Beantwoord

Onbeperkt internet is geen onbeperkt internet

Toon eerste reactie

61 reacties

Reputatie 6
Badge +11

Nog tot Februari.Eindelijk van die 5Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb ect... AF.En dan? Naar mijn weten biedt geen enkele provider in Nederland unlimited over het mobiele netwerk zonder een dergelijke beschemingsconstructie.

B.v. KPN 2-jarig abo 15GB a 30 euro. Dan wordt 11GB (5Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb) niet 5x onderbroken. Of hun 100GB abo, voor als je echt af en toe eens aan de andere kant van de plas in een hotel op reis eens ononderbroken wilt netflixen/streamen. Zelfde principe bij VZ.
Ha nee ga naar vast gelukkig.

Oh ja, wat vind je van mijn opmerking aangaande "misleidende" reclame?
Want ik voel me echt bedrogen. Ik had een vaste trage internet verbinding. Dat was niet leuk, maar wel echt onbeperkt. Kon dus rustig iets downloaden van 17 Gb of meer. Duurde wel lang, maar wel ongestoord.
Als je een abonnement met een bundel neemt dan kan je daarna ook onbeperkt ‘traag’ internet aanzetten. Dan heb je niet te maken met aanvullers. Dat is echter wel te traag om video mee te streamen.
En is ook niet onbeperkt praktisch gezien, want na 24 uur downloaden wordt de verbinding onderbroken. Dus een anderssoortige beperking. Dan zit je op zo'n 4GByte en kun je weer opnieuw beginnen als je een enkel bestand zonder downloadmanagement probeert binnen te halen.

@FritsW TMO NL verkoopt geen onbeperkt, wel de slogan 'Unlimited'. Dat is geen nederlands woord, maar iedereen denkt nu heb ik onbeperkt. Het is voor mij i.i.g. synoniem voor "5GB per dag".

Unlimited is dus slechts een slogan? Over de vertaling van dit woord is nochtans geen enkele verwarring binnen de taalwetenschap. Ik heb dan ook dit abonnement genomen omdat ik tijdelijk op een vakantiepark zit en geen vast internet kan nemen. Maar nu blijkt dat de aanvullers na een dagje surfen en af en toe wat streamen aan het eind van de dag niet werken. Dat is dus gewoon beperkt internet tot 5 GB en met af en toe de mogelijkheid tot aanvullen. Een heel andere werkelijkheid dan de advertentie's bieden. Graag had ik trouwens een reactie gehad op mijn eigen gestarte topic maar ik sluit me nu maar aan bij voorgaande.

En nu, na een tijd surfen en normaal internetgebruik zonder grote bestanden te downloaden zit ik alweer om 22.07 uur op 800 MB. En weer geen aanvuller beschikbaar. Dus wat is er onbeperkt aan het "Unlimited" abonnement? Graag uw reactie.

Reputatie 4
Badge +3
Hoi @hzig,

Verre van ideaal dat je in je voorbeeld geen GB-aanvuller kon activeren. Ik zie dat het nu al wel is gelukt om de eerste aanvuller te activeren (terwijl de initiële 5 GB nog niet is verbruikt). De eerste aanvuller kun je inderdaad eigenlijk al direct activeren. Vanaf de tweede aanvuller is het bij 80% verbruik van de op dat moment actieve aanvuller. In principe dient het aanvullen altijd mogelijk te moeten zijn. Ik zou voor nu willen vragen dat wanneer het structureler van aard wordt, je ons een bericht stuurt. Dan kunnen we laten onderzoeken waar het probleem vandaan komt.
Hallo Mitch,

Heb het getest met twee aanvullers (heb meestal genoeg aan één) en inderdaad zijn deze pas na 80% verbruik (200MB) te activeren en zo ook het dagtegoed van 5 GB. Omdat ik de simkaart in een mifi heb moet ik daar eerst inloggen om de sms te krijgen dus die zag ik nooit. Beetje onhandig allemaal maar het lijkt zo duidelijk. Bedankt!
ik krijg sinds een tijd ook iedere keer een sms.
vind het mega irritant en voorheen nooit last mee gehad. Ik denk dat ik maar overstap.

