Beantwoord

Kortingen Go abo bij wisselen

• 5 februari 2017
  • 16 reacties
  • 444 Bekeken

Hallo,
Je kunt tussentijds evt. per maand overstappen naar een hoger of lagere mogelijkheid. De vraag is of de gekorte bedragen die voor de verschillende mogelijkheden bij aanvang van het abonnement zijn genoemd gedurende de hele looptijd van 1 of 2 jaar gehandhaafd blijven?
icon

Beste antwoord door Serviceweb 5 februari 2017, 20:25

Je bent al klant en wil dus naar een Go abonnement dan krijg je nu van T-Mobile korting van 15,- euro per maand. Dit doen ze om vaste klanten tegemoet te komen en de kans te geven om hun oude contract over te laten zetten. Ga nu overstappen , terwijl je huidige contract nog loopt, die breek je dan open, en je gaat naar Go unlimited en daarna naar een lager contract, dan krijg je geen korting.

Wil je nu niet direct naar Go unlimited maar naar Go basic, Up of next, dan krijg je geen korting en betaal je gewoon de normale prijs. Dus voor vaste klanten krijg je nu alleen korting op het Go unlimited abonnement (bijstellen is GEEN korting).

Wacht je nu met je contract en ga je deze pas vernieuwen wanneer je oude contract afloopt, dan krijg je wel korting op het afgesloten abonnement en ook als je gaat bijstellen. Dus dan is het wel geldig! En anders gelden de regels die hier boven staat.

Een T-Mobile moderator zal het bericht oppakken en je er ook nog antwoord op geven.
Bekijk origineel

16 reacties

Hoi,

Als je een 2 jarig contract aan gaat mag je elke maand omhoog, of omlaag. En dan tegen de tarieven die gelden op het moment dat je je abonnement bent aangegaan. Het is overigens niet overstappen maar bijstellen.

Voor veel vragen over Go abonnementen is er een topic geopend, daar kan je veel vragen en antwoorden vinden: https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-t-mobile-introduceert-t-mobile-go-unlimited-nederland-eu-275069

Fijne zondag
Ik stel deze vraag omdat in de voorwaarden van Go het volgende staat: "Op de Overeenkomst met T-Mobile kunnen kortingen staan die gelden op het moment dat de Overeenkomst is ingegaan. Indien u uw abonnement tijdens de duur van de Overeenkomst naar boven of
naar beneden bijstelt, kan de vermelde korting wijzigen."
Naar mijn mening komt dit niet overeen met uw antwoord. In werkelijkheid is b.v. het bedrag van €35,- voor unlimited hetgeen nu gevraagd wordt per maand een korting t.o.v. het officiële bedrag van €50,-/mnd op de site. Daarom wil ik graag een antwoord van een T-mobile medewerker. Heb een hekel aan adddertjes onder het gras.
Je bent al klant en wil dus naar een Go abonnement dan krijg je nu van T-Mobile korting van 15,- euro per maand. Dit doen ze om vaste klanten tegemoet te komen en de kans te geven om hun oude contract over te laten zetten. Ga nu overstappen , terwijl je huidige contract nog loopt, die breek je dan open, en je gaat naar Go unlimited en daarna naar een lager contract, dan krijg je geen korting.

Wil je nu niet direct naar Go unlimited maar naar Go basic, Up of next, dan krijg je geen korting en betaal je gewoon de normale prijs. Dus voor vaste klanten krijg je nu alleen korting op het Go unlimited abonnement (bijstellen is GEEN korting).

Wacht je nu met je contract en ga je deze pas vernieuwen wanneer je oude contract afloopt, dan krijg je wel korting op het afgesloten abonnement en ook als je gaat bijstellen. Dus dan is het wel geldig! En anders gelden de regels die hier boven staat.

Een T-Mobile moderator zal het bericht oppakken en je er ook nog antwoord op geven.
Bedankt voor het uitvoerige antwoord. Eind juni loopt mijn huidige abonnement af. Vroeg me daarom af of het zinvol was i.v.m. de korting, omdat niet bekent is hoelang deze gestand blijft, om nu over te stappen? Wanneer ik nu verlenging aanvraag gaat dat dan automatisch Go worden met de voordelen als boven in laatste alinea omschreven?
Wacht ook nog op bericht van de moderator.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Batyka1,

Goed om te zien dat Serviceweb al met jou mee denkt over jouw vraag!

