Beantwoord

Prijsverschil databundels

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Beste,

Ik heb zojuist een order geplaatst voor zowel een Iphone Xr als een Xs. Daarbij merkte ik het volgende op in de webshop:

Waarom worden er bij T-Mobile verschillende prijzen gehanteerd per toestel voor dezelfde databundels? Een databundel is toch een T-Mobile service en zou los moeten staan van welk toestel iemand gebruikt?

Ter voorbeeld:
Bundel van 5GB + onbeperkt bellen.

Kosten bij een Iphone XR, 8, 7, (alle) Samsung modellen zoals S9 -> €15,50 p.m.
Kosten bij een Iphone Xs, X -> €17,50 p.m.

Voelt als nog even extra verdienen aan mensen die voorkeur hebben voor een bepaalde telefoon, zoals de recente Apple 'vlagschip' modellen.
icon

Beste antwoord door David 8 november 2018, 10:48

Hoi RRbomer,

Tof dat je twee van de nieuwste iPhones hebt besteld! Ga je er ook één zelf in gebruik nemen?

Het klopt inderdaad dat er soms een verschil zit in de kosten van de abonnementen die bij een toestel worden afgesloten. Deze acties zijn toestelspecifiek en daardoor kan het soms zijn dat je een goedkopere bundel krijgt bij een specifiek toestel en dat wisselt nog wel eens. Soms zijn alle prijzen ook helemaal gelijk, maar het komt ook geregeld voor dat er dus dergelijke acties zijn waardoor er een prijsverschil optreedt.

Dit heeft overigens niets van doen met voorkeuren, want de Moto G6 heeft op het moment bijvoorbeeld ook geen actie. Toch een heel ander toestel dan de nieuwe iPhone! 😉

Als je hier nog andere vragen over hebt, laat het gerust weten!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi RRbomer,

Tof dat je twee van de nieuwste iPhones hebt besteld! Ga je er ook één zelf in gebruik nemen?

Het klopt inderdaad dat er soms een verschil zit in de kosten van de abonnementen die bij een toestel worden afgesloten. Deze acties zijn toestelspecifiek en daardoor kan het soms zijn dat je een goedkopere bundel krijgt bij een specifiek toestel en dat wisselt nog wel eens. Soms zijn alle prijzen ook helemaal gelijk, maar het komt ook geregeld voor dat er dus dergelijke acties zijn waardoor er een prijsverschil optreedt.

Dit heeft overigens niets van doen met voorkeuren, want de Moto G6 heeft op het moment bijvoorbeeld ook geen actie. Toch een heel ander toestel dan de nieuwe iPhone! 😉

Als je hier nog andere vragen over hebt, laat het gerust weten!
Beste Dave,

Dank voor je reactie. Ik heb er inderdaad ook één voor mijzelf besteld:)

Ik begrijp dat het om bepaalde acties gaat, maar als ik in de webshop kijk zit er op pak en beet 50% van al jullie aangeboden telefoons zo'n actie. Dat vind ik niet 'soms'. Het heeft dus wel degelijk te maken met voorkeur; als jouw gewenste toestel niet binnen deze 50% valt moet je meer betalen voor dezelfde databundel/ dienstverlening van T-Mobile.

Ik vind dit nogal tegenstrijdig met wat er bij T-Mobile (winkels) wordt verteld; wij streven naar eerlijke prijzen (voor zowel bestaande klanten als nieuwe klanten). Maar blijkbaar worden er aan klanten dus wel op 50% van het toestelassortiment hogere prijzen gerekend voor dezelfde dienstverlening van T-Mobile.

Ik waardeer de eerlijke prijzen van T-Mobile ongeacht nieuwe klant of al een klant van 10 jaar + (mijn geval). Maar ik vind het niet fair (het gaat me dus niet om die €2 p.m.) verschillende prijzen te moeten betalen voor dezelfde T-Mobile dienstverlening op basis van welke toestellen ik uitkies.

Reageer