Beantwoord

Kosten bij doorlopen abonnement of nieuw abonnement

In My T-Mobile biedt T-Mobile mij een korting aan van EUR 2,50 gedurende 24 maanden, als ik mijn oude Go Unlimited abonnement wijzig naar het nieuwe Go Unlimited. Het nadeel is dat 60 dagen onbeperkt EU internetten wordt omgezet naar 10GB per maand. Voor mij maakt dat niet uit, als ik in het buitenland zit heb ik m'n telefoon immers liever uit dan aan staan. Het mooie is dat de Samen-korting behouden blijft, dus die EUR 2,50 korting komt daar bovenop. Zie bijlage voor de aanbieding.

Dan nu de vraag: Wat gebeurt er als mijn abonnement afloopt, augustus aanstaande? De EUR 2,50 korting (24 mnd) en de EUR 5 Samen-korting (zolang m'n groep in stand blijft met 'oude' abonementen) blijven actief, maar hoe zit het met de 'initiële' abonnementskorting (op m'n contract staat van EUR 50 voor EUR 35)? Krijg ik na augustus rekeningen van EUR 50 minus EUR 2,50 en EUR 5 Samenkorting? Leuk hoor, al die kortingen, maar overzichtelijk is anders 😉

icon

Beste antwoord door Rosan 28 februari 2018, 17:01

Even als medeklant jouw rekensommetjes kloppen zover ik kan zien prima.
Hou er rekening mee dat je na augustus ook met geheel nieuwe Go te maken krijgt want behalve de 10g per maand ipv 60 dagen onbeperkt is er nog een iets gewijzigd
Namelijk ipv onbeperkt bellen vanuit NL naar de EU is dat 120 min geworden.

Je moet dus echt kijken hoe belangrijk bepaalde voorwaarden voor jouw zijn en of je bv de komende tijd tm augustus nog op vakantie gaat in de EU en je dan genoeg heb aan die 10gb
Want travel en surf passen bijvoorbeeld kosten meer.

Wil je bepaalde berekeningen echt weten moet je dus Jaimy een berichtje sturen.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 4
Badge
Een reden dat T-mobile dit aanbied om van het onbeperkt data in de EU af te komen. Dat kost ze veel geld.
Als je abonnement is afgelopen ga je 50 euro en vervalt je 5 € T-mobile samen en je 2'50€. Waarschijnlijk als je op tijd verlengd kan je weer een unlimited abonnement voor 35€ krijgen. Als je op je adres meerdere unlimited hebt kan je korting krijgen door unlimited alles onder 1 dak. Bij twee ga je dan 28'50€ per abonnement bètaleren. Bij meerdere kan de korting nog hoger worden.
Bedankt voor je antwoord, maar wat betreft de 'kleine' kortingen klopt het volgens mij niet: De korting van € 2,50 is namelijk 24 maanden geldig, zo staat het in de aanbieding. En de Samen-korting blijft ook behouden, zolang de groepsleden hun abonnement niet vernieuwen/verlengen.

Je geeft ook aan dat het abonnement na het aflopen van de contractsperiode naar €50 gaat. Dat zou wel jammer zijn, die kleine kortingen zijn dan een druppel op een gloeiende plaat. Ik heb al een melding gekregen dat de wijziging per 10 april ingaat, oftewel ik kan dan nog vier maanden gebruikmaken van de €2,50 korting... Daarna toch maar naar Tele2 dan, anders gaat m'n maandbedrag behoorlijk omhoog... (eenpersoonshuishouden, geen 'Alles onder een dak-korting' dus...). Scheelt minimaal €10 per maand.
Reputatie 7
Badge +15
Alles over de samenkorting
https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-t-mobile-samen-wordt-vervangen-door-t-mobile-alles-onder-1-dak-297088

Ga je verlengen ben je dat dus ook kwijt.

