Beantwoord

Livestreamen met Go Unlimited

• 22 april 2017
  • 7 reacties
  • 297 Bekeken

Goedenavond,

Ik zou graag willlen weten of het mogelijk/toegestaan is om via het 4G netwerk van t-mobile met een Go Unlimited(Heb dit niet, zit te overwegen) een 5 daags paardenevenement te livestreamen. Dit evenement is pas eind dit jaar, dus nog genoeg tijd om alles uit te zoeken.

De locatie is gelegen in het geesterambacht. Op de locatie zijn op moment twee internet verbindingen aanwezig, helaas zijn beide niet in staat om normaal op te livestreamen, (3,0 mbit down en 0,5 mbit up) en een sateliet verbinding met datalimit.

Afgelopen jaar wel gedaan, via de trage lijn, maar door het weg vallen van de satelliet werd het uiteraad te veel voor de andere. Doordat er remote gewerkt moest worden en facebook moest worden voorzien van mooie foto's.

Ik heb ongeveer 13 uur per dag gelivestreamed (totaal 62 uur, volgens de streamingservice) , met uitzondering van woensdag, wat kortere dag. De kwaliteit weet ik niet precies meer, was tussen 360p en 480p, op 10 beelden per seconden. Standaard tv is 24/30 beelden per seconden.

Dit jaar zou ik graag de kwalitiet willen verbeteren door op 540p te streamen met een bitrate tussen de 1,5 mbit en 2 mbit.

Dit is als ik even ga narekenen:
mbit * 3600 * 65 / 8 /1024 = Data in GB
65 uur livestreamen met 1,5 mbit is 42,8 GB data
en met 2 mbit is 57,1 GB data.
Dit is niet per dag, maar aan het eind van de week..

De setup wordt dan vermoedelijk een telefoon verbonden via wifi aan een laptop, welke ook aan het vaste netwerk zit voor de ipcam die daar aan verbonden is, om via obs in de livestream te verwerken.

Nog een extra vraag, ik ga dan natuurlijk iedere dag over 5GB start tarief, kan ik op tijd me internet aanvullen zonder de verbinding te verliezen?

Alvast bedankt voor de reacties en meedenken,

Met vriendelijke groet,
Nick
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 24 april 2017, 16:03

Goedemiddag Nick,

Ik had net gereageerd op je andere topic. Het is volgens de huisregels niet toegestaan om meerdere topics te openen over hetzelfde onderwerp. 😉

Om je vragen te beantwoorden:

Je krijgt standaard 5 GB/dag. Dan kun je één keer vooraf (lees: binnen de 5 GB bundel) 1 GB aanvullen. Dus heb je 6 GB. Als je de 6 GB verbruikt hebt, zal je internetsnelheid worden verlaagd naar 384/64 Kb/s. Echter is het direct mogelijk om je bundel weer aan te vullen. Zodra je het sms'je krijgt dat je aanvuller op is, kun je via My T-Mobile een GB aanvuller 'kopen' voor € 0,00. Je verbinding is direct hersteld. Tussen die momenten dat je bundel op is, is het zo dat je verbinding verbroken wordt als je intensief data verbruikt. Al helemaal bij videostreaming.

Een 10 GB starttarief is niet mogelijk, 6 GB wel met Go Unlimited. Een Go Up abonnement heeft standaard 10 GB in de bundel. Echter kun je hiermee niet kosteloos aanvullen.

Ik hoop dat het zo een stukje duidelijker is. :)

Groetjes,
Leroy
Bekijk origineel

7 reacties

Heeft iemand ervaring met livestreamen over 4g op dit forum?
Als het mogelijk is om een extra gb te activeren als er nog 50 a 10 mb data beschikbaar is, zou dat al prima zijn, als de bundel binnen 1 á 2 minuten wordt geactiveerd.
Of is het te regelen om een 10gb starttarief te hebben zonder gratis aanvullers? Zal al voldoende zijn.
Reputatie 6
Badge +13
Goedemiddag Nick,

Ik had net gereageerd op je andere topic. Het is volgens de huisregels niet toegestaan om meerdere topics te openen over hetzelfde onderwerp. 😉

Om je vragen te beantwoorden:

Je krijgt standaard 5 GB/dag. Dan kun je één keer vooraf (lees: binnen de 5 GB bundel) 1 GB aanvullen. Dus heb je 6 GB. Als je de 6 GB verbruikt hebt, zal je internetsnelheid worden verlaagd naar 384/64 Kb/s. Echter is het direct mogelijk om je bundel weer aan te vullen. Zodra je het sms'je krijgt dat je aanvuller op is, kun je via My T-Mobile een GB aanvuller 'kopen' voor € 0,00. Je verbinding is direct hersteld. Tussen die momenten dat je bundel op is, is het zo dat je verbinding verbroken wordt als je intensief data verbruikt. Al helemaal bij videostreaming.

Een 10 GB starttarief is niet mogelijk, 6 GB wel met Go Unlimited. Een Go Up abonnement heeft standaard 10 GB in de bundel. Echter kun je hiermee niet kosteloos aanvullen.

Ik hoop dat het zo een stukje duidelijker is. :)

Groetjes,
Leroy
Dat kan ik begrijpen. Bedankt. Hoopte erop dat de verbinding enkel werd geknepen zonder echt de verbinding te verliezen, 10 seconden beelden verliezen is geen probleem, afgelopen jaar meer dan 150000 beelden verloren tijdens het streamen.

Na wat verder reken werk, doe ik tussen de 70 en 90 minuten met 1 GB.
Enkel is het wel een grote gok om zo'n abonnement te nemen, en er misschien achter te komen dat het toch het net niet is. Aangezien je er 1 of 2 jaar aanvast zit, iets wat ik begrijp.

Voor de tussen tijd is het abonnement een beetje veel, gebruik nu nog geen 2 GB per jaar met prepaid beltegoed van een ander partij. Weet niet wat er gebeurt als ik naar me studie ga.
Na wat verder uitzoek werk, kan ik het abonnement iedere maand bijstellen omhoog en omlaag, dus voor de rest van het jaar kan ik gewoon voor 1GB gaan voor 19 euro per maand.
Badge +5
Inderdaad, je bent flexibel qua bundel.

Maar even los gezien van deze vraag: als je zo'n evenement wil gaan streamen en het is erg belangrijk dat er geen onderbrekingen zijn, is het dan wel de juiste oplossing om dit met een particulier abonnementje te gaan regelen? Moet je niet naar wat professionelere oplossingen gaan kijken?

Reageer