Beantwoord

Overstap mobiel, maar ben dan in het buitenland

• 17 oktober 2019
  • 2 reacties
  • 690 Bekeken

Reputatie 2

Goedenavond,

Ik ga binnenkort overstappen (met nummer portering) van KPN naar T-mobile. Ik heb de sim al etc, maar kwam er net achter dat ik op de overstap datum nog in het buitenland zit. Gaat dit voor problemen zorgen of kan ik op de bewuste dag gewoon mijn nieuwe sim gebruiken?

Alvast hartelijk dank voor het antwoord.

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 oktober 2019, 20:41

Hallo@Dennis H. 

Alvast welkom bij T-Mobile!  Leuk dat je naar ons komt! Op de dag dat jouw nummer wordt overgezet is het verstandig om in Nederland te zijn. Als je in het buitenland ben kan nummerbehoud in principe wel plaatsvinden, maar we raden het wel af omdat we bij problemen niet direct een oplossing kunnen bieden. In het buitenland kunnen we niet garanderen dat je direct bereikbaar bent als het Nummerbehoud is afgerond. Het is dus wel mogelijk, maar er zijn risico’s aan verbonden wat betreft je bereikbaarheid. Zet altijd je toestel een keer uit en aan, als je niet bereikbaar bent.

Wanneer ben je weer in Nederland?

PS je kunt misschien even zonder simkaart zitten indien mogelijk voor jou? Of anders is het uitstellen van de nummerportering ook nog een optie denk ik.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hallo@Dennis H. 

Alvast welkom bij T-Mobile!  Leuk dat je naar ons komt! Op de dag dat jouw nummer wordt overgezet is het verstandig om in Nederland te zijn. Als je in het buitenland ben kan nummerbehoud in principe wel plaatsvinden, maar we raden het wel af omdat we bij problemen niet direct een oplossing kunnen bieden. In het buitenland kunnen we niet garanderen dat je direct bereikbaar bent als het Nummerbehoud is afgerond. Het is dus wel mogelijk, maar er zijn risico’s aan verbonden wat betreft je bereikbaarheid. Zet altijd je toestel een keer uit en aan, als je niet bereikbaar bent.

Wanneer ben je weer in Nederland?

PS je kunt misschien even zonder simkaart zitten indien mogelijk voor jou? Of anders is het uitstellen van de nummerportering ook nog een optie denk ik.

Reputatie 2

@Waqqas Dank voor de reactie. Ik heb nog even met de klantenservice gebeld. Indien de overstap op de eerste dag niet lukt, gaan ze het op de tweede dag proberen. Het was niet handig volgens de medewerker om de overstap voor een paar dagen te verzetten. Ik zou theoretisch een dag zonder telefoon kunnen komen te zitten, maar heb mijn zakelijke telefoon nog bij mij.

Reageer