Wanneer is de einddatum van T-Mobile Samen?
Klanten die gebruik maken van T-Mobile Samen blijven recht houden op deze kortingen. Dit verandert pas zodra je het abonnement verlengt of vernieuwt

Let op : als alles goed verloopt is Tele2 straks ook Tmobile.
T-Mobile en Tele2 gaan samen als één partij verder op de Nederlandse markt.
(zodra er toestemming is van de mededingingsautoriteiten)
Reputatie 4
Badge
De korting is MAXIMAAL 24 maanden geldig. Dus het vervalt na verlengen als ik het goed begrijp.
Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij kan ik het als volgt samenvatten:

• Tot augustus betaal ik €35 minus €2,50 actiekorting en €5 Samenkorting = € 27,50
  • Als ik NIET verleng, betaal ik na augustus €50 minus €2,50 actiekorting en €5 Samenkorting = € 42,50
  • Als ik WEL verleng betaal ik na augustus €35 (tenzij T-Mobile ook de 'vaste' abonnementskorting gaat wijzigen).

Heb ik het zo goed begrepen? Best jammer dat je als klant van T-Mobile tegenwoordig zo ongeveer jurist en rocket scientist moet zijn om te weten wat je maandelijkse abonnementskosten gaan worden.
Reputatie 4
Badge
Inderdaad T-mobile is kampioen in verwarring stichten. Dat geeft veel onduidelijkheid en frustraties bij klanten. Dat "alles in 1 zak" kunnen ook maar beter afschaffen en ieder abonnement gewoon 5€ korting geven. Dat trekt veel extra klanten, minder frustraties waardoor bestaande klanten bij T-mobile blijven.
En het is te hopen dat die fusie met Tele2 niet doorgaat of dat bv simpel of Youfone het netwerk van tele2 overneemt.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi BewusteConsument,

Wij zijn er natuurlijk voor je om meer duidelijkheid te geven! Goed om te zien dat Hakuin je ook al heeft beantwoord.

Als je overstapt naar het nieuwe prijsplan, dan krijg je inderdaad 24 maanden lang € 2,50 korting per maand. De kortingen die je op dit moment over jouw abonnement krijgt, zullen geldig blijven tot het einde van jouw contract, daarna vervallen deze kortingen. Als jouw abonnement bijvoorbeeld tot maart loopt, dan zullen de kortingen over het abonnement vanaf april komen te vervallen, maar je zult nog wel de € 2,50 korting blijven ontvangen.

Omdat jouw Community-account niet gekoppeld is aan jouw telefoonnummer, kan ik op dit moment niet exact met je meerekenen. Mocht je dat wel willen, dan ontvang ik graag jouw volledige naam, adresgegevens, telefoonnummer en geboortedatum in een privéberichtje, zodat ik jouw abonnement kan inzien! Ik kan je dan van een meer specifiek antwoord voorzien. 🙂
Jaimy schreef:

Hoi BewusteConsument,
Als je overstapt naar het nieuwe prijsplan, dan krijg je inderdaad 24 maanden lang € 2,50 korting per maand. De kortingen die je op dit moment over jouw abonnement krijgt, zullen geldig blijven tot het einde van jouw contract, daarna vervallen deze kortingen. Als jouw abonnement bijvoorbeeld tot maart loopt, dan zullen de kortingen over het abonnement vanaf april komen te vervallen, maar je zult nog wel de € 2,50 korting blijven ontvangen.

Bedankt voor je reactie Jaimy, maar zoals je hierboven ziet heb ik al wat rekensommetjes gedaan. Mijn abonnement loopt tot augustus. Ik zou het duidelijker vinden als je gewoon zou zeggen: ja dat klopt, of nee dat klopt niet want...

Niet lullig bedoeld maar jullie terminologie maakt het niet bepaald duidelijker. Je schrijft: "De kortingen die je op dit moment over jouw abonnement krijgt.... ". Dit is onduidelijk want de kortingen die ik op dit moment over mijn abonnement krijg, zijn DRIE verschillende soorten kortingen. Uit de context maak ik echter op dat je alleen doelt op de zogenaamde 'van € 50 voor € 35'-korting.

Dus, kloppen mijn rekensommetjes?. Alvast bedankt!

En klopt, ik heb inmiddels wel drie verschillende forum-inlogs, omdat het makkelijk was om een nieuwe inlog te maken dan om m'n My-Tmobile account te koppelen/retrieven...
Reputatie 6
Badge +13
Hou er rekening mee dat je na augustus ook met geheel nieuwe Go te maken krijgt want behalve de 10g per maand ipv 60 dagen onbeperkt is er nog een iets gewijzigd

Je moet dus echt kijken hoe belangrijk bepaalde voorwaarden voor jouw zijn en of je bv de komende tijd tm augustus nog op vakantie gaat in de EU en je dan genoeg heb aan die 10gb
Want travel en surf passen bijvoorbeeld kosten meer.

