Beantwoord

MB-aanvuller 5GB in plaats van 1GB

• 6 juli 2017
  • 8 reacties
  • 785 Bekeken

Bij het T-Mobile GO abonnement zit een MB-aanvuller van 1 GB. Is het niet makkelijker als het een 5 GB aanvuller Is? Want ik moet vaak opnieuw bijvullen aangezien ik geen Wi-Fi heb in mijn woonsituatie.
icon

Beste antwoord door Sam- 6 juli 2017, 15:23

Hey Mclunatic,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Een terechte vraag. Ik begrijp goed waarom je in jouw situatie liever een 5GB aanvuller zou willen, dat zou het een stuk makkelijker maken. Echter is dit prijsplan niet ingericht om de vaste internet verbinding thuis te vervangen. Dit prijsplan is bedoeld voor mobiele telefoons en mobiel gebruik, dit betekent dat wanneer je thuis bent je eigenlijk weer verbinding maakt met een Wifi netwerk. Op deze manier kan je zorgeloos streamen en surfen op het internet zonder dat je zorgen hebt over je data verbruik.

Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen waarborgen hebben we er voor gekozen om een grens in te stellen van 5GB. Wanneer je als klant 5GB per dag verbruikt dan zit je al ver boven het gemiddelde verbruik voor een mobiele gebruiker. 5GB per dag komt namelijk neer op ongeveer 150GB per maand! Ga je nog meer dan dit verbruiken per dag of maand, dan gaat dit ten koste van de internet snelheid en stabiliteit van andere gebruikers. Vandaar dat we hebben gekozen om een 1GB aanvuller te introduceren in plaats van een grotere. Hierdoor ga je wat bewuster met je MB's om als je in de buurt komt van de dagelijkse cap van 5GB.

Mocht je toch zorgeloos willen internetten en geen mogelijkheid hebben om thuis een vaste aansluiting te krijgen, dan heb je de optie om voor 4G voor Thuis te kiezen. Check onze website voor meer informatie hierover!

Ik hoop dat mijn uitleg zo duidelijk is. Als je verder nog vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan horen we het natuurlijk graag!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +17
Hey Mclunatic,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Een terechte vraag. Ik begrijp goed waarom je in jouw situatie liever een 5GB aanvuller zou willen, dat zou het een stuk makkelijker maken. Echter is dit prijsplan niet ingericht om de vaste internet verbinding thuis te vervangen. Dit prijsplan is bedoeld voor mobiele telefoons en mobiel gebruik, dit betekent dat wanneer je thuis bent je eigenlijk weer verbinding maakt met een Wifi netwerk. Op deze manier kan je zorgeloos streamen en surfen op het internet zonder dat je zorgen hebt over je data verbruik.

Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen waarborgen hebben we er voor gekozen om een grens in te stellen van 5GB. Wanneer je als klant 5GB per dag verbruikt dan zit je al ver boven het gemiddelde verbruik voor een mobiele gebruiker. 5GB per dag komt namelijk neer op ongeveer 150GB per maand! Ga je nog meer dan dit verbruiken per dag of maand, dan gaat dit ten koste van de internet snelheid en stabiliteit van andere gebruikers. Vandaar dat we hebben gekozen om een 1GB aanvuller te introduceren in plaats van een grotere. Hierdoor ga je wat bewuster met je MB's om als je in de buurt komt van de dagelijkse cap van 5GB.

Mocht je toch zorgeloos willen internetten en geen mogelijkheid hebben om thuis een vaste aansluiting te krijgen, dan heb je de optie om voor 4G voor Thuis te kiezen. Check onze website voor meer informatie hierover!

Ik hoop dat mijn uitleg zo duidelijk is. Als je verder nog vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan horen we het natuurlijk graag!
Hoi Issam,
Van die 1 gb aanvuller snap ik best. Alleen is het niet mogelijk om de 1gb aanvuller al bij 80% van het datagebruik aan te vullen ( net als bij de concurent T....2).
Soms duurt het een tijdje voor de aanvuller pas ingaat.
Reputatie 4
Badge +17
Hey Hakuin,

Een begrijpelijke opmerking. Zelf maak ik er ook gebruik van en in 99 van de 100 gevallen kan ik binnen een peer seconden weer met de volledige snelheid internetten. Waar zie jij de vertraging? Werkt de app niet naar behoren? Duurt het gewoon lang voordat je weer kan internetten met de juiste snelheid nadat je de 1GB aanvuller opnieuw hebt aangevragd?

