Beantwoord

MB aanvuller werkt niet naar behoren

  • 11 augustus 2017
  • 16 reacties
  • 1144 Bekeken

Het aanvullen van de MB bij het unlimited abonnement ( zakelijk) blijkt geen gemakkelijke taak, veelal betekent het bellen met de service desk die het dan maar aanvult omdat de app niet toestaat dat er aangevuld wordt ( 0 Mb over en krijg de mededeling dat ik eerst mijn tegoed op moet maken, iets dat mijn inziens met 0 Mb toch al behoorlijk gelukt is),
daarnaast blijkt het nog slechter mogelijk om een bericht te sturen vóórdat het tegoed is gebruikt, hierdoor stoppen downloads ( stel je voor een sollicitatie over skype, zeg maar dag tegen de baan !) en kun je soms op nieuw beginnen.

Tip : stuur een bericht wanneer er bv nog 100 Mb over is en sta toe dat er dan aangevuld wordt zodat de verbinding goed blijft ( natuurlijk is dat pas echt unlimited en ik weet niet of T-Mobile dat wel wil)
icon

Beste antwoord door David 14 augustus 2017, 12:10

Hoi Simonrichard,

Een goed punt wat je aankaart en ook bedankt voor de tip!

Het klopt inderdaad dat je vanaf aanvuller 2 de gehele aanvuller moet verbruiken, niet slechts 80%, zoals bij aanvuller 1 het geval is. Ik snap dat je dit liever anders zou willen, maar op het moment is dat nog niet mogelijk. We kijken natuurlijk altijd hoe we onze diensten kunnen verbeteren, dus deze input nemen we ook zeker mee!

Mocht het nou zo zijn dat je 0 MB over hebt, maar toch de melding krijgt dat je de databundel moet verbruiken, dan is het aan te raden om even opnieuw op te starten. Dit is natuurlijk onhandig om elke keer te moeten doen, maar als de nood hoog is, dan is dat wel het handigste om te doen.

Als je nog verdere vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Oddball,

Terechte feedback inderdaad! Simon kan het misschien niet geloofwaardig vinden, maar juist door jullie feedback kunnen wij onze diensten ontwikkelen en verbeteren.

Er is een dagelijkse bundel van 5 GB en daarna aanvullers, om misbruik en overbelasting van het netwerk te voorkomen. We zijn overtuigd van ons netwerk, maar er is een risico dat het netwerk op bepaalde locaties en momenten verstopt raakt en dan krijgen mensen een verminderde netwerkervaring en dat voorkomen we door de 5 GB. Zoals gezegd, nemen we dit soort berichten altijd mee, maar op dit moment is dit de beste manier om een goede ervaring en service te bieden.

Als je hier nog verdere vragen over hebt, dan horen we dat graag!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Oddball,

Op dit moment staat dit nog niet op de planning, dus daar kan ik je geen concrete datum over geven. Houd er rekening mee dat dit op de korte termijn ook niet zal gebeuren. Nu kunnen we een goede netwerkervaring bieden en dat willen we graag zo houden natuurlijk! We zitten in ieder geval nooit stil in onze ontwikkelingen, dus wie weet...

Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we het graag!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Simonrichard,

Een goed punt wat je aankaart en ook bedankt voor de tip!

Het klopt inderdaad dat je vanaf aanvuller 2 de gehele aanvuller moet verbruiken, niet slechts 80%, zoals bij aanvuller 1 het geval is. Ik snap dat je dit liever anders zou willen, maar op het moment is dat nog niet mogelijk. We kijken natuurlijk altijd hoe we onze diensten kunnen verbeteren, dus deze input nemen we ook zeker mee!

Mocht het nou zo zijn dat je 0 MB over hebt, maar toch de melding krijgt dat je de databundel moet verbruiken, dan is het aan te raden om even opnieuw op te starten. Dit is natuurlijk onhandig om elke keer te moeten doen, maar als de nood hoog is, dan is dat wel het handigste om te doen.

