Beantwoord

Onbeperkt internet is geen onbeperkt internet


Ik heb een contract van onbeperkt internet waarmee ik televisie kijk op mijn tablet nu blijkt dat als je 5GB per dag op hebt moet je dit gaan aanvullen met 1 GB per dag. Dit is heel omslachtig. Bij het ondertekenen van het contract heeft dit nergens gestaan ook staat het niet in de Algemene voorwaarden. Als ik dit wist dan had ik dit contract niet ondertekend. Ik ben heel snel over de 5 GB heen. Ja ik heb gebeld, en ik weet dat ik kan aanvullen maar ik moet blijven aanvullen. 1 GB is ook snel op. Ik vind dat T-Mobile dit duidelijk had moeten aangeven bij de informatie over de onbeperkt internet. Ik heb hierover nergens kunnen lezen. Graag wil ik een echte abonnement met onbeperkt internet ook al moet ik hiervoor meer betalen.
icon

Beste antwoord door jebo85 29 mei 2018, 15:01

Beste uspeh,

Dit is gedaan om misbruik te voorkomen. Fair use policy ook wel genoemd. Je kan voor jezelf nagaan of je die dag meer of minder dan 5GB verbruikt, je kan namelijk binnen de 5 GB al je gratis aanvuller activeren. bijv 2x, hierdoor heb je 7GB wat je kan verbruiken....of uiteraard meer aanvragen 😉

Succes!
Bekijk origineel

61 reacties


Ik heb een contract van onbeperkt internet waarmee ik televisie kijk op mijn tablet nu blijkt dat als je 5GB per dag op hebt moet je dit gaan aanvullen met 1 GB per dag. Dit is heel omslachtig. Bij het ondertekenen van het contract heeft dit nergens gestaan ook staat het niet in de Algemene voorwaarden. Als ik dit wist dan had ik dit contract niet ondertekend. Ik ben heel snel over de 5 GB heen. Ja ik heb gebeld, en ik weet dat ik kan aanvullen maar ik moet blijven aanvullen. 1 GB is ook snel op. Ik vind dat T-Mobile dit duidelijk had moeten aangeven bij de informatie over de onbeperkt internet. Ik heb hierover nergens kunnen lezen. Graag wil ik een echte abonnement met onbeperkt internet ook al moet ik hiervoor meer betalen.That was the information i was looking for! And that is why i dont make contract of 1 or 2 years! I prefer to gatherer my website and server work and proceed with uploads/downloads (always more than 5 Gb!) in one day using the unlimited bundle 24h. No stop at 5Gb +1 +1 +1 ....
T-mobile should extend the service or people will abuse other way. (talking about myself) . I have to do it. 5Gb per day never enough.
And for me 4G internet is the only option, no phone line or enough speed to my location. Living in a remote place. I hope T-Mobile change something about the daily limit or i will never make a contract.




Well, quite frankly, it is people like you who spoil it for the rest of us. No other provider in the nl offers unlimited high speed mobile data because people like you would suck the net dry and leave the rest of us with a trickle. At present it is technically and economically impossible to accommodate data sponges. Maybe 5g will change that, but in the meantime stop whining. The world doesn't owe you anything.

The method T-Mobile uses is perfect to on the one hand allow unlimited data and on the other hand prevent unfair use, the kind you are obviously contemplating.
Reputatie 4
Badge +4
Het beoogde gebruik is dan ook niet het downloaden van dvd iso’s, maar beetje internetten, e-mailen, YouTube video hier en daar. Dit ter bescherming van andere klanten op het netwerk. Dit is wellicht niet het juiste product voor jouw wens. Uiteindelijk zullen de netwerksnelheden wel snel genoeg zijn en hoeven we mogelijk niet eens meer een WiFi thuis aan te leggen, maar vooralsnog moeten providers hun netwerk beschermen tegen het grotere dataverkeer en is mobiel internet nog geen volledige vervanging voor een vaste lijn. Voor veel klanten kan het echter een prima oplossing zijn.
Reputatie 4
Badge +4
@wifithuis , dit is een topic van meer dan een jaar geleden 🤡
Reputatie 4
Badge +4

Tja die aanvullers zijn er juist voor bedoeld om te voorkomen dat gebruikers het abonnement gebruiken om 24/7 te streamen of te downloaden. Maar goed, lange tijd Netflix kijken op een mobiel lijkt me sowieso niet prettig.Na een dag youtube, instagram, hotspotten e.d. kan het eens voorkomen dat je dit nodig hebt. Dit is niet 24/7.