Wil je bepaalde berekeningen echt weten moet je dus Jaimy een berichtje sturen.
Rosan schreef:

Bedankt voor de aanvulling! Ik denk dat het overstappen wordt per augustus... Naast het feit dat de voorwaarden verslechteren, moet ik €7,50 per maand meer gaan betalen. Dat is een prijsverhoging van 27%! Dat wordt me echt te gortig. Dan maar een iets mindere dekking en/of snelheid.

Daarnaast staat dit ontransparante prijsbeleid me erg tegen. Kortingen die bij verschillende omstandigheden vervallen, voorwaarden die om de haverklap wijzigen. Als je het allemaal niet secuur bijhoud, kun je als klant bij T-Mobile voor vervelende verrassingen komen te staan.
Reputatie 6
Badge +13
Dekking zal hetzelfde zijn als nu en eigenlijk enkel maar verbeteren.
Voorwaarden zullen gewoon zijn volgens het contract wat je dan aangaat en dingen die ik noemde gelden bv voor jouw nu niet enkel bij een nieuw contract gaat dat in.
Helaas is dat bij elke provider zo en moet je eigenlijk altijd kijken wat de gunstigste keuze is.
Heb je bv met meerdere thuis T Mobile en gebruik je allemaal Unlimited kan je daar best wat korting mee krijgen.
Dus kijk tegen die tijd even goed wat je wilt en zet alles tegen elkaar welke go de beste keuze is voor je.
Een topic openen met die vraag mag ook altijd dan kan men meekijken als je dat prettig vind.
Rosan schreef:

Voorwaarden zullen gewoon zijn volgens het contract wat je dan aangaat en dingen die ik noemde gelden bv voor jouw nu niet enkel bij een nieuw contract gaat dat in.
Helaas is dat bij elke provider zo en moet je eigenlijk altijd kijken wat de gunstigste keuze is.

Bedankt voor je reactie, Rosan. Ik heb geen andere T-Mobile aansluitingen op mijn adres. Bij T-Mobile is (als ik het goed begrepen heb) het GO Unlimited abonnement al twee keer aangepast in de korte tijd dat het bestaat, en dan heb ik het nog niet eens over de wildgroei aan kortingen. Bij het verlopen van het abonnement moet je er dus (zoals ik nu doe) een studie van maken om er maar zeker van te zijn dat je niet voor verrassingen staat (wat dus helaas wel zo is). Het is niet zoals je zegt "bij elke provider zo". De transparantie is bij Tele2 namelijk een stuk beter. Geen vriendenkorting, overstapkorting of kortingen gekoppeld aan andere aansluitingen op je adres, maar gewoon patsboem €25 per maand, geen gezeur. Wel minder bereik wellicht, maar ik hoop dat dat in de Randstad wel mee gaat vallen.

No hard feelings, het is T-Mobile's goed recht om het zo ingewikkeld te maken als ze willen en alleenwonenden te mijden, maar in dat geval is het helaas niet meer de provider die met mijn wensen matcht. Ik ga wel het goede en supersnelle netwerk missen!
Reputatie 4
Badge
Antwoord Jaimy
"Als je overstapt naar het nieuwe prijsplan, dan krijg je inderdaad 24 maanden lang € 2,50 korting per maand. De kortingen die je op dit moment over jouw abonnement krijgt, zullen geldig blijven tot het einde van jouw contract, daarna vervallen deze kortingen. Als jouw abonnement bijvoorbeeld tot maart loopt, dan zullen de kortingen over het abonnement vanaf april komen te vervallen, maar je zult nog wel de € 2,50 korting blijven ontvangen."

Het lijkt mij dat je antwoord niet klopt??

