Beantwoord

Onbeperkt internet is geen onbeperkt internet

Ik heb een contract van onbeperkt internet waarmee ik televisie kijk op mijn tablet nu blijkt dat als je 5GB per dag op hebt moet je dit gaan aanvullen met 1 GB per dag. Dit is heel omslachtig. Bij het ondertekenen van het contract heeft dit nergens gestaan ook staat het niet in de Algemene voorwaarden. Als ik dit wist dan had ik dit contract niet ondertekend. Ik ben heel snel over de 5 GB heen. Ja ik heb gebeld, en ik weet dat ik kan aanvullen maar ik moet blijven aanvullen. 1 GB is ook snel op. Ik vind dat T-Mobile dit duidelijk had moeten aangeven bij de informatie over de onbeperkt internet. Ik heb hierover nergens kunnen lezen. Graag wil ik een echte abonnement met onbeperkt internet ook al moet ik hiervoor meer betalen.
icon

Beste antwoord door jebo85 29 mei 2018, 15:01

Beste uspeh,

Dit is gedaan om misbruik te voorkomen. Fair use policy ook wel genoemd. Je kan voor jezelf nagaan of je die dag meer of minder dan 5GB verbruikt, je kan namelijk binnen de 5 GB al je gratis aanvuller activeren. bijv 2x, hierdoor heb je 7GB wat je kan verbruiken....of uiteraard meer aanvragen 😉

Succes!
Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 1
Beste uspeh,

Dit is gedaan om misbruik te voorkomen. Fair use policy ook wel genoemd. Je kan voor jezelf nagaan of je die dag meer of minder dan 5GB verbruikt, je kan namelijk binnen de 5 GB al je gratis aanvuller activeren. bijv 2x, hierdoor heb je 7GB wat je kan verbruiken....of uiteraard meer aanvragen 😉

Succes!
Dan heb je waarschijnlijk weinig moeite voor gedaan en je niet echt verdiept. Dat was al direct na het uitkomen van het abonnement van toepassing.
Jebo85, bedankt voor de uitleg. Hakuin, laat mij dan weten waar het staat. Ik heb inderdaad weinig moeite gedaan want ik heb een abonnement genomen met Onbeperkt internet, dus het spreekt voor zich, waarbij nergens, zelfs niet met kleine lettertjes staat dat je na 5 GB per dag moet verlengen.
Ik kan wel begrijpen waarvoor deze regel is, maar de informatie hierover ontbreekt. En dat vind ik laks. En als je de 5 GB niet opmaakt op een dag mag je dat dan meenemen naar de volgende dag? Ik vind niet dat bij onbeperkt internet je gebruik moet worden geregistreerd.

Sommige mensen hebben hier geen last van, maar ik word wel belemmerd in mijn handeling doordat ik steeds moet gaan aanvullen. Vorige jaar had ik precies dezelfde abonnement en ik had hier helemaal geen last van. Sinds een paar dagen heb ik het abonnement verlengd en meteen een melding gekregen dat mijn data op is, terwijl ik geen andere handelingen heb verricht dan voorheen.
https://www.t-mobile.nl/go-unlimited
Onderaan in het paarse vlakje Unlimited is echt unlimeted. Wel grappig dat ze het daar pas onder zetten.
Vorig jaar moest je ook mb s aanvullen als de 5gb opwaren.
Je kan 1 keer van te voren de mb aanvuller gebruiken. Dan heb je in ieder geval 6gb om te beginnen.
En als de bundel op is, wordt de snelheid verlaagd naar 386 kbps en dat is echt opbeperkt.
Badge +13
Als je het gebruikt als vervanger voor WiFi dan heb je ook een beetje de verkeerde keuze gemaakt.
Dan had je 4g voor thuis moeten nemen en niet een mobiel abonnement want niet bedoelt is als vervanger voor WiFi.
Ik heb een contract van onbeperkt internet waarmee ik televisie kijk op mijn tablet nu blijkt dat als je 5GB per dag op hebt moet je dit gaan aanvullen met 1 GB per dag. Dit is heel omslachtig. Bij het ondertekenen van het contract heeft dit nergens gestaan ook staat het niet in de Algemene voorwaarden. Als ik dit wist dan had ik dit contract niet ondertekend. Ik ben heel snel over de 5 GB heen. Ja ik heb gebeld, en ik weet dat ik kan aanvullen maar ik moet blijven aanvullen. 1 GB is ook snel op. Ik vind dat T-Mobile dit duidelijk had moeten aangeven bij de informatie over de onbeperkt internet. Ik heb hierover nergens kunnen lezen. Graag wil ik een echte abonnement met onbeperkt internet ook al moet ik hiervoor meer betalen.