24/7 was vanzelfsprekend niet letterlijk bedoeld. De vraag is waar de grens ligt en die is kennelijk bepaald op 5GB per dag en daarna per 1GB.
Inderdaad erg vervelend dat je met een Unlimited Go abonnement continue maar met 1GB per keer kan aanvullen!
Hey @hzig,

Ik zie op het screenshot inderdaad dat het dagtegoed is verbruikt. Had je op dat moment nog geen aanvuller geselecteerd waarin er nog geen 80% verbruik was? Zou je het eens kunnen proberen via de My T-Mobile app. Je kunt daarin gewoon inloggen met de gegevens zoals je nu ook doet via de app.

Ik had twee aanvullers opgebruikt dus in totaal stond de teller op nul. Gebruik geen app maar het inlogscherm en mifi.
Reputatie 4
Badge +4

Hey @hzig,

Ik zie op het screenshot inderdaad dat het dagtegoed is verbruikt. Had je op dat moment nog geen aanvuller geselecteerd waarin er nog geen 80% verbruik was? Zou je het eens kunnen proberen via de My T-Mobile app. Je kunt daarin gewoon inloggen met de gegevens zoals je nu ook doet via de app.
Ik had twee aanvullers opgebruikt dus in totaal stond de teller op nul. Gebruik geen app maar het inlogscherm en mifi.

Gebruik je het 4G voor thuis abo of een Go unlimited?
Reputatie 4
Badge +4
Ook vanavond na 1 aanvuller en totaal 6 GB voor 24 uur geen aanvullers maar wèl vertraagde internetsnelheid. Dus voor de laatste keer T-Mobile, wanneer wordt het contract nagekomen?
Is er voordat deze ‘problemen’ begonnen misschien sprake geweest van excessief dataverbruik? Ik beschuldig je nergens van, maar ken je historische dataverbruik niet. Of heeft de 2e aanvuller het nog nooit gedaan?
Reputatie 4
Badge +4
“Dan zit je op zo'n 4GByte en kun je weer opnieuw beginnen als je een enkel bestand zonder downloadmanagement probeert binnen te halen.”
@tmoesel het abonnement is natuurlijk wel bedoeld als telefoon abonnement, niet om BluRay’s te downloaden.
Het betreft een Go Unlimited Tablet Sim Only. 5GB per dag met mogelijkheid tot aanvullen. Standaard doet de eerste aanvuller het wel, daarna is het afwachten..
Reputatie 6
Badge +11
“Dan zit je op zo'n 4GByte en kun je weer opnieuw beginnen als je een enkel bestand zonder downloadmanagement probeert binnen te halen.”
@tmoesel het abonnement is natuurlijk wel bedoeld als telefoon abonnement, niet om BluRay’s te downloaden.

Mijn uitgangspunt is tablet abonnement, dus data abonnement (097-nummer), zoals ook van de topic starter en anderen in deze thread. Ik heb zelf 4G voor Thuis gehad, een verschil is dat je daarmee initieeel 100GB hebt, maar de dagelijkse onderbreking is er nog steeds, i.i.t. tot de 2 andere providers. Daar moet je wel terdege rekening mee houden. En na de 100GB is het hetzelfde liedje bij de Unlimited variant (nieuwe abo).
Een single-sided DVD image (b.v. linux distro ofzo) lukt dus niet met 384kbps, wel als je even tot middernacht wacht (of unattended script inricht) zodat je de volle nieuwe 5GB nog hebt, en hopen dat het niet onderbroken wordt door de Zwangstrennung.
Stel je neemt voor hetzelfde geld een 20GB abo bij KPN of VZ, dan heb je dus wel de mogelijkheid om b.v. 1x per maand onbeperkt een file van een kleine 5GB te downloaden. Het zal een niche zijn denk ik en er zijn genoeg technische workarounds.
Reputatie 4
Badge +4
Is het niet de bedoeling om zo’n Sim in een tablet te stoppen in plaats van in een mifi router?
Wat maakt het uit of je die in een smartphone, tablet of mifi stopt? Heb dit abonnement trouwens met meenemen van de mifi in een t-mobile winkel aangeschaft.


