Beantwoord

Overstapkorting + Samenkorting niet goed verwerkt

• 13 april 2018
  • 24 reacties
  • 1184 Bekeken

Vorige maand ben ik ingegaan op de aanbieding die in My T-Mobile verscheen om mijn oude Unlimited abonnement te wijzigen naar Unlimited + 10GB EU, met € 2,50 korting. Het mooie was dat de Samenkorting behouden zou blijven. Nu krijg ik net m'n factuur en wat blijkt? De Samenkorting is verdwenen! Dus in plaats van €2,50 korting, ben ik €2,50 méér gaan betalen én heb ik minder EU data. Hebben meer mensen hier mee te maken?

Gelukkig heb ik destijds een screenshot van de aanbieding gemaakt.

In een eerder post gaf ik al aan dat de combinaties van kortingen bij T-Mobile behoorlijk onoverzichtelijk werden voor de klant, maar het lijkt erop dat T-Mobile het zelf ook niet meer zo scherp ziet. Tijd voor één overzichtelijke (lage) prijs ipv een onoverzichtelijk kortingenwoud?
icon

Beste antwoord door David 14 april 2018, 12:02

Hi BewusteConsument,

Je doet jouw username eer aan! Goed dat je het in ieder geval in het oog houdt. Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar er kan altijd iets fout gaan. Gelukkig wordt het nu rechtgezet. 🙂 Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons gerust weten!
Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen, de samen korting is al in jan. Gestopt voor nieuwe abonnementen.
Wat jij ziet staan is nog voor de mensen die niet zijn overgestapt enz. Klik op de link voor meer uitleg!
https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-t-mobile-samen-wordt-vervangen-door-t-mobile-alles-onder-1-dak-297088

Leest de laatste zin in jouw screenshot daar staat het ook!
Goedemorgen, de samen korting is al in jan. Gestopt voor nieuwe abonnementen.
Wat jij ziet staan is nog voor de mensen die niet zijn overgestapt enz.
https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-t-mobile-samen-wordt-vervangen-door-t-mobile-alles-onder-1-dak-297088

Leest de laatste zin in je screenshot!

Lees de zin daarboven! "Heb je T-Mobile Samen? Dan komt de korting daar nog bovenop". Veel duidelijker dan dat wordt het niet. Die laatste zin ("De korting (..) vervalt als je je abonnement wijzigt of vernieuwt") houdt in dat als ik het abonnement zou gaan verlengen, de Samen-korting vervalt. Deze actie is bedoeld om mensen met onbeperkt EU over te zetten naar EU 10 GB, aangezien dat nogal een kostenpost blijkt voor T-Mo (wat blijkbaar meer waard is dan Samenkorting + 2,50 extra korting).

Anyway, T-Mobile heeft de fout erkend (Twitter DM, zie screenshot), en zal de korting de volgende maand herstellen. Fijn dat er zo snel antwoord is gegeven, maar ik vind dit soort dingen bijzonder irritant: T-Mobile doet mij (ongevraagd) een aanbod, maar vervolgens moet ik zelf in de gaten gaan houden of het wel goed verwerkt wordt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi BewusteConsument,

Je doet jouw username eer aan! Goed dat je het in ieder geval in het oog houdt. Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar er kan altijd iets fout gaan. Gelukkig wordt het nu rechtgezet. 🙂 Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons gerust weten!

Je doet jouw username eer aan! Goed dat je het in ieder geval in het oog houdt. Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar er kan altijd iets fout gaan.

Tja, het is niet m'n hobby, maar de situatie vraagt erom, dat blijkt. Ik snap dat er wel eens iets fout kan gaan, maar het punt is dat jullie het zelf in de hand werken door het zo ingewikkeld te maken. Zelfs @CrisTien (met 1270 reacties op dit forum) begreep het niet goed.

Ik baal ervan dat je tegenwoordig als klant bij T-Mobile door die kortingen zo ontzettend op je hoede moet zijn. Zelfs als het wél correct wordt verwerkt, zijn er zoveel voorwaarden dat alle 'lol' van korting er snel vanaf is. En dus helemaal als het niet goed wordt verwerkt zoals nu bij mij het geval is. Het schiet z'n doel (klanten blij maken met korting) volledig voorbij. Ik heb dan inmiddels ook nummerportering aangevraagd per het einde van m'n contract.
Dit is bij mij ook het geval. Hoop dat dit wordt gecorrigeerd. Want vind dit ook behoorlijk irritant dat je als consument zo op je hoede moet zijn.
Dit is bij mij ook het geval. Hoop dat dit wordt gecorrigeerd. Want vind dit ook behoorlijk irritant dat je als consument zo op je hoede moet zijn.

