Beantwoord

MB-verdeler niet geldig met Go

• 17 januari 2018
  • 18 reacties
  • 664 Bekeken

Onlangs van Stel Samen naar Go 10 Gb gegaan. Nou werkt mijn MB verdeler én mijn duo sim niet meer.
Ik las net al op het forum welke reden T Mobile geeft voor de verdeler. Onzin natuurlijk. 10 Gb is 10 Gb , ongeacht of je dat op je telefoon of op je tablet verbruikt. Als ik dat eerder had geweten 😕😠
icon

Beste antwoord door Hajar 18 januari 2018, 11:34

Hi Ruud,

Wat jammer dat je dit niet wist. Bij een Go abonnement komt de MB-verdeler inderdaad te vervallen. De MB-verdeler is alleen mogelijk i.c.m onze oudere abonnementen zoals Stel Samen & Stel Bij. Je kan nog wel gebruik maken van je hotspot en zo data verbruiken op meerdere apparaten. Ik begrijp dat het niet hetzelfde is maar ik denk graag met je mee in oplossingen.

Als ik nog iets anders voor je kan doen hoor ik het graag.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Ruud,

Wat jammer dat je dit niet wist. Bij een Go abonnement komt de MB-verdeler inderdaad te vervallen. De MB-verdeler is alleen mogelijk i.c.m onze oudere abonnementen zoals Stel Samen & Stel Bij. Je kan nog wel gebruik maken van je hotspot en zo data verbruiken op meerdere apparaten. Ik begrijp dat het niet hetzelfde is maar ik denk graag met je mee in oplossingen.

Als ik nog iets anders voor je kan doen hoor ik het graag.
Dat is balen.
Nou zit ik nog binnen de bedenktijd van het GO abonnement.
Als ik die opzeg, krijg ik dan Stel Samen weer terug?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ruud,

Ik begrijp dat je dat jammer vindt. Ik zie dat je je abonnement hebt afgesloten bij een externe dealer Websend en dus kun je voor het annuleren het beste contact opnemen met de dealer. Zij kunnen inzien of je in aanmerking komt voor een annulering. Ik kan namelijk in het systeem niet terugzien wanneer je het toestel hebt ontvangen. Als het lukt om te annuleren dan vervalt je verlenging en maak je inderdaad weer gebruik van een Stel Samen & Stel Bij abonnement. Houd er wel rekening mee dat de kortingen zoals je ze gewend was bij Stel Samen & Stel Bij komen te vervallen omdat je contractperiode al is afgelopen. Je kan alleen profiteren van korting als je je abonnement verlengt.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het weten. 🙂
Hoi Hajar.

Ik heb inderdaad nog wel een vraag.

Edit: laat deze vraag maar zitten. ....
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ruud,

Zeker weten? We helpen je graag bij al je vragen hoor! 🙂
Ik heb hetzelfde probleem. Voor 100 euro een mobiel WiFi-apparaat gekocht en een MB-verdeler besteld. Ook van Stel Samen naar Go gegaan. In de trein ontdekt dat het niet meer werkte. Het vreemde is dat als argument wordt gebruikt dat er teveel data zou kunnen worden gebruikt als je onbeperkt internet hebt.

Bij de Go-abonnementen is onbeperkt internet in Nederland beschikbaar. Met de MB-verdeler zou het dan mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler niet aan te bieden bij het Go-abonnement.

Maar dat heb ik helemaal niet. Ik heb 5 GB en met Stel Samen had ik 6 GB. Toen kon het wel, en nu er minder GB's in mijn bundel zitten kan het opeens niet. Komt een beetje over als een flauw en doorzichtig nep-argument. Jammer dat T-Mobile dat niet laat weten als je je abonnement omzet.
Reputatie 3
Badge +11
Hey MTobile,

Omdat je met een Go-abbonement altijd kunt verhogen naar Unlimited, is er besloten om bij een Go-abonnement de MB-verdeler niet aan te bieden. Als we bijvoorbeeld zouden aangeven dat bij de 1G, 5G en 10G je wel gebruik zou kunnen maken van een MB-verdeler, kan hier misbruik van gemaakt worden. De bundel zou dan altijd verhoogd kunnen worden naar Unlimited, waardoor het dus mogelijk zou zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ik hoop dat de reden van ons argument hierdoor wat verduidelijkt is! :D

Verder wil ik je heel erg bedanken voor de feedback op de informatieverstrekking tijdens de overstap van een Stel Samen & Stel Bij naar een Go-abonnement. We proberen onszelf namelijk continu te verbeteren en de feedback van onze klanten is daarin één van de belangrijkste onderdelen!

Mocht je nog overige vragen hebben, schroom dan niet, we helpen je graag! 😉
Beste Bas,

Dank voor je antwoord. Ik ben elders een nieuwe item gestart met hetzelfde onderwerp. Ik vroeg me namelijk af of ik nog terug zou kunnen gaan naar een Stel Samen en Stel bij abonnement. Is hier nog iets over te zeggen?
Ik blijf dit overigens complete nonsens vinden. Eerst trots MB-verdelers aankondigen en dan weer allerlei beperkingen gaan opleggen. Zit ik met mijn mobiele WiFi-apparaat en MB-verdelers.