Als je nog verdere vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag van je!
Hallo mr T-Mobile moderator.
Dank voor uw antwoord, echter het verklaard niet waarom nog onder verbruiken van de daglimiet van 5 Gb geen bericht naar een tablet kan worden gestuurd zodat de eerste keer aanvullen wel op tijd is.
Ik heb inmiddels rond de 40 text berichtjes via de router naar mijn tablet door gekregen die me allemaal veel plezier wensen met de aanvulling echter afgerond naar boven heb ik GEEN EEN berichtje mogen ontvangen dat het tegoed bijna verbruikt is !!
En dan is er natuurlijk nog de ingezakte snelheid wanneer de aanvulling ( of daglimiet ) is verbruikt, hierdoor wordt de Mb aanvuller ook een stuk trager ( in enkele gevallen geeft het dan zelfs een netwerk error. zaak dus om eerst alles dat je online doet te stoppen en dan te proberen of je kunt aan vullen) .
Tja mijn definitie van unlimited is de vertaling van het woord, en dat is "zonder limiet" en niet "een keer makkelijk aanvullen en dan maken we het extra moeilijk".

Waarom denkt T-mobile dat mensen een unlimited abonnement nemen?
Omdat ze toch niet zo veel data gebruiken?????

Fijne dag, Richard
Reputatie 4
Hoi Richard,

Dank je wel voor je feedback!

Dit is hele waardevolle informatie voor ons, dus wij zullen dit ook zeker meenemen. Het zou een goed idee zijn om bij de tablet abonnementen ook een sms'je te sturen wanneer de daglimiet bijna is bereikt. Bij de mobiele GO Unlimited abonnementen doen we dat namelijk al!

Bij Go Unlimited heb je zoals je weet per dag een limiet van 5GB, na die 5GB heb je 1GB aanvullers. Dit is puur om het netwerk niet overbelast te laten raken en misbruik te voorkomen. Een daglimiet van 5 GB met oneindig gratis aanvullers is hiervoor een goede oplossing. Zo heeft iedereen Unlimited internet, en wordt het netwerk niet onnodig belast.

Nogmaals wil ik je bedanken voor de feedback. Je bent altijd welkom op het forum om vragen te stellen of jouw ervaringen te delen.
Dank voor het her-openen van deze reeds open deur.
Blijft vervelend dat tweede aanvulling zoveel meer problemen geeft als de eerste.
Misschien naamsverandering in T-Mobile unlimited but harder to keep your connection open when really used unlimited "

Vriendelijke groet Richard
Dus nog maar eens een reactie op het laatste moderator berricht.....
Waar ik last van heb is
1 geen notificatie dat mijn data tegoed of aangevulde tegoed bijna op is ( zelfs niet wanneer het op is het altijd grappige "verrassing, je download is nu fucked up"
2 na verbruikf zakt de snelheid in waardoor de aanvuller slecht werkt cq de t-mobile site niet of slecht berreikt kan worden voor aanvulling
3 de mededeling dat er geen aanvuller beschikbaar is ondanks dat de teller ( ook na herstart t-mobile app) 0 mb aangeeft (zie afbeelding)
4 de vloed aan "veel plezier met uw extra Gb sms berichten ( fijn maar ik zou ze met liefde ruilen voor 1 "uw data is bijna op" bericht
Beste medegebruikers en moderators,

Ik ben een kersverse Go Unlimited gebruiker, en meteen al tegen die limiet aangelopen. Erg vervelend, en niet echt unlimited. Unlimited is zonder limiet. Dus niet een grens, waarna je als een slak door het internet moet proberen te kruipen. Ik begrijp niet waarom je handmatig alles weer moet gaan aanpassen. Ik denk dat een daglimiet, als er die dan persee, alleen god weet waarschijnlijk waarom, moet zijn, beter 10GB kan zijn, omdat je dan tenminste wat gedaan krijgt. Ik vraag mij terecht af waarom er een beperking moet worden opgelegd in een onbeperkt [unlimited] abonnement. Want dat is volgens mij gewoon een leugen. Unlimited is ongelimiteerd, dus hoe kan er dan (in hemelsnaam) een limiet zijn? Ik had graag dat hier eens serieus over na wordt gedacht. 5GB is in een paar uur op. Met 10, kun je nog even vooruit.
Wat ik ook vind, is dat als er dan een limiet is, ongebruikte MB's door moeten gaan naar de volgende dag, zodat je kan 'sparen' om werkelijk únlimited'bezig te zijn.

