Beantwoord

Omzetten naar GO

Net gebeld met Wai van Tmobile, ik wilde het contract omzetten naar GO onbeperkt. Daar had ik eerder(28 maart) over gesproken met een andere collega. Men heeft toen aangeboden om het contract binnen het prijsplan om te zetten(migratie), dus zonder een nieuw abbo aan te gaan. Ik wilde er even over nadenken.
Nu wilde ik het in orde laten maken, en ja je begrijpt het al, het kon nu ineens niet meer. De regels waren nu veranderd. Niet heel klantgericht!!! Eerst aanbieden en dan aangeven dat het niet meer kan. Ik ben boos!
Ben al klant sinds Dutchtone met meerdere abonnementen. En dan krijg je zoiets.
Tmobile, wilt u het alsnog in orde maken zoals afgesproken?
icon

Beste antwoord door Hajar 12 april 2017, 09:47

Hi Plofkip1,

Jammer om te lezen dat je niet meer op tijd was. Wij bieden sinds 1 april niet meer de mogelijkheid om over te stappen naar Go. Dit was een tijdelijke actie waar klanten 10 weken lang gebruik van konden maken. Ik kan hier zelf ook geen verandering in brengen, hoe graag ik dat ook zou willen. Ik zie wel dat je al mag verlengen dus als je graag gebruik wilt maken van een Go abonnement dan kun je ook er ook voor kiezen om een nieuw contract aan te gaan. Hopelijk kom je een aanbod tegen waar je interesse in hebt.

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag.
Bekijk origineel

17 reacties

Men heeft niet gesproken over de deadline van 1 april. Dat hadden ze best kunnen doen. Ik wist dat niet. Je kunt toch een uitzondering maken. Jouw collega kon de notitie van 28 februari ook zien. Hieruit blijkt toch dat het zo is gegaan?
Hi Plofkip,

Welkom op de forum van T-Mobile,
Wat vervelend zeg, maar ik kan niet anders zeggen dat er al, vanaf het moment dat mensen konden overstappen, op de site heeft gestaan, tot wanneer deze actie liep. Dit had de klantenservice natuurlijk ook even kunnen melden: het overzetten naar GO abonnement is mogelijk tot en met eind maart.

Misschien dat iemand van T-Mobile hier je nog kan helpen om je telefoontje terug te vinden, de notitie van Wai. Al hoewel, 11 dagen later pas reageren is natuurlijk wel beetje laat, al zeg ik het zelf. Maar wie weet kan iemand je nog helpen. Zal voor je duimen, meer kan ik nu niet doen. Even wachten op een T-Mobile medewerker van de forum en wie weet.

Succes nog!
Het is misschien wat laat, ik was even met vakantie. De medewerker kon vandaag zien wanneer ik had gebeld. Het gaat ook om het idee van klantgericht denken. Het is zo star. Je kunt zien dat ik heb gebeld en wilt het toch niet regelen. Begrijp ik gewoon niet. Krijg ook geen reactie van Tmobile.
Zegt ook wel genoeg. Echt jammer! Zit de contractperiode wel uit en ga dan weg. Gaat me om het principe. Bij KPN heb ik 10 gb en onbeperkt belen in Europa met compleet voor 23 euro. Is ook genoeg.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Plofkip1,

Jammer om te lezen dat je niet meer op tijd was. Wij bieden sinds 1 april niet meer de mogelijkheid om over te stappen naar Go. Dit was een tijdelijke actie waar klanten 10 weken lang gebruik van konden maken. Ik kan hier zelf ook geen verandering in brengen, hoe graag ik dat ook zou willen. Ik zie wel dat je al mag verlengen dus als je graag gebruik wilt maken van een Go abonnement dan kun je ook er ook voor kiezen om een nieuw contract aan te gaan. Hopelijk kom je een aanbod tegen waar je interesse in hebt.

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Appelrath,

Als we je nog hadden kunnen omzetten, dan hadden we dat voor je gedaan, maar deze optie is niet meer beschikbaar voor bestaande klanten. Zoals Hajar al aangaf hebben we iedereen 10 weken lang de mogelijkheid gegeven om over te stappen, maar na 31 maart is dit niet meer mogelijk. Ik begrijp dat je liever een ander antwoord had ontvangen, maar in dit geval is er niets meer aan te doen.

Mochten we je ergens anders nog bij kunnen helpen, laat het dan weten!
Ik heb zojuist ook contact met T-Mobile gehad via de chat. Bij mij werd ook aangegeven dat het niet meer mogelijk was om dit aan te passen. Het stond blijkbaar op de website.

Ik ben inmiddels al jaren klant bij T-Mobile en ook nu heb ik weer verlengd. De Unlimited abonnementen werden bekendgemaakt maar sindsdien heb ik al klant niet één keer een bericht gehad over de mogelijkheid dat ik mijn abonnement aan had kunnen passen.