That was the information i was looking for! And that is why i dont make contract of 1 or 2 years! I prefer to gatherer my website and server work and proceed with uploads/downloads (always more than 5 Gb!) in one day using the unlimited bundle 24h. No stop at 5Gb +1 +1 +1 ....
T-mobile should extend the service or people will abuse other way. (talking about myself) . I have to do it. 5Gb per day never enough.
And for me 4G internet is the only option, no phone line or enough speed to my location. Living in a remote place. I hope T-Mobile change something about the daily limit or i will never make a contract.

Beste uspeh; 2x de aanvuller activeren werkt niet (meer?).
Reputatie 4
Badge +4
@wifithuis , dit is een topic van meer dan een jaar geleden 🤡
@uspeh wilde het toch ff bevestigen! Misschien zoeken mensen hier nog naar.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @wifithuis,

Er is geen probleem bekend bij ons met het activeren van meerdere aanvullers, dit is nog altijd mogelijk! Heb je een foutmelding als je wilt aanvullen of gebeurt er iets anders? Je zou namelijk zoveel GB-aanvullers aan moeten kunnen zetten als nodig is. Ik hoor graag of het gewoon weer werkt!
Hi @David , ik krijg de melding dat de ene aanvuller op moet zijn voor ik de andere kan activeren. Dan heb ik even kort geen internet, en is best vervelend. Het zou super zijn als ik bijv. altijd 2 actief kan houden zodat, mocht ik bijv netflix kijken, ik gewoon door kan kijken.

Zie screenshot

Reputatie 4
Badge +4
Tja die aanvullers zijn er juist voor bedoeld om te voorkomen dat gebruikers het abonnement gebruiken om 24/7 te streamen of te downloaden. Maar goed, lange tijd Netflix kijken op een mobiel lijkt me sowieso niet prettig.
Tja die aanvullers zijn er juist voor bedoeld om te voorkomen dat gebruikers het abonnement gebruiken om 24/7 te streamen of te downloaden. Maar goed, lange tijd Netflix kijken op een mobiel lijkt me sowieso niet prettig.

Na een dag youtube, instagram, hotspotten e.d. kan het eens voorkomen dat je dit nodig hebt. Dit is niet 24/7.
Reputatie 4
Badge +4

Tja die aanvullers zijn er juist voor bedoeld om te voorkomen dat gebruikers het abonnement gebruiken om 24/7 te streamen of te downloaden. Maar goed, lange tijd Netflix kijken op een mobiel lijkt me sowieso niet prettig.Na een dag youtube, instagram, hotspotten e.d. kan het eens voorkomen dat je dit nodig hebt. Dit is niet 24/7.

24/7 was vanzelfsprekend niet letterlijk bedoeld. De vraag is waar de grens ligt en die is kennelijk bepaald op 5GB per dag en daarna per 1GB.
Bijna iedereen heeft hetzelfde probleem. En dit duurt al een hele tijd. Tot dusver zie ik nergens een reactie waaruit blijkt dat T-Mobile hier iets aan gaat doen. Ik vraag me af of adverteren met onbeperkt internet en dan dit systeem gaan hanteren geen misleidende reclame is. Ik wil dit graag voorleggen aan de reclamecode commissie, maar wil dit eerst hier nog een keer bespreken. Die 5000Mb is echt belachelijk. En dan moet je ook nog een smartphone hebben om een app op te zetten. Die smartphone heb ik niet en als er 6 personen aan het internetten zijn moet ik om de haverklap op mijn tablet kijken of er nog Mb"over zijn. Ze sturen geloof ik wel een sms, maar met een 0970 nummer komt die sms natuurlijk nooit aan. Dit is ondoenlijk
Gaat T-Mobile hier nog iets aan doen? Bij 4G voor thuis start T-Mobile met 100 Gb per maand en daarna met 5 Gb per dag aan te vullen met 2 Gb per keer. Dit zou al veel beter zijn, omdat je toch niet elke dag je 5 Gb benut.
Ik zou het heel prettig vinden als ik hier een reactie, van iemand va T-Mobile, op zou krijgen.

Al meerdere keren heb ik telefonisch mijn beklag gedaan, maar helaas nog steeds geen reactie.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Frits,

Hierin kan ik maar het beste duidelijk zijn, want ik verwacht in de nabije toekomst geen veranderingen voor Unlimited, zowel voor mobiel als 4G voor Thuis. Het klinkt misschien wat bot, maar dan schep ik hierin in ieder geval geen valse verwachtingen. Het is natuurlijk nooit te voorspellen wat er uiteindelijk in de toekomst gebeurt, maar voor op de korte termijn staan er dus geen aanpassingen op het programma.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het ons weten!