We willen natuurlijk dat de klantervaring zo goed mogelijk is, dus wil ik dit graag doorzetten naar de afdeling die hierover gaat in de hoop dat ze een verbetering kunnen doorvoeren.

Alvast bedankt voor je reactie!
Reputatie 1
Is het geen optie om de cooldown tijd van de mb aanvullers te verkleinen?
de download snelheid met 4g is ongeveer 9 mb per seconden. als me 5gb op is en ik wil een bestand downloaden op me tablet of telefoon die bv groter is als 2 gb, dan moet ik een mb aanvuller aanschaffen. maar door het downloaden is deze zo snel op dat ik er gelijk nog 1 nodig heb. dit kan dan helaas niet omdat je ongeveer 10 minuten moet wachten tussen de mb aanvullers. is deze (cooldown) tijd aan te passen aan bv 1 of 2 minuten?

hoop dat het er een beetje duidelijk staat.
Reputatie 4
Badge +17
Hey Hardy,

Je verhaal is heel duidelijk! Er is echter geen sprake van zo'n Cooldown tijd. Je zou in de praktijk na het aanschaffen van de nieuwe MB-aanvuller direct weer moeten kunnen internetten. Zoals ik in mijn bericht hier boven aangeef kan ik binnen een paar tellen na het aanschaffen van de nieuwe MB-aanvuller weer met de normale snelheid downloaden. In de tussentijd wordt de verbinding met het internet ook niet verbroken, maar daalt de snelheid. Eventuele downloads horen dus ook niet te verbroken worden, maar zullen gewoon voor een paar tellen wat langzamer gaan.

Uit jouw bericht begrijp ik dat je het niet zo ervaart zoals ik heb omschreven. Heb je in het verleden wel direct gebruik kunnen maken van de MB-verdeler of is er altijd een 'Cooldown' periode geweest? Welk toestel gebruik je? Staat de nieuwste software versie er op? Wanneer heb je deze voor het laatst opnieuw gestart? Heb je de aanvuller ook via de My T-Mobile applicatie geprobeerd te dowlnoaden? Check voor de zekerheid ook of je de nieuwste versie hebt van de My T-Mobile app.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Reputatie 1
Ik kan inderdaad gelijk op volle kracht internetten, en tijdens een download is daardoor ook die 1gb zo snel op dat ik na ongeveer 3 minuten weer een aanvuller moet gebruiken. Dit kan alleen niet gelijk, je moet dan ong 10 min wachten voor je een nieuwe aan kan vragen. Die tijd tussen de aanvragen van de aanvuller bedoelde ik met cooldown tijd
Reputatie 4
Badge +17
Hoi Hardy,

Bedankt voor je duidelijke reactie. Hier was ik eerlijk gezegd niet van op de hoogte en ik kan me voorstellen dat als je al bezig bent met een download dit vervelend is. Zoals ik hierboven heb aangegeven is dit prijsplan niet ingericht om het vaste internet te vervangen. Wanneer je via jouw mobiele telefoon 'normaal' internet, zal je niet snel binnen 10 minuten 1GB verbruiken.

We willen natuurlijk altijd luisteren naar de wensen van de klant en klaar zijn voor de toekomst. Ik ga dit daarom doorzetten naar de afdeling die hierover gaat. Ik verwacht niet dat er op korte termijn een verandering plaats zal vinden maar dan zijn onze collega's er in ieder geval van op de hoogte dat er vraag is naar een kortere 'Cooldown'. Bedankt voor het delen van je wensen Hardy!
Reputatie 1
Super!! Ik ben het er mee eens dat dit het normale internet niet hoort te vervangen, echter met intensief gebruiken gaat het bij mij best snel op telefoon en tablet via hotspot. Bedankt voor de snelle reacties

Reageer