het dus ook ongunstiger uitvallen. Dat zou het verhaal van de korting voor Go Next is voordeliger af te sluiten direct dan via Go Basic aanpassen naar Go Next verklaren, maar...

Het is dus niet zo dat jij de korting die je bij een Go Next krijgt bij afsluiten, mee gaat nemen naar een Go Basic. Wat dat betreft, als je nu Go Next afsluit, ruilt naar Go Basic verlies je de originele afsluit-korting van Next (bij mijn weten) en krijg je de geldende wissel-korting.

Die exacte aansluit-korting krijg je ook niet terug als je later alsnog terug zou gaan naar Go Next, want dan wissel je namelijk weer.. Dat is dus wederom een wissel-korting (van dat moment).
Bekijk origineel

26 reacties

Hoi Behtjes,

Als je een abonnement afsluit krijg je een bepaalde korting en die korting is specifiek op dat moment voor jouw gekozen abonnement. Deze korting is dus afhankelijk van zowel het moment als het abonnement wat je kiest.

De korting voor Go 1Gb en Go 5Gb (Basic en Next uit mijn hoofd) zijn dus op dit moment redelijk stabiel en een afsluit-korting. Dat zijn ze ook al een tijdje overigens, want sinds de introductie heb ik nog geen afwijkende bedragen zien langs komen.

Zodra jij gaat wisselen tussen Go abonnementen krijg je de op dat moment geldende korting voor het andere abonnement en noem dat een wissel-korting. Dat is een korting van dat moment en voor dat specifieke abonnement en de wissel-korting hoeft niet per se gelijk te zijn aan de afsluit-korting. Die kan zowel hoger als lager uitvallen (al uhm... heb ik in 2 jaar tijd met Stel Samen en Stel Bij geen hogere korting langs zien komen voor mijn individuele bundels) en daarmee kan het dus ook ongunstiger uitvallen. Dat zou het verhaal van de korting voor Go Next is voordeliger af te sluiten direct dan via Go Basic aanpassen naar Go Next verklaren, maar...

Het is dus niet zo dat jij de korting die je bij een Go Next krijgt bij afsluiten, mee gaat nemen naar een Go Basic. Wat dat betreft, als je nu Go Next afsluit, ruilt naar Go Basic verlies je de originele afsluit-korting van Next (bij mijn weten) en krijg je de geldende wissel-korting.

Die exacte aansluit-korting krijg je ook niet terug als je later alsnog terug zou gaan naar Go Next, want dan wissel je namelijk weer.. Dat is dus wederom een wissel-korting (van dat moment).
Reputatie 4
Hoi Behtjes,

Goed dat je deze vraag stelt!

Ik wil beginnen met het bedanken van onze Klantexpert Poco-Loco voor zijn antwoord. Het antwoord klopt ook helemaal. Je krijgt bij ons bij het GO abonnement altijd korting naar verhouding. Dus als je zou kiezen voor de GO met 5 GB dan krijg je een net hogere korting dan als je zou kiezen voor de GO variant van 1 GB. Het beste is om altijd meteen het abonnement te kiezen dat het beste past bij jouw wensen, verbruik en behoeftes. Juist daarvoor hebben wij de verschillende GO varianten in het leven geroepen in combinatie met messcherpe prijzen!

Het tussentijds omhoog of omlaag bijstellen van je abonnement kan één keer per maand. Daarnaast kunnen kortingen die op jouw contract staan wijzigen als je van bundel verandert. Als je wilt weten wat er gebeurt met jouw korting voordat je van bundel verandert, dan kan je dat terugvinden op My T-Mobile. Je kunt een My T-Mobile account aanmaken zodra je weer klant bent bij ons! Als je inlogt op My T-Mobile dan zie je wat jouw nieuwe maandprijs wordt inclusief de nieuwe kortingen. Zodra je akkoord gaat met de wijziging en het abonnement wordt aangepast, dan vervalt jouw huidige korting en die kan je ook niet terugkrijgen. Dus het is heel belangrijk dat je goed kijkt naar de nieuwe kortingen voordat je de wijziging aanbrengt. Het is niet handig om meteen jouw abonnement na het afsluiten weer te verlagen, want dan kan dus jouw korting veranderen in een nieuwe korting, waar je misschien minder blij mee bent. Daar ben ik gewoon heel eerlijk in.

Verder zal ik ook mijn collega's van de T-Shop voorzien van de juiste feedback, zodat miscommunicatie in de toekomst voorkomen kan worden.

Is er nog iets anders waar ik je mee kan helpen? Heb je al de keus kunnen maken welk abonnement het beste bij je past? En welk mooi toestelpareltje heb je op het oog? :D

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag van je!
Bedankt voor het antwoord. Ik wil de LG g6 in de kleur platinum (nog niet leverbaar). Ik zou de 5gb bundel willen met daarbij dus eigenlijk de 'garantie' dat als ik hem verhoog naar go unlimited USA dan ook max 60 euro betaal en daarna als ik hem terugzet nar 5gb weer gewoon 20 euro betaal. Zie de prijslijst die ik toe heb gevoegd.

