Beantwoord

Na 1GB-aanvuller niet mogelijk nog een GB-aanvuller te selecteren

• 26 april 2017
  • 6 reacties
  • 427 Bekeken

Hallo
Ik heb recent meer dan 5 Gb op een dag verbruikt. Daarna het ik een aanvuller van 1 Gb aangeschaft (voor 0 euro natuurlijk). Toen deze 1 Gb ook op was, kon ik niet meer aanvullen.

Betekent dit dat ik maar 6 Gb per dag kan gebruiken en niet unlimited zoals jullie aangeven?

Gr
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 27 april 2017, 10:22

Nee, je had daarna nog een aanvuller (en nog een en nog een) moeten kunnen selecteren.

Het schijnt voor te komen dat die optie soms niet direct zichtbaar is, maar je hebt gewoon unlimited als in de term unlimited... Soms is alleen de aanvuller wat trager, want die kan je alleen selecteren als het systeem ziet dat je door je data bent. Je had uiteindelijk die aanvuller gewoon te zien moeten krijgen.

Blijft dit gebeuren, kom dat vooral melden, want dan kan er gekeken worden of het iets is dat te verhelpen valt.
Bekijk origineel

6 reacties

Nee, je had daarna nog een aanvuller (en nog een en nog een) moeten kunnen selecteren.

Het schijnt voor te komen dat die optie soms niet direct zichtbaar is, maar je hebt gewoon unlimited als in de term unlimited... Soms is alleen de aanvuller wat trager, want die kan je alleen selecteren als het systeem ziet dat je door je data bent. Je had uiteindelijk die aanvuller gewoon te zien moeten krijgen.

Blijft dit gebeuren, kom dat vooral melden, want dan kan er gekeken worden of het iets is dat te verhelpen valt.
Bedankt voor het antwoord, ga binnenkort nog even weer testen
Hehehe, ik vind het grappig om te lezen dat iemand gaat testen wat er gebeurd na 5gb op een dag als ik dan bedenk dat ik amper 3 in een maand doe ;)

Maar serieus, blijft het echt moeilijk doen... vooral testen / melden, het is niet de bedoeling iig.
Hetzelfde probleem doet zich WEER bij mij voor en heeft zich al sinds het afsluiten van het abonnement voorgedaan. Als ik de eerste 5 gig bijna op heb, kan ik alvast de eerste gigaanvuller activeren. Na het op Internet plaatsen van mijn klacht kon er ineens wel actie ondernomen worden door tmobile.
Nieuw sindsdien is, dat ik nu moet aangeven dat ik geen robot ben.
Ik krijg tegenwoordig en dat is -na het indien van klacht op klacht op klacht op klacht- ook nieuw, keurig per sms bericht als ik 80% van de eerste gigaanvuller verbruikt heb, maar kan dan NOG STEEDS niet direct de tweede gigaanvuller alvast activeren.
Sterker nog, ik krijg na het ontvangen van de sms van Tmobile dat de eerste gigaanvuller verbruikt is NOG STEEDS niet DIRECT de mogelijkheid om de tweede gigaanvuller te activeren, die optie staat namelijk niet eens genoemd op de mytmobile website.
Het valt nog maar te bezien hoe lang het interval nu weer gaat zijn totdat die mogelijkheid zich ineens wel aandient, als dat al vandaag gaat gebeuren....

Tmobile stelde in eerdere communicatie naar mij toe het probleem verholpen te hebben. Helaas is dat geenszins het geval.
Tmobile stelde ook dat een unlimited abonnement ook echt unlimited is. Ook dat is geenszins het geval. Ik moet helaas op basis van mijn ervaringen tot nu toe concluderen dat Tmobile het op beide fronten niet zo nauw lijkt te nemen met de waarheid.

Bijzonder is dat een andere klager door tmobile gecompenseerd is, maar dat Tmobile nagelaten heeft jegens mij een soortgelijk gebaar te maken. Sterker nog, er kon niet eens een excuus vanaf.
Ik ben benieuwd of en zo ja wanneer tmobile van zins is de bij de klant gewekte verwachtingen over dit abonnement waar te maken....