Ik heb een contract van onbeperkt internet waarmee ik televisie kijk op mijn tablet nu blijkt dat als je 5GB per dag op hebt moet je dit gaan aanvullen met 1 GB per dag. Dit is heel omslachtig. Bij het ondertekenen van het contract heeft dit nergens gestaan ook staat het niet in de Algemene voorwaarden. Als ik dit wist dan had ik dit contract niet ondertekend. Ik ben heel snel over de 5 GB heen. Ja ik heb gebeld, en ik weet dat ik kan aanvullen maar ik moet blijven aanvullen. 1 GB is ook snel op. Ik vind dat T-Mobile dit duidelijk had moeten aangeven bij de informatie over de onbeperkt internet. Ik heb hierover nergens kunnen lezen. Graag wil ik een echte abonnement met onbeperkt internet ook al moet ik hiervoor meer betalen.That was the information i was looking for! And that is why i dont make contract of 1 or 2 years! I prefer to gatherer my website and server work and proceed with uploads/downloads (always more than 5 Gb!) in one day using the unlimited bundle 24h. No stop at 5Gb +1 +1 +1 ....
T-mobile should extend the service or people will abuse other way. (talking about myself) . I have to do it. 5Gb per day never enough.
And for me 4G internet is the only option, no phone line or enough speed to my location. Living in a remote place. I hope T-Mobile change something about the daily limit or i will never make a contract.

Well, quite frankly, it is people like you who spoil it for the rest of us. No other provider in the nl offers unlimited high speed mobile data because people like you would suck the net dry and leave the rest of us with a trickle. At present it is technically and economically impossible to accommodate data sponges. Maybe 5g will change that, but in the meantime stop whining. The world doesn't owe you anything.

The method T-Mobile uses is perfect to on the one hand allow unlimited data and on the other hand prevent unfair use, the kind you are obviously contemplating.
Hoi @hzig,

Verre van ideaal dat je in je voorbeeld geen GB-aanvuller kon activeren. Ik zie dat het nu al wel is gelukt om de eerste aanvuller te activeren (terwijl de initiële 5 GB nog niet is verbruikt). De eerste aanvuller kun je inderdaad eigenlijk al direct activeren. Vanaf de tweede aanvuller is het bij 80% verbruik van de op dat moment actieve aanvuller. In principe dient het aanvullen altijd mogelijk te moeten zijn. Ik zou voor nu willen vragen dat wanneer het structureler van aard wordt, je ons een bericht stuurt. Dan kunnen we laten onderzoeken waar het probleem vandaan komt.

De 80 % regel werkte gisteravond toch weer niet. Geen aanvuller beschikbaar...

Reputatie 4
Badge +3
Hey @hzig,

Ik zie op het screenshot inderdaad dat het dagtegoed is verbruikt. Had je op dat moment nog geen aanvuller geselecteerd waarin er nog geen 80% verbruik was? Zou je het eens kunnen proberen via de My T-Mobile app. Je kunt daarin gewoon inloggen met de gegevens zoals je nu ook doet via de app.
Inderdaad erg vervelend dat je met een Unlimited Go abonnement continue maar met 1GB per keer kan aanvullen!
Hey @hzig,

Ik zie op het screenshot inderdaad dat het dagtegoed is verbruikt. Had je op dat moment nog geen aanvuller geselecteerd waarin er nog geen 80% verbruik was? Zou je het eens kunnen proberen via de My T-Mobile app. Je kunt daarin gewoon inloggen met de gegevens zoals je nu ook doet via de app.

Ik had twee aanvullers opgebruikt dus in totaal stond de teller op nul. Gebruik geen app maar het inlogscherm en mifi.
Reputatie 4
Badge +4

Hey @hzig,

Ik had twee aanvullers opgebruikt dus in totaal stond de teller op nul. Gebruik geen app maar het inlogscherm en mifi.

Gebruik je het 4G voor thuis abo of een Go unlimited?
Het betreft een Go Unlimited Tablet Sim Only. 5GB per dag met mogelijkheid tot aanvullen. Standaard doet de eerste aanvuller het wel, daarna is het afwachten..
Reputatie 4
Badge +4
Is het niet de bedoeling om zo’n Sim in een tablet te stoppen in plaats van in een mifi router?
Wat maakt het uit of je die in een smartphone, tablet of mifi stopt? Heb dit abonnement trouwens met meenemen van de mifi in een t-mobile winkel aangeschaft.
Hallo Mitch, daar ben ik weer,
Het 80% verhaal gaat definitief niet op. Er is gedurende de hele dag 1 aanvuller beschikbaar dus totaal 6 GB. Dat is niet wat er in het contract staat en waar ik voor betaal, dus wie gaat dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +20
Hi @hzig,

Gaat dit puur om de eerste aanvuller? Deze is namelijk op ieder moment te activeren, dus daar gaat de 80% inderdaad niet voor op. Daarna moet de aanvuller voor de volle 100% worden verbruikt, alvorens er een nieuwe aanvuller kan worden ingeschakeld. Het kan soms even duren voor het dataverbruik wordt geregistreerd en er de mogelijkheid komt voor een nieuwe aanvuller.

