Vraag

NL+EU onbeperkt, voorwaarden eenzijdig gewijzigd?

• 5 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 405 Bekeken

Ik heb een abonnement NL+EU onbeperkt sinds april 2017. Toen waren de voorwaarden anders dan dat ze nu zijn. Toch krijg ik nu een bericht dat ik nog maar 10 GB per maand in het buitenland mag gebruiken. Heeft T-Mobiel na 3 maanden eenzijdig mijn voorwaarden veranderd? Of is er (weer) een fout gemaakt? En waarom zijn die fouten altijd in mijn nadeel?

Ik heb destijds de voorwaarden opgeslagen. Ook de voorwaarden die T-Mobile niet heeft toegestuurd, maar die wel op het contract van toepassing waren. Dit was de fair use policy zoals die destijds was gepubliceerd op de website. Ik moet het bestand even opzoeken, maar uit mijn hoofd zeg ik: als ik 2 maanden achter elkaar meer verbruik heb buiten Nederland dan in Nederland, wordt er iets aangepast. Die 60 dagen regel, en daarna nog maar 10 GB per maand, was er niet.

3 reacties

Reputatie 4
Hoi Ooraangenaaid,

Dat is een goede vraag wat je stelt!

Ik zal je meteen meer informatie geven over de voorwaarden. Jij hebt inderdaad het GO Unlimited abonnement met de 60 dagen regeling. Na de 60 dagen krijg je 10 GB per maand om te gebruiken in het buitenland. Jouw voorwaarden zijn nog steeds hetzelfde. Dat zouden wij nooit zomaar veranderen! 😉 Deze regeling is vanaf het begin dat wij het GO-abonnement in het leven hebben geroepen van kracht geweest. Voor de nieuwe GO-abonnementen na 1 mei 2017, geldt deze voorwaarde niet. Die hebben alleen 10 GB per maand voor in het buitenland.

Het feit dat jij nu ziet staan dat je nog 10 GB hebt om te gebruiken in het buitenland, betekent dat je de 60 dagen al hebt verbruikt. Elke keer als jij in het buitenland zit en je maakt gebruik van jouw data, dan wordt dat gezien als 1 roaming dag. Dan maakt het niet uit of je 3 uur gebruikt hebt gemaakt van het internet of maar 3 minuten. Als je ook kijkt op jouw My T-Mobile, bij het kopje 'Mijn abonnement', dan zie je daar ook staan dat je nu van de 60 dagen, 0 dagen over hebt. Je krijgt 60 dagen per contractjaar, dus volgend jaar zul je weer de 60 dagen Unlimited data in het buitenland krijgen.

Ik hoop dat ik meer duidelijkheid heb kunnen creëren. Mocht je meer informatie willen, kan je ook kijken in dit speciale topic. En als je nog vragen hebt, staan wij voor je klaar! 🙂
Inderdaad. Ik had me vergist, waarvoor mijn excuses. Heb de voorwaarden van destijds erbij gezocht en daar staat de 60-dagen regeling. Ik dacht dat die voorwaarde pas later was gekomen maar ik dacht dat dus verkeerd.
Reputatie 4
Hoi Ooraangenaaid,

Maakt helemaal niet uit! :D

Het is juist goed dat je deze vraag stelt, want dan kunnen wij je meteen het juiste antwoord geven en je geruststellen. Ons forum hebben wij in het leven geroepen voor jullie, onze lieve klanten. Behalve vragen stellen, kan je op ons forum veel informatie vinden en ervaringen van andere klanten. Kijk lekker rond. Wij, samen met onze klantexperts en andere klanten helpen jou altijd graag verder. 🙂

Reageer