Beantwoord

Restitutie teveel betaald abonnementsgeld

  • 12 juli 2019
  • 3 reacties
  • 713 Bekeken

Op 8 juni was ik in een T-mobile winkel om een unlimited/unlimited abonnement af te sluiten. Daar werd mij, op basis van gegevens, een internetsnelheid van 80Mb/s beloofd, zou de medewerker de klantenkorting voor mij regelen en zou ik niet dubbel betalen i.v.m. mijn toen nog lopende abonnement bij een andere provider. T-Mobile zou alles regelen en ik hoefde niks te ondernemen. Hele mooie woorden, waar helaas niets van is waargemaakt.

Op 11 juni ging mijn abonnement in. Mijn internetsnelheid was de eerste week constant minder tot 1 MB/s en regelmatig minder dan 100kb/s. Als gevolg was ik onbereikbaar wat mij problemen opleverde met zowel werk als studie.
Gisteren constateerde ik dat na welgetelt 6(!) dagen een rekening was gestuurd en dat T-Mobile de volledige 35 euro van het abonnement had afgeschreven. Ik heb dus moeten voor 6 dagen onbruikbare internetverbinding die zo traag was dat zelfs Google niet wilde laden.

Daarnaast was ook de klantenkorting NIET geregeld, zoals mij wel was beloofd.
Ook heeft zowel Tele2 als T-Mobile mij een rekening gestuurd, terwijl mij in de winkel was beloofd dat dit niet zou gebeuren.

Zo goed als geen enkele belofte die ik in de winkel heb gekregen is ook daadwerkelijk waargemaakt. Inmiddels is dit mijn 8e contactpoging, ben ik drie keer naar de winkel geweest en wordt ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Hoe kan dit worden opgelost en ervoor worden gezorgd dat dit in de toekomst niet weer gebeurd?
icon

Beste antwoord door Hajar 15 juli 2019, 14:18

Hi Ilias,

Ik wil je graag geruststellen wat betreft je klantvoordeel. Deze ontvang je zeker zoals je ook kunt zien op My T-Mobile bij Mijn abonnement. Ook zie je op je laatste factuur dat je de misgelopen Klantvoordeel korting van juni alsnog hebt ontvangen op de factuur van juli. En wat betreft de factuur die je van Tele2 hebt ontvangen, dit komt omdat je bij ons één maand vooruit betaalt en bij Tele2 juist achteraf. Als je kijkt naar de datum op de factuur dan kan je zien dat het netjes in elkaar overloopt óf je krijgt van Tele2 nog een bedrag terug op de eindafrekening.

Nu wil ik graag ingaan op de trage internetsnelheid die je ervaart. Dat is natuurlijk niet de snelheid die je zou moeten hebben met jouw 4G abonnement. Ik ga graag samen met jou op zoek naar de oorzaak. Van welk toestel maak jij gebruik? Ervaar je overal traag internet of op een specifieke locatie? Kun je mij voorzien van 3 voorbeelden met datum + tijdstip en locatie waarop je dit ervaart en als het kan ook een speedtest? Dan zet ik dit direct door naar onze technische specialisten en die gaan dit verder onderzoeken.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Ilias,

Ik wil je graag geruststellen wat betreft je klantvoordeel. Deze ontvang je zeker zoals je ook kunt zien op My T-Mobile bij Mijn abonnement. Ook zie je op je laatste factuur dat je de misgelopen Klantvoordeel korting van juni alsnog hebt ontvangen op de factuur van juli. En wat betreft de factuur die je van Tele2 hebt ontvangen, dit komt omdat je bij ons één maand vooruit betaalt en bij Tele2 juist achteraf. Als je kijkt naar de datum op de factuur dan kan je zien dat het netjes in elkaar overloopt óf je krijgt van Tele2 nog een bedrag terug op de eindafrekening.

Nu wil ik graag ingaan op de trage internetsnelheid die je ervaart. Dat is natuurlijk niet de snelheid die je zou moeten hebben met jouw 4G abonnement. Ik ga graag samen met jou op zoek naar de oorzaak. Van welk toestel maak jij gebruik? Ervaar je overal traag internet of op een specifieke locatie? Kun je mij voorzien van 3 voorbeelden met datum + tijdstip en locatie waarop je dit ervaart en als het kan ook een speedtest? Dan zet ik dit direct door naar onze technische specialisten en die gaan dit verder onderzoeken.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hi Hajar,

Dank voor de reactie en de opheldering over de facturen! In de winkel werd mij verteld dat er 28,50 zou worden afgeschreven, dus dan is het wel even schrikken als er op 1 dag 70 euro wordt afgeschreven.

Wat betreft de lage internetverbinding: Ik heb screenshots van Speedtest toegevoegd die op verschillende dagen door de dag heen waren uitgevoerd. Ook na een reboot en wanneer ik netwerkinstellingen o.i.d. had veranderd, voerde ik een test uit om te kijken of het was verbeterd.

Na een aantal dagen had ik mijn simkaart in oude toestellen gestopt, om te kijken of dat hielp. De resultaten waren vrijwel hetzelfde als op de screenshots voor ongeveer een week. Momenteel werkt mijn internet wel normaal, maar ik vroeg mij meer af of het een tijdelijk probleem was of dat het misschien terug keert. Soms hele dagdelen niet (goed) bereikbaar zijn zonder het door te hebben is natuurlijk niet prettig. Vooral tijdens de <5MB/s testen moest ik meerdere testen uitvoeren omdat ik meldingen kreeg dat er geen verbinding was, en ontving ik vaak ook geen berichten op Whatsapp. Bellen en sms'en werkte wel normaal.

De getestte locaties waren buiten in de binnenstad van Leiden, in woonwijken buiten de binnenstad, woningen, Hogeschool Leiden en winkels. Er was daarbij niet echt een verband te vinden tussen locatie en internetsnelheid. Het enige verband wat ik kon vinden was dat er vooral dipjes waren in de middag.
Ik heb testen uitgevoerd met de simkaart in een Huawei P20 Lite, een iPhone 7, en een iPhone 6s. De P20 is mijn vaste toestel en daar zijn de screenshots van. De resultaten met de iPhones waren praktisch hetzelfde, maar het werd na verloop van tijd langzaam aan wat beter.

Mocht er iets zijn wat ik kan doen om de erg lage snelheden in de toekomst te voorkomen, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt,
Ilias
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ilias,

Bedankt voor de terugkoppeling. We hadden de afgelopen dagen een issue met traag internet in combinatie met een Unlimited abonnement, maar dat is gister opgelost. Fijn dat je nu ook normale snelheden haalt. Er zijn niet echt tips die ik je kan geven als het nu goed gaat. Mocht het in de toekomst weer gebeuren, trek dan gelijk aan de bel. Dan kunnen we dat laten onderzoeken door onze technische specialisten.

Voor nu wens ik je een mooie week toe en als ik nog iets voor je kan betekenen, let me know!

Reageer