De kans bestaat dat dit niet meer geld? Of worden deze tarieven wel in mijn T-mobile opgeslagen als het ware? Ik zou het toch zonde vinden als ik 1 keer USA aanzet en dan terug wil gaan ik meer ga betalen dan 20 euro.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Behtjes,

Je krijgt de kortingen die gelden op het moment van afsluiten, exclusieve kortingen buitengesloten. Je kunt er dus vanuit gaan dat de kortingen die je op het moment van het tekenen van je contract afsluiten, ook gelden op het moment van wijzigen.

Sowieso krijg je altijd van tevoren te zien welke korting je ontvangt op de bundel, zodat je altijd weet wat je gaat betalen! :)

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Ik blijf het maar vreemd vinden, hier een voorbeeld:
https://shop.t-mobile.nl/eca/RAPRD/LG-G6-zwart/mlgg6azw.html?ab_agid=1
vs
https://shop.t-mobile.nl/eca/RAPRD/Samsung-Galaxy-S8-Zwart/msasg8azw.html?ab_agid=1

bij de lg zijn de abonnementsprijzen heel anders dan bij de s8, maar als ik tussentijds ga 'wisselen' van bundel dan weet ik totaal niet welke prijzen gaan gelden...
Reputatie 4
Hi Behtjes,

Leuk dat je weer klant wilt worden bij ons! :)

De abonnementsprijzen verschillen inderdaad per toestel, dat komt doordat de acties per toestel verschillend zijn. Mijn advies zou ook zijn om het toestel te kiezen wat je het liefste wilt, even los van de abonnementsprijzen. De abonnementsprijzen van de LG G6 en de Samsung Galaxy S8 liggen wel bij elkaar in de buurt. Dus dat scheelt niet heel veel.

Als je besluit jouw abonnement tussentijds te wijzigen dan krijg je ten alle tijde de kortingen die gelden op het moment dat je jouw contract hebt afgesloten. Dus op het moment dat je de bundel wijzigt, krijg je dezelfde korting op de verschillende bundels als dat je nu ziet staan.

Bijvoorbeeld:

Dit zijn de prijzen die voor jou van toepassing zijn bij de Samsung Galaxy S8, dus als je bijvoorbeeld het abonnement zou verhogen naar 10 GB + Onbeperkt Bellen, dan is dat €18.50 per maand. De korting die erbij hoort van (€12.50) krijg je dan ook uiteraard. Via jouw My T-Mobile account zie je ook precies wat er met je bundel en de prijs gebeurt op het moment dat je het besluit te wijzigen Dan zie je meteen wat jouw nieuwe maandprijs wordt inclusief de kortingen. Een wijziging via jouw My T-Mobile account gaat meteen in zonder dat het effect heeft op je contractsduur uiteraard.

Ik hoop dat ik je heb kunnen geruststellen en dat het nu duidelijker voor je is. Ik zou zeggen, kies jouw toestel en welkom terug bij T-Mobile. :D

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben bij het kiezen van het toestel, dan hoor ik het graag van je!
Ik heb toevallig afgelopen weekend de LG g6 platinum besteld bij T-Mobile uiteraard. :D

Toch bedankt voor nogmaals een bevestiging 🙂
Reputatie 4
Hi Behtjes,

Graag gedaan, daar ben ik voor! 🆒

Ik wens je heel veel plezier met de sexy LG G6 en jouw nieuwe abonnement. 😃
Mijn abonnement is vandaag ingegaan en als ik kijk bij abonnement wijzigen dan staat er een hele andere prijstabel dan toen ik het contract afsluit, dit terwijl jij me ervan verzekerde dat ik de prijzen van toen ik het abonnement afsloot zou zien. Zie de afbeeldingen voor het verschil. Ik zou dit toch graag aangepast zien in mijn account. Het scheelt nogal namelijk
@behtjes
Zou je eens op de webversie van My T-Mobile willen inloggen om jezelf ervan te verzekeren dat de kortingen alleen in de app niet zijn doorgevoerd? Soms is het een weergavefout die zichzelf dan wel weer rechttrekt. Anders kan een T-Mobile Moderator misschien nog het e.e.a. voor je nakijken.

Laat je nog even weten wat je op de webversie ziet? 🙂
Dit screenshot was van de webversie! In de app staat hetzelfde. Ik zag net ook dit topic: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-go-495/t-mobile-go-bundel-wijzigen-tarieven-kloppen-niet-278762
Daar gaat het ook mis
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Behtjes,

Goed dat je hierover navraag doet. De kortingen moeten natuurlijk wel correct zijn!

Om te controleren of je wel de juiste kortingen hebt wilde ik inloggen op je My T-Mobile account. Echter zie ik dat deze niet op de juiste manier staat geregistreerd in ons systeem. Vind je het goed als ik je account verwijder zodat je opnieuw een account kan aanmaken met dezelfde gegevens? Dan zou alles correct moeten werken en weergegeven worden.