Met dank en groet,
Jos.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jos,

Ik heb zojuist op jouw eigen topic gereageerd. Aangezien dat jouw eigen topic is stel ik voor daar het gesprek verder te voeren.
Ben blij dat ik niet de enige ben die door T-mobile belazerd is. Zo voelt het namelijk wel. Dit is het laatste T-mobile abo in dit gezin 😠...
Het is toch gewoon van de zotte dat ik nu ik om ben naar Go next 5gb ik ook de mb-verdeler kwijt ben, terwijl op dat abonnement geen unlimited internet zit.
Op de unlimited abonnementen snap ik dat maar niet op de basic, next en up?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi FGerrits,

Ik kan me voorstellen dat je de keuze niet helemaal snapt. Ik leg het graag voor je uit! De Go-abonnementen zijn flexibel en dus per maand aanpasbaar. Je zou dan een Go Basic abonnement kunnen afsluiten met MB-verdeler en de bundel kunnen aanpassen naar Unlimited. In zo'n geval kan misbruik van de MB-verdeler ontstaan.

Ik hoop dat je op deze manier snapt waarom de MB-verdeler niet beschikbaar is bij deze abonnementen. Heb je er meer vragen over, laat het me weten! Ik beantwoord ze zo goed mogelijk. 🙂
Reputatie 1
waarom is het niet mogelijk op de lagere abo het toe te passen stap je over naar unlimited dat het niet meer werk .
maar tm wil iedereen graag naar unlimited maar ik denk als mensen met een lagere abo een mb verdeler hebben vlugger door de data heen zijn dus vlug overstappen naar een hoger abo .
dan is het win win situatie voor tm en voor de klant hebben mb verdeler .
en dat klanten dan vlugger over stappen naar een go abo
Reputatie 3
Badge +11
Persoonlijk durf niet te zeggen of dit mogelijk is, janjanendekids (mijn ouders hadden hier altijd stripboeken van! :D). Wellicht dat we het in de toekomst gaan proberen. Je weet maar nooit!
Ik wil je in ieder geval bedanken voor je reactie en het goede idee. Weet dat we de feedback van onze klanten als zeer belangrijk ervaren!

Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je ons natuurlijk te vinden!
Het is ook jammer dat Tm dit ook niet duidelijk aangeeft, wij als klant dienen ons altijd maar op de hoogte te houden van de algemene voorwaarden en dat Tm donders goed weet dat als ze dit duidelijk hadden aangegeven er teveel klanten naar een andere provider gaan.

Even de pro's en cons.

Ik had Stel samen en Stel bij met 6 gb en betaalde +/- 22 euro in de maand, incl datavrije muziek en de mb verdeler (voor router en mifi-dongle)
Nu heb ik Go next met 5 gb, Zonder datavrij muziek en geen mb-verdeler meer en betaal nog steeds 22 euro in de maand. :@
Om weer datavrije muziek te krijgen moet ik verhogen naar de 10gb Up, maar nog steeds zonder mb verdeler.. T-Mobile denk toch is na, dit is niet echt klantvriendelijk, eerst alles aanprijzen en nu sneaky alles afschaffen.

En met een simpele software oplossing in jullie systeem is het toch gewoon aan te passen dat een klant die een mb verdeler in zijn abo heeft staan niet kan upgraden naar een unlimited account zonder tussenkomst van de klantenservice ???
Dan zijn jullie pas goed bezig en komen jullie de klant tegemoet (klantvriendelijkheid en service heet zoiets geloof ik).

Je krijgt nu voor hetzelfde geld een stuk minder waar voor je geld, ik wil dan niet veel zeggen maar dat lijkt me een vorm van oplichting !
Ik heb in mijn iPad en MiFi in de auto de MB verdeler zitten icm met een stel samen abonnement.
Werkt perfect, maar vind het een groot gemis voor de GO abonnementen dat dit niet beschikbaar is.
Nu begrijp ik het misbruik verhaal, maar om de telefoon continue op hotspot te zetten is zeer omslachtig.
Waarom niet voor de MB verdeler een max. van 1 GB per maand. Dit lijkt mij genoeg voor internet op een iPad buiten de deur. Of iets van 250 mb per dag. Lijkt mij genoeg om misbruik te voorkomen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ik ben Ben,

Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn! Ik kan me voorstellen dat je de MB-verdeler in de Go-abonnementen mist, hoor, zeker! Ik zal wel meteen eerlijk tegen je zijn: op dit moment verwacht ik niet dat het op korte termijn terug zal komen voor deze abonnementen. De hotspot is niet ideaal, maar dit biedt dan wel een uitkomst om toch gebruik te blijven maken van bijvoorbeeld een iPad.

Heb je meer vragen, let me know!
De hotspot is niet ideaal, maar dit biedt dan wel een uitkomst om toch gebruik te blijven maken van bijvoorbeeld een iPad.

Daarom is het voor mij 1 van de redenen om niet over te stappen naar een Go abonnement.
Dan zou ik specifiek voor mijn iPad en MiFi een seperaat abonnement moeten afsluiten wat veel meer kost dan het vervallen van de korting. En met de MB verdeler in de iPad ben ik niet afhankelijk van de telefoon in de buurt.

Reageer