Beantwoord

Onbeperkt internet is geen onbeperkt internet


Ik heb een contract van onbeperkt internet waarmee ik televisie kijk op mijn tablet nu blijkt dat als je 5GB per dag op hebt moet je dit gaan aanvullen met 1 GB per dag. Dit is heel omslachtig. Bij het ondertekenen van het contract heeft dit nergens gestaan ook staat het niet in de Algemene voorwaarden. Als ik dit wist dan had ik dit contract niet ondertekend. Ik ben heel snel over de 5 GB heen. Ja ik heb gebeld, en ik weet dat ik kan aanvullen maar ik moet blijven aanvullen. 1 GB is ook snel op. Ik vind dat T-Mobile dit duidelijk had moeten aangeven bij de informatie over de onbeperkt internet. Ik heb hierover nergens kunnen lezen. Graag wil ik een echte abonnement met onbeperkt internet ook al moet ik hiervoor meer betalen.
icon

Beste antwoord door jebo85 29 mei 2018, 15:01

Beste uspeh,

Dit is gedaan om misbruik te voorkomen. Fair use policy ook wel genoemd. Je kan voor jezelf nagaan of je die dag meer of minder dan 5GB verbruikt, je kan namelijk binnen de 5 GB al je gratis aanvuller activeren. bijv 2x, hierdoor heb je 7GB wat je kan verbruiken....of uiteraard meer aanvragen 😉

Succes!
Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ook vanavond na 1 aanvuller en totaal 6 GB voor 24 uur geen aanvullers maar wèl vertraagde internetsnelheid. Dus voor de laatste keer T-Mobile, wanneer wordt het contract nagekomen?
Is er voordat deze ‘problemen’ begonnen misschien sprake geweest van excessief dataverbruik? Ik beschuldig je nergens van, maar ken je historische dataverbruik niet. Of heeft de 2e aanvuller het nog nooit gedaan?
Reputatie 2
Badge +2
Oké, dat ging sneller dan verwacht...
Helaas kan ik het probleem niet reproduceren, ik kon vrij vlot achter elkaar 6 aanvallers activeren, wat me wel steeds meer tijd koste, dan het downloaden zelf...

@David
Wat me dan eigenlijk wel tot de volgende vraag brengt, wat heb ik eigenlijk aan een provider met het snelste netwerk, als het gebruik daarvan kunnen maken meer tijd kost, dan het daadwerkelijk gebruik 🤔
Reputatie 2
Badge +2
Je mag 'Tante Sandra' meteen vergeten, heeft niets met je probleem van doen. Ik heb zelf ook unlimited, maar zo'n aanvaller nog nooit nodig gehad. Als ik tijd en zin heb, kan ik van de week wel eens testen.

Nu alleen nog iets verzinnen om met mijn telefoon te doen dat 8GB aan data nodig heeft...
Heb die reclame nog nooit gezien maar het gaat hier om de 2e aanvuller.
Reputatie 2
Badge +2
De reclame van 'Tante Sandra' komt op TV voorbij, terwijl ik dit lees.
Vroeger dacht ik altijd dat 'Tante Sandra' een abonnement had bij een van de concurrenten van T-Mobile.
Na het lezen van bovenstaande realiseer ik mij, dat het ook gewoon kan zijn dan 'Tante Sandra' als klant van T-mobile d'r 3e aanvuller niet aan de praat krijgt.... ☹😋
Ook vanavond na 1 aanvuller en totaal 6 GB voor 24 uur geen aanvullers maar wèl vertraagde internetsnelheid. Dus voor de laatste keer T-Mobile, wanneer wordt het contract nagekomen?

@pipodeclown_2 Kijk niet de hele avond Netflix en aanvullen vind ik prima maar ik meld dit probleem nu alweer een paar weken hier en op Twitter en zie nog geen verbetering.

Reputatie 4
Badge +4
@hzig ik reageerde op de post van 06xxxxxxxx, die aangaf het model met aanvullers irritant te vinden als hij de hele avond Netflix gaat kijken. Je hebt helemaal gelijk dat aanvullers na de eerste aanvuller gewoon beschikbaar horen te zijn. Het probleem lijkt echter eerder een technisch issue dan een harde cap. Het dataverbruik tijdens streamen kan hard gaan, dus er kan wat vertraging zijn tot de aanvuller weer beschikbaar komt. Als dat echter te lang duurt, dan zou T-Mobile een technisch onderzoek moeten kunnen doen o.b.v. de logs van de aanvullers.
Zie nieuwe screenshots van gisteravond. De teller stond op nul net als de mogelijkheid tot aanvullen.
Beste @hzig

Je kunt wel degelijk meer dan 6GB per dag verbruiken, ik doe dit zelf meerdere keren per week.

