Beantwoord

Onbeperkt Data met dagtegoed van 5 GB

• 8 december 2017
  • 9 reacties
  • 11989 Bekeken

Goedemiddag,

Sinds vandaag is mijn nieuwe abonnement ingegaan.
Ik had dus ook gekozen voor onbeperkt data. Nu staat er 'Dagtegoed 5000MB'. Waarom is dit? Dit is dus NIET onbeperkt, terwijl mij dat niet is vertelt?

Met vriendelijke groet,

Emrah Gülcan
icon

Beste antwoord door Kaassausje 8 december 2017, 19:32

Hoi Emrah.

Bij Unlimited start je iedere dag met een dagtegoed van 5 GB, daarna kun je gratis 1 GB-aanvullers activeren. De eerste aanvuller kan je al activeren bij het verbruiken van 80% van je normale dagbundel, daarna pas als de gehele aanvuller is verbruikt. Als je geen aanvuller activeert, heb je nog wel vertraagd internet (384 kbps).
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Emrah.

Bij Unlimited start je iedere dag met een dagtegoed van 5 GB, daarna kun je gratis 1 GB-aanvullers activeren. De eerste aanvuller kan je al activeren bij het verbruiken van 80% van je normale dagbundel, daarna pas als de gehele aanvuller is verbruikt. Als je geen aanvuller activeert, heb je nog wel vertraagd internet (384 kbps).
Ik snap het niet meer. In mijn contract staat duidelijk met koeienletters ONBEPERKT DATA maar ik heb dagelijks 5GB +1GB. Dit is dan GEEN onebeperkt data. Ik ben al 8 jaar klant, dit is gewoon oplichten!? Ben benieuwd waar in mijn contract 5 + 1GB staat hoor. Diegene die ik aan de lijn heb gehad heeft er helemaaaaal niets over gezegd!?!? Vind dit echt jammer 😉
Reputatie 2
Emraah
ik heb het ook en als de 5gb op is krijg je sms kan je gelijk 1gb bijvullen en is die 1gb weer op kan je zo blijven vullen tot 00.00 uur krijg je weer 5gb.
Het is echt onbeperkt.
Je kan zoveel keer vullen als je wilt en dat is wel irritant steeds 1gb bijtanken haha.
Reputatie 6
Badge +13
Ik snap het niet meer. In mijn contract staat duidelijk met koeienletters ONBEPERKT DATA maar ik heb dagelijks 5GB +1GB. Dit is dan GEEN onebeperkt data. Ik ben al 8 jaar klant, dit is gewoon oplichten!? Ben benieuwd waar in mijn contract 5 + 1GB staat hoor. Diegene die ik aan de lijn heb gehad heeft er helemaaaaal niets over gezegd!?!? Vind dit echt jammer 😉

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. Ik heb zelf een unlimited abonnement, dus ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen. 🙂

Je krijgt standaard 5 GB 'dagtegoed'. Die 5 GB is geen harde limiet. Na 5 GB moet je aanvullen. Aanvullen kost €0,00.
Nadat je je eerste GB-aanvuller hebt verbruikt, kun je de volgende 'kopen'. Zo kun je door blijven gaan met aanvullen. Dit kost je niks. Al heb je een dag 5 + 1 +1 + 1 +1 + 1 +1 + 1 +1 + 1 +1 + 1 +1 + 1 +1 GB verbruikt. Het kan gewoon! 😉 Ik heb zelfs een keer 32 GB verbruikt op een dag.

Dus ja, je hebt onbeperkt snel internet, maar je moet dus bijvullen als je dagbundel op is. Dit is ervoor gemaakt om misbruik te voorkomen. Zo kan men dit inzetten als vervanger voor een vaste verbinding. Dat is niet de bedoeling. Met zo'n constructie schrikt het af om dit als vaste verbinding te gebruiken.

Tip:Je kunt voordat je je 5 GB hebt verbruikt alvast een GB-aanvuller 'kopen' voor € 0,00. Zo heb je 6 GB zonder dat je internetsnelheid omlaag gaat en weer bij moet vullen om snel internet te krijgen.

Hopelijk is het zo duidelijker! 🙂
Ik bedank jullie van harten. Super bedankt voor de uitgebreide informatie. Fijne avond allemaal nog❤️
Reputatie 2
Het zou top zijn als binnenkort op zijn minst de daglimiet verhoogd zou kunnen worden. Zit je middenin een film, is de dagbundel op. Jammer.
Ik zit hier al zo lang mee... Ik ga sowieso overstappen. Slaat nergens op, dan ga je van 10gb abbo naar unlimited en moet je na 5gb elke keer aanvullers aanklikken. Je kan dan beter 10gb hebben eigenlijk. Dat zit ik lekker film te kijken en moet ik hem onderbreken omdat ik "onbeperkt" heb. Zeer triest. Maak er dan op z'n minst 10gb van met 5gb aanvullers
Het zou inderdaad mooi zijn als er nog enkele tussen-abonnementen waren geweest. Nu is is het of 10 of "onbeperkt". Waarom geen 25, 50 en 100 als tussenweg? 5 GB per dag is anno 2019 nu niet echt veel meer!
Reputatie 3
Badge
Lol? Begrijpen jullie wel goed wat jullie zeggen?

5 GB per dag is anno 2019 nu niet echt veel meer!

5GB per dag zonder aanvullers = 150GB p/m in totaal die je nog gratis kan uitbreiden wanneer je meer nodig hebt. Dat is meer dan wat je bij andere providers krijgt, laat staan voor deze prijs.

Je mag wel zeggen dat het 2019 is, maar een netwerk heeft nog steeds een maximale capaciteit, en hoewel T-mobile best wel een solide netwerk heeft, moeten ze zorgen dat het zo blijft.

Dit zal waarschijnlijk pas veranderen met de komst van 5G en de nieuwe sub 6Ghz frequenties, maar daar mag je de schuld leggen bij de Nederlandse overheid dat de veiling zo vertraagd is.

Reageer