Over een week ontvang ik een nieuwe factuur. Ik heb er geen goed gevoel over, maar ik ga het zien. En als het wél goed gaat zal ik dat hier ook even melden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Richard,

Ik geef je graag meer duidelijkheid en dus ben ik gelijk voor je gaan kijken! Ik zie dat je een Go Unlimited 17.1 abonnement had afgesloten op 17 januari 2017. Ik zie dat je op 4 april je abonnement hebt gewijzigd en dus is de T-Mobile Samen korting komen te vervallen. Als je namelijk je abonnement hebt gewijzigd na 29 januari 2018 dan kun je geen gebruik meer maken van de T-Mobile Samen korting. Dit kun je ook terugvinden op deze pagina. Als je beheerder bent van de groep dan houden de groepsleden minimaal 6 maanden hun korting. 6 maanden nadat jouw nieuwe abonnement gestart is, wordt iemand anders in de groep automatisch beheerder en ben je niet langer onderdeel van de groep. Op die manier blijft de groep nog steeds bestaan, zolang de groep nog aan de voorwaarden van minimaal 2 abonnementen voldoet.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Hoi Hajar dank voor je reactie, echter klopt het niet wat je zegt, net als de topic starter heb ik alleen gebruik gemaakt van de actie om mijn 2 jarig oude Unlimited abonnement te wijzigen naar Unlimited + 10GB EU. Dit na aanleiding van een mail die ik van jullie ontving waar jullie blij waren met mij als klant en hierom dan ook dit "speciale aanbod" deden.

Aangezien in de faq bij de aanbieding werd vermeld dat het samen korting niet zou komen te vervallen (zie ook de screenshot van de ts welke ik nogmaals heb toegevoegd), hierom heb ik dan ook gebruik gemaakt van deze actie aangezien ik de unlimited data voor de EU niet nodig heb. Looptijd en voorwaarden zouden niet veranderen.

Ik vraag me dan ook enorm af of jullie wel blij zijn met mij als klant, want ik snap best dat jullie af willen van de EU unlimited data en dat de enige reden is van een dergelijk aanbod. Maar vervolgens je niet aan je eigen regels te houden.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Richard,

Dat is inderdaad niet erg netjes van ons en dat gaan we dan ook zeker rechtzetten!

Aangezien het probleem vaker de kop op steekt heb ik dit doorgezet naar onze technische afdeling. Zij kunnen dan controleren waar het nou precies verkeerd gaat en hoe dit voor eens en altijd op te lossen is. Het wordt dan natuurlijk als eerste bij jou rechtgezet! 🙂

Als je in de tussentijd vragen voor ons hebt, dan horen we het graag van je!
Nou, de nieuwe factuur is binnen. En wat is het geval? Wederom is de Vriendenkorting niet meegenomen op de factuur en dus ook niet de gemiste vriendenkorting van vorige maand. Hoe kan het nou WEER misgaan, ondanks dat ik vorige maand al aan de bel heb getrokken en T-Mobile me heeft laten weten dat het goed zou komen op de volgende factuur? Ik betaal nu voor de tweede maand €5 te veel. Gaat dit nog opgelost worden voor het einde van m'n contract (augustus)?

De vorige keer (hier in dit forum) kreeg ik oa de reactie 'er kan altijd iets misgaan'. Tja, met zo'n houding had ik dit eigenlijk wel kunnen verwachten...
Heb inmiddels een reactie via Twitter, zie plaatje. Dit is echt een staaltje amateurisme waarvan ik niet wist dat het nog bestond.

Ik vind het echt heel merkwaardig dat de verantwoordelijkheid voor het opmerken van de juiste uitvoering van een kortingsactie bij de klant wordt gelegd. Dat er een club technische collega's twee maanden lang 'onwijs hard' moet werken om een korting te verwerken (wat nog te bezien valt) is nóg merkwaardiger.

Vorige maand had de T-Mobile medewerker er 'het volste vertrouwen in' dat het in orde zou komen. Deze keer wordt het 'naar alle waarschijnlijkheid' volgende week opgelost. Ondertussen wordt hier op het forum door de ene medewerker een incorrect antwoord gegeven en zegt de ander dat 'er altijd wel iets kan misgaan'. Is er ook nog een medewerker die het gewoon kan oplossen?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi hoi,

We begrijpen goed dat je hier zo snel mogelijk een oplossing voor wil hebben. Onze collega's werken er hard aan om dit voor je in orde te maken. Je hoeft je echter geen zorgen te maken over eventueel misgelopen kortingen. Wanneer dit is opgelost zorgen wij er voor dat je met terugwerkende kracht de kortingen alsnog zal ontvangen!
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem. Aanbieding gekregen met korting, hierop ingegaan en nu is mijn samen korting eraf. Terwijl er duidelijk bij de aanbieding stond dat ik die zou blijven krijgen. Wordt dit opgelost?
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem. Aanbieding gekregen met korting, hierop ingegaan en nu is mijn samen korting eraf. Terwijl er duidelijk bij de aanbieding stond dat ik die zou blijven krijgen. Wordt dit opgelost?