Natuurlijk ben ik te laat, ik heb er wel aan gedacht, maar toen is het me weer even ontschoten en vandaag dacht ik laat ik eens kijken.

Persoonlijk vind ik de klantgerichtheid van T-Mobile steeds minder. Mijn vraag is: waarom heeft dit blijkbaar alleen op de website gestaan ? Hoe vaak kijkt een klant op de website van zijn telefoonprovider ? (ik zeer weinig, meestal alleen als ik mag verlengen). Waarom krijg ik wel iedere maand een sms met mijn factuurbedrag en waarom niet gewoon een sms met dit aanbod ? Waarom kan ik deze aanbieding via mijn app als bericht binnenkrijgen ? Heeft dit in een e-mail gestaan ?

Het verwijzen naar de website is slim, maar het is niet klantgericht en in 2017 zijn er toch veel meer mogelijk om in contact te komen met de klant. Ik heb vorige week wel 17 smsjes ontvangen welkom in de Verenigde Staten.

Kortom de klantgerichtheid mag wat mij betreft wel wat hoger. Denk eens mee met de "klant".

Zelf heb ik mijn abonnement verlengd, maar dat gaat pas volgende maand in. Waarom zou ik het dan niet meer kunnen wijzigen ? De aanpassing is ten slotte nog niet doorgevoerd.

Ik hoor het graag.

groeten,

Rick
Reputatie 7
Badge +20
Hey Rick,

Het klopt inderdaad dat dit vanaf 1 april niet meer mogelijk is, maar we hebben het niet alleen maar via de website onder de aandacht gebracht. Via social media, het forum, televisie, radio enzovoorts is T-Mobile Go heel veel in de spotlight gezet. Daarnaast hebben we ook via verschillende manieren aangegeven dat er de mogelijkheid was voor bestaande klanten. De actie om over te stappen op Go hebben we uiteindelijk 10 weken gehad voor bestaande klanten. Het is jammer dat je dit gemist hebt, maar vanaf 1 april is deze mogelijkheid dus niet meer beschikbaar. Iets anders kunnen we er in dit geval ook niet van maken.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk alsnog graag van je!
Ik wilde onlangs mijn hele gezin overzetten, 3 extra abonnementen met hogere maandbedragen... Maar t-mobile ziet liever 4 contacten over gaan naar Vodafone. Al jaren klant, maar lekker star doen heeft bij t-mobile de voorkeur. Echt zonde.
Reputatie 2
Drie weken terug gebeld met de vraag of ik kon overstappen naar GO. Dit was mogelijk, ik heb gevraagd om het één en ander even op de mail te zetten, maar je begrijpt het wel, nooit wat ontvangen. Gisteren naar een telefoonzaak gegaan en daar te horen gekregen dat het niet meer kan, wat een klantvriendelijkheid van Tmobile. Hoe ga je met trouwe klanten om. Nou niet zo. We betalen nu 11 euro en willen met 2 abonnementen overstappen naar een duurder abonnement, maar ze zien je liever gaan. Daar gaan we dan maar eens over nadenken. Ben al aan het kijken bij KPN of Vodafone. Na ruim 15 jaar Tmobile wordt het met ingang van oktober 2017 bye bye Tmobile.
Reputatie 2
Dat gaat lekker, hier precies hetzelfde, ook te laat duh.....
Wil wel verlengen maar gaat dan pas half juli in terwijl ik juni op vakantie ben in Europa.

Maar nee hoor laten liever klanten over gaan naar de concurrent. Dan eventueel mijn contract eerder in te laten gaan......

KPN en Vodafone zullen wel blij zijn met de starre reacties van Tmobile aan hun trouwe klanten.
Een provider kan veel goodwill krijgen door zich flexibel op te stellen. Hij houdt daarmee klanten vast en juist die klanten zorgen weer voor nieuwe klanten.
Je kan natuurlijk niet alle klanten pleasen, maar in deze gevallen had het best gekund.
Op 23 maart heeft een vriend van mij zijn abonnement omgezet naar een unlimited(had eerst geen databundel). Het zou direct ingaan, maar dat is niet gebeurd. Drie weken later kwam hij er achter, omdat hij het toen pas ging gebruiken. Het kon niet meer worden omgezet omdat het na 1 april was. Gelukkig voor hem loopt zijn contract op 8 mei af.
Je kan nu wel naar vodafone, kpn of tele2 overstapen, maar daar gebeurt precies hetzelfde. Dat kost gewoon klanten, die dan misschien naar tmobile overstappen.
Reputatie 2
IK snap gewoon niet dat het maar een bepaalde periode kon?
En heb het ook nergens gelezen, anders had ik het natuurlijk wel gedaan omdat we
4 weken met de camper door Europa gaan rijden. Dacht het nu 6 weken voor we gaan te regelen
maar dan kan het dus niet.