PS: Ik heb jouw username aangepast, omdat dit jouw 097-nummer was.
Hallo David,

Dank voor je reactie en het aanpassen van mijn username.
Er zijn veel meer klanten die dit een groot probleem vinden. Hopelijk geef je deze klachten door zodat er op korte termijn een verbetering doorgevoerd gaat worden. Met een start van 100 Gb per maand zou ik al blij zijn, net als bij 4G voor thuis, die start immers met 100 Gb per maand..
Dit lijkt mij eenvoudig aan te passen. Er staat wel iets van "fair use policy", maar eerlijk gezegd vind ik dit zoals het nu gaat absoluut geen "fair use policy" Integendeel!!!!
Wat vind je overigens zelf van de gehanteerde methode?
Hartelijke groet, Frits
Oh ja, wat vind je van mijn opmerking aangaande "misleidende" reclame?
Want ik voel me echt bedrogen. Ik had een vaste trage internet verbinding. Dat was niet leuk, maar wel echt onbeperkt. Kon dus rustig iets downloaden van 17 Gb of meer. Duurde wel lang, maar wel ongestoord.
Reputatie 4
Badge +4
Want ik voel me echt bedrogen. Ik had een vaste trage internet verbinding. Dat was niet leuk, maar wel echt onbeperkt. Kon dus rustig iets downloaden van 17 Gb of meer. Duurde wel lang, maar wel ongestoord.

Als je een abonnement met een bundel neemt dan kan je daarna ook onbeperkt ‘traag’ internet aanzetten. Dan heb je niet te maken met aanvullers. Dat is echter wel te traag om video mee te streamen.
Reputatie 6
Badge +11

Als je een abonnement met een bundel neemt dan kan je daarna ook onbeperkt ‘traag’ internet aanzetten. Dan heb je niet te maken met aanvullers. Dat is echter wel te traag om video mee te streamen.

En is ook niet onbeperkt praktisch gezien, want na 24 uur downloaden wordt de verbinding onderbroken. Dus een anderssoortige beperking. Dan zit je op zo'n 4GByte en kun je weer opnieuw beginnen als je een enkel bestand zonder downloadmanagement probeert binnen te halen.

@FritsW TMO NL verkoopt geen onbeperkt, wel de slogan 'Unlimited'. Dat is geen nederlands woord, maar iedereen denkt nu heb ik onbeperkt. Het is voor mij i.i.g. synoniem voor "5GB per dag".
Reputatie 4
Badge +4
“Dan zit je op zo'n 4GByte en kun je weer opnieuw beginnen als je een enkel bestand zonder downloadmanagement probeert binnen te halen.”
@tmoesel het abonnement is natuurlijk wel bedoeld als telefoon abonnement, niet om BluRay’s te downloaden.
Reputatie 6
Badge +11
“Dan zit je op zo'n 4GByte en kun je weer opnieuw beginnen als je een enkel bestand zonder downloadmanagement probeert binnen te halen.”
@tmoesel het abonnement is natuurlijk wel bedoeld als telefoon abonnement, niet om BluRay’s te downloaden.

Mijn uitgangspunt is tablet abonnement, dus data abonnement (097-nummer), zoals ook van de topic starter en anderen in deze thread. Ik heb zelf 4G voor Thuis gehad, een verschil is dat je daarmee initieeel 100GB hebt, maar de dagelijkse onderbreking is er nog steeds, i.i.t. tot de 2 andere providers. Daar moet je wel terdege rekening mee houden. En na de 100GB is het hetzelfde liedje bij de Unlimited variant (nieuwe abo).
Een single-sided DVD image (b.v. linux distro ofzo) lukt dus niet met 384kbps, wel als je even tot middernacht wacht (of unattended script inricht) zodat je de volle nieuwe 5GB nog hebt, en hopen dat het niet onderbroken wordt door de Zwangstrennung.
Stel je neemt voor hetzelfde geld een 20GB abo bij KPN of VZ, dan heb je dus wel de mogelijkheid om b.v. 1x per maand onbeperkt een file van een kleine 5GB te downloaden. Het zal een niche zijn denk ik en er zijn genoeg technische workarounds.
Reputatie 4
Badge +4
Het beoogde gebruik is dan ook niet het downloaden van dvd iso’s, maar beetje internetten, e-mailen, YouTube video hier en daar. Dit ter bescherming van andere klanten op het netwerk. Dit is wellicht niet het juiste product voor jouw wens. Uiteindelijk zullen de netwerksnelheden wel snel genoeg zijn en hoeven we mogelijk niet eens meer een WiFi thuis aan te leggen, maar vooralsnog moeten providers hun netwerk beschermen tegen het grotere dataverkeer en is mobiel internet nog geen volledige vervanging voor een vaste lijn. Voor veel klanten kan het echter een prima oplossing zijn.
Nog tot Februari.Eindelijk van die 5Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb ect... AF.
Reputatie 4
Badge +4
Nog tot Februari.Eindelijk van die 5Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb ect... AF.
En dan? Naar mijn weten biedt geen enkele provider in Nederland unlimited over het mobiele netwerk zonder een dergelijke beschemingsconstructie.

Reageer