Beantwoord

MB verdeler Go Unlimited.

Hallo,
ik heb vlak voor ik overstapte naar Go Unlimited, MB verdeler aangevraagd en betaald,(2 simkaarten).
Voorwaarden zijn toen plotseling veranderd.
Hebben jullie al een idee wanneer het ook gaat werken op Go Unlimited.
Gr,Kikvors Marinier.
icon

Beste antwoord door Muberra 26 juni 2017, 13:27

Hoi Kikvors,

Ik zal je meer informatie geven! 🙂

Het antwoord van onze klantexpert Rosan klopt, waarvoor ik haar meteen wil bedanken. Wij bieden geen MB-verdeler aan bij de GO abonnementen. Dit komt doordat er bij de Go-abonnementen onbeperkt internet in Nederland beschikbaar is. Met de MB-verdeler zou het dan mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler niet aan te bieden bij het Go-abonnement. Hier kun je meer informatie vinden over dit onderwerp.

Ik hoop dat ik meer duidelijkheid heb kunnen verschaffen. Als je nog vragen hebt, ben je altijd welkom om die te stellen!

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Beste kikvors bij Go abonnementen hebben nooit de mb verdelers gewerkt dus er zijn geen voorwaarden gewijzigd het heeft nooit gekund.
Zover ik weet is er op dit moment nog niks bekend over MB verdelers en gebruik bij Go abonnementen.
Beste Rosan,bedankt voor je antwoord.
Ik bedoelde de voorwaarden MB verdeler.
Ik wacht hoopvol af.
Mvg.Kikvors
Reputatie 6
Badge +13
Welke voorwaarden bedoel je precies?
Toen jullie de MB verdeler verkochten kon ik deze gebruiken.
Paar weken later waardeer ik op naar Go werkt het niet meer.Dan zijn de voorwaarden toch veranderd!!
Reputatie 4
Hoi Kikvors,

Ik zal je meer informatie geven! 🙂

Het antwoord van onze klantexpert Rosan klopt, waarvoor ik haar meteen wil bedanken. Wij bieden geen MB-verdeler aan bij de GO abonnementen. Dit komt doordat er bij de Go-abonnementen onbeperkt internet in Nederland beschikbaar is. Met de MB-verdeler zou het dan mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler niet aan te bieden bij het Go-abonnement. Hier kun je meer informatie vinden over dit onderwerp.

Ik hoop dat ik meer duidelijkheid heb kunnen verschaffen. Als je nog vragen hebt, ben je altijd welkom om die te stellen!
Ik snap het unlimited verhaal. Maar waarom is er geen MB-verdeler mogelijk op het GO UP abonnement? Die heeft geen onbeperkt internet, terwijl T-mobile het unlimited internet als reden geeft waarom er geen MB-verdeler mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +20
Hi M00$,

Een logisch punt dat je aanhaalt, maar in theorie zou je dan een Up-abonnement kunnen nemen, MB-verdeler inschakelen en dan de bundel op kunnen schroeven naar Unlimited. Dat is juist wat we willen voorkomen, zodat we de netwerkervaring voor iedereen positief kunnen houden! Het systeem ziet dan niet dat het om een andere Go gaat en dan kan er alsnog een verdeler bij Unlimited worden gebruikt. We kijken nog altijd of er een alternatief is, maar op dit moment is dit er nog niet.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan horen we het graag!
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en vind de redenatie van T Mobile onzin. De quote 'Het systeem ziet dan niet dat het om een andere Go gaat en dan kan er alsnog een verdeler bij Unlimited worden gebruikt.' is anno 2017 natuurlijk belachelijk. Als ik mijn abonnement kan opwaarderen gaat dat ook via 'het systeem' dus een beetje systeem kan dan echt wel de MB verdeler beperken. Beetje programmeur zou daar uit moeten kunnen komen. Het grote bezwaar vind ik verder dat T-Mobile eigenlijk geen redelijk alternatief aandraagt. Wat zou ik naast mijn GO abonnement in mijn auto moeten zetten? Een tweede abonnement lijkt me overdreven. T-Mobile speelt slecht in op de ontwikkeling dat steeds meer auto's online mogelijkheden krijgen.
Mee eens.

Ik heb geen behoefte aan onbeperkt internet, maar ik heb wel behoefte aan een MB verdeler. De tweede simkaart gebruik ik in mijn iPad.

Nu heb ik nog een stel samen en stel bij abonnement, maar deze verloopt volgend jaar. Ik moet dan kiezen tussen mijn huidige abonnement behouden en daarbij veel meer gaan betalen omdat mijn korting vervalt, of overstappen naar een Go abonnement, maar dan zonder MB verdeler.

Een apart abonnement afsluiten voor mijn iPad is geen optie, want daarvoor gebruik ik hem te weinig buiten de deur. En een pre-paid sim wil ik ook niet (onhandig en uiteindelijk ook niet goedkoop).

Ik heb nu een databundel van 3 GB. Met een Go abonnement zal dat waarschijnlijk 5 GB worden. Meer heb ik ook niet nodig. Dat verhaal van dat er misbruik gemaakt kan worden van de extra simkaart gaat voor mij (en waarschijnlijk voor een heleboel andere klanten) niet op. Het komt er dus op neer dat de meeste mensen moeten lijden omdat een paar grootverbruikers er misbruik van maken.

Waarom niet bij een unlimited abonnement alleen op de hoofd-sim onbeperkt internet toestaan en op de extra simkaarten maximaal 10 GB of gelijk aan het maximale niet-onbeperkte abonnement?