Mvg, Oddball.
Hallo Oddball

Je hebt helemaal gelijk en ik ben blij dat je op mijn topic hebt gereagreed. Van T-mobile krijg je antwoorden die meestal beginnen als "dank je voor de feedback" en "dat is erg waardevolle informatie voor ons" . Triest is wel dat dit echt niet leidt tot aanpassing van de policy. Het is een keuze van T-mobile en ze zijn niet te beroerd om er allerlei excuses omheen te verzinnen. En ehh wat men bij T-mobile okay vindt dan wel negeert is het feit dat je één keer aanvullen kunt zonder problemen daarna wordt aanvullen lastiger ( lees trager cq ver-moeilijkt) T-mobile wil namelijk helemaal niet dat je meer dan 5 Gb gebruikt. Zij vertalen unlimited naar : max 5 Gb, vooruit 6 dan en daarna bijna niet aan te vullen ook al gaat je download daarmee verloren of als je solliciteert via skype kun je de baan na 6 Gb verbruik wel vergeten" )
Wanneer je dag limiet op is en je een keer hebt aangevuld geldt dus voor de tweede aanvulling dat het wordt ver-moeilijkt. Internet snelheid zakt dan in en raadt eens wat, dat maakt het aanvul proces nog moeilijker.
Het lijkt vechten tegen de bierkaai maar gelukkig is dit bericht ook waardevolle informatie en is T-mobile blij met de feedback ( moet je dit zelfde topic eens een paar keer starten, dan zijn ze zo vriendelijk om het voor je te sluiten 🙂 )

Groet Richard
Hallo Richard,

Wat ik jammer vind is de misleidende boodschap: Go Unlimited! Dat is gewoon gelogen! Het is, net zoals je zegt: Go 5GB! well, ok: 6. Waarom zo'n kleine limiet vraag ik mij dan af, waarom uberhaupt een limiet!? Dus daar gaat het gewoon om. Zo'n limiet is gemaakt door mensen die er zelf geen hinder van ondervinden, omdat ze gebruik maken van een kabelconnectie, die gewoon echt 'unlimited' is, of gewoon niet veel op internet doen. Dit soort mensen, de 'limiet' mensen, zijn mensen die graag wat te vertellen hebben over anderen, en daarmee een machtspositie uitoefenen. Het gaat hierbij niet om logica, maar om macht, en dat is jammer. Het maakt namelijk voor het systeem zelf, helemaal niks uit hoeveel bytes je zou mogen gebruiken, dat is gewoon onzin. Het gaat om zoveel mogelijk geld verdienen, en zoveel mogelijk macht uitoefenen. Carlos Casteneda noemt dit soort mensen vanuit de onberispelijke krijger: Kleinzielige tirannen die moeten worden overwonnen, zonder zelf het karma over je heen en aan je handen te krijgen.
Argumenten van de onderdrukkers heb ik nog geen enekele gezien. Niemand verteld waarom er een limiet is. Omdat niemand dat weet. De limiet is dus volkomen overbodig, want iedereen gebruikt gewoon wat ie nodig heeft, niet meer, en niet minder. Je kan een teller gebruiken om te zien wat iemand gebruikt, en daar dan meteen een stop aan verbinden, dat kan, maar hoeft helemaal niet. Iemand kan de ene dag, door welke omstandigheid dan ook, meer, of minder nodig hebben, dan is zo'n limiet bij meer nodig, bijzonder irritant. Schaf bij únlimited de limiet gewoon af, dan zijn we goed bezig.

Met een vriendelijke groet,
Oddball
Hallo Medegebruikers en moderatoren,

Ik heb zojuist twee keer geprobeerd de aanvuller te gebruiken, en dat was geen enkel probleem. Dus twee keer 1GB na elkaar aangevuld, in een korte tijd. Afgezien van het onnodige, en omslachtige van deze handelingen, en de traagheid waarmee alles in zijn werk ging, werkte de aanvuller wel.
Nogmaals, geef mensen wat je belooft, of zeg van te voren wat mensen te wachten staat, dan heben ze een echte keuze, zoals vodafone dat doet. Wat jullie doen is echt gewoon misleiding.
Schaf de limiet af, en stel mensen in staat te doen wat ze willen met hun ongelimiteerde internet, en gegarandeerde 4G snelheid, dan zijn jullie goed bezig.

