Beantwoord

Onbeperkt internet in EU met T-Mobile GO Unlimited

• Doet lekker mee
  • 4 reacties
😠
Heb ik dit weekend besloten voor een familielid een Go unlimited abo af te sluiten, zie ik nu dat de onbeperkte Mb's voor Europa is beperkt tot 10Gb. De prijs is wel hetzelfde gebleven.
Gisteren kon ik Tmobile niet telefonisch benaderen om het abo af te sluiten, maar nu toch maar even opnieuw overwegen.
Niet dat er extreem veel in het buitenland aan data zal worden verbruikt, maar het lijkt wel een trend;
Abonnementen of diensten worden beperkt zonder aanpassing van het tarief. Lijkt wel een aanvullende zorgverzekering, minder voor meer!
icon

Beste antwoord door Rosan 1 mei 2017, 14:43

Aha maar dan nog volgen ze de EU regels dus en hebben gekeken naar gebruik klant.
Ook staat daar weer duidelijk dat je langer in nl moeten zijn dan in buitenland anders Lance provider dus stappen ondernemen.
Nu zal dat misschien als je een klant bent met normaal en geen buitensporig gebruik anders zijn dan een die veel data gebruikt vermoed ik.
Maar dat is glazen bol kijken natuurlijk en dat weet je pas als dat gebeurt.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Beste Ajee 10gb per maand in de EU is nog steeds een boel toch?
Misschien zijn er gewoon klanten die met dat abo extreem veel gebruik hebben gemaakt en die verpesten het zo weer voor de normaal gebruikende klant 😳
Er zullen ongetwijfeld klanten zijn die er misbruik van maken, maar daar is ook een oplossing voor te vinden vanuit de voorwaarden (fup), die zijn er niet voor niets! Je zou het ook eens om kunnen draaien, de normale gebruikers blijven meer rechten houden en maatregelen treffen tegen klanten die het misbruiken toch?
Als het argument is dat er extreem misbruik is gemaakt (volgens Rosan - Klantexpert) zou je een positievere oplossing kunnen bedenken; In de oude voorwaarden stond:
"Onbeperkt dataroamen in de T-Mobile abonnementen Go Unlimited EU en Go Unlimited
EU/USA geldt op basis van een redelijk gebruik van maximaal 60 dagen per
contractjaar daarna ontvangt de klant 10GB per maand in de EU (of in de EU/USA)."

Dit was al aardig ingedekt dus. Als dit echt het argument zou zijn zou je op zijn minst de normaal verbruikende klanten aan kunnen bieden dat zij maximaal 30 dagen per jaar 100GB totaal mogen gebruiken. Zo dek je het misbruik af EN kan de klant in zijn buitenlandse vakantie / zakenreis toch min of meer onbezorgd gebruik maken van zijn data!
Reputatie 6
Badge +13
10gb per maand in de EU wat is daar mis mee?
De meeste klanten zijn 2 a 3 weken achtereen in buitenland en dan is 10gb om te gebruiken aardig wat.
Ben je meer in buitenland dan in Nederland dan zal je een buitenlands abo kunnen overwegen.
Reputatie 7
Badge +14
Het ging niet om misbruik lees ik zojuist.
Ik vind dit ook heel vreemd.
https://www.iculture.nl/nieuws/t-mobile-go-unlimited-10gb-roaminglimiet/
Reputatie 6
Badge +13
Aha maar dan nog volgen ze de EU regels dus en hebben gekeken naar gebruik klant.
Ook staat daar weer duidelijk dat je langer in nl moeten zijn dan in buitenland anders Lance provider dus stappen ondernemen.
Nu zal dat misschien als je een klant bent met normaal en geen buitensporig gebruik anders zijn dan een die veel data gebruikt vermoed ik.
Maar dat is glazen bol kijken natuurlijk en dat weet je pas als dat gebeurt.
T-mobile veranderd wel erg vaak de voorwaarden en limieten van een abonnement. Als klant weet je hierdoor niet goed waar je aan toe bent als je een contract afsluit.

Reageer