Wanneer je de bundels bijstelt, krijg je de korting die op dat moment geldig is. Ga je echter terug naar T-Mobile Go Unlimited én ben je begonnen met de promotiekorting, waardoor het maandelijks €35,- kost, dan krijg je deze weer terug. 🙂 Als je nu verlengt krijg je het aanbod waarmee je ook daadwerkelijk verlengd hebt, dat hoeft niet gelijk te zijn aan de kosten na het overstappen. Je ziet de prijzen altijd terug bij jouw verlenging, als je naar je My T-Mobile gaat.

Hopelijk is het zo helder, maar als je nog vragen hebt, horen we dat graag!
Hi David,

Maar Batyka1 krijgt geen korting op de Go basic, up en/of next, ook niet als ze daar nu voor kiest om al naar over te stappen. Ze krijgt nu alleen korting op Go Unlimited. Stel dat ze nu direct naar Unlimited gaat dan krijgt ze deze voor 35,- euro, maar gaat ze nu een maand later naar basic, up en/of next, dan krijgt ze geen korting en betaald ze het volledige bedrag. Gaat ze dan weer terug naar Unlimited dan krijgt ze wel weer korting.

Zou ze pas eind Juni het contract gaan verlengen, dan krijgt ze wel de kortingen die dan op dat moment gelden (voor alles). Maar goed, dan is Go Unlimited niet zo goedkoop, maar dat weet je nooit. Het is nog 5 maanden, dus nu al verlengen kan nog niet!!

Zo zit het toch in elkaar?
Hallo David,
U heeft het over bundels, begrijp dat niet. Heb nu "stel samen stel bij". Dat 2 jarig abonnement eindigt eind juni. Nu wil ik gebruik maken van de huidige aanbieding van Go met de mogelijkheid van bijstellen gedurende de hele contractperiode met de nu aangegeven kortingen. De vraag is of ik dat nu kan realiseren door verlenging?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Batyka1,

Serviceweb heeft gelijk dat ik in dit geval van Go Unlimited en een overstap op dit moment uit ben gegaan. Bij een overstap heb je inderdaad geen korting op de andere abonnementen. Bij een verlenging is dit mogelijk wel het geval, maar wij kunnen op dit moment nog niet zeggen of en welke kortingen er over een maand zijn. Aangezien je op dit moment nog niet kunt verlengen, kun je geen aanspraak maken op het huidige aanbod.

Als je echter op dit moment overstapt, krijg je in ieder geval tot 29 juni (einddatum huidig contract) de promotiekorting op Go Unlimited, maar niet op de andere abonnementen. Als je in die periode wijzigt, dan krijg je geen korting op de andere abonnementen, maar mocht je dat dan toch doen en vervolgens teruggaan naar Unlimited, dan krijg je wel weer de korting. Deze korting vervalt sowieso na 29 juni, maar dan kun je dus verlengd hebben met eventuele kortingen.

Het aanbod wat jij voor je verlenging kunt krijgen, is dus op dit moment nog niet in te zien en dat is even afwachten. Die kortingen die je dan krijgt, die krijg je dan voor de hele nieuwe contractsperiode.

Ik hoop dat ik het nu goed en helder heb uitgelegd, maar voor vragen weet je ons te vinden! 😉
Hi David, bedankt voor je antwoord, het is me duidelijk.

Toch nog een andere vraag.
Wanneer ik nu een extra nieuw abonnement tw "sim only 3-1" 1GB of unlimited aanschaf blijven de huidige gekorte bedragen in geval van bijstellen dan gehandhaafd?
Sorry voor de vragen, deze komen echter voort uit de voorwaarden elders op de site.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Batyka1,

Vragen mag je uiteraard altijd stellen. Heb je dit forumtopic al doorgenomen? Je vindt daar ook heel veel vragen en antwoorden terug.