MVG,
Oddball.
Hallo David,

We zijn op de goede weg, dat is zeker. We zijn al een heel eind gekomen dank zij het vele werk van toegewijde programmers en specialisten, gehaalde of niet gehaalde deadlines..
Ik volg deze ontwikkelingen al een hele tijd met argusogen, en ik weet dat er een tijd zal komen dat we alles gewoon los kunnen laten, ik heb dit ook al bij de bekabelde netwerken gezien.
Gewoon doorgaan met knelpunten en bottlenecks oplossen, en feedback waarderen en toepassen. Bugs vinden en squashen, zoals dat heet in het jargon.. ;-)

Je mag gerust weten dat het mij niet snel genoeg kan gaan...
Ik ken mezelf, soms doe ik veel op internet, en soms niet. Maar het moet wel mogelijk blijven, en liefst met zo min mogelijk onnodige inspanning.

Mijn enige vraag zal blijven: Wanneer krijgen we echt onbeperkt internet via alle G's?

Groet,
Oddball.
Hallo David

Waarschijnlijk zal dat toch wel op een of andere manier op de planning terecht moeten komen. Het geld stroomt immers binnen, er kan dus voldoende aan het masten netwerk worden besteedt. Maar je komt er niet met angst dat je mensen hun internetervaring verpest. Misleiding wordt door de meeste mensen die ik ken niet echt gewaardeerd. Dan wordt men tegen de haren ingestreken, en verzet gaat broeden, vooral in deze tijd van het massale ontwaken van de mensheid. Het gedoseerd laten gebruiken van snelheid is een manier om erachter te komen hoeveel er echt wordt verbruikt, maar daar mag het nooit stoppen. Het doel moet altijd zijn: Onbeperkt internet betaalbaar maken, en doorgaan zoveel mogelijk banden te gebruiken, zodat er ruimte komt op de snelwegen. De combinatie van alle banden leidt ongetwijfeld tot 5G. Zoals in England. Dan zullen er misschien wel tijden zijn dat het wat drukker is, maar vergeet niet dat we veel verschillende netwerken hebben. Coax, glasvezel, (en de oude telefoonlijnen) die ook een heel groot deel van de 'heat' wegnemen. Ook de protocollen van bv. adaptive stream, zal het voor mensen aanvaardbaarder maken af en toe een beetje HD te verliezen.

Weer even constuctief bezig geweest.. 😉 Visie moet er blijven, om er voor te zorgen dat we niet denken dat we nu klaar zijn, en op onze kont kunnen gaan zitten.. :-)

Met een vriendelijke groet, en een prettige dag toegewenst,

Oddball.

De mb aanvuller werkt weer is niet. Ik begin hier onderhand wel doodziek van te worden. Ik heb een unlimited abbonement die eigenlijk very limited is. Wat een belachelijk systeem, wie zit er nou op te wachten wanneer je iets aan het kijken bent om om het halfuur te stoppen om je mb’s aan te vullen. Krijg je ook nog is dat de aanvuller niet werkt en kan je dus gewoon helemaal niks moet je wachten op de volgende dag. Ga hier is iets aan doen man

 Het zelfde. Fix het A U B . 

Ik heb jaren lang een unlimited abbo gehad bij tele2. Wanneer je dag bundel bijna op was kreeg je een sms en kon je “nog 1gb” sms’en om weer internet te krijgen, wat echt perfect werkte. Het fijne was ook dat wanneer je wist dat je wat gb’s nodig ging hebben, dat je gewoon het berichtje kon gaan spammen en dan heb je genoeg voor de hele maand.

ben echt boos op mezelf dat ik naar t mobile ben overgestapt.

en ja, het aanvullen van gb’s werkt bij mij ook niet, (unlimited zakelijk)

De mb aanvuller werkt weer is niet. Ik begin hier onderhand wel doodziek van te worden. Ik heb een unlimited abbonement die eigenlijk very limited is. Wat een belachelijk systeem, wie zit er nou op te wachten wanneer je iets aan het kijken bent om om het halfuur te stoppen om je mb’s aan te vullen. Krijg je ook nog is dat de aanvuller niet werkt en kan je dus gewoon helemaal niks moet je wachten op de volgende dag. Ga hier is iets aan doen man

Reageer