Echter kun je de tweede aanvuller pas aanzetten als de eerste voor 80% of meer verbruikt is (dus als je nog minder dan 200mb over hebt). In je screenshots heb je nog meer data beschikbaar dus kun je de volgende aanvuller nog niet aanzetten. Hoop dat dit het verduidelijkt
Aanv. Voorwa

arden Redelijk Gebruik.9: "In het geval van (een vermoeden van) omzeiling van deze bepalingen van de Aanvullende Voorwaarden Redelijk Gebruik dan wel gebruik op een manier waarvoor de abonnementen niet bedoeld zijn, oneigenlijk gebruik, heeft T-Mobile het recht om de verbinding tijdelijk op te schorten of om de snelheid of kwaliteit van de verbinding tijdelijk te beperken. T-Mobile informeert je van te voren als dit gebeurt". Dit is gisteravond bv. niet gebeurd.
Dat verhaal kennen we al maar staat niet bij de alg. voorwaarden onder het contract dat ik getekend heb in de T-Mobile winkel en er is daar ook niet op gewezen. Zoals al eerder vermeld gebruik ik gedurende de hele dag gem. 6 GB en soms heb ik het laatste uur nog iets extra's nodig. Daarom leek me dat systeem van gratis aanvullers ook prima. Maar die zijn zoals je op de screenshots hierboven ziet helemaal niet aanwezig hoewel de sms mededeelt dat je die na 80% alvast gratis aan kan zetten! Dus het maximum dat ik hier al weken kan krijgen is 6 GB per dag. Dat is wat anders dan "unlimited" toch? En ook anders dan in de advertentie's vermeld. Daar staat nml.: "Neem een mobiel internet abonnement voor je laptop of tablet. Sim only 1,5, 10 of onbeperkt internet." https://www.t-mobile.nl/mobiel-internet Maar ik begrijp nu dat er tóch een grens is nml. 6 GB per 24 uur en dat die ook geldt voor smartphone en tablet?
Reputatie 4
Badge +4
Unlimited is nu eenmaal niet bedoeld om hele avonden full-HD te gaan zitten streamen, daarom heb je bij dat gebruik ‘last’ van het beleid met aanvullers. Voor ‘normaal’ gebruik op een tablet of telefoon (afhankelijk van het abonnement) zal je hier niet heel snel last van hebben. Als teveel gebruikers het mobiele net gaan gebruiken als vervanger voor vast internet, dan is het binnen no-time overbelast en hebben andere (normale) gebruikers daar last van door een verminderde of zelfs onbereikbare dienst. Vandaar de aanvullers en de FUP, uren achtereen streamen wordt ontmoedigd. Unlimited is unlimited bij beoogd, normaal gebruik.
Hier hetzelfde. Daar wordt dan moeilijk over gedaan omdat het voor smartphone en tablet bedoelt is maar zolang er geen excessief dataverbruik is zie ik geen verschil. Kan me voorstellen dat er bij 10 GB per dag een bezwaar kan zijn maar dan moet je natuurlijk ook niet adverteren met "Unlimited" en kosteloos onbeperkt aanvullen.Heb bij Tele 2 een soortgelijk probleem gezien waar klanten met een zelfde soort unlimited abo een waarschuwingsmail kregen bij meer dan 150 GB per maand. Heb toch sterk het idee dat de providers met deze abonnementen hun hand overspelen en bang zijn voor teveel dataverbruik. Dus maar beter eerlijk wezen en deze lokkertjes afschaffen. Overweeg een officiële klacht in te dienen en zonder oplossing contract te laten ontbinden.
@hzig ik gebruik het als hotspot en kijk op mijn macbook vandaar.
Dat is dan 1 GB per 20 minuten? Daar kom ik niet aan maar een paar keer aanvullen verwacht ik in ieder geval en dat lukt ook niet. Mag ik vragen waar je Netflix op kijkt?
Ik vind dit ook erg irritant. Als ik een avondje Netflix wil kijken gaat uiteindelijk de eerste 6GB op (met die extra aanvaller er al bij) en stopt het beeld om de 20 minuten waarin ik naar de app moet om een mb-aanvuller te nemen. En dit elke 20 minuten. En soms kan ik hem niet eens gelijk toevoegen, dan moet eerst de app 2x opnieuw geopend worden. Lekker rusteloos kijken.. Waarom kan dit niet anders?
Voor mij ook de reden om na mijn abonnement een andere provider te nemen.

