Vraag

Prijsverhoging nog voor mijn abonnement is ingegaan

• 22 december 2020
  • 0 reacties
  • 329 Bekeken

• is net lid geworden
  • 0 reacties

Op 20 januari loopt mijn huidige contract af, in september mocht ik dus verlengen. Dat heb ik gedaan, naar aanleiding van een belletje van T-Mobile op 22 september. Een goed aanbod, slechts 2,50 duurder dan KPN (inclusief Hussel korting) voor Unlimited. En ik was altijd tevreden met T-Mobile als netwerk en bedrijf.

Ik ben dan ook erg verbaasd toen ik hoorde dat het bedrag van €27,50 dat ik had ‘afgesproken’ nooit het bedrag wordt dat ik ga betalen. Dankzij de “inflatiecorrectie” van T-Mobile worden alle abonnementen die zijn afgesloten vóór 1 oktober namelijk duurder. Daar valt dus mijn abonnement (9 dagen eerder afgesloten) ook onder, terwijl dit nog niet is ingegaan.

Het gaat om een verhoging van slechts 60 cent per maand, maar erg lullig voelt dit wel voor iemand die toch alweer enkele jaren trouwe klant is. Die doe je dan een aanbod voor een prijs waarvan je als sales medewerker moet weten dat diegene deze prijs nooit gaat betalen. Was toch op zijn minst netjes geweest als je erbij had verteld dat de prijs niet €27,50 maar €28,10 per maand wordt.

Ja, het gaat slechts om 60 cent, maar voel me toch een beetje voorgelogen door T-Mobile in dezen. Als in de algemene voorwaarden iets lees over inflatiecorrectie, dan ga ik er niet vanuit dat dit zelfs geldt voor een abonnement dat nog niet eens is ingegaan en waaraan dus niets gecorrigeerd kan worden. Dat is nog eens slapend rijk worden.

Bij KPN (ook geen toonbeeld van klantvriendelijkheid, maar soit) betaal je op zijn minst gewoon 2 jaar lang de prijs die op je contract staat, zoals afgesproken. Bij T-Mobile betaal ik nooit de prijs zoals die op mijn contract staat.

Ik snap nu wel waarom de salesman die ik sprak zoveel haast had om te verlengen. Zie dit maar even als een buyers beware. Doe er je voordeel mee ;-).

0 reacties

Geen reactie

Reageer