Ik hoop dat hier toch nog een keer een oplossing voor gaat komen.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Jo en Jeroen-O,

Ik kan me zeker vinden in jullie redenatie en ik heb ondertussen intern nagevraagd of er al een update omtrent de MB-verdeler te geven is. Het goede nieuws is dat het idee absoluut niet van de baan is geveegd en dat er zeker over mogelijkheden wordt nagedacht. Omdat het nog steeds in onderzoek is, is er op dit moment nog geen informatie over te geven en kan ik hier verder dus nog niets over zeggen. Zodra er updates over zijn, zullen jullie dat uiteraard terug kunnen lezen op het forum!
Hoi Jaimy. Bedankt voor je reactie. We wachten het af. Goed om te lezen dat er intern nog over nagedacht wordt.
5 maanden later. Is er al een update. Ook ik heb een go abonnement met 10GB en snap ook niet waarom 'het systeem' het niet aan kan. Als ik een extra sim zou kunnen bestellen zou dat heel fijn zijn. Met 10 GB maximaal zal ik er geen misbruik van kunnen maken. Dus het probleem dat T-Mobile schetst, bestaat niet.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Skua,

Dankjewel voor je vraag. De MB-verdeler is niet meer mogelijk met een Go abonnement. De MB-verdeler is alleen mogelijk i.c.m. onze oudere abonnementen zoals Stel Samen & Stel Bij. Op dit moment hebben wij geen alternatief voor de MB-verdeler, maar je kan wel gebruik maken van je hotspot en zo data verbruiken op meerdere apparaten. Met een 10GB bundel zou je er wel uit moeten komen.

Mochten we in de toekomst weer zoiets aanbieden dan laten wij dat natuurlijk direct weten!
Ok, hotspot begrijp ik, maar dat werkt niet voor een sim in je auto...

Gisteren is mijn oude abonnement verlengt naar het nieuwe Go abonnement Up 10Gb, maar nu werkt mijn sim in mijn auto dus niet meer...

Ik begrijp dat jullie niet willen dat iemand met een unlimited abonnement de andere sim kunnen gebruiken, maar jullie kunnen toch zien dat iemand het abonnement op unlimited zet? Dan kunnen jullie toch op dat moment die extra sim blokkeren?

Kan ik weer terug naar mijn oude abonnement?
Reputatie 6
Badge +16
Hi FrankyNL2,

Ik snap je punt inderdaad! Deze feedback nemen wij zeker mee, dus bedankt daarvoor! Ik wil verder wel eerlijk tegen je zijn en tegen je zeggen dat de terugkomst van de MB-verdeler op dit moment nog niet in de planning staat. Het annuleren van je bestelling zonder toestel kan binnen 14 dagen na bestelling. Ik zie dat je het abonnement in maart hebt verlengd, dus dit is niet meer mogelijk.

Ik hoop dat je via een andere weg een goede oplossing voor jezelf kunt vinden! Misschien is het een idee om een PrePaid simkaartje met internet-bundel in je auto te stoppen?

Mocht ik je verder ergens mee kunnen helpen, laat het me dan gerust weten!
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven geschetst is. Als ik had geweten dat m'n tweede som niet met ging werken had ik naar een andere oplossing gezocht. Ik snap het probleem van het weghalen van de MB verdeler voor niet-Unlimited klanten eindelijk nog steeds niet 😞
Reputatie 4
Badge
Mensen zouden een duosim voor eenmalig 35€ kunnen nemen. Nadeel tov de mbverdeler is dat maar 1 apparaat werkt en je de ander uit moet zetten.
In de auto zet je je telefoon uit en de sim in je auto aan.
Hakuin schreef:

Mensen zouden een duosim voor eenmalig 35€ kunnen nemen. Nadeel tov de mbverdeler is dat maar 1 apparaat werkt en je de ander uit moet zetten.
In de auto zet je je telefoon uit en de sim in je auto aan.

Kan misschien voor sommige mensen een oplossing zijn maar voor mij niet. Ik had m’n tweede sim in m’n iPad zitten. Iedere keer m’n telefoon uitzetten als ik onderweg wil internetten (en dus niet meer telefonisch bereikbaar zijn) is niet handiger dan het opzetten van een hotspot 😞 Plus dat ik al betaald heb voor de sim.

Kom op dames en heren van T-Mobile: dit is vast iets wat jullie op kunnen lossen!
Reputatie 7
Badge +17
Hi David,

Ik begrijp dat je graag nog gebruik wilde maken van de MB-verdeler. Deze wordt alleen niet meer aangeboden in combinatie met een Go abonnement. Ook is er momenteel geen ander alternatief. Heb je al een hotspot geprobeerd? Ik had je graag een ander oplossing geboden! Als we in de toekomst weer zoiets gaan aanbieden dan laten we dat uiteraard weten!
Hajar schreef:

Hi David,

Ik begrijp dat je graag nog gebruik wilde maken van de MB-verdeler. Deze wordt alleen niet meer aangeboden in combinatie met een Go abonnement. Ook is er momenteel geen ander alternatief. Heb je al een hotspot geprobeerd? Ik had je graag een ander oplossing geboden! Als we in de toekomst weer zoiets gaan aanbieden dan laten we dat uiteraard weten!

Hallo Hajar,

Een hotspot werkt maar trekt de batterij wel sneller leeg. Ook moet je deze aan- en uitzetten (anders blijft m'n iPad verbonden met m'n telefoon terwijl ik alweer thuis of op m'n werk ben).

Kunnen we als klant nog iets doen om hier aandacht voor te vragen?
Reputatie 7
Badge +17
Hi David,

Op dit moment staat de MB-verdeler niet op de planning, maar ik heb de feedback doorgezet en gezegd dat er vraag naar is. Ik hoop dat het toch wel lukt met een hotspot.
Dank, dat wordt gewaardeerd 🙂

Reageer