Dat wordt keer op keer wel geroepen, maar bij mij duurt het al twee facturen. Je moet het vooral zelf in de gaten houden, want het systeem doet dingen die de medewerkers niet kunnen zien, totdat klanten erover klagen, zo heeft een webcare-medewerker mij laten weten .

Maar nu dat genoeg klanten erover hebben geklaagd zijn er 'technische mensen onwijs hard aan het werk' om de korting correct op de factuur te krijgen 😕 .

Als er meer dan één persoon langer dan een uurtje 'hard' moet werken om een korting op de factuur te krijgen heb je je organisatie en systeem niet erg efficiënt en slagvaardig ingericht, maar dat blijkt ook al wel uit de resultaten die tot nu toe op deze melding zijn geboekt (= 0).
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sharron,

We zijn inderdaad op de hoogte van dit probleem en er wordt al hard gewerkt aan de oplossing! Zodra dit bekend is, wordt dit weer rechtgezet bij de mensen bij wie dit gebeurt. Excuus voor het ongemak en de verwarring!
Bij mij ook al voor de 2e maand op rij geen Samenkorting meer, net met de klantenservice gesproken en deze weten helemaal niet dat deze aanbieding is gedaan. En ze vertelde me ook dat ik de eerste was die me meldde bij haar, ik geloof er echt helemaal niets meer van. Ik ben wel een beetje klaar met T-Mobile. Ik heb meer beltijd verbruikt aan het bellen van de klantenservice dan aan andere dingen. Dit is al het zoveelste probleem sinds ruim een jaar bij t-mobile.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jeffrey, je hebt een vraag gesteld waar we voor in jouw verbruiksgegevens moeten kijken. Geef je akkoord dat wij dit doen? We helpen je dan zo snel mogelijk verder!
@David.

Ga je gang
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jeffrey,

Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat onze collega's ermee bezig zijn! Je case staat momenteel nog open en er wordt gewerkt aan een oplossing! Ik wil je nog even om geduld vragen en ook excuses voor het ongemak!
Hoera! Drie maanden later zijn de kortingen eindelijk verrekend!
Reputatie 7
Badge +10
@BewusteConsument Je heb het over een einddatum van augustus, maar als ik de plaatjes bekijk lijkt het wel alsof je heb verlengt voor 24 maanden.... wat staat er in je my t-mobile omgeving ?
@BewusteConsument Je heb het over een einddatum van augustus, maar als ik de plaatjes bekijk lijkt het wel alsof je heb verlengt voor 24 maanden.... wat staat er in je my t-mobile omgeving ?

Hou op, schei uit zeg 😂

Nee hoor, deze actie was alleen geldig voor de uitstaande maanden binnen de contractsperiode. Als de verkapte tariefsverhoging (vervallen vriendenkorting) al geen reden was om te vertrekken, dan was het wel de wijze waarop deze 'aanbieding' is verwerkt door T-Mobile (op de derde factuur pas een correctie). Ik ben over twee maanden dan ook vertrokken naar Tele2 (nummerbehoud is bevestigd).

Het feit dat jij het interpreteert als een verlenging van 24 maanden, toont wederom de incompetentie van T-Mobile aan om een helder product in de markt te zetten. Het is niet meer bij te houden voor klanten.
Nee hoor, deze actie was alleen geldig voor de uitstaande maanden binnen de contractsperiode.

Strikt genomen zou de overstapkorting max 24 maanden geldig zijn, maar dat is natuurlijk een wassen neus: De abonnementskorting van €15 (Unlimited van zogenaamd €50 voor €35) vervalt na augustus voor mij, tenzij ik verleng. Maar dan vervalt de overstapkorting weer. En de vriendenkorting ook. Ja ja, houd de rekenmachine en de kalender maar bij de hand als je wilt weten wat je voor een T-Mobile abonnement moet betalen.

Het ingewikkelde van dit medium is dat T-Mobile medewerkers op semi-persoonlijke wijze reageren. Ik wil dan ook benadrukken dat mijn kritiek zich richt op het onoverzichtelijke prijsbeleid (afd. marketing?) en het trage oplossende vermogen van de afd. facturering, en niet zozeer op de medewerkers hier op het forum. Die hebben het ook maar te doen met wat de marketingafdeling en backoffice levert.
Ik heb m'n factuur nog eens even goed bekeken, en wat blijkt? T-Mobile heeft me nu (ongeveer €12) te veel korting gegeven. Het is toch niet te geloven. Ik beschouw het maar als compensatie voor m'n tijd.

Reageer