Beantwoord

MB-verdeler beloofd, niet nagekomen.

• 23 mei 2018
  • 2 reacties
  • 190 Bekeken

Reputatie 2
Afgelopen januari heeft mijn vader zijn T-Mobile abonnement verlengd, en daarbij is hij van een zakelijk naar een privé-abonnement overgestapt. Omdat hij af en toe gebruik maakt van 4G op zijn iPad (maar niet genoeg om daarvoor een apart abonnement af te sluiten) wilde hij er een MB verdeler bij. Dit was mogelijk, volgens de verkoper, maar dan wel pas op het moment dat het abonnement is ingegaan. "En meneer, en als u toch een MB-verdeler aanschaft, dan kunt u toch beter voor een paar euro extra 10 GB nemen in plaats van 5 GB?" Dat is ook weer zo, dus akkoord. Krabbel onder het contract en huiswaarts gekeerd.

Het nieuwe abonnement is deze week ingegaan, dus vandaag toog ik met mijn vader naar de T-Mobile winkel om een extra simkaartje op te halen. U kunt zich mijn verbazing ongetwijfeld voorstellen toen we vernamen dat die hele MB-verdeler blijkbaar al maanden geleden is afgeschaft, en dat dit enkel nog mogelijk is voor zakelijke abonnementen. Gelukkig had ik mijn KvK-nummer bij me en kon het abonnement nog overgezet worden. Minder data voor dezelfde prijs, maar vooruit. Formulieren erbij....

"U bent wel op de hoogte dat deze MB-verdeler 25 euro per maand extra kost?"

Dus. Wij wederom zonder simkaart huiswaarts gekeerd, en T-Mobile weer twee chagrijnige klanten rijker. Onder valse voorwendselen een (duurder) contract laten afsluiten en vervolgens niet met een fatsoenlijk alternatief komen? Niet netjes, en dan druk ik me nog zacht uit.

Nou wil het geval dat mijn eigen abonnement ook over een paar maanden afloopt, en ook ik wil gebruik blijven maken van een MB-verdeler. Als ik het dus goed begrijp kan ik dus maar beter vast gaan kijken wat de concurrentie te bieden heeft, of komt er op korte termijn nog een alternatief voor de MB-verdeler?
icon

Beste antwoord door Hakuin 23 mei 2018, 18:15

Ik zal je uit de droom halen. Er komt geen mbverdeler. Je zou duosim kunnen gebruiken, alleen werkt maar 1 sim. Je vader kan eventueel tetheren met zijn telefoon.
Bekijk origineel

2 reacties

Ik zal je uit de droom halen. Er komt geen mbverdeler. Je zou duosim kunnen gebruiken, alleen werkt maar 1 sim. Je vader kan eventueel tetheren met zijn telefoon.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Marijn1984,

Bedankt voor het delen van jouw verhaal. Jammer om te lezen dat het allemaal zo is gelopen!

Ik wil hier graag meteen open en eerlijk over tegen je zijn. Het klopt inderdaad dat de MB-verdelers niet meer beschikbaar zijn bij de nieuwe abonnementen en op dit moment zijn er geen plannen om dit weer te herintroduceren. Mag ik vragen in welke T-Shop dit zich allemaal heeft afgespeeld? Het is niet de bedoeling dat er foutieve informatie wordt verschaft.

Een alternatief is het gebruik van een hotspot, je kunt dan alsnog op een ander apparaat gebruikmaken van de MB's. Natuurlijk hou ik je het liefst bij ons als klant, dus als ik je ergens in kan adviseren, dan hoor ik het graag!

Reageer