Ik wacht je reactie af!
Dat komt denk ik omdat ik al een account had voordat ik klant werd en nu dus een my T-Mobile account erbij heb. Dus je mag deze verwijderen/samenvoegen met mijn my T-Mobile account met hetzelfde emailadres. Gaan de reacties en topics dan niet verloren?
@Issam
Doe maar! Als de topics maar niet verwijderd worden
Hoi behtjes.

Het forumaccount staat gelukkig (deels) los van My T-Mobile. :)

Het My T-Mobile account is verwijderd door een T-Mobile Moderator, zou je het account nog eens aan willen maken en kunnen checken of het nu goed gaat? 🙂
Mijn account is nog niet verwijderd . Ik kan nog gewoon inloggen met mijn gegevens. Doordat ik dit forumaccount ook al had heb ik nu 2 logins, kan dat niet samen gevoegd worden?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Behtjes,

Jouw My T-Mobile account dat is gekoppeld aan dit forum account is wel verwijderd. Wat is de naam van je andere account? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Dat is gewoon mijn tel nr. Dat kan ik beter niet hier neerzetten lijkt me?
Ik heb je een pm gestuurd
Na het opnieuw aanmaken en permissies geven voor de app krijg ik deze foutmelding
Via de website kan ik wel inloggen, maar nog steeds de foutieve tarieven, het heeft dus niks geholpen. Kan iemand het even handmatig aanpassen in mijn account zodat het klopt?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Behtjes,

Dit is inderdaad een vergelijkbare situatie en mijn collega Issam heeft hier ook nog op gereageerd, naar aanleiding van contact met collega's. Aangezien hij dit zeer duidelijk en uitgebreid verklaart, ben ik zo vrij om zijn bericht te quoten:
Hey Marinbay,

Sorry voor mijn late reactie. Ik heb met meerdere collega's gesproken over dit onderwerp zodat ik zeker wist dat ik het juiste zou communiceren. Het is geen simpel verhaal, maar ik hoop dat je op deze manier wel meer duidelijkheid krijgt. Er zijn twee verschillende situaties;

Situatie 1: Je hebt een T-Mobile Sim Only abonnement afgesloten of een abonnement met toestel waarbij geen toestel specifieke korting wordt toegekend. Na een paar maanden wil je jouw bundel aanpassen, dan maak je bij de nieuwe bundel gebruik van de korting die ook actief was op het moment dat je jouw contract was aangegaan.

Situatie 2: Je hebt een T-Mobile abonnement in combinatie met een toestel aangeschaft waarbij een toestel specifieke actie geldig is. Hierbij geldt dat wanneer je na een x periode je bundel aanpast, je niet gebruikt maakt van de oorspronkelijke kortingen, maar van de netwerk kortingen die op dat moment actief zijn.

In jouw geval ging het dus om een toestel specifieke actie, waardoor je dus bij het wijzigen van je bundel nu, gebruik maakt van de huidige actieve kortingen.

Ik hoop dat mijn uitleg zo duidelijk is!

Hopelijk is deze uitleg ook helder voor jou, maar als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag van je!
Je uitleg is duidelijk, maar slaat nergens op natuurlijk. Hoe verklaar je dat als je belt wel je kortingstarief krijgt en het letterlijk op de site staat dat je korting behouden blijft? Daarnaast ga je volgens jou zelfs nog meer betalen dan een sim only abonnement. De tarieven van toen ik het abonnement afsloot gelden nu nog steeds bij nieuwe aansluitingen, dus een dikke vinger richting t-mobile. De tarieven kloppen gewoon niet, lever waar ik recht op heb en dus wat ik heb besteld.
Hey Behtjes,

Je krijgt de kortingen die gelden op het moment van afsluiten, exclusieve kortingen buitengesloten. Je kunt er dus vanuit gaan dat de kortingen die je op het moment van het tekenen van je contract afsluiten, ook gelden op het moment van wijzigen.

Sowieso krijg je altijd van tevoren te zien welke korting je ontvangt op de bundel, zodat je altijd weet wat je gaat betalen! :)

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Goed. Ik wist dat dus niet dat kortingen kunnen vervallen bij het bijstellen van de bundels. Bij het afsluiten van het abonnement had ik daar bij de telefonische medewerker ook specifiek naar gevraagd hoe dat werkt, maar het abonnement hoog afsluiten en later naar behoefte bijstellen was geen probleem. Maar ben nu ook de lul, bundel aangepast en korting weg. Wel vreemd dat er bij het aanpassen geen waarschuwing gegeven wordt. Bij het aanpassen zie ik ook de bedragen met korting staan, alleen nu de volgende maand de nieuwe bundel in gaat is de korting spontaan verdwenen. Screen beschikbaar van dat ie de korting wel weergeeft maar niet berekent.

Vreemde manier van omgaan met trouwe klanten door te goochelen met dit soort nieuwe regeltjes. Daar bereikt T-mobile alleen maar mee dat ik voor mijn volgende contract serieus een andere provider overweeg.
Reputatie 7
Badge +20
Dus als ik op vakantie mijn bundel één maand wil verhogen en de maand erop weer wil verlagen ben ik misschien mijn korting kwijt? 🤔 ? Of volg ik het niet helemaal?

Reageer