Beantwoord

Onbeperkt bellen in het buitenland

• 5 juni 2018
  • 8 reacties
  • 912 Bekeken

Ik sta op het punt om mijn sim only abonnement te verlengen, ik heb nu een Go Unlimited abbo waarbij ik onbeperkt internet in Nederland heb (5gb in 't buitenland) en onbeperkt bellen in Nederland EN het buitenland.

Vooral over het bellen ben ik zeer tevreden aangezien ik dicht bij de belgische & duitse grens woon en ook meerdere keren per maand ( soms per week ) in België,Duitsland of Luxemburg ben te vinden voor mijn werk. Dat betekend ook dat ik veel (zeer veel) bel naar 't buitenland of van uit 't buitenland.

Nu zag ik bij het afsluiten van een nieuw Go Sim Only abbo (wederom onbeperkt GB & Bellen) dat de buitenland GB's verhoogd zijn, echter is het bellen drastisch verminderd namelijk nog maar 120min. Dit vindt ik erg jammer, er zijn geregeld weken waar ik die 120 minuten in een week verbruikt heb, dit betekend dus dat ik dan vervolgens nog eens extra mag gaan betalen voor de resterende 3 weken zodra ik weer bel naar, of van uit het buitenland?

Ben ik nu dan al meteen verplicht om de "Handige extra" van onbeperkt bellen naar de EU te activeren ( á €9,99 p/m ) of lees ik ergens verkeerd en trek ik een verkeerde conclusie over de nieuwe abonnementen ?

mijn vraag komt hoofdzakelijk omdat ik verward wordt door de tarieven pagina (https://www.t-mobile.nl/buitenland/tarieven-buitenland), hier staat namelijk Bellen binnen de EU: gratis, Gebeld worden in de EU: gratis en vervolgens Bellen naar de EU: € 0,23 per minuut (120 minuten gratis)

als ik vanuit Nederland naar een ander Nederlands mobiel nummer bel en die persoon bevindt zich in België of Duitsland (Of ik bel van uit België of Duitsland naar een Nederlands nummer en die persoon bevindt zich in Nederland of België of Duitsland)(vast of mobiel) moet ik dan nu wel extra betalen (mochten die 120 minuten verbruikt zijn) of valt dit toch gewoon binnen mijn bundel?(zonder de handige extra van onbeperkt bellen naar de eu geactiveerd te hebben)
icon

Beste antwoord door Jaimy 6 juni 2018, 16:01

Hoi Bjorn_H,

Aan ons de taak om je over dat punt heen te trekken, dus! Ik zie je natuurlijk het liefst gewoon gezellig bij ons blijven. Goed dat je hier een berichtje plaatst, want ik geef je graag meer duidelijkheid.

Hidden.nld heeft het bijna bij het juiste eind, maar ik moet daarin wel iets corrigeren. Bellen naar EU gaat namelijk wel van de 120 minuten af, onafhankelijk van het feit of dit een buitenlands of Nederlands telefoonnummer is. Dat betekent dus: als je vanuit Nederland naar bijvoorbeeld België belt, dan gaat dat af van de 120 minuten. Zijn die minuten op, dan geldt € 0,23 per minuut. Bel je in de EU, bijvoorbeeld als je zelf in België bent, dan is dat gratis.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd! Schroom niet om meer te vragen als je toch nog ergens mee zit, ik sta voor je klaar. 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
voor nl nummers betaal je niets extras ook niet als ze in het buiteland zijn. bel je van nederland naar het buitenland dan is het 120min bel je in het buitenland dan is het in je bundel.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Bjorn_H,

Aan ons de taak om je over dat punt heen te trekken, dus! Ik zie je natuurlijk het liefst gewoon gezellig bij ons blijven. Goed dat je hier een berichtje plaatst, want ik geef je graag meer duidelijkheid.

Hidden.nld heeft het bijna bij het juiste eind, maar ik moet daarin wel iets corrigeren. Bellen naar EU gaat namelijk wel van de 120 minuten af, onafhankelijk van het feit of dit een buitenlands of Nederlands telefoonnummer is. Dat betekent dus: als je vanuit Nederland naar bijvoorbeeld België belt, dan gaat dat af van de 120 minuten. Zijn die minuten op, dan geldt € 0,23 per minuut. Bel je in de EU, bijvoorbeeld als je zelf in België bent, dan is dat gratis.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd! Schroom niet om meer te vragen als je toch nog ergens mee zit, ik sta voor je klaar. 🙂
Hartelijk bedankt voor de antwoorden!

