Beantwoord

Opzeggen abonnement T-Mobile Go -> verhuizing buiten EU

• 3 oktober 2018
  • 6 reacties
  • 1587 Bekeken

Ik heb een vraag en tegelijk een verbazing.

Ik ben nu al bijna 10 jaar klant van t-mobile mobiel (voorheen Ben) en anderhalf jaar t-mobile thuis en ondanks de slechte verhalen altijd tevreden geweest met de klantenservice. Misschien dat ik vandaag pech had maar die goede ervaring van 10 jaar is in 1 klap weg. Ik heb een abonnement dat sim-only voor 2 jaar zou zijn. Hoewel ik dit contract nergens op my-t-mobile kan terugvinden (die verwijzen naar de winkel terwijl ik het online zou hebben afgesloten) zal dit wel zo zijn. Online zie ik ook dat er wel mogelijkheden zijn om een contract eerder te stoppen indien hier specifieke redenen voor zijn. Omdat ik ga verhuizen buiten de EU is het niet heel handig meer om nog een Nederlandse bundel te hebben dus zou ik dit graag omzetten naar Pre-paid voor de dagen dat ik soms nog in Nederland ben. Met deze vraag gebeld naar de klantenservice en door 2 verschillende personen bijzonder onaardig medegedeeld dat hier geen kans op was, dat ik gewoon vastzit aan het contract en dat ik het wel af kan kopen maar dat ik dan alsnog het complete bedrag moet betalen. Mijn vraag is nu of er echt geen andere optie is. Ik zie dat ik online wel mijn abonnement kan minimaliseren tot basis maar zit ik er dan weer 2 jaar aan vast? ik zie dit nergens in de voorwaarden vast maar ik ben nu nergens meer verbaasd over. Iemand met ervaring of tips?

Mijn verbazing was wel dat ik vandaag 2x t-mobile heb moeten bellen, 1x voor thuis en 1x voor mobiel, en 2 totaal verschillende services heb gehad. Bij thuis werd er opgenomen met een Naam en de afdeling. Bij mobiel werd er eerst nog wat gepraat met de persoon die blijkbaar naast de medewerker zat om vervolgens te beginnen met: "Hoi! T-Mobile". Alles leek er voor mij op te wijzen dat deze persoon aan z'n eerste (of laatste) dag bezig was en niet direct gericht leek op mij te helpen maar mij vooral zag als afleiding van zijn gesprek met iemand die naast hem zat dus gevraagd doorverbonden te worden. Deze nieuwe persoon gaf aan dat ze haar collega ook niet kon verstaan en mij ook slecht dus of ik alles opnieuw kon vertellen. Bijzonder onvriendelijk verder geholpen en medegedeeld dat ik totaal kansloos ben om eerder van mijn abonnement af te komen en dat ik nergens een klacht kan indienen hierover. Heeft T-mobile mobiel sinds kort een nieuwe locatie met klantenservice of een nieuwe dienstverlener? Ik ben in het verleden eigenlijk altijd heel erg blij geweest met de t-mobile klantenservice maar heb tegelijk ook nog nooit een abonnement opgezegd dus misschien bewaren ze de onaardigheid hiervoor?
icon

Beste antwoord door Sam- 4 oktober 2018, 13:34

Hoi Tom,

Ik wil allereerst mijn excuses aanbieden voor het feit dat je niet naar tevredenheid te woord bent gestaan. Wij doen te allen tijde ons uiterste best om je zo goed en snel mogelijk van de juiste informatie te voorzien, maar dit moet wel op de juiste manier gebeuren.

Om je van een duidelijk en correct antwoord te voorzien ben ik direct voor je gaan kijken naar je actieve abonnementen. In het systeem zie ik dat je 1 mobiel abonnement hebt wat, zoals je zelf aangaf, een sim-only abonnement is. Dit abonnement loopt t/m mei 2019 en kan je nu alvast opzeggen zodat deze aan het eind van het contract automatisch stop wordt gezet. Als je verhuist naar één van de volgende landen: Duitsland, Hongarije, Kroatië, Macedonië, Montenegro, Oostenrijk, Polen, Slowakije, Tsjechië, de Verenigde Staten of het Verenigde Koninkrijk, dan kan je je abonnement over laten zetten. Mocht je hier gebruik van willen maken dan kunnen wij dit voor je in orde maken, wij zorgen dan dat je abonnement wordt stopgezet op het moment dat je een abonnement in het buitenland hebt afgesloten.

Ik hoop dat dit je meer duidelijkheid biedt en je zo weet waar je aan toe bent. Mocht je aanvullende vragen of verzoeken hebben dan horen we het natuurlijk graag van je Tom! We staan voor je klaar.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Tom.