Dus ik zal wel over moeten stappen, aangezien ik mijn bundel ook niet meer aan kan passen
anders had ik wel gekozen voor Altijd EU Internet. Dus ik wil wel maar ze geven gewoon niet thuis
Reputatie 1
IK snap gewoon niet dat het maar een bepaalde periode kon?
En heb het ook nergens gelezen, anders had ik het natuurlijk wel gedaan omdat we
4 weken met de camper door Europa gaan rijden. Dacht het nu 6 weken voor we gaan te regelen
maar dan kan het dus niet.

Dus ik zal wel over moeten stappen, aangezien ik mijn bundel ook niet meer aan kan passen
anders had ik wel gekozen voor Altijd EU Internet. Dus ik wil wel maar ze geven gewoon niet thuis

Je hebt als het goed is wel een email gehad dat de Go Abbonnementen werden geintroduceerd, tevens stond op die pagina ook dat je kon overstappen en tot wanneer je kon overstappen.
Er is misschien geen email gestuurt voor het overstappen maar wel over de introductie van de Go abbonnementen, en op die pagina vanuit de link van de email stond het weldegelijk gecommuniceerd dat het kon en tot wanneer het kon. (hier heb ik zelf namelijk ook de informatie vandaan toen ik overstapte).
Badge +13
Als bestaande klanten nu maar 1 of 2 weken konden overstappen dan snapte ik de reacties hier wel een beetje.
Maar men heeft 10 weken (bijna 3 maanden) de kans gehad om dat te doen en dan nog klagen?
Het was een extra service van T Mobile deze mogelijkheid normaal kan dit geen eens bij nagenoeg geen enkele provider.
Er zijn andere providers die ook met nieuwe abonnementen kwamen (vorig jaar september) en ook daar kon men niet overstappen ook al ging je dan meer betalen.
Reputatie 2

Je hebt als het goed is wel een email gehad dat de Go Abbonnementen werden geintroduceerd, tevens stond op die pagina ook dat je kon overstappen en tot wanneer je kon overstappen.
Er is misschien geen email gestuurt voor het overstappen maar wel over de introductie van de Go abbonnementen, en op die pagina vanuit de link van de email stond het weldegelijk gecommuniceerd dat het kon en tot wanneer het kon. (hier heb ik zelf namelijk ook de informatie vandaan toen ik overstapte).

Heb even door mijn Mail gespit en buiten de mails over mijn factuur, dateert de laatste mail van
T-mobile 25-10-2016 een tevredenheid onderzoek :8 Dus niks geen mail over GO, natuurlijk heb ik wel reclames gezien. Maar meestal zap ik dan, of ga iets anders doen in de reclames. Zijn er dan nog echt mensen die al die reclames echt kijken! Op een site van welk abbo dan ook kom ik alleen als ik kan verlengen ik kijk nog niet eens naar mijn factuur. Een melding in de app was misschien wel handig geweest. Maar ook daar kijk ik maar bitter weinig na.
Dan hebben we nog sociaal media, natuurlijk zie ik daar ook reclames voorbij komen maar ook de grootste onzin dingen, dus nee ook daar lees ik geen reclames.

Ze hadden ons toch via Sms mail of whatsapp ook nu nog even door mijn sms berichten gespit maar ook daar alleen over factuur en afgelopen weekend onderhoud aan my t-mobile.

Maar ben er klaar mee, met het ene abbo kan ik al snel overstappen en met die ander januari.
Reputatie 1
Waarschijnlijk heb je je instellingen in My-Tmobile dan zo staan dat je geen mails wil ontvangen over nieuwe producten.

My T-Mobile: Gegevens & Instellingen -> Berichten van T-Mobile en dan Aanbiedingen per e-mail
als die uit staat krijg je uiteraard geen mails 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

We begrijpen heel goed dat dit als star en niet flexibel over komt, maar zoals Rosan ook al terecht aangeeft, hebben we deze optie een goede 10 weken wel geboden. Het nieuwe abonnement Go is via allerlei reclame onder de aandacht gebracht en het stond ook in My T-Mobile aangegeven. Vanaf 1 april is deze regeling echter vervallen en is het niet meer mogelijk om over te gaan op Go. Wanneer je kunt verlengen, kun je dit natuurlijk wél met Go doen en dan krijg je bij de verlenging gewoon het nieuwe prijsplan.

Ik snap dat dit niet het antwoord was waar jullie op gehoopt hadden, maar iets anders kan ik er in dit geval niet van maken. Als we echter ergens anders nog bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk alsnog graag van jullie!

Reageer