Ter verduidelijking en om te zien of ik het goed begrijp;

• Ik bel van uit Nederland naar een Nederlands 06-nummer dat zich momenteel in bijv. België bevindt, dit valt dan gewoon binnen de normale Go Sim Only bundel(dus zonder de extra buitenland optie, en geeft geen extra kosten) ?
  • Ik bel van uit het buitenland (Binnen de EU, [bijv.België,Duitsland,Luxemburg]) naar een Nederlands 06-nummer of vast nummer, Dit valt dan ook binnen de Go Sim Only bundel zonder extra kosten en zonder 't extra buitenland pakket
  • Ik bel van uit Nederland of een ander EU land naar een Belgisch/Duits/Luxemburgs( in ieder geval niet Nederlands) mobiel- of vast nummer. Dit gaat dan van de 120 minuten af?
  • Ik word gebeld door een Nederlands 06- of vast nummer terwijl Ik in het buitenland ben dan valt dit ook onder de normale bundel kosten
  • Ik word gebeld van uit een EU land door een Nederlands nummer, terwijl ik in Nederland ben dan valt dit ook onder de normale bundel kosten en gaat niet van de 120 minuten af?
  • Ik bel / word gebeld door een Nederlands 06-nummer terwijl we beide in een EU land (niet nederland) zijn, dit valt dan ook gewoon onder de normale bundel kosten
Heb ik het zo goed begrepen🤔?

Ik bel nogal wat af😬, vandaar dat ik graag weten wil of ik de extra buitenland bundel bij mijn abonnement moet nemen of niet.
https://www.ad.nl/economie/bellen-naar-ander-eu-land-max-19-cent-nederland-mag-ziggo-aanpakken~aded819c/
Het gaat dus naar 19 cent.
Als je goedkoop wilt bellen naar het buitenland neem dan bv freevoipdeal. Daar kan je voor een paar cent per minuut naar de hele wereld bellen en het werkt prepaid. Voor android moet je de app mobilevoip downloaden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bjorn,

Ik geef je ook graag meer duidelijkheid, want dat stuk over bellen naar België klopt niet helemaal. Maar dat leg ik graag voor je uit! Wij bieden met ons Go abonnement 120 minuten gratis bellen van NL naar EU dus als je belt van NL naar EU gaat het wel van de 120 minuten af. Het maakt dan niet uit of het een Nederlands nummer is in België, want op dat moment bevindt de ander zich in het buitenland en dus gaat het van de 120 minuten af. Maar als je zelf in het buitenland (EU) bent en je belt naar NL of een ander EU land dan valt het onder je Onbeperkt bellen bundel en is het dus gratis! Dus als je op vakantie bent in de EU hoef jij je geen zorgen te maken om extra kosten. Gebeld worden is ook gewoon gratis en gaat niet van je minuten af dus daar hoef jij je geen zorgen over te maken.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is en dat dit jou over de streep haalt om nog lang bij ons te blijven. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag! We staan altijd voor je klaar op onze Community!
Bedankt voor de verduidelijking!

Ik vindt het wel maar raar geregeld dat het dan niet binnen de bundel valt (als de 120min op zijn)als ik naar het buitenland bel, maar vervolgens wel weer binnen de bundel valt als ik bel in het buitenland, lijkt mij logischer als dit andersom werkte maar goed.

Dit betekend dus eigenlijk gewoon dat ik en andere klanten die dicht bij de grens wonen en veel contacten over de grens hebben al bijna verplicht zijn om de extra buitenland bundel bij het abonnement (onbeperkt bellen naar de EU) te nemen😞. Zeker als je zorgeloos wilt kunnen bellen en niet voor elk telefoon gesprek eerst moet gaan na denken wat het je gaat kosten aan 't einde van de factuur periode.

Nogmaals, Hartelijk bedankt voor de informatie🤗
Het is bovendien aardig van tmobile dat ze die 120 min geven. Ze zijn het niet verplicht, maar toch krijg je ze.
Nou geven, ik ga er toch van uit dat ze genoeg gerekend hebben waardoor dat "geven" ze als nog geld oplevert 😉dat is uiteindelijk toch het einddoel van T-Mobile geld verdienen en winst maken. Voor niets gaat de zon op.

maar nogmaals, bedankt voor de informatie allemaal🤗

Reageer