Deze klant heeft zich voor afsluiten van dit abonnement zeer goed laten informeren door medewerkers van Tmobile, de kleine lettertjes opgevraagd en vragen gesteld over onduidelijkheden in die kleine lettertjes (de algemeen voorwaarden van dit abonnement). Bovendien heeft deze klant -net als Tmobile dat doet- in audio vastgelegd wat er gecommuniceerd is.

Het lijkt me tijd worden dat Tmobile de gedane toezeggingen gaat nakomen. Vier maanden lang een abonnement dat wordt gehinderd door onaangekondigde onderbrekingen gebruiken in plaats van op de ongelimiteerde en ongehinderde manier te kunnen doen, zoals dat wel was toegezegd door tmobile, begint m.i. ernstig te lijken op het leveren van wanprestatie door tmobile Nederland.

Ik roepen dan nog maar eens op aan houders van het Go Unlimited abonnement om te testen of dezelfde problemen zich ook bij hen voordoen.

Nu ben ik geen dagelijks grootverbruiker, maar het komt voor dat ik gig 7 wil activeren. Dat moet gewoon en direct kunnen, het liefst al bij de melding dat 80 % van de 6e gig verbruikt is. Dat dit niet of pas na een onmogelijk lang (45 minuten of langer) tijdsinterval kan na nota bene van tmobile per sms bericht te hebben gekregen dat de 6 gig compleet verbruikt is en mijn datasnelheid begrensd wordt, is niet conform de afspraken.

Mij maak je niet wijs dat Tmobile niet nagenoeg real-time bijhoudt hoeveel data ik verbruikt heb, maar dat hun dataverbruikregistreersysteem in de communicatie met het mytmobile verbruiksstatusgebeuren dik 45 minuten achter de feiten aanhobbelt.

Laatste kans om dit goed te fixen tmobile.

Update

6-gig aanvuller op om 21:54 uur. Aanvullen pas weer mogelijk om 22:44uur. Wat is dit tmobile?
Reputatie 1
Van mij zou de aanvuller (na de 1e GB aanvuller) wel eerder mogelijk mogen worden.
Nu is het zo dat PAS zodra het systeem ziet dat de 1e GB echt volledig OP is, de nieuwe aanvuller mogelijk wordt.
En dat duurt soms rustig 5 minuten, dat is niet acceptabel uiteraard, het zou gewoon beschikbaar moeten zijn als je nog 10% over hebt bv, dus als er 90% verbruikt is, of van mijn part 95% maar niet als het pas echt op is, dat duurt te lang en daardoor hangen updates, en dergelijke wat er voor zorgt dat je weer opnieuw moet beginnen en nog meer data verbruikt (dus ook in het nadeel van t-mobile zelf).
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Suzy_Q & Evharten,

Een terecht punt inderdaad waarvan de mogelijkheden ook zeker bij ons worden onderzocht!

Het antwoord van Poco-loco klopt inderdaad, daar is op het moment nog niet aan veranderd. Je kunt na het verbruiken van 80% van de bundel een aanvuller selecteren, daarna gaat het per 100% verbruik van de aanvuller. Het kan inderdaad soms een tijdje duren voor er weer daadwerkelijk een optie wordt geboden om na de 5+1 GB een nieuwe aanvuller te kiezen. Er wordt nog altijd gekeken hoe we dit het beste kunnen faciliteren, maar er is op dit moment nog niets aangepast in dit geval (@Suzy_Q, sorry dat je hierover verkeerd bent ingelicht).

Probeer, als het te lang duurt voor de optie voor een aanvuller zichtbaar wordt, ook eens of het opnieuw opstarten van de telefoon wellicht werkt. Jouw simkaart wordt dan opnieuw aangemeld op het netwerk en dan zou het goed kunnen zijn dat er herkend wordt dat jouw bundel verbruikt is. Ik snap dat dit niet voor altijd een werkbare oplossing is, maar zo kun je in ieder geval via een alternatieve route de bundel aanvullen. Kunnen jullie dat eens testen en laten weten of het werkt?

Zoals gezegd, er wordt gekeken hoe we dit proces kunnen verbeteren en hopen spoedig een oplossing te hebben! Mochten wij verder nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!

Reageer