Wanneer je een nieuw abonnement aangaat je stel de bundels bij dan is het volgende geldig: 'Op de Overeenkomst met T-Mobile kunnen kortingen staan die gelden op het moment dat de Overeenkomst is ingegaan. Indien u uw abonnement tijdens de duur van de Overeenkomst naar boven of naar beneden bijstelt, kan de vermelde korting wijzigen. Een nieuwe korting is geldig vanaf het moment dat de wijzing ingaat.'. Meer hierover kun je lezen op de tarievenpagina van dit prijsplan. 🙂

Trek je aan de bel bij verdere vragen?
Hallo Amy,

Dat had ik wel gelezen maar omdat het, zoals hiervoor omschreven, soms anders is stelde ik deze vraag.
Ik vind het trouwens een forse tekortkoming dat bij deze aanbieding: https://shop.t-mobile.nl/eca/RAPRD/simonlymst.html niet wordt aangegeven wat de consequenties zijn er wordt hierin nergens naar de voorwaarden verwezen of link geplaatst. Eerlijk gezegd lijkt dat op misleiding. Want heb je eerder een abonnement gehad als "stel samen stel bij", dan verwacht je dat het hier ook zo werkt. Ik vind het ontbreken van een verwijzing of link nogal dom omdat dit gemakkelijk tot ontevreden klanten leidt en dat kan toch niet de bedoeling zijn van T-mobile.
Het moet klip en klaar zijn wanneer je een aanbieding doet en je mag niet verwachten dat een belangstellende de hele site af gaat zoeken om te zien of er bepalingen zijn die afwijken van zijn verwachting. Het bespaart een hoop ergernis en vragen op het forum.
Hoi Batyka1.

Ik ben het helemaal met je eens, het is niet altijd even duidelijk. En hoe meer je er over leest of hoe meer uitleg je krijgt, hoe onduidelijker het soms kan worden. Betere uitleg dan ik zelf heb geschreven kan ik het echt niet en de informatie van David is ook vrij duidelijk, lijkt me.

Het zal zeker niet de bedoeling zijn van T-Mobile dat er ontevreden klanten zijn. Niet dat ik er werk, ben ook maar een klant, en denk dat het over het algemeen wel goed geregeld is bij T-Mobile. Ze doen best veel dingen alleen soms niet helemaal duidelijk 😳
Reputatie 7
Badge +20
Hi Batyka,

Ik begrijp jouw punt goed, maar in dit geval gaat het om het kostenplaatje, daar ligt de focus op die site op. Als je naar beneden scrollt dan vind je ook de link naar tarievenlijst en voorwaarden waar Amy in haar bericht naar verwijst. De link is dus gelukkig wel aanwezig, maar je moet er dan even wat verder voor naar beneden op de pagina.

Mocht je nog meer vragen voor ons hebben, je weet ons te vinden!
Hi David
Het enige wat er met zeer, zeer kleine lettertjes op de iPad zichtbaar is: "Bekijk hier alle prijslijsten" waarbij "hier" aanklikbaar is, dat kan niet als een verwijzing naar de voorwaarden beschouwt worden die in dit geval zeer nodig zijn om de klant goed voor te lichten voordat hij een beslissing neemt. Als klant hoef je niet naar de prijslijsten omdat de prijs overduidelijk staat vermeld. Let wel ik heb het hier over: simonly 3-1 een databundel en niet over de normale bundel met telefoon want daarbij staat wel een fatsoenlijke link. Ik voel me geschoffeerd, in plaats dat u de opmerking van een klant terharte neemt en er wat mee doet komt u met een pruts verdediging aanzetten. Maar goed u doet het maar op uw manier, het lijkt me echter niet in belang van T-mobile om een opmerking over een siteonderdeel dat geen schoonheidsprijs verdient van een goedwillende gebruiker op deze wijze te pareren terwijl u zelf toch ook moet inzien dat het aan duidelijkheid te wensen overlaat.
https://shop.t-mobile.nl/eca/RAPRD/simonlymst.html
Reputatie 7
Badge +15
Hey Batyka1,

Jammer om te lezen dat je jezelf geschoffeerd voelt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Wij proberen alles zo duidelijk en transparant mogelijk te communiceren. Echter, wanneer je een overeenkomst aangaat ben je uiteraard zelf verantwoordelijk voor het doorlezen van de voorwaarden en de prijslijst voor je hier akkoord mee gaat. Verder willen we je absoluut niet het gevoel geven dat we je opmerking niet serieus nemen. Ik heb jouw feedback dan ook doorgestuurd naar het team dat de website in beheer heeft.

Mocht je verder nog vragen hebben dan horen we het graag!
Hallo Amy,

Bedankt voor je antwoord. Ik wacht af, mocht echter blijken dat er niets mee gedaan wordt dan lijkt het mij een zaak voor de ACM.
Nogmaals bedankt.

Reageer