In het aanbod staat volgens mij dat die 2,50 korting vervalt als je je abonnement wijzigt of verlengd.
"Wat betekent deze verandering voor jou?
Je krijgt straks € 2,50 korting op je abonnement. Heb je T-Mobile Samen? Dan komt die korting daar nog bovenop. De extra korting is maximaal 24 maanden geldig en activeren we als je abonnement gewijzigd is. De korting kan niet worden ingewisseld voor geld en vervalt als je je abonnement wijzigt of vernieuwt.

@Jaimy, even voor de duidelijkheid.Als ik op het aanbod zou ingaan dan krijg ik gegarandeerd 24 maanden 2,50€ korting. Want ik lees MAXIMAAl 24 maanden en "De korting kan niet worden ingewisseld voor geld en vervalt als je je abonnement wijzigt of vernieuwt."
Dus mijn abonnement loopt in september af en ik verleng. Dan krijg ik vanaf nu 2,50€ korting 24 maanden lang gegarandeerd?????
En wat als ik en mijn huisgenoot het abonnement omzetten naar " Alles onder 1 dak".
Kost mijn abonnement dan 28,50€ en daar gaat dan nog 24 maanden 2,50€ af?????
Reputatie 6
Badge +13
Nee Hakuin je leest niet goed de korting geld zolang je niet verlengt.
Die je krijgt zoals Jaimy zegt maximaal 24 maanden die korting als je niks wijzigt aan je abonnement.
Wat wel vervalt is je korting van je 12 of 24 maanden contract maar de 2,50 blijft maximaal 24 maanden bestaan.
En debewusteconcument heeft het in zijn reactie helemaal goed begrepen en uitgelegd hoe de korting verwerk word.

Deze reactie dus,
BewusteConsument schreef:

Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij kan ik het als volgt samenvatten:

• Tot augustus betaal ik €35 minus €2,50 actiekorting en €5 Samenkorting = € 27,50
  • Als ik NIET verleng, betaal ik na augustus €50 minus €2,50 actiekorting en €5 Samenkorting = € 42,50
  • Als ik WEL verleng betaal ik na augustus €35 (tenzij T-Mobile ook de 'vaste' abonnementskorting gaat wijzigen).

Heb ik het zo goed begrepen? Best jammer dat je als klant van T-Mobile tegenwoordig zo ongeveer jurist en rocket scientist moet zijn om te weten wat je maandelijkse abonnementskosten gaan worden.

Stap je dus over na afloop contract naar de andere nieuwe Go Unlimited (met alles onder 1 dak) vervalt de 2,50 korting vandaar de woorden maximaal 24 maanden.
Dus tot september kan je profiteren van die korting en daarna als je verlengt stopt het.
Reputatie 4
Badge
Ja, ik begrijp het ook zo als de bewusteconsument. Maar Jaimy geeft aan :
"Als jouw abonnement bijvoorbeeld tot maart loopt, dan zullen de kortingen over het abonnement vanaf april komen te vervallen, maar je zult nog wel de € 2,50 korting blijven ontvangen."
Dat lijkt mij niet te kloppen. Ze stelt dat de 2,50€ blijft doorlopen na je abonnement.
Als dat niet zo is is die 24 maanden maar een wassen neus. De unlimited abonnementen al meer dan 1 jaar geen ulimited data in de EU. Dus de korting zal tmobile maximaal 12 maanden kosten en geen 24 maanden.
En wat te denken van de roamingkosten die ze zullen besparen.
Reputatie 6
Badge +13
Die 2,50 blijf je wel ontvangen ook als je contract van 12/24 maanden is afgelopen.
Maar hij stopt dus wel als je verlengt naar een nieuw abonnement dus lees het bericht in de quote nog een heeeeel goed.
Dus stel je contract loopt tot 15 september dan betaal je tot dan 32,50 daarna ga je over op 47,50
Want de korting van je contract vervalt maar die 2,50 blijft doorlopen tot max 24 maanden.
(Even los van samen korting die tel ik even niet mee.)
Verleng je per 25 oktober dan vervalt die 2,50 korting want zo staat het dus vermeld hij loopt max 24 maanden met je nu lopende abonnement mee.
Dat is precies wat Jaimy zegt en wat ook de bewusteconcument er uit heeft begrepen.
Reputatie 4
Badge
Ok bedankt voor de uitleg! Ik vind het allemaal heel verwarrend en onduidelijk. En het is jammer dat Jaimy zelf niks laat horen

Reageer