Oh ja, wat vind je van mijn opmerking aangaande "misleidende" reclame?
Want ik voel me echt bedrogen. Ik had een vaste trage internet verbinding. Dat was niet leuk, maar wel echt onbeperkt. Kon dus rustig iets downloaden van 17 Gb of meer. Duurde wel lang, maar wel ongestoord.
Als je een abonnement met een bundel neemt dan kan je daarna ook onbeperkt ‘traag’ internet aanzetten. Dan heb je niet te maken met aanvullers. Dat is echter wel te traag om video mee te streamen.
En is ook niet onbeperkt praktisch gezien, want na 24 uur downloaden wordt de verbinding onderbroken. Dus een anderssoortige beperking. Dan zit je op zo'n 4GByte en kun je weer opnieuw beginnen als je een enkel bestand zonder downloadmanagement probeert binnen te halen.

@FritsW TMO NL verkoopt geen onbeperkt, wel de slogan 'Unlimited'. Dat is geen nederlands woord, maar iedereen denkt nu heb ik onbeperkt. Het is voor mij i.i.g. synoniem voor "5GB per dag".

Unlimited is dus slechts een slogan? Over de vertaling van dit woord is nochtans geen enkele verwarring binnen de taalwetenschap. Ik heb dan ook dit abonnement genomen omdat ik tijdelijk op een vakantiepark zit en geen vast internet kan nemen. Maar nu blijkt dat de aanvullers na een dagje surfen en af en toe wat streamen aan het eind van de dag niet werken. Dat is dus gewoon beperkt internet tot 5 GB en met af en toe de mogelijkheid tot aanvullen. Een heel andere werkelijkheid dan de advertentie's bieden. Graag had ik trouwens een reactie gehad op mijn eigen gestarte topic maar ik sluit me nu maar aan bij voorgaande.

En nu, na een tijd surfen en normaal internetgebruik zonder grote bestanden te downloaden zit ik alweer om 22.07 uur op 800 MB. En weer geen aanvuller beschikbaar. Dus wat is er onbeperkt aan het "Unlimited" abonnement? Graag uw reactie.

Reputatie 4
Badge +3
Hoi @hzig,

Verre van ideaal dat je in je voorbeeld geen GB-aanvuller kon activeren. Ik zie dat het nu al wel is gelukt om de eerste aanvuller te activeren (terwijl de initiële 5 GB nog niet is verbruikt). De eerste aanvuller kun je inderdaad eigenlijk al direct activeren. Vanaf de tweede aanvuller is het bij 80% verbruik van de op dat moment actieve aanvuller. In principe dient het aanvullen altijd mogelijk te moeten zijn. Ik zou voor nu willen vragen dat wanneer het structureler van aard wordt, je ons een bericht stuurt. Dan kunnen we laten onderzoeken waar het probleem vandaan komt.
Reputatie 1
Beste uspeh,

Dit is gedaan om misbruik te voorkomen. Fair use policy ook wel genoemd. Je kan voor jezelf nagaan of je die dag meer of minder dan 5GB verbruikt, je kan namelijk binnen de 5 GB al je gratis aanvuller activeren. bijv 2x, hierdoor heb je 7GB wat je kan verbruiken....of uiteraard meer aanvragen 😉

Succes!
Dan heb je waarschijnlijk weinig moeite voor gedaan en je niet echt verdiept. Dat was al direct na het uitkomen van het abonnement van toepassing.
Jebo85, bedankt voor de uitleg. Hakuin, laat mij dan weten waar het staat. Ik heb inderdaad weinig moeite gedaan want ik heb een abonnement genomen met Onbeperkt internet, dus het spreekt voor zich, waarbij nergens, zelfs niet met kleine lettertjes staat dat je na 5 GB per dag moet verlengen.
Ik kan wel begrijpen waarvoor deze regel is, maar de informatie hierover ontbreekt. En dat vind ik laks. En als je de 5 GB niet opmaakt op een dag mag je dat dan meenemen naar de volgende dag? Ik vind niet dat bij onbeperkt internet je gebruik moet worden geregistreerd.

Sommige mensen hebben hier geen last van, maar ik word wel belemmerd in mijn handeling doordat ik steeds moet gaan aanvullen. Vorige jaar had ik precies dezelfde abonnement en ik had hier helemaal geen last van. Sinds een paar dagen heb ik het abonnement verlengd en meteen een melding gekregen dat mijn data op is, terwijl ik geen andere handelingen heb verricht dan voorheen.
https://www.t-mobile.nl/go-unlimited
Onderaan in het paarse vlakje Unlimited is echt unlimeted. Wel grappig dat ze het daar pas onder zetten.
Vorig jaar moest je ook mb s aanvullen als de 5gb opwaren.
Je kan 1 keer van te voren de mb aanvuller gebruiken. Dan heb je in ieder geval 6gb om te beginnen.
En als de bundel op is, wordt de snelheid verlaagd naar 386 kbps en dat is echt opbeperkt.
Badge +13
Als je het gebruikt als vervanger voor WiFi dan heb je ook een beetje de verkeerde keuze gemaakt.
Dan had je 4g voor thuis moeten nemen en niet een mobiel abonnement want niet bedoelt is als vervanger voor WiFi.
Ik heb een contract van onbeperkt internet waarmee ik televisie kijk op mijn tablet nu blijkt dat als je 5GB per dag op hebt moet je dit gaan aanvullen met 1 GB per dag. Dit is heel omslachtig. Bij het ondertekenen van het contract heeft dit nergens gestaan ook staat het niet in de Algemene voorwaarden. Als ik dit wist dan had ik dit contract niet ondertekend. Ik ben heel snel over de 5 GB heen. Ja ik heb gebeld, en ik weet dat ik kan aanvullen maar ik moet blijven aanvullen. 1 GB is ook snel op. Ik vind dat T-Mobile dit duidelijk had moeten aangeven bij de informatie over de onbeperkt internet. Ik heb hierover nergens kunnen lezen. Graag wil ik een echte abonnement met onbeperkt internet ook al moet ik hiervoor meer betalen.

That was the information i was looking for! And that is why i dont make contract of 1 or 2 years! I prefer to gatherer my website and server work and proceed with uploads/downloads (always more than 5 Gb!) in one day using the unlimited bundle 24h. No stop at 5Gb +1 +1 +1 ....
T-mobile should extend the service or people will abuse other way. (talking about myself) . I have to do it. 5Gb per day never enough.
And for me 4G internet is the only option, no phone line or enough speed to my location. Living in a remote place. I hope T-Mobile change something about the daily limit or i will never make a contract.
Bijna iedereen heeft hetzelfde probleem. En dit duurt al een hele tijd. Tot dusver zie ik nergens een reactie waaruit blijkt dat T-Mobile hier iets aan gaat doen. Ik vraag me af of adverteren met onbeperkt internet en dan dit systeem gaan hanteren geen misleidende reclame is. Ik wil dit graag voorleggen aan de reclamecode commissie, maar wil dit eerst hier nog een keer bespreken. Die 5000Mb is echt belachelijk. En dan moet je ook nog een smartphone hebben om een app op te zetten. Die smartphone heb ik niet en als er 6 personen aan het internetten zijn moet ik om de haverklap op mijn tablet kijken of er nog Mb"over zijn. Ze sturen geloof ik wel een sms, maar met een 0970 nummer komt die sms natuurlijk nooit aan. Dit is ondoenlijk
Gaat T-Mobile hier nog iets aan doen? Bij 4G voor thuis start T-Mobile met 100 Gb per maand en daarna met 5 Gb per dag aan te vullen met 2 Gb per keer. Dit zou al veel beter zijn, omdat je toch niet elke dag je 5 Gb benut.
Ik zou het heel prettig vinden als ik hier een reactie, van iemand va T-Mobile, op zou krijgen.

Al meerdere keren heb ik telefonisch mijn beklag gedaan, maar helaas nog steeds geen reactie.
Nog tot Februari.Eindelijk van die 5Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb + 1Gb ect... AF.
Ik heb een contract van onbeperkt internet waarmee ik televisie kijk op mijn tablet nu blijkt dat als je 5GB per dag op hebt moet je dit gaan aanvullen met 1 GB per dag. Dit is heel omslachtig. Bij het ondertekenen van het contract heeft dit nergens gestaan ook staat het niet in de Algemene voorwaarden. Als ik dit wist dan had ik dit contract niet ondertekend. Ik ben heel snel over de 5 GB heen. Ja ik heb gebeld, en ik weet dat ik kan aanvullen maar ik moet blijven aanvullen. 1 GB is ook snel op. Ik vind dat T-Mobile dit duidelijk had moeten aangeven bij de informatie over de onbeperkt internet. Ik heb hierover nergens kunnen lezen. Graag wil ik een echte abonnement met onbeperkt internet ook al moet ik hiervoor meer betalen.

Beste uspeh; 2x de aanvuller activeren werkt niet (meer?).

Reageer