Oh btw nog iets tops, ik zie dat mijn 06 mijn gebruikersnaam is en dit kan ik in dit bericht niet meer aanpassen en ik kan het bericht niet verwijderen. Top Tmobile!
Nee, zoals hierboven beschreven gaat het om de 2e aanvuller. De eerste doe ik er voor de zekerheid maar meteen bij. Aan het eind van de dag heb ik soms een tweede nodig. Die is niet beschikbaar (zie screenshots). Ook niet na een half uur of een uur. Denk dus niet dat ik onredelijk gebruik maak van het abonnement maar niet redelijk gebruik kan maken van de mij in het vooruitzicht gestelde mogelijkheden.Een probleem dat trouwens al jaren bestaat zo lees ik op dit forum. Dus gaat er wat aan gedaan worden of blijft het zo? https://community.t-mobile.nl/t-mobile-go-495/unlimited-internet-gratis-1gb-aanvuller-werkt-niet-276704
Reputatie 7
Badge +20
Hi @hzig,

Gaat dit puur om de eerste aanvuller? Deze is namelijk op ieder moment te activeren, dus daar gaat de 80% inderdaad niet voor op. Daarna moet de aanvuller voor de volle 100% worden verbruikt, alvorens er een nieuwe aanvuller kan worden ingeschakeld. Het kan soms even duren voor het dataverbruik wordt geregistreerd en er de mogelijkheid komt voor een nieuwe aanvuller.

Overigens heeft @pipodeclown_2 wel gelijk dat het mobiele abonnement niet bedoeld is voor vast gebruik. Mocht het zo zijn dat er onredelijk verbruik wordt geconstateerd, dan kan dit ook consequenties hebben, zoals in de voorwaarden te lezen is.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we het graag.
Hallo Mitch, daar ben ik weer,
Het 80% verhaal gaat definitief niet op. Er is gedurende de hele dag 1 aanvuller beschikbaar dus totaal 6 GB. Dat is niet wat er in het contract staat en waar ik voor betaal, dus wie gaat dit oplossen?

Wat maakt het uit of je die in een smartphone, tablet of mifi stopt? Heb dit abonnement trouwens met meenemen van de mifi in een t-mobile winkel aangeschaft.
Reputatie 4
Badge +4
Is het niet de bedoeling om zo’n Sim in een tablet te stoppen in plaats van in een mifi router?
Het betreft een Go Unlimited Tablet Sim Only. 5GB per dag met mogelijkheid tot aanvullen. Standaard doet de eerste aanvuller het wel, daarna is het afwachten..
Reputatie 4
Badge +4

Hey @hzig,

Ik zie op het screenshot inderdaad dat het dagtegoed is verbruikt. Had je op dat moment nog geen aanvuller geselecteerd waarin er nog geen 80% verbruik was? Zou je het eens kunnen proberen via de My T-Mobile app. Je kunt daarin gewoon inloggen met de gegevens zoals je nu ook doet via de app.
Ik had twee aanvullers opgebruikt dus in totaal stond de teller op nul. Gebruik geen app maar het inlogscherm en mifi.

Gebruik je het 4G voor thuis abo of een Go unlimited?
Hey @hzig,

Ik zie op het screenshot inderdaad dat het dagtegoed is verbruikt. Had je op dat moment nog geen aanvuller geselecteerd waarin er nog geen 80% verbruik was? Zou je het eens kunnen proberen via de My T-Mobile app. Je kunt daarin gewoon inloggen met de gegevens zoals je nu ook doet via de app.

Ik had twee aanvullers opgebruikt dus in totaal stond de teller op nul. Gebruik geen app maar het inlogscherm en mifi.

Reageer