Beantwoord

Ontevredenheid over Unlimited

  • 10 september 2018
  • 6 reacties
  • 1916 Bekeken

Beste T-Mobile,

Ik heb een unlimited Abo sinds februari dit jaar maar ben helaas niet tevreden over de 'Unlimited' abonnenemt.

Ik snap dat er een daglimiet op zit van 5 GB (Om 'misbruik' te voorkomen, jaja, zoals?) maar na die 5GB is de leuke ervan af. Je moet dan, als het waarschuwings sms'je doorkomt (wat vaak niet op tijd is), snel je 'GB aanvullen' activeren om het onoverkomelijke een half uur te mogen uitstellen. Dat is het voorkomen van data-loos zijn. Daarna is de koek toch écht op. Gezien je data op is, kan je niks meer verzenden of ontvangen. Dat betekend dat je via de App je GBs niet meer kan activeren. Waarom kan je de aanvuller niet activeren via een SMS'je vraag ik me af?

Graag uw aandacht voor de bijlage. 0 MB Bundel beschikbaar maar geen aanvullers beschikbaar? Heel vreemd.

Graag zie ik een gepaste oplossing cq. antwoord

tegemoet.
icon

Beste antwoord door Jaimy 11 september 2018, 10:31

Hoi Gökhan01,

Bedankt voor je vragen; ik ga je hier meer duidelijkheid in geven!

Het klopt inderdaad dat het daglimitiet 5 GB is, maar daarna kun je uiteraard een aanvuller activeren. Dit is zo ingesteld om misbruik tegen te gaan, zoals je zelf ook al noemde. Om maar wat voorbeelden te noemen voorkomen we zo dat één abonnement door een heel gezin wordt gebruikt of dat allerlei laptops aangesloten worden op één hotspot.

Wat betreft de aanvullers: het aanvullen kan gewoon wanneer de eerste bundel verbruikt is, je hebt dan dus geen internet nodig om in de app de aanvuller te activeren! Om deze reden is het niet nodig om een sms in te stellen. In je berichtje zie ik terug dat het niet lukte om een aanvuller te activeren, terwijl de 5GB al helemaal verbruikt was. Heb je toen wel een sms gekregen van het feit dat de bundel op was? Lukte het helemaal niet meer om een aanvuller te selecteren via de app? Gebeurt dit je vaker?

Bedankt alvast voor jouw antwoorden, ik ga er aan de hand daarvan verder voor jou mee aan de slag!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Gökhan01,

Bedankt voor je vragen; ik ga je hier meer duidelijkheid in geven!

Het klopt inderdaad dat het daglimitiet 5 GB is, maar daarna kun je uiteraard een aanvuller activeren. Dit is zo ingesteld om misbruik tegen te gaan, zoals je zelf ook al noemde. Om maar wat voorbeelden te noemen voorkomen we zo dat één abonnement door een heel gezin wordt gebruikt of dat allerlei laptops aangesloten worden op één hotspot.

Wat betreft de aanvullers: het aanvullen kan gewoon wanneer de eerste bundel verbruikt is, je hebt dan dus geen internet nodig om in de app de aanvuller te activeren! Om deze reden is het niet nodig om een sms in te stellen. In je berichtje zie ik terug dat het niet lukte om een aanvuller te activeren, terwijl de 5GB al helemaal verbruikt was. Heb je toen wel een sms gekregen van het feit dat de bundel op was? Lukte het helemaal niet meer om een aanvuller te selecteren via de app? Gebeurt dit je vaker?

Bedankt alvast voor jouw antwoorden, ik ga er aan de hand daarvan verder voor jou mee aan de slag!
Dag Jaimy,


Bedankt voor je antwoord.

Ik snap dat dat een issue kan zijn maar logischerwijs zou dat ook in strijd gaan als er al een Onder-1-Dak is geactiveerd op het abonnement en adres van het abonnement. Dat zou immers betekenen dat ieder de familieleden al een eigen abonnement hebben. Lijkt mij een paranoïde, zo niet luie maatregel tbh.

Smsjes ontvang ik wel, ook al niet altijd op tijd. Die laatste 20% kan tegenwoordig nogal snel op gaan. Vooral als dat ook nog op het ontzettend snelle 4G netwerk van T-Mobile gaat. Geen houden aan.

Ik krijg het screenshot heel vaak te zien helaas. Ik heb ook het vermoeden dat er maar 1x aangevuld kan worden per dag. Klopt dit? Maar geen internet nodig om de aanvuller te activeren? Dat klinkt goed maar niet geloofwaardig gezien de aanvuller niet te activeren is als de bundel echt op is. Het wil nog wel eens lukken als er op tijd en haastig de aanvuller geactiveerd kan worden voordat het op is maar dat is verre van klantvriendelijk eigenlijk..

Mvg.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gökhan,

Dankjewel voor je reactie. Wat vreemd dat het niet lukt om een MB-aanvuller te activeren dat zou namelijk wel moeten werken. Ik heb zelf ook 5GB per dag en als de 5GB op is kan ik via de app een aanvuller activeren. Je kan trouwens zoveel aanvullers activeren als nodig is, alleen moeten de aanvullers wel 100% verbruikt zijn voordat je een nieuwe kan activeren.

Je geeft aan dat het jou niet lukt om via de app te activeren, heb je ook via de desktop versie geprobeerd? Lukt het dan wel? Van welk toestel maak jij gebruik? Gebruik je momenteel de nieuwste versie van de app? Zou je eens de app kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Vaak is dat al de oplossing.

Mocht dat ook niet werken, dan zetten wij dit door naar onze app ontwikkelaars. Ik hoor graag van je!
Hallo Hajar,


Bedankt voor de brandende vragen en en je bereidheid het tot de bodem uit te zoeken. Maar eerst,
Wat tof dat het bij jou goed werkt. Denk je dat dat misschien komen omdat je dichterbij de T-Mobile hoofdmast zit? Ik heb trouwens meegemaakt dat ik al kan activeren zodra ik onder de 1000 MB kom. Let wel, alleen de eerste keer. Dat is frappant of niet?

En nu de antwoorden:
Heb ik het via de desktop versie geprobeerd? Nee, ben ik ook niet van plan. Beetje gekke vraag tbh. Als ik problemen heb met mijn auto dan vraagt de monteur toch ook niet of mijn motor wel goed rijdt? Het hele idee was toch om lekker Unlimited 'mobiel' te blijven? Natuurlijk zou ik het via de browser app op mijn altijd up-to-date Android telefoon kunnen proberen maar daar heb ik toch echt data voor nodig.. Dus nee, dat lukt niet. Oh en herinstalleren, aan-uit-stekker-in-stekker-uit type of noodoplossingen zijn uiteraard al geprobeerd.


Mvg.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Gökhan,

Ik heb jouw probleem inmiddels doorgezet naar onze specialisten! Dit moet namelijk wel gewoon werken!

Onze specialisten zullen dit nu dus verder oppakken en gaan het voor jou onderzoeken en zo snel mogelijk oplossen.

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben aan ons, laat het ons dan gerust even weten!
Hallo,

Ook ik vind de 5 GB dag limiet absurd. Ik heb een telefoon en tablet en die 5 GB zijn alleen met YouTube en Facebook al binnen een paar uur weg. Dat is dus niet unlimited maar limited. Het zou veel makkelijker zijn als je een dag limiet zou hebben van 15Gb. Ook ik heb problemen met het toevoegen van extra data. Ten eerste werkt de T-Mobile app helemaal niet meer als de data op is zowel op de telefoon als de tablet. Ik ben dan genoodzaakt om via de website data toe te voegen dit gaat echter zo traag als dikke p**p door een theezeefje en ben dus 5 minuten kwijt. Ondertussen is Netflix het ook zat en stopt er mee. Naar mijn inziens is de 5gb anno 2018 echt veel te weinig om aan de dagelijkse behoefte aan data te voldoen.

Het zou ook fijn zijn als T-Mobile de snelheid naar de website of app niet zou verlagen of anderszins te beperken.. als ik dit van tevoren had geweten dan had ik geen 2 jarig abbo afgesloten 😕

Oh ja het hele "is tegen misbruik" argument slaat als een tang op een varken. Het is toch unlimited? Dat zou dus niets uit moeten maken of ik ook mijn pc en laptop er bij gebruik.

Reageer