Overigens heeft @pipodeclown_2 wel gelijk dat het mobiele abonnement niet bedoeld is voor vast gebruik. Mocht het zo zijn dat er onredelijk verbruik wordt geconstateerd, dan kan dit ook consequenties hebben, zoals in de voorwaarden te lezen is.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we het graag.
Nee, zoals hierboven beschreven gaat het om de 2e aanvuller. De eerste doe ik er voor de zekerheid maar meteen bij. Aan het eind van de dag heb ik soms een tweede nodig. Die is niet beschikbaar (zie screenshots). Ook niet na een half uur of een uur. Denk dus niet dat ik onredelijk gebruik maak van het abonnement maar niet redelijk gebruik kan maken van de mij in het vooruitzicht gestelde mogelijkheden.Een probleem dat trouwens al jaren bestaat zo lees ik op dit forum. Dus gaat er wat aan gedaan worden of blijft het zo? https://community.t-mobile.nl/t-mobile-go-495/unlimited-internet-gratis-1gb-aanvuller-werkt-niet-276704
Ik vind dit ook erg irritant. Als ik een avondje Netflix wil kijken gaat uiteindelijk de eerste 6GB op (met die extra aanvaller er al bij) en stopt het beeld om de 20 minuten waarin ik naar de app moet om een mb-aanvuller te nemen. En dit elke 20 minuten. En soms kan ik hem niet eens gelijk toevoegen, dan moet eerst de app 2x opnieuw geopend worden. Lekker rusteloos kijken.. Waarom kan dit niet anders?
Voor mij ook de reden om na mijn abonnement een andere provider te nemen.

Oh btw nog iets tops, ik zie dat mijn 06 mijn gebruikersnaam is en dit kan ik in dit bericht niet meer aanpassen en ik kan het bericht niet verwijderen. Top Tmobile!
Dat is dan 1 GB per 20 minuten? Daar kom ik niet aan maar een paar keer aanvullen verwacht ik in ieder geval en dat lukt ook niet. Mag ik vragen waar je Netflix op kijkt?
@hzig ik gebruik het als hotspot en kijk op mijn macbook vandaar.
Hier hetzelfde. Daar wordt dan moeilijk over gedaan omdat het voor smartphone en tablet bedoelt is maar zolang er geen excessief dataverbruik is zie ik geen verschil. Kan me voorstellen dat er bij 10 GB per dag een bezwaar kan zijn maar dan moet je natuurlijk ook niet adverteren met "Unlimited" en kosteloos onbeperkt aanvullen.Heb bij Tele 2 een soortgelijk probleem gezien waar klanten met een zelfde soort unlimited abo een waarschuwingsmail kregen bij meer dan 150 GB per maand. Heb toch sterk het idee dat de providers met deze abonnementen hun hand overspelen en bang zijn voor teveel dataverbruik. Dus maar beter eerlijk wezen en deze lokkertjes afschaffen. Overweeg een officiële klacht in te dienen en zonder oplossing contract te laten ontbinden.
Reputatie 4
Badge +4
Unlimited is nu eenmaal niet bedoeld om hele avonden full-HD te gaan zitten streamen, daarom heb je bij dat gebruik ‘last’ van het beleid met aanvullers. Voor ‘normaal’ gebruik op een tablet of telefoon (afhankelijk van het abonnement) zal je hier niet heel snel last van hebben. Als teveel gebruikers het mobiele net gaan gebruiken als vervanger voor vast internet, dan is het binnen no-time overbelast en hebben andere (normale) gebruikers daar last van door een verminderde of zelfs onbereikbare dienst. Vandaar de aanvullers en de FUP, uren achtereen streamen wordt ontmoedigd. Unlimited is unlimited bij beoogd, normaal gebruik.
Dat verhaal kennen we al maar staat niet bij de alg. voorwaarden onder het contract dat ik getekend heb in de T-Mobile winkel en er is daar ook niet op gewezen. Zoals al eerder vermeld gebruik ik gedurende de hele dag gem. 6 GB en soms heb ik het laatste uur nog iets extra's nodig. Daarom leek me dat systeem van gratis aanvullers ook prima. Maar die zijn zoals je op de screenshots hierboven ziet helemaal niet aanwezig hoewel de sms mededeelt dat je die na 80% alvast gratis aan kan zetten! Dus het maximum dat ik hier al weken kan krijgen is 6 GB per dag. Dat is wat anders dan "unlimited" toch? En ook anders dan in de advertentie's vermeld. Daar staat nml.: "Neem een mobiel internet abonnement voor je laptop of tablet. Sim only 1,5, 10 of onbeperkt internet." https://www.t-mobile.nl/mobiel-internet Maar ik begrijp nu dat er tóch een grens is nml. 6 GB per 24 uur en dat die ook geldt voor smartphone en tablet?

Reageer