Als je jouw bundels naar beneden bijstelt, gebeurt er verder niets met het termijn van je abonnement, het staat je vrij om deze eenmaal per factuurmaand naar wens aan te passen. :)

Over de klantenservice durf ik geen uitspraken te doen, die heb ik zelf nog nooit gebeld.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Tom,

Heel jammer dat je deze ervaring hebt gehad met onze klantenservice. Zoals je misschien hier aan ons merkt is dat totaal niet onze bedoeling!

Wat je inderdaad kunt doen is de bundel op 1 GB zetten, zodat je €16,70 per maand betaalt tot het einde van het contract. Deze moet je dan wel even op tijd beëindigen zodat 'ie niet doorloopt na de einddatum! Verder zie ik dat Issam een andere optie nog niet heeft aangeboden en dat is het afkopen van het contract. Het is niet helemaal waar dat je dan het volledige bedrag moet betalen, want dit bedrag wordt berekend over de minimale bundelprijs, en daarvan 50% (zonder kortingen). In jouw geval zou dat uitkomen op ongeveer €60,-. Er is dan sprake van een maand opzegtermijn, en daarna wordt je contract dus beëindigd.

Mocht je dat toch willen, laat het dan even weten en dan maken we het voor je in orde! Ik hoor dan trouwens wel graag vanaf wanneer je het contract zou willen beëindigen, want ik wil natuurlijk wel dat je er hier in Nederland nog gebruik van kunt maken. 🙂
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Tom,

Ik wil allereerst mijn excuses aanbieden voor het feit dat je niet naar tevredenheid te woord bent gestaan. Wij doen te allen tijde ons uiterste best om je zo goed en snel mogelijk van de juiste informatie te voorzien, maar dit moet wel op de juiste manier gebeuren.

Om je van een duidelijk en correct antwoord te voorzien ben ik direct voor je gaan kijken naar je actieve abonnementen. In het systeem zie ik dat je 1 mobiel abonnement hebt wat, zoals je zelf aangaf, een sim-only abonnement is. Dit abonnement loopt t/m mei 2019 en kan je nu alvast opzeggen zodat deze aan het eind van het contract automatisch stop wordt gezet. Als je verhuist naar één van de volgende landen: Duitsland, Hongarije, Kroatië, Macedonië, Montenegro, Oostenrijk, Polen, Slowakije, Tsjechië, de Verenigde Staten of het Verenigde Koninkrijk, dan kan je je abonnement over laten zetten. Mocht je hier gebruik van willen maken dan kunnen wij dit voor je in orde maken, wij zorgen dan dat je abonnement wordt stopgezet op het moment dat je een abonnement in het buitenland hebt afgesloten.

Ik hoop dat dit je meer duidelijkheid biedt en je zo weet waar je aan toe bent. Mocht je aanvullende vragen of verzoeken hebben dan horen we het natuurlijk graag van je Tom! We staan voor je klaar.
Hoi Issam,

Bedankt voor je antwoord.
Ik verhuis helaas niet naar één van die landen dus dat gaat niet lukken. Ik snap dat t-mobile daar ook actief is dus dat ik dan kan klant van jullie kan blijven maar dat kan dus niet. Ik zou wel ook graag antwoord krijgen op mijn vragen:

Ik heb een vraag en tegelijk een verbazing.
Mijn vraag is nu of er echt geen andere optie is. Ik zie dat ik online wel mijn abonnement kan minimaliseren tot basis maar zit ik er dan weer 2 jaar aan vast? ik zie dit nergens in de voorwaarden vast maar ik ben nu nergens meer verbaasd over. Iemand met ervaring of tips?

Heeft T-mobile mobiel sinds kort een nieuwe locatie met klantenservice of een nieuwe dienstverlener? Ik ben in het verleden eigenlijk altijd heel erg blij geweest met de t-mobile klantenservice maar heb tegelijk ook nog nooit een abonnement opgezegd dus misschien bewaren ze de onaardigheid hiervoor?

mijn eerste vraag heeft vooral betrekking op wat ik nu praktisch dus wel kan doen aangezien ik weinig zin heb om 4 maanden 35 euro te betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan maken en mijn tweede vraag heeft vooral betrekking of ik ooit nog zaken zou willen doen met t-mobile als ik weer terugkom naar Nederland.

nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord.

met vriendelijke groet,

Tom.
Hoi Jaimy,

Dat is wel heel iets anders dan de personen aan de telefoon mij hadden verteld.
Ik ga er nog even goed over nadenken. Ik verhuis pas op 1 december dus kan nog even goed kijken per wanneer ik dan beëindig of dat ik voor 16,70 door laat lopen voor de paar keer dat ik nog naar Nederland kom en dan beëindig per mei als de 2 jaar voorbij zijn.

in ieder geval bedankt voor jullie advies!

met vriendelijke groet,

Tom.
Reputatie 7
Badge +19
Dat is prima Tom, dan horen we het tegen die tijd wel van je en kunnen we het in orde maken!

Groetjes!

Reageer