Sticky

[Nieuws] Internetbundel verbruikt? Maak vanaf nu een keuze!

Reputatie 6
Badge +16
  • T-Mobile Moderator
  • 3226 reacties
Ben je T-Mobile abonnee met een T-Mobile Go Basic (1 GB), Next (5 GB), Up (10 GB) of Stel Samen & Stel Bij abonnement? Misschien heb je het al gemerkt, je krijgt sinds kort een sms’je wanneer je internetbundel op is. Natuurlijk kun je met 2 klikken verder: kies tussen gratis doorgaan op vertraagd internet, snel internet door een MB aanvuller te kopen (of helemaal geen internet).

Lees hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen!

Waarom doen jullie dit?
We horen regelmatig van onze klanten dat ze traag internet ervaren, maar niet weten dat hun internetbundel volledig verbruikt is. Misschien denk je hierdoor dat het aan ons netwerk ligt, terwijl je in no time weer op volle snelheid kan internetten. Dit is natuurlijk niet de bedoeling dus daar willen we onze klanten graag bewust van maken!

Hoe kan ik een keuze maken?
Zodra je op 80% van je bundel bent, krijg je van ons een sms , je kunt op dat moment al kiezen hoe je door wilt als je internetbundel volledig is verbruikt. Als je internetbundel op is krijg je opnieuw een sms . Je kiest snel en eenvoudig via https://t-mobile.nl/verbruik of door in je My T-Mobile naar ‘Verbruikstatus’ te gaan. Kom je er niet aan toe om te kiezen? Een dag nadat je bundel op is krijg je een laatste sms als herinnering, zodat je niet (te) lang zonder internet zit!

Dus ik kan ook al eerder een keuze maken?
Ja, dat kan! Via https://t-mobile.nl/verbruik of door in je My T-Mobile naar ‘Verbruikstatus’ te gaan kan je op elk gewenst moment een keuze maken. Je keuze gaat dan in zodra je internetbundel helemaal op is.

Moet ik elke maand opnieuw een keuze maken?
Ja, we onthouden je keuze van een maand eerder niet. Trouwens, als je elke maand over je internetbundel heen gaat, zou je ook eens kunnen kijken of het niet voordeliger is om je bundel aan te passen. Dit kan je heel simpel doen in je My T-Mobile onder ‘bundels aanpassen’. Als je hier vragen over hebt, kan je ons natuurlijk altijd een berichtje sturen.

Ik heb Datavrije Muziek, kan ik nog steeds muziek luisteren ook al heb ik internet op lage snelheid?
Jazeker! Ook als je vertraagd internet hebt, kun je met Datavrije muziek gewoon unlimited muziek blijven luisteren. Maar je moet er wel voor kiezen; maak je geen keuze voor MB-aanvuller of vertraagd internet, dan kun je ook geen muziek streamen.

9 reacties

Reputatie 2
..is dit ook de reden voor de introductie van "Internet Lage snelheid EU" bundel die sinds vorige maand bestaat? Ik heb nog geen officiele communicatie gezien over deze nieuwe bundel (ook in bovenstaande FAQ niet). Als deze bundel nu officieel is, kan deze wellicht worden opgenomen in deze FAQ?
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Xandrios,

Scherp! De introductie van Internet Lage snelheid EU heeft weinig met het bovenstaande te maken. Internet Lage Snelheid EU zorgt er alleen voor dat wanneer je in de EU bent en je jouw internet bundel hebt verbruikt je door kan blijven internetten met een lagere snelheid. Dit hebben we geïntroduceerd omdat we het internet gebruik in de EU gelijk willen maken aan het internet in Nederland. Toch bedankt voor je feedback!

Heb je er zelf al gebruik van gemaakt in het buitenland? Laat ons weten wat je ervaringen zijn. 🙂
Isgoed
Mocht mijn 10Gb opraken met een Unlimited NL + 10 GB EU abbo, heb ik dan ook de keuze om met vertraagd internet in het buitenland(EU landen) door te gaan of moet ik extra bijkopen? Zoja, wat zijn dan de kosten in het buitenland.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Dubbeldam,

Jazeker en volgens mij heb je de optie al gevonden, want ik zie dat je gebruikmaakt van internet op lage snelheid! 😃 Fijn dat het gelukt is. Mocht je dit echt te langzaam vinden, dan kun je uiteraard kiezen voor de MB-aanvullers. De prijzen daarvan kun je vinden in My T-Mobile > Verbruikstatus.

Ik hoor het graag van je als je nog meer vragen hebt!
Jaimy schreef:

Hoi Dubbeldam,

Jazeker en volgens mij heb je de optie al gevonden, want ik zie dat je gebruikmaakt van internet op lage snelheid! 😃 Fijn dat het gelukt is. Mocht je dit echt te langzaam vinden, dan kun je uiteraard kiezen voor de MB-aanvullers. De prijzen daarvan kun je vinden in My T-Mobile > Verbruikstatus.

Ik hoor het graag van je als je nog meer vragen hebt!

Ik heb ook een Unlimited NL + 10 GB EU Abo, maar ik zie geen optie voor internet op lage snelheid. Ik zie alleen opties voor MB aanvullers. Dat is zowel in de app als op de website. Hoe kan ik de optie voor internet op lage snelheid wel krijgen?
Reputatie 6
Badge +16
Hoi A vdhooft,

Ik zie dat ik hierboven inderdaad niet helemaal het juiste antwoord heb gegeven - excuses daarvoor! Bij een Unlimited abonnement geldt namelijk geen internet op lage snelheid, maar kun je een MB-aanvuller kopen of kiezen voor Betalen per MB.

Sorry voor de verwarring!
Wat een onzin dat er geen internet op lage snelheid mogelijk is bij een Unlimited abo. Waarom heet het dan UNLIMITED als er beperkingen op zitten? Het is dus helemaal niet mogelijk om de MB aanvuller te activeren als de dagelijkse 5GB op is.

Onderstaand is helaas een vaak voorkomend aanzicht..

Reputatie 7
Badge +20
@Gökhan01 Je hebt al een eigen topic aangemaakt en daar mag je jouw berichten plaatsen. Het is niet de bedoeling dat je hetzelfde bericht overal spamt. Spammen is namelijk in strijd met de huisregels. Jouw eigen topic zal vanzelf worden opgepakt.

Reageer