Beantwoord

Onterecht 14g Data op in EU. Hoe nu verder?

• 19 september 2019
  • 2 reacties
  • 1110 Bekeken

Ik heb een unlimited tmobile abonnement.
Ik zit momenteel in Frankrijk en had nog 9,1 data over van de 14gb. Vandaag een tijdje tv gekeken op lage resolutie ( was nog 8,4 gb over volgens de app,). Bijna even lang verder gekeken en mijn data was plots op volgens de app van tmobile.
Ik kon een mb aanvuller aanschaffen.
Dit klopt volgens mij echt niet. Ik heb bij het gebruik van alle apps en updates gekeken en heb nauwelijks 2 gb verbruikt vandaag.
Nu komt het vreemde. Ik heb nog gewoon snel internet, terwijl mijn data volgens de app van tmobile op is.
Geeft de app van tmobile niet het juiste gebruik aan? Hoe zit dat?
Ik betaal nu toevallig niet per mb? Staat niet ingesteld bij extra's.
Dit lijkt mij typisch een geval van knazelen en maanzaad.
icon

Beste antwoord door Hakuin 21 september 2019, 09:02

Blijkbaar krijg je een nieuwe bundel voor de EU op de datum dat je je een nieuw tegoed krijgt.
Verwarrend blijft dat je een paar uur voor de ingang van je nieuwe bundel het bericht krijgt dat je bundel voor de EU op is en je een nieuwe bundel moet kopen als je verder wilt internetten. Ik had er bijna 1 gekocht.
Als je je vakantie een beetje gunstig plant kan je in de EU 28 gb verbruiken per maand ipv 14 gb.
Bekijk origineel

2 reacties

Vanochtend werd ik wakker en de teller van tmobiler stond plots op 14000 mb. Dat is dan weer aardig.
Alleen het is heel verwarrend, want ik had gisteren bijna een mb aanvuller van 5g gekocht..Dat had mij dan 15€ gekost.
Ik ben pas twee weken in de EU. Mijn maand begint overigens altijd de 20e.
Wordt je data voor EU dan ook ververst? Ik had altijd begrepen dat de 14 gb starte op het moment dat je in het buitend (EU) aankwam en ophield op het moment dat je thuiskwam.
Dit zou betekenen dat 28 gb tijdens mijn vakantie krijg ipv 14 gb 😀
Blijkbaar krijg je een nieuwe bundel voor de EU op de datum dat je je een nieuw tegoed krijgt.
Verwarrend blijft dat je een paar uur voor de ingang van je nieuwe bundel het bericht krijgt dat je bundel voor de EU op is en je een nieuwe bundel moet kopen als je verder wilt internetten. Ik had er bijna 1 gekocht.
Als je je vakantie een beetje gunstig plant kan je in de EU 28 gb verbruiken per